Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 23 avril 2024
Antananarivo | 15h27
 

Politique

Sénat

Pôle anti-corruption : projet de réforme adopté avec amendements

mercredi 23 juin 2021 | Mandimbisoa R.

La proposition de loi modifiant certaines dispositions de la loi sur les Pôles anti-corruption (PAC) de l’élu d’Ampanihy Ouest, Keron Idealson, a finalement été adoptée avec quelques amendements hier au niveau du Sénat après plusieurs mois de tergiversation. Le Sénat s’est pourtant montré peu communicatif par rapport à l’adoption de ces textes après le report de son examen prévu lundi.

Les modifications apportées par la proposition de loi portent sur le retrait des infractions économiques et financières de la compétence du PAC, la suppression de la confiscation des avoirs illicites avant condamnation ainsi que la réduction du mandat du coordonnateur national et des magistrats. Les amendements adoptés par les sénateurs porteraient sur les infractions économiques et financières que l’élu d’Ampanihy Ouest a voulu confier à d’autres juridictions. Ainsi, les locataires de la chambre haute ont décidé de ne pas dépouiller les PAC de l’ensemble de leurs tâches relatives à ces infractions. Ils s’accorderaient finalement à dire que ces infractions relèveraient de la compétence des PAC dans la mesure où il s’agit des infractions de corruption et des faits assimilés ou encore des faits relatifs au blanchiment de capitaux et de financement de terrorisme.

Les sénateurs estiment par ailleurs que le recouvrement des avoirs illicites par la chambre de saisie des PAC prévu par les textes actuelles doit concerner uniquement les avoirs illicites prévus par l’ordonnance relative au recouvrement des avoirs illicites et par la loi relative au blanchiment des capitaux et de financements du terrorisme. Une précision sur les compétences des PAC en la matière et non une suppression de cette compétence prévue par les textes proposés par le député Idealson.

Les sénateurs n’auraient rien touché aux dispositions de la loi concernant la réduction du mandat du coordonnateur national et des magistrats proposés par Keron Idealson dans sa proposition. Pour quelques sénateurs, la modification de cette loi n’entame pas à la compétence des PAC mais viserait à améliorer la lutte contre la corruption. C’est ce que la présidente du Comité pour la sauvegarde de l’intégrité (CSI), Sahondra Rabenarivo, a par ailleurs souhaité en marge de l’ouverture du séminaire sur la « Lutte contre la corruption basée sur les droits de l’homme », tenu à Ankorondrano hier dans la matinée quelques heures avant l’adoption des textes par les sénateurs. « Qu’ils votent enfin les textes », a-t-elle mentionné après avoir indiqué que le CSI a déjà fait le nécessaire pour sensibiliser tous les acteurs en la matière.

Après les amendements apportés par les sénateurs, la proposition de loi du député d’Ampanihy Ouest va revenir au niveau de l’Assemblée nationale. Malheureusement, elle ne figure plus dans l’ordre du jour communiqué par la chambre basse pour les prochains jours et jusqu’à la fin de la session parlementaire ordinaire.

88 commentaires

Vos commentaires

  • 23 juin 2021 à 10:13 | I MATORIANDRO (#6033)

    tsy misy dikany.

    RAVAO.

  • 23 juin 2021 à 10:38 | Shalom (#2831)

    Fampatsiahivana eny fa na dia tsy sahy mamaly aza ireo mpisolelaka mpilelaka kaondrana Tena Gaigy Vendrana :


    2 juin à 10:57 | Vohitra (#7654) répond à arsonist ^
    ...
    - Ny manapahaizana, dia ireo nanovo fahalalana ara-pianarana ary sokajiana sy heverina ho tokony manana fahafahana hanova rafitra sy hamaha olana misy…

    - Ny olonkendry, dia ireo izay nahazo ary mampiaina sy mamelona ny fitaizana mitsinjo ny fiarahamonina, ka mametraka ho sarobidy ny aina sy ny fahavelomana…

    - Ny olona mitrotro traikefa, dia ireo olona manana fahalalana, manana fahazarana, manana fahaiza-manao, ary manana fahombiazana azo asandratra vokatry ny zavabita tamin’ny lasa…

    - Ny olomarina, dia izay heverina sy tsapa fa mikajy ny mangarahara, manaja ny hasin’ny fiarahamonina, mifikitra amin’ny fanajana ny lalàna velona, ary manome lanja ny dina sy fifanekena imasombahoaka…

    Fanontaniana :

    Mba misy amin’ireo ve toetra na dia iray fotsiny aza ananan’i D(idy) J(adona) ?

  • 23 juin 2021 à 10:46 | dominique (#9242)

    Bonjour : Question posée a des élèves passant le BEPC ... / quel est le temps dans la phrase du verbe suivant : : quel jour ou il n’y aura plus de corruptions a Madagascar ??? .... Réponse de l’élève : Monsieur ça doit être le futur impossible !!!! Note = 10/10 ...

    • 23 juin 2021 à 13:16 | lé kopé (#10607) répond à dominique

      La loi 2016/061 est une loi qui avait pour objectif de couper l’herbe aux pieds à tous les fossoyeurs de La République . En créant une juridiction spéciale , censée être de haut niveau , et incorruptible , cette initiative pouvait mettre fin aux agissements des prédateurs de ce Pays , avec tout l’arsenal juridique qui y était rattaché . Malheureusement , la réplique venait d’un jeune juriste , qui avait un avenir radieux , mais qui a succombé aux sirènes des espèces sonnantes et trébuchantes, et des plus puissants . Peut on encore espérer trouver une icône qui nous sauverait du naufrage . J’en suis persuadé , car selon l’adage , le Pays peut encore compter sur ses enfants . Tsy lany olomanga ny Firenena . Salut la Compagnie .

  • 23 juin 2021 à 10:50 | Vohitra (#7654)

    Heno ihany koa tamin’ny fampitambaovao omaly fa ilay rangahy anankiray tokony any Antanimora no toerana nisy azy rehefa nanao fanadihadiana famotorana ny PAC, izay nisy namoaka antsokosoko ka natao ho MOP tao amin’ny mpiray tsikombakomba taminy, dia efa tafavoaka ary lasa any ampitandranomasina...

    Ilay Ramatoa anankiray voalaza fa nangalatra sonia sy nanao hosoka tamin’ny tsenambaropanjakana moa dia iny efa lasa any ampita iny ihany koa...

    Tena misy ady amin’ny kolikoly ve eto ?

    Ho hitantsika ny tohiny...

    • 23 juin 2021 à 11:26 | I MATORIANDRO (#6033) répond à Vohitra

      ka ny an’lery tsy ady @ kolikoly fa ady @ KOLOKOLO.

      Ilay devoly miasa ao @ sirasira mada izay miezaka mafy miaro iretp mpangala-bato moa dia mivadibadi-dela mamono tena miaroa ireto tsy azo arovana.

  • 23 juin 2021 à 11:05 | Isandra (#7070)

    Donc, finalement, ce n’est pas reporté son examen.

    Ce débat répétitif et n’importe où et quand sur les corruptions, en plus, ça passionne à chaque fois, nous montre bien que les Malagasy ont envie d’en finir une fois pour toutes,...

    Les Malagasy sont conscients que ce fléau est l’une des freins de l’émergence de notre pays, à cause du quel :
    - Nos richesses sont pillées, sans que nous puissions en profiter.
    - Les insécurités sont devenu difficiles à éradiquer,
    - Les injustices règnent dans ce pays,

    Etc,

    Toutefois, en même temps, ils y sont les acteurs principaux,qui pérennisent ces mauvaises habitudes dans la société, « mahitahita » et fiers d’être : « Izahay manana olona fantatra ao(Douane, fisc, tribunal, commissariat, etc), manome kely azy ianao dia MILAMINA io, etc ».

    Bien sûr, il faut être impitoyable si on veut lutter contre ce fléau, mais, la méthode main de fer ne suffise pas pour l"éradiquer, mais, il faut en amont la sensibilisation, et parallèle, la modernisation de nos administrations, afin que la plupart des procédures administratives se font moins en moins avec contact direct et simplifiées possibles, et que les services administratifs soient rapides,...

    Tout cela, avec la mise en place de système de contrôle renforcé, surtout sur les procédures.

    • 23 juin 2021 à 11:26 | spliff (#5871) répond à Isandra

      Comment pouvez-vous prétendre à quelconque crédibilité quand le Président s’octroie des droits exceptionnels (de sortie du territoire) pour raison personnelle alors que le public est soumis à un régime sacrificiel au point que ceux qui perdent leurs proches n’ont pu ni être là pour leur venir en aide ni être présents à leur inhumation.
      Espérez vous éradiquer la culture du “passe droit” (donc de la corruption) en montrant son utilisation même par votre numéro un à un moment même où il est supposé montrer l’exemple d’une solidarité dans la souffrance des malgaches ?
      Vous êtes complètement à l’Ouest… vous ne vous en rendez pas compte… c’est l’ignorance dont vous n’avez aucune idée qu’elle est la votre et celle de votre clan…

    • 23 juin 2021 à 11:50 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Spliff,

      Moi aussi, je suis d’accord avec vous, les règles doivent s’appliquer à tout le monde, y compris le Président.

      Sauf qu’ici, il faut faire la part de choses, le Président a vraiment enfreint les règles. Il faut voir le contexte, car il est parti au moment où les mesures sanitaires ont été assouplies, suite l’accalmie de la situation.

      Et que Certains n’avaient pas pu enterrer leur proches, parce qu’ils sont décédés au moment fort de la propagation de ce virus et les mesures strictes ont été encore en vigueur.

    • 23 juin 2021 à 12:07 | spliff (#5871) répond à Isandra

      Règles assouplies ?
      Pas pour le commun des mortels qui parce-qu’ils sont intègres suivent les règles en vigueur sans d’ailleurs pouvoir faire jouer quelconque “bras long”. Eux connaissent le vrai prix de l’intégrité allègrement ignorée par votre numéro un.
      Vous savez, vous pouvez jouer avec les mots. Les gens vivent leur quotidien et leur circonstances avec des difficultés qui se présentent à eux,… et ils observent ce que font les dirigeants. Les contradictions, ils les voient et ils tirent leurs conclusions… alors parlez, parlez… vous n’avez pas idée de l’image que vous propagez… carry on, your show may not last as long as you think…

    • 23 juin 2021 à 12:25 | lanja (#4980) répond à Isandra

      Lutter contre la corruption sans transparence, c’est un délire typiquement orange !
      Même les déclarations de biens des politiciens sont dissimulées aux publics...

    • 23 juin 2021 à 13:47 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Spliff,

      Comme je vous ai dit les mesures ont été assouplies depuis le 12 Juin dernier.

      En effet, détrompons- nous les Malagasy observent, ils relativisent, pèse le pour et le contre.

      Les Malagasy retiennent plutôt cette offre de soi de sa fille pour Dieu,...ce que tous les pères chrétiens Malagasy souhaitent à leur filles,...

    • 23 juin 2021 à 15:25 | lé kopé (#10607) répond à Isandra

      Isandra ... deuxième main,
      Les trois points que vous aviez cité à savoir :
      - Nos richesses sont pillées , sans que nous puissions en profiter
      (73,5kg d’or) et des tonnes et des tonnes en sus .
      - L’insécurité et non les insécurités difficile à éradiquer (à cause de qui).
      - Les injustices qui règnent dans ce Pays (trop souvent) .
      Et je rajouterai , les routes dans un état lamentable , limitant la circulation des biens , et des personnes , créant ...l’insécurité .
      Les problèmes liés à l’Education( bourses , manque de moyens , profs et matériels scolaires) et à la Santé (Insuffisance de médicaments , corruption des soignants ..., et non paiement de leurs indemnités), les problèmes d’énergie (eau ,électricité ), le prix exorbitant des carburants (promis à moins de 50% ), sont les conséquences de votre gabegie , et de votre coup d’Etat en 2009 .
      Vous et vos acolytes devraient vous regarder dans la glace , avant d’avancer des insanités qui ne font que ruiner le Pays . A bon entendeur , Salut .

    • 23 juin 2021 à 15:58 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Lékopé,

      Ce que nous avons en commun, nous sommes tous d’accord que dans ce pays, il y a de grand chantier à faire.

      Mais, ce qui nous diffère, c’est que je constate que ce régime travaille pour que les choses changent, contrairement à vous, à cause de votre éloignement.

  • 23 juin 2021 à 11:08 | Vohitra (#7654)

    « Les sénateurs estiment par ailleurs que le recouvrement des avoirs illicites par la chambre de saisie des PAC prévu par les textes actuelles doit concerner uniquement les avoirs illicites prévus par l’ordonnance relative au recouvrement des avoirs illicites et par la loi relative au blanchiment des capitaux et de financements du terrorisme »…

    C’est le contenu de l’amendement apporté par le Sénat alors…mais de qui se moque-ton ici au juste ?

    Est-ce que les crapules de la République qui se gavent de produits de fraudes diverses, et de détournement de denier public, de délits d’initiés, de trafic d’influence en tout genre…sont-ils tous des acteurs dans le financement du terrorisme dans le pays ? Mais non, pas du tout !

    Ce sont des crapules vauriens qui s’enrichissent tous de manière illicite pour assurer de lendemain meilleur, pour eux-mêmes et leurs familles et descendants ! Ils n’ont pas de lien pour la plupart dans le financement du terrorisme…ils ne sont que des vulgaires pilleurs et voleurs, des brigands et malfrats qui pillent les finances publiques…mais pas des terroristes !

    Quelle mascarade ! Cet amendement ne sert à rien, par contre, il sert à protéger les malfrats et brigands, les crapules de la République, qui seront à l’abri et dorénavant hors d’atteinte de toute tentative de confiscation avant jugement et condamnation de leurs prébendes et butins amassés, grâce aux sénateurs de la République !

    C’est devenu une loi inique alors et qui ne sert plus à rien dorénavant !

    Mme Rabenarivo Sahondra et tout l’ensemble du système des PAC sont devenus de fait complices de cette arnaque s’ils acceptent de tel amendement sans protester et agir avec véhémence !

    • 23 juin 2021 à 12:05 | vorona (#8254) répond à Vohitra

      Eh oui ! la loi sur « ......le recouvrement des avoirs illicites...... » appliquée sans restriction aurait été un geste positif et incitatif adressé à tous les éventuels investisseurs étrangers ou malgaches !
      Je me console en me souvenant des passages dans les livres d’histoire dont on peut tirer une constante :
      « La justice est comme la mort elle finit toujours par venir ».

    • 23 juin 2021 à 13:21 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      @ Vorona,

      Al Capone et sa bande ne sont ni des terroristes ni des vrais investisseurs dans le pays...

      Mais ils sont présents dans les filières litchi, vanille, pierres précieuses, accaparement frauduleux de terrains, manipulation de marchés publics, détournement de destination de financements publics, détournement de denier public, corruption de fonctionnaires de la justice et des forces de sécurité...

      Il ne faut pas mélanger torchons et serviettes bon sang !

    • 23 juin 2021 à 14:05 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      « détournement de destination de financements publics, détournement de denier public, corruption de fonctionnaires de la justice et des forces de sécurité... »

      Le fantasme continue !

      Pouvez -vous nous balancer les preuves de toutes ces balivernes.

      Tsy tamin’ny androny tangena intsony anie izao, ka hoe tondro molotra dia ampy hanasazian-dry Ingahindriana olona.

    • 23 juin 2021 à 14:53 | vorona (#8254) répond à Vohitra

      @ vohitra
      Votre réponse à mon message me dit et c’est dommage, que vous avez compris et interprété le sens de celui ci à l’envers ! Désolé !
      Tous les investisseurs si c’est le sens de votre ressenti ne sont pas des truands même si je comprends vos à priori vu le niveau de corruption ambiant d’une grande partie du commerce local !

    • 23 juin 2021 à 17:19 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      @ vorona,

      Il me semble que vous n’avez pas compris du tout du sens véhiculé par mon post ci-dessus !

      Je ne parle pas des investisseurs du tout, mais des crapules et malfrats de la République qui ne font que profiter de leurs autorités et position à l’échelle des différentes institutions pour faire main basse sur les finances publiques avec des procédés divers, illégaux et odieux.

      Pour votre gouverne, la protection des investisseurs se feront à travers le code des investissements et la loi sur le partenariat public-privé, mais pas dans une loi sur la corruption…

    • 23 juin 2021 à 17:21 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Efa tena kaondrana sy mitapy tanteraka ireto isandra ireto...

      Izao efa hita miharihary fanta-bahoaka izao koa mbola lazaina fa tondro-molotra fotsiny ihany !

  • 23 juin 2021 à 11:29 | Isandra (#7070)

    En même temps, la confiance en ce régime de nos bailleurs se précisent et se renforcent :

    « Croissance inclusive : La Banque mondiale accorde un financement de 150 millions de dollars »

    http://www.midi-madagasikara.mg/a-la-une/2021/06/23/croissance-inclusive-la-banque-mondiale-accorde-un-financement-de-150-millions-de-dollars/

    C’est un point important pour la suite de cette émergence, car c’est une pub dans le monde des affaires que Madagascar est un pays fréquentable, bien géré.

    C’est un antipode de Malagasy-Bashing de certains journalistes Français et andafy.

    • 23 juin 2021 à 11:43 | dominique (#9242) répond à Isandra

      prend RDV chez un psy ; ca te fera le plus grand bien et surtout pour celui des autres !!!!

    • 23 juin 2021 à 11:54 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Dominique,

      Après vous, Monsieur,...!

    • 23 juin 2021 à 12:03 | MALIBUC (#9345) répond à Isandra

      Isandra la veille Foza pleine de betsabetsa et de saloperie sur la langue, Dominique préconise un stage en Psychiatrie moi un stage de péripatéticienne ou là tu t’en prendra plein le cul.
      Peut être que ça te mettra du plomb dans la cervelle que tu n’as plus d’ailleurs.
      Tu sauras enfin ce que veux dire fréquentable et bien géré. Mdr

    • 23 juin 2021 à 12:04 | Turping (#1235) répond à Isandra

      Isandra ,
      Si la vraie croissance inclusive était au rendez-vous depuis l’indépendance octroyée sous dépendance ,on l’aurait su .Or ,ce qui n’a pas toujours été le cas ,même si certains ont failli mener le pays sur la bonne voie .Citons ,l’exemple de Ratsimandrava sur sa politique basée sur le « fokonolona » .Une occasion ratée ....
      - La banque mondiale accorde un financement de 150millions de dollars pour appauvrir encore la population malagasy ,c’est sûr et certain .Et ce ce rythme intrinsèque et inclusif ne vont pas pas s’arrêter là ,du fait que tant que la corruption étatique issue du grand banditisme ne soit pas éradiquée ,ce sera toujours du pareil au même . L’exemplarité vient normalement d’en haut !
      - PAC ,BIANCO .......et les autres organismes tournent dans le vide tant qu’il n’y ait pas d’accord international avec les autres pays membres qui traquent les blanchiments d’argent sales .Citons l’exemple de l’INTERPOL,[(l’ organisation internationale de police criminelle ,OIPC ) ],
      - Il suffit de secouer les cocotiers afin de constater que presque tous les dirigeants africains ,arabes ,etc....sont des multi millionnaires ,multi milliardaires ayant des comptes offshores dans les paradis fiscaux et des biens immobiliers à l’étranger .Alors que les bailleurs ,et le FMI ,BM n’ignorent pas ces pratiques illicites dans les pays où la majorité de la population crève la dalle dont les malagasy en font partie .
      Conclusion : Même pour l’année prochaine ,qu’est ce qui va changer ;sans changement structurel et de pratiques illégales .Sur la table on prône de changement stérile pour endormir encore l’opinion publique mais par contre sur le fond ,Madagascar figurera toujours parmi les pays les moins avancés (PMA) ? That’s the question !

    • 23 juin 2021 à 12:32 | Jacques (#434) répond à Isandra

      La griserie ne lui suffit pas, à l’enivrée du forum, la voilà qui s’approche d’un réel égarement de l’esprit, voire la démence. La voilà qui jubile quant aux millions de dollars de la BM qui allaient ainsi servir l’émergence de son DWP bokassa gasy et ce, il faut toujours le rappeler, après s’être servi du pèze destiné au covid :

      https://www.youtube.com/watch?v=ZzYhDXd-vp4

      Même pas honte à cancaner ici tous les jours pour les beaux yeux d’un voleur, d’un escroc, d’un manipulateur. De ses balaoasy-werawera-poerapoera on en ferait d’infinis volumes d’ouvrages et pendant ce temps ses contemporains tirent la queue du diable pour se maintenir en vie :

      https://www.actutana.com/mihinana-ny-tadin-kirarony/

    • 23 juin 2021 à 12:52 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Jacques,

      Ce qu’il faut regarder les effets derrières de cette confiance, les autres bailleurs et les investisseurs n’hésitent plus à venir avec leur valises pleines devises,...

      Il faut se poser la question : La banque mondiale est elle stupide d’avoir accorder telle confiance à nos dirigeants, si ce que les journalistes et les andafy sont vrais ?

      A propos de France 24, qui ne sait plus leur manipulation d’info ?

      https://www.lefigaro.fr/flash-eco/l-algerie-annonce-retirer-son-accreditation-a-la-chaine-france-24-20210613

      https://www.aa.com.tr/fr/afrique/niger-lopposition-porte-plainte-contre-la-cha%C3%AEne-de-t%C3%A9l%C3%A9vision-france-24/2181804

    • 23 juin 2021 à 13:39 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Il/elle est malade, atteint(e) du syndrome du larbin...

      Il/elle ne vient ici que pour inonder de ses aneries et inepties le site...

    • 23 juin 2021 à 13:54 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vohitra,

      Parce que dans le monde de haineux, de jaloux, celui qui rapporte la réalité positive dans ce pays, rapporte des âneries,...Pour eux, la sagesse, c’est ne parler que de négatif,...

    • 23 juin 2021 à 15:17 | Jacques (#434) répond à Isandra

      23 juin à 13:39 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      Il/elle est malade, atteint(e) du syndrome du larbin...
      Il/elle ne vient ici que pour inonder de ses aneries et inepties le site
      ...

      Bonjour Vohitra,

      Maladie incurable, elle ne s’en sortira pas. Vous lui montrez une couleur bleue, elle vous dira que c’est orange tel un foza qui sort d’une marmite. Vous lui montrez une photo de Ra8, elle vous dira que c’est le DWP bokassa gasy. Pauvre créature !

  • 23 juin 2021 à 11:45 | ANTICASTE (#10704)

    Créer un pole anticorruption dans un pays ou tout le monde est corrompu ,c’est vraiment une gageure ,cela dépasse l’entendement !
    Pour arriver a des résultats probants il faudrait des étrangers issus de pays les moins touchés par ce phénomène ,car malheureusement cela existe partout et dans tous les milieux !
    J’imagine la tête des grands féodaux gasy ,si une telle organisation était mis en place ,nous sommes vraiment dans l’irréel ,la science fiction !
    Le pouvoir répand cette idée pour des questions de com avec les pays bailleurs de fond ,c’est de bonne guerre ,les donateurs se bousculent pour apporter leur contributions pour sauver les pauvres de ce pays !
    Ce faisant il engraissent surtout les riches qui détournent une grande partie de cette argent magique a leurs profits !
    Faut-il continuer ?

  • 23 juin 2021 à 12:01 | Isandra (#7070)

    La transparence au sein de la Présidence : REALISATIONS :

    http://www.presidence.gov.mg/realisations.html

    On sent une nouvelle méthode de communication.

    https://lexpress.mg/23/06/2021/61-ans-de-la-republique-nouvel-elan-de-developpement/

    • 23 juin 2021 à 12:36 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Il y a un déserteur qui fait la litanie presque tous les jours ici, là il est bien servi.

    • 23 juin 2021 à 15:32 | LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331) répond à Isandra

      Si seulement le developpement se decrete par un simple publi-reportage (De l’argent jeté par la fenêtre, encore une fois), Madagascar serait parmi les 10 premiers pays le plus avancé du monde.

      Helas, l’élan restera toujours un élan qui braille !

  • 23 juin 2021 à 12:28 | kartell (#8302)

    @ spliff

    Effectivement dans un régime où l’exception est permise voir exemptée de tout garde-fou parce qu’elle est celle du président pouvant ainsi vaquer à ses obligations familiales comme prétexte, la porte est grande ouverte à l’installation d’une monarchie absolue maquillée en démocratie furtive, surtout pour apparaître crédible aux yeux peu regardants d’une communauté internationale plus laxiste que complice ..
    Aujourd’hui, il est clair que les pleins pouvoirs sont exclusifs et sans partage mais cela fait suite à un quinquennat précédent où l’autorité de l’état n’a jamais fait surface ...
    En réalité, nous étions au départage de deux candidats qui avaient hier montré toute l’autorité dont ils étaient capables jusque dans ses excès ...
    Le choix s’est porté sur celui qui avait osé tenir tête à la communauté internationale pendant cinq ans,rêve inassouvi d’une majorité qui voyait dans cette rébellion surjouée un honneur retrouvé, une place de choix dans le concert des nations : exister en dehors de cet entre-soi étouffant et inexistant sur le net ...
    Bref, la jeunesse du personnage a joué en sa faveur comme ailleurs mais son absence de toute culture politique sans parler du reste lui a donné un culot monstre dans une spirale infernale du sans entrave ...
    Nous voyons ici que les prémices de ce qui nous attend demain, renforcés en cela, par son déni covid qui lui a donné l’occasion de montrer à ses compatriotes qu’avoir raison d’avoir tort mais à la face du monde donne au pays ses lettres de noblesse et ses étoiles pour lui ...
    Car dans le fond, cette recherche désespérée de la première fois ( défilé militaire de nuit ) est une quête constante de cet homme qui cherche à n’importe quel prix d’être « le premier à », je vous laisse le soin d’imager les dégâts futurs qu’une telle addiction risque de laisser dans ce pays ...

  • 23 juin 2021 à 12:28 | Vohitra (#7654)

    Fanohizana amin’ny resaka nifanaovana tamin’i Lysnorine omaly…

    NY TSY FISIAN’NY FIRAISAN-KINA SY NY HAKANOSANA EO AMIN’NY MALAGASY
    Re Vohitra 22 juin à 13:20

    « Fa inona intsony moa no mbola handrasana amin’izao fanjakana izao e ? [...].
    « Fa inona no mbola andrasana amin’izao e ? sa hiandry aripaky ny be baoty eto daholo vao hifoha ?
    « Toamasina, Toliary, Antsirabe, Fianarantsoa…efa mba nihetsika daholo, fa i Antananarivo no efa nitolefika sy lavo ary mandamaka anaty HAKANOSANA fotsiny eo ! »

    Hiainga amin’ny tantara navalon’ny tany ambadiky ny efapolo taona lasa isika hisintonana fandinihina manoloana ny zavamitranga ankehitriny. Famintinana no aroso fa lava tokoa raha ny mikasika izany no borahana ankarihary.

    Vao nanomboka nandray fahefana ny Capitaine de Frégate, dia tonga ny fanenjehana sy fisamborana ireo mpampianatra teny amin’ny anjerimanontolo izay mpiaradia sy mpikatroka teo anivon’ny antoko Monima/kamioviombio sy MFM, izay tsy nanaiky ny hiditra tao anatin’ny mandatehezana miaro ny tolompiavotana dia nogejaina tany amponja daholo…

    Nolanian’Antananarivo renivohitra ho depiote mpanohitra teo amin’ny Firaisana I Ingahy Monja jaona ny taona 1982…nosamborina sy nogejaina ihany koa ny taona 1983…nohenjehana nifampitadiavana sy nogejaina ihany koa ry Raveloson Constant sy ry Kama Julien taorian’izay, feno soratra Antananarivo milaza ny hoe « avoay i Constant… »

    Tonga ny famonoana ny mpanao kung fu tetsy Behoririka ny taona 1985…

    Niroso tamin’ny fanoherana ny MFM ary niatrika ny fifidianana ny 16 marsa 1989…noresena tamin’ny halabato nigagana…

    Nitsofoka teo amin’ny raharaha politika ny FFKM taorian’izany, ary nandroboka ny Hery Velona Rasalama…efa tsinjo sahady fa misy fitaka ambadika ny hetsika satria maro tamin’ireo mmpanontrona ny Hery velona rasalama no mpiarakomana sy tompomenakely fony andron’ny Arema…nitsangana ny Hery Velona Rabearivelo…

    Tsy ela dia niady antrano ny samy hery Velona Rasalama, ary nanongana an’Itompokolahy Zafy Albert…maty momoka sy very anjavona ny ampamoaka sy ny hetsika tokony namoahana ny marina teo amin’ny tatara mikasika ny fanodikodinambola sy ny famotehana ny orinasampanjakana fony nitantanan’ny Arema…

    Ny loza dia nataon’ireo hery velona Rasalama indray izay hiverenan’ilay Amiraly teo amin’ny fiitondrana efataona monja taorian’ny nialany teo amin’ny fitondrana…

    Fa inona daholo no tena anton’izany ?

    (hotohizana)

    • 23 juin 2021 à 12:30 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      (tohiny)

      Raha vao io fitsinjarampahefana io no resahana sy atao tanjona, ary ny kolontsaina Malagasy no asandratra, dia tsy maintsy misy fipoahanjavatra mitondra krizy politika volena eto amin’ity Firenena ity…ary asosoka mangina ny resaka « Foko » mba hamitahana ny Malagasy…satria ny fitsinjarampahefana tena izy no tena fahavalon’ireo tsy maty manota ka mitondra fahasarotana eo amin’ny fangejany ny toekarena eto Madagasikara…tsy misy afatsy fametrahana tompomenakely foana no atao eto, izay mpanompo ny fitondrana faobe mijoro eto Antananarivo.

      Rehefa nanohana an’Ingahy ravalomanana ny antoko MFM ny taona 2002, dia ny fametrahana io fitsinjarampahefana io no tena antoka nifanarahana…niroso tamin’ny fametrahana ny Faritra 22…saingy hita taratra nanomboka ny taona 2004 fa tsy vonona ny hiroso ifotony hametraka izany koa ny TIM sy i Ravalomanana, dia nirotsaka ho mpanohitra nitsikera mafy Ingahy Rakotonirainy Germain…

      Voafandrika tamin’ny ambopony sy ny filany fahefana i Ravalomanana, nipoitra ho azy ny lazaina fa TGV…ary niakapoka niongana ihany koa i Ravalomanana…efa tany amin’ny taona 2007-2008 dia efa tsinjo ny paikady sy tetika noentin’ireo mpijirika mpanjanatany vaovao…raha tany amin’ny taona 2008 tany no notendrena ho praiminisitra Ingahy Rakotonirina Manandafy, tsy tanteraka ary tsy tafavoaka velona teo iny fanonganampanjakana niyranga ny taona 2009 iny…tara loatra ny fanapahankevitra noraisin’i Ravalomanana noho ny fitavozavozana sy tsy fahaizana…dia ireny no nitranga ny 2009, nosamborina voaray vozon’akanjo sy nakapoka tamin’ny fiara ny lohan’i Manandafy rehefa nosamborina tao amin’ny carlton ny 2009…vaosambotra mitanjaka ireo manamboninahitra niaraka taminy…

      Inona no tiana holazaina amin’izany ?

      (hotohizana)

    • 23 juin 2021 à 12:32 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      (tohiny)

      Ireo taranak’ireo Andafiavaratra fahiny no mibahana eo amin’ ny toekarana sy politika eto Madagasikara, ary mampivangongo fahefana sy mpiarakomana amin’ny mpijirika vahiny ary mivarotra ny Tanindrazana eto…mifehy ny vola sy ny fahefana ireo Andafiavaratra ireo omaly, anio, ary mety hatramin’ny ampitso…

      Ireo Andafiavaratra tandapa sy taranany ireo no tena mpanandevo olona, mpivarotra andevo fahiny, ary mpilalao ny harena eto, ireo no tena maro an’isa tao amin’ny Club 48, ary sakaiza mahatoky ny mpanjanatany…aza adino fa efa niteraka 19 i Rainilaiarivony sy Rasoanalina vao nanambady ankeriny an’i Ramoma sy Razafindrahety…ary aza adino fa ny zanany lahy Rajoelina sy Ratelifera dia nangoronkarena teto…ary maro tamin’ireo zanak’i Rainilaiarivony sy ny fianakaviany no efa nalefa nianatra tany Frantsa teo anelanelan’ny taona 1885 sy 1890…

      Aiza ary ilay hakanosana no mipoitra ?

      Fony andron’ny Monina sy MFM, dia tena fotokevitra politika mazava, lamina sy tetika fampandrosoana no resaka, fitsinjarana fahefana no adihevitra, fifehezana ny harena sy fampiroboroboana no toekarena handraisan’ny Malagasy anjara no imasoana…tolona sy fanavotampirenena no vaindohan-draharaha, ary fanomezana vahana ny fandrosoana mifandraika amin’ny kolontsaina Malagasy.

      Fa nahoana moa i Manandafy no nilaza fa tolon’ny mpivaro-boanjo no nitranga ny taona 2009 ? satria fantany mazava fa vola sy fitaka ary paikady mamoafady no nentina namitahana ireo mafy ady sy voailika tamin’ny fanalalahana mihoampampana tsy voadinika nentin’i Ravalomanana teto…ny mpijirika sy ny mpanjanatany vaovao no nisaloboka homana niaraka tamin’ireo Andafiavaratra ary nanandratra mpanjaka vaovao…dia io hitantsika ankehitriny io ny tohiny !

      Tsy fotokevitra sy tetika ary fandaminana iarahana manana sy ifampierana toy ny taloha intsony no misy eto… fa ny vola, ny fankahalana, ny hafetsena, ny fitaka, ny fandavahana hantsana ara-piarahamonina, ny fampiadiana ny samy Malagasy, ny fanovana ny tantara ho any amin’ny fanandratana mpanjaka vaovao, ny fandrobana harena iombonana, ny fangoronankarena ataon’ny Andafiavaratra sy ny forongony, fanandratana saranga vaovao…izany no misy eto ankehitriny.

      Osa sy lasa kanosa no be trosa…izany no mahazo ny ambanilanitra ankehitriny…marefo sy resy an’ady satria…tsy politika intsony no atao sy entin’ny Andafiavaratra eto…fa efa fivarotana ny Tanindrazana sy famarinana ny andevo vaovao…ary famonoankasina ny mahaolona tanteraka ireo mafy ady sy rendrika noho ny adimpiainana…

    • 23 juin 2021 à 14:29 | rakotobe (#7825) répond à Vohitra

      Miarahaba tompoko
      Mahaliana tokoa ny tantara, ny Andafiavaratra nanandratra mpanjaka vaovao hoy ianao.
      Midika ve izany fa ny mpanjaka ara-tantara sy ireo taranany dia mihanaka hakanosana ihany koa ? ary dia tonga amin’ilay fitenenana hoe :
      Andrian- dreraka ;)
      Misaotra

    • 23 juin 2021 à 14:46 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      1° Hita fa alahelokanina efa nitoetra ela hatramin’izay no ao anatinao, ka miseho amin’ny soratra. Nofaizin’Andafiavaratra, ka very fanjakana. Dia alao aodiana tsy hita ireo ireo tandrova niaraka tamin’ny vazaha, tahakan-dry Ramahatra, sns, ary ireo nahita fianarana nampiasain’ny Mpanjanantany teto,...

      2° Hita mihitsy fa toe-tsain-dry MaFana, tsy mahay politika raha tsy mirotaka sy hanongana izany mahatonga azy hiteny hoe « Fa inona intsony moa no mbola handrasana amin’izao fanjakana izao e ? [...]." Ny lohany tsy misy afatsin’ny hirotaka.

      Ny tsy hainy efa nilevina niaraka tamin’i Manandafy izany fomba fanaovana politika izany. Ny génération amin’izao hafa mihitsy ny azy no ilainy.

  • 23 juin 2021 à 12:49 | Jipo (#4988)

    Bonjour .
    Quel titre aguicheur et si vous nous parliez des amendements ???

  • 23 juin 2021 à 13:53 | Besorongola (#10635)

    Hihihi...
    VITA NY ROCADE ANTANANARIVO.. RAJAO NO NAMONO NY VOAY DIA RAJOELINA NO MIRAVAKA NY VANGINY.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3067227506834100&id=1909690405921155

    • 23 juin 2021 à 13:59 | Isandra (#7070) répond à Besorongola

      Besorongola,

      Izay no nilazana azy hoe aza mitavozavoza rehefa manao zavatra, fa manjary manome anjara masoandro ny sasany.

      Fampantsiahivana io Rocade io tetik’asa efa nanomboka tany amin’ny taona 2000, i Ravalo no nahvita ny amphany voalohany By pass, avy eo nijanona kely dia notohizan-dRajao, dia io nofaranan-dRajoelina io ny ampahan’ny faharoa, mbola hitohy anefa io.

  • 23 juin 2021 à 13:56 | olivier2 (#9829)

    « le recouvrement des avoirs illicites par la chambre de saisie des PAC prévu par les textes actuelles doit concerner uniquement les avoirs illicites prévus par l’ordonnance relative au recouvrement des avoirs illicites et par la loi relative au blanchiment des capitaux »

    LOL

    Quels avoirs illicites ? ou ça ? depuis quand ?

    C’est nouveau ça HEIN !

    MDR

    Ps : et pis de toute façon la corruption existe chez les zoxidantos alors y zonka balayer devant leur porte..et se faire vacciner au covishield payé par l’OMS et donc la Chine..qui va nous payer des zozotoroutess et une ceni-vaovao qui brille et tout et tout..

    j’adore la cuisine chinoise, ca tombe bien !!

    MAO zetaime zuska l’aéroport

  • 23 juin 2021 à 14:32 | pisokely (#9950)

    lay isandra anie dia tena mitapy e.. mety olona maro no mampiasa an io anarana io.. saingy izy rehetra, dia tena misy voa kely daholo ny sainy.. miaro an drajoel anefa tsy hainy akory ny miaro azy... dia avadibadika ny resaka anefa dia hita hoe tsy lasa halavitra.. satria voafetra ny fahalalana...
    isandra, un pseudo dont probablement derriere lequel se cache plusieurs personnes, tous defenseurs de rajoel... divers specialites egalement, je pense.. mais point commun, marasme intellectuel, tres limité.... peut etre aveuglé par l argent ? ils veulent discuter et echanger sauf qu ils arrivent pas a depasser au dessus des paquerettes.. l exigeance d un savoir leur permettant d etre à la hauteur et de comprendre l enjeu politico economique et medico sociale, au niveau national que mondial , ne leur est pas accessible, par selection naturel.. manque de savoir flagrant..ils ne raisonnent que par profits, mensonges audacieux sans se douter qu ils sont la risees du monde entier. Isandra jubile devant les aides !!! sans savoir qu on aide ceux qui sont dans le besoin, credibles ou non.. les preteurs s en fichent.. car c est un investissement esclavagiste pour eux, voire blanchissement legal pour certains.. evidemment, isandra et compagnie savent tout ca....pour eux c est un signe de progres, d emergence...
    Qu importe pour eux, ils sont victimes, se persecutent des qu on leur dise quoique ce soit... malheureusement, ils sont aux commandes du pays..

    • 23 juin 2021 à 14:59 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Non seulement, vous êtes en déconnexion de la réalité ici à Madagascar, mais, non plus, vous n’avez pas compris ce que les gens disent.

      - On n’a jamais dit que cette maladie est éradiquée, mais on a dit juste que sa propagation est maîtrisée, ce n’est pas pareil.

      - On n’a jamais dit qu’après l’octroi des tous ces crédits, Madagascar est développé, maintenant, mais, on a dit que ces accords sont marque de confiance envers Madagascar et ses dirigeants,...pour ne pas dire marque de satisfaction des actions du gouvernement, parce que les bailleurs n’accordent pas leur crédits à n’importe qui.

    • 23 juin 2021 à 17:32 | Vohitra (#7654) répond à pisokely

      Miarahaba pisokely,

      Maro tokoa izy no mitambatra mivondrona ao anatin’io solon’anarana isandra io...

      Isany mampiavaka azy ireo eto dia ny toetsaina mpisavika, ny famafazana lainga sy soloky, ary ny fisainana bontolo, ny tarazo vokatry ny fari-pahalalana marefo, ny fitaizana tena mandringa sy misy fahabangana, ary ny tsy fisian’ny fahalalany ny fototry ny Tanindrazany fa dia misarangotra etsy sy eroa fotsiny...

      Tsy mahagaga raha mirona any amin’ny fangalarana sy fivarotana fanahy ny fanehoankeviny mazana...

  • 23 juin 2021 à 15:24 | LE VEILLEUR alias L’EVEILLEUR (#1331)

    - Sommes nous responsables au même niveau ?

    @ Vohitra
    @ Lysnorine
    @ tous ceux qui s’intéressent à la nature humaine

    Merci pour ces rappels historiques toujours intéressants à savoir.

    « LA LÂCHETÉ ACTIVE DE TANT DE SPÉCIMENS DE LA RACE CONQUÉRANTE NE PUISE SA FORCE QUE DANS LA LÂCHETÉ PASSIVE de TROP NOMBREUX ÉCHANTILLONS DE LA RACE CONQUISE ».

    -  A Madagascar sommes-nous historiquement au « moyen age » ? Ou A la renaissance ?

    En 1546, un certain La Boetie n’avaient pas plus de 18 ans lorsqu’il a écrit un texte intitulé
    « La servitude volontaire ». un réquisitoire en règle contre le pouvoir absolu. La Boetie critique la tyrannie non pas du point de vue du tyran qui exerce la tyrannie mais du point de vue du peuple qui la subit. C’est une théorie de l’émancipation écrit avec une clairvoyance, une subtilité et une finesse d’analyse hors pair… Les Mandela et Ghandi s’en sont certainement inspirés, en accord avec leurs époques respectifs (Les ambanitanana l’ont aussi fait sans le savoir. Ils ont désobéis aux confinements le WE. Ils ont dit NON. Le pouvoir n’a pu rien faire ! CQFD).

    « Le précepte des stoïciens nous recommandent de nous soucier uniquement de ce qui dépend de nous et de ne pas nous soucier de ce qui ne dépend pas de nous et il ne dépend pas de nous que le pouvoir veuille nous opprimer ».

    - En revanche ne dépend-il pas entièrement de nous (De toi, de moi, de nous), de ne pas nous laisser opprimé et savoir dire NON ensemble ?

    Re : Vohitra 22 juin à 13:20
    - « Fa inona intsony moa no mbola handrasana amin’izao fanjakana izao e ? [...].

    - « Fa inona no mbola andrasana amin’izao e ? sa hiandry aripaky ny be baoty eto daholo vao hifoha ?

    • 23 juin 2021 à 18:29 | Jipo (#4988) répond à LE VEILLEUR alias L'EVEILLEUR

      Bonsoir, subtile analyse, bien d’ actualité, elle n’ a pas pris une ride et la nature humaine ne semble pas apprendre de ses fautes, mieux comme si bien dit , elle les entretient, les cultive, les chérie, les protège, de conclure par l’ adage, « Dieu se rit des hommes qui se plaignent des causes qu’ ils chérissent » prend ici toute sa signification .
      Quelle patience faut -il avoir ... 😏

  • 23 juin 2021 à 15:45 | pisokely (#9950)

    octroi d aide.. de prets.. marque de confiance .. combien de plan d aide et de pret ont ete octoyes a mada ??? vous etes congele(e) du cerveau.. surendement, des milliards de dette non remboursees et ils vous en donnent encore et encore !! pour vous c est une marque de confiance ?? franchement ??? vous reflechissez par où vous ??? a un moment donne, il faut savoir s arreter, et reflechir un peu... pour moi, tres simple.. celui qui est endette, meme s il a des belles voitures, maisons, stades, est en principe pauvre, car ce qu il possede ne lui appartient pas et peuve lui etre retirer un jour par ses creanciers... il n est pas libre car ses creanciers ont la mainmise sur lui, tant qu il n a pas payer sa dette.. et vous etes contentes car c est une marqur de confiance ?? encore bernee et entubee...
    propagation maitrisee... politique d autruche.. je vois rien... tout va bien... est ce que vous avez compris ?? combien de test sur les 26 000 000 de population ?? combien de registre FIABLE, jz dis bien registre (enregistrement si vous voulez) , un support valable... car vos chiffres ne sont pas credibles, incoherents... combien de cas positif dans les petits village ? combien de malade ? combien de deces ? moi, je ne sais pas.. tout ce que je sais, patient malade, fievre, dyspnee , detresse respiratoire (asphyxie) puis deces rapide, brutale.. et puis, en quelque jours, ses contacts presentent le meme tableau.. et deces.. je vous parle de cas concret.. village ambanivohitra... decede de quoi ?? on ne sait... on ne dit rien car sinon, interdiction d inhumation par la famille et crainte de la descente des autorites.. donc, vous ne maitrisez rien du tout... vous vous fiez a vos mensonges pour endormir rajoel.. et lui comme il est C... le tour est boucle... assis sur une bombe avec la meche allumee..

    • 23 juin 2021 à 16:09 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Là encore, vous êtes déconnecté même dans la société où vous êtes, peut être, à cause de COVID, vous êtes excusé.

      La banque n’accorde pas à n’importe qui le crédit, elle regarde d’abord votre taux d’endettement, après les restes,...votre âge, et santé, anis de suite.

      Si vous êtes une personne morale, elle regarde la faisabilité de votre projet à financer, et ainsi de suite,...

      Si votre projet est réalisable et crédible vous avez beaucoup de chance d’obtenir le crédit. C’était le cas de Andry Rajoelina avec Aro quand il avait créé l’Injet.

    • 23 juin 2021 à 17:38 | Vohitra (#7654) répond à pisokely

      L’enivrée fait une confusion entre le crédit bancaire d’un particulier ou d’une personne morale et le prêt contracté par un pays, à l’échelle bilatérale et multilatérale...

      Mais à quoi bon persister à faire l’effort pour lui donner une explication...

      Ici, encore un âne qui n’a pas soif...à quoi bon le forcer à boire ?

  • 23 juin 2021 à 16:02 | pisokely (#9950)

    tsy manambany aho ry isandra mianakavy.. ataoko aminy teny gasy fa mahakamo ny vozongo sasany eto.. fa dia maninona loatra ianareo no dia vendrana sahala an izao ? fiteny boto hoe mil... tena ?.. dia tsy azonareo mihintsy ve ny fandehan draharaha sa dia jamba ny vola ??
    dia may vava, tsy vitany vava anie ny raharahamnpirenena e.. dia tsy hitanareo mihintsy zany fa mitontongana ny firenena ? mihamahantra andro aman alina ny gasy kanefa ny vola dia feno miditra ? amin zay miantsoantso ambaravarakely fa hoe nahazo vola indray izahay ?? dia tsy menatra anefa fa trosa etsy aminy mpanjana bola ?? lany ny vola nindramina.. tsy hita akory zay vita... hopitaly foana, poak aty.. vilany foana, .. zany ve no ataonareo hoe politika ampandroso ny firenena ?? sahala an i radidy ???

    • 23 juin 2021 à 16:30 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Izahay anie mahafantra ny zava-misy fa tsy jamba hotran’ny sasany, na alavitra hotranareo.

      Marina fa mbola mahantra ny Gasy, sy mitombo ny mahantra, dia mazava anie ny antony, fa tsy arakan’ny ao an-tsainareo.

      Nohon’ny COVID dia nitombo 1, 4 tapitrisa ny tena mahantra eto amintsika hoy ny banque mondiale, fa tsy niteny kosa rizareo hoe nohon’ny politika ny mpitondra. Na any amin’ny tany misy anao any matanjaka be anie dia nitombo ny mahantra nohon’ity krizy ara-pahasalamana ity, tsy azoko ny tsy hahitanao an’izany.

      Izahay dia mijery ny ataon’ny mpitondra, no manara-maso izany, ny an’ny sasany indray fanoherana bontolo feno fankahalana fotsiny, ka izay ataon’ny mpitondra rehetra tsy mety avakoa.

      Tsy miteny aho hoe mety daholo ny ataon’ity fitondrana ity, efa misy mpanohitra milaza izany tsy mila ampina, na dia somary ampitomboina aza matetika.

      PS : PIB/HA EN 2008/ 534, taux d’inflation : 7%, PIB/HAB 2020 : 554 ; taux d’inflation:5%.

    • 23 juin 2021 à 17:42 | Vohitra (#7654) répond à pisokely

      O ry pisokely a,

      Olona donendrina sy votsabe toy io anie ka tsy hahazo izay tianao hambara eo mihintsy na alina eo aza ny andro e !

      Ny azy anie efa ny tenany sy ny fanahiny mihintsy no amidiny ataony etambarotra mba hanohanana ny volomboasary e !

  • 23 juin 2021 à 16:27 | pisokely (#9950)

    o ry isandra a..
    taloha zany lazainao izany.. mijery tokoa ny banky.. en principe....
    fa amin zao fotoana zao, mahazo foana ianao satria mafy ady ny banky.. resiny cryptomanie sy ny financement en parallele ry zareo.. cofidis ohatra sy ny tariny.. jereo ny internet, fa betsaka ny mpanjana bola sahala ny tery andravoangy taloha e...
    firy ary ny trosany gasy e.. ??? lazao aho hoe firy milliard ??? ka raha marina ny lazainao etsy ambony dia tokiny tsy ahazon mitrosa intsony ny gasy..... ny teninao no haveriko... na dia misy miantoka aza (cautionnaire)... anefa dia bola omen dry zareo vola ihany... fa maninona ?? mafia.. ny ampahany miverina amin dry zareo , ny ambiny, lasany mpitondra, dia tavela eo lay gasy kely, mahantra, asaina mijery afomanga sy stady maranapenitra.. saingy tsisy sakafo, tsisy fanafody ( tambavy), tsisy rano, mijery sy mitsirititra ny mpanana... jereo tsara fa marina reo lazaiko ireo.... ary ianareo mianakavy manana ny porofo fa sarimody tsy mahafantatra...nisy olona iray, nanantona ahy, nangataka domiciliation bancaire.. ho an ilay olona tena tianao io.. nolaviko ... satria na vola maloto na vola ho an gasy dia ahodina.. tsy mpanefoefo aho saingy manana ny ambopoko ka tsy ho voavidy sahala anareo..

    • 23 juin 2021 à 16:39 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Ny Gasy anisan’ny kely trosa aty Afrika dette publique 30% ny PIB fotsiny, Frantsay 110% PIB, Rwanda 58%.

      Izany no nahatonga ny Gasy tsya anisan’ny voasa tamin’ilay fihaonana tany Frantsa, satria kely trosa.

    • 23 juin 2021 à 16:40 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Mahay an’izany rehetra izany ve dia mbola atoanao hoe mandeha anjambany, manohana an’ity fitondrana ity.

    • 23 juin 2021 à 16:44 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Raha mba te hahafantatra ny zava-misy toa anay ianao dia mba mitsidiha ato, fa aza mionona amin’ireo blog sy gazety frantsay sy ireo mpanohitra :

      http://www.presidence.gov.mg/realisations.html

      http://www.presidence.gov.mg/gov/index.html

    • 23 juin 2021 à 17:20 | Maestro (#7313) répond à pisokely

      @ Isandra

      Ny Gasy anisan’ny kely trosa aty Afrika dette publique 30% ny PIB fotsiny, Frantsay 110% PIB, Rwanda 58%.

      D’où tu sors ton chiffre ?

      https://www.sikafinance.com/marches/afrique-subsaharienne-le-top-10-des-pays-les-plus-endettes_27691

      Ny Gasy anisan’ny kely trosa aty Afrika dette publique 30% ny PIB fotsiny, Frantsay 110% PIB, Rwanda 58%.

      Même pas capable de copier coller !!!! Analphabète, foza !

    • 23 juin 2021 à 17:44 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Maestro,

      Dernière ligne de cet article vous pouvez lire : « A noter que la dette publique de Madagascar est à environ 30% de son PIB. »

      https://www.madagascar-tribune.com/Accord-d-echelonnement-de-la-dette-publique-entre-Madagascar-et-la-France.html

    • 23 juin 2021 à 18:16 | lysnorine (#9752) répond à pisokely

      TONTALIN’NY VOLA NALOAN’I MADAGASIKARA SY/NA HALOANY ISAM-BOLANA HANEFANY NY TROSA ANANAN’NY ANY IVELANY AMINY (2020-2021)

      Re pisokely 23 juin à 16:27
      « o ry isandra a.... »
      « firy ary ny trosany gasy e.. ??? lazao aho hoe firy milliard ??? »

      Zahao :
      https://datatopics.worldbank.org/dssitables/monthly/MDG
      TABLE : DEBT SERVICE PAYMENTS DUE (2020-2021)
      Country : MADAGASCAR
      Last Updated Date : 1/21/2021 12:00:00 AM
      Data Source : World Bank Debtor Reporting
      Ohatra amin’ity volana JONA 2021 ity
      (US$)
      TOTAL DEBT SERVICE : 14,792,000
      1) Total Official multilateral : 2,916,000
      2) Total Official bilateral : 840,000
      3) Total Non-official : 11,036,000
      4) Total Bondholders : 0

    • 23 juin 2021 à 18:28 | Vohitra (#7654) répond à pisokely

      Lysnorine,

      Mbola tsy ho azon’ny sisa tavela amin’ny zanakatidohan’isandra io arosonao io...

      Dia inoana fa afangaron’ dontsana eo indray ny « service de la dette » sy ny « stock de la dette »...

  • 23 juin 2021 à 17:03 | pisokely (#9950)

    izay no tsy hanekeko ny lazainao..... milaza ianao fa mahita ny zava misy.. izahay aty halavitra aza mahatsapa, ary hiarany (subit) ny zava misy.. maika fa ianareo eo an toerana.. azafady fa amiko, na jamba ianao, na mody jamba...
    betsaka ny mpandraharaha miaraka amiko.. najanona ny asa satria tsy lasa intsony... nety kely taloha, tafarina kely tamin dravalo.. nidina 2009, nitsilopilopy taminy rajao... maizina amin zao fotoana zao marina kosa aloha fa noho ny covid saingy i rajoel tsy nahay nitantana ny covid.. azo atao tsara ny nanararaotra ny fotoan ny covid satria vizaka tanteraka ny sinoa.. saingy dia tsy nahay e...
    ka tsy lavitra araka ny filazanareo azy mihintsy.. ary ny adalan rajoel dia misy fiantraikany aminy gasy..

    • 23 juin 2021 à 17:22 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Tsy nahay nitantana Covid hoy ianao.

      Ianao izany mahay nohon’ny OMS izay ny félicite ny fomba nitantanana tsara ny COVID.

      « Andry Rajoelina. Son Leadership dans la lutte contre le Covid-19 félicité par l’OMS ».
      http://www.madagate.org/reportages/manifestation/7598-andry-rajoelina-son-leadership-dans-la-lutte-contre-le-covid-19-felicite-par-loms.html

      Satria moa ianao izany mahita sy mahay nohon’ny rehetra. Mba mahaliana kely, mba lazao hoe iza ny firenena afaka nanararaotra akotran’ny Sinoa nampatanjaka ny toe-kareny tamin’iny COVOD iny ?

      Ny fahitanay aza mantsy maro ny orin’asa kofona manrena-tany noho iny COVID iny arakan’ny tatitrin’ny FMI.

  • 23 juin 2021 à 17:06 | pisokely (#9950)

    aza manohitra aminy hafa e... aza mihambo anefa tsy lasa halavitra.. firy milliard ny trosan gasy ??
    kely trosa ny gasy ? fahiny zant.. itpkl tsiranana

  • 23 juin 2021 à 17:20 | pisokely (#9950)

    tsy mamaky blog aho.. izahay dia ny « concret », azo tsapain ny tanana no hiainanay... ny zava vokarina, maharitra, mampidy bola no hataonay fa tsy revirevy danitra, ka ny chiffres tsy vanona no ampoakapoaka... zay no mahasamihafa antsika... ny kajy dia ataonay fanintsiana ny tsy mety.. tsy mitsabo ny kajy mihintsy izahay satria kajy fotsiny iny.. saingy ny kajy kosa, dia toKony ho marina satria mahafaty raha diso fikajiana.. raha mahay nareo, tsy ho toy zao ny firenena... raha mahay nareo, dia tokony hisy fitrosana intsony
    pour moi, l accession au pre, emprunt, est une dependance, un marqueur de l incompetence, par la realisation d un projet non adapte a mes moyens financiers... ou bien un defaut d etude valable sur un projet.... ou bien, juste pour avoir un financement, dont je ne vais pas payer.. en me declatant faillite apres avoir cacher l argent

  • 23 juin 2021 à 17:37 | arsonist (#10169)

    (i ) Quels grands naïfs croiraient encore et toujours que des politiciens gasy, surtout des foza, vont lutter contre la corruption ???

    (ii) Maintenant la grande question qui se pose est :
    les donnateurs et prêteurs de ces dizaines voire centaines de millions de dollars savent pertinemment que ces sommes d’argent vont être détournées ; et pourtant ces donnateurs et prêteurs continuent toujours à donner et à prêter. POURQUOI ???

    (iii ) De plus, ces donnateurs et prêteurs savent bien que les populations gasy sont de plus en plus miséreuses, au lieu de l’être de moins en moins.
    Si j’ose dire, cette interminable misère sévère des populations gasy semble être un bon prétexte pour justifier sans fin ces prétendus dons et prêts pourtant destinés dans la. réalité à être détournés.
    Si non, pourquoi ces prétendus donnateurs et prêteurs ne se sont-ils jamais posé de questions sur la très surprenante vanité de ces dons et prêts côté misère des populations gasy ???

    Mes doutes :
    Les corrompus étrangers et locaux entretiendraient-ils cette misère sévère des populations gasy dans le but de s’en servir pour détourner des fonds sous forme de dons et de prêts ???

    • 23 juin 2021 à 17:42 | pisokely (#9950) répond à arsonist

      salut arsonit.
      vous avez raison.. je m evertue a le dire que c est pas normal.. il y a anguille sous roche.. louche.. et c est connu

    • 23 juin 2021 à 17:58 | Vohitra (#7654) répond à arsonist

      Arsonist,

      C’est pareil à la monumentale subvention étatique allouée à la Jirama...

      Depuis 2009, plus on y injecte des sous, plus la société est criblée de dette...et plus elle reçoit des subventions, plus les services qu’elle offre deviennent médiocre !

      Et plus les politiques s’ingèrent dans la gestion de la société, plus elle n’arrive plus à satisfaire es besoins du public...

      Il y en a qui fait semblant d’ignorer la présence du loup dans la bergerie...

  • 23 juin 2021 à 17:37 | pisokely (#9950)

    ohatra iray.. tsy naharaka ny masque.. zay firenena nahay nanararaotra, dia nahavita namorona orin asa.. na eropenina io na asiatika.. tokony nahavita ny gasy, sady haingana kokoa.. ny akora misy , fa ny saina hamorona no simba, potika tanteraka
    nisy indray ny tsy fahampiana eo aminy respirateur... mora amboariana... vitany gasy zany.. saingy potika ny injeniera.. potika sy lomotra ny oniverisite ( matiny bala sy tsy ampy sakafo) .. ampahiny re ireo ry isandra.. araka ny lazaiko aminao hoe tsy mitovy isika... ny anareo vola.. vola..mivarotena... ny anay ambopo, samy nohosoran dreniny.menaka... tsy afa manoatra anefa izahay, satria ianareo no eo aminy fitondrana.. nanandrana hanangana orin asa ihany saingy vao eo aminy kajy fotsiny, dia tsy lasa.. tsy maintsy mandoa ecolazy hono e... dia aleo mijanona...

    • 23 juin 2021 à 17:50 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Ka izany no anaovakoa anao hoe tena very tanteraka amin’ny zava-misy aty ianao.

      Raha izaho haotranao dia maka sisiny mihitsy aloha :

      « Des entreprises franches ne devraient pas chômer pour autant, malgré la crise sanitaire qui risque d’affecter lourdement l’économie nationale. Andry Rajoelina a annoncé hier que ces entreprises contribueront à la production des cinq millions de masques de protection que l’État malgache a commandé pour lutter contre la propagation du coronavirus. Cinq entreprises installées à Madagascar vont assurer cette production. »

      https://www.madagascar-tribune.com/Cinq-millions-de-masques-de-protection-en-tissu-a-distribuer-gratuitement.html

    • 23 juin 2021 à 17:53 | Isandra (#7070) répond à pisokely

      Pisokely,

      Ka izany anie no natao tamin’ilay CVO, orin’asa lehibe no natsangana, ary nampiasa olona maro.

      Ny asa nisy ny olona sitrana, ny devise mivoaka mihena.

    • 23 juin 2021 à 18:04 | Vohitra (#7654) répond à pisokely

      « Orinasa lehibe natsangana mpanamboatra CVO... » hoy ity donendrina sy votsa...

      Ny volampanjakana ihany no lany natontona nividianana ilay ranondolana sy C-VOPLOS fa raha ny varotra natao ho an’ny mpanjifa efa tsy misy antenaina amin’izany e !

      Iza no mbola handany vola amin’ny soloky sy fitaka ! Nitranga niharihary izany tamin’ilay « deuxième vague » teo...

      Efa tena masisondainga midoaka midofaka mihintsy itony isandra itony !

  • 23 juin 2021 à 17:50 | pisokely (#9950)

    tsy mahay noho ny OMS aho.. saingy averiko eto indray, fiihavtsarambelatsia io.. tsy hiteny mihintsy izy hoe misy kaka ny oronao.. avelany ianao handihy imason olona saingy fosainy refa avy eo... rehefa mafy ny ady, dia atosiny ianao
    jereo fotsiny hoe tsy mahazo miditra europe e... ompa anie zany e... tsy ny fidirana akory fa ilay decision ... fanambaniana tsotra izao... mba fetsy re ry isandra a.. aza dia bado moa e.. i radomelina aza tsy hita zay anaovana azy... prezida ny tena moa izy ka dia atao ahoana no mba tsy hiaro azy ? fa dia dondrona any lery e.. asa dia mba tsy mananatra azt ve i mialy e... raha ry isandra aloha no handrasana dia tavela eo e..

  • 23 juin 2021 à 17:55 | olivier2 (#9829)

    Quand on pense au nombre incroyable de gasy zhonnêtes victimes de la corruption des zoxidantos, y a de quoi envisager un retour au pays DARE DARE pour libérer le peuple de ZAHANARY..
    Voire même envisager SERIEUSEMENT un selfie avec ASSA TRAORE la victime...
    CAUSE COMMUNE !!!!

    Mamabé +arsonist = le retour de la vengeance des indigénistes LIBERATEURS.

    Reste plus qu’à financer le voyage...un simple détail.

    LOOOOOLL

    PS : HJRA recrute...message pour mamabé , issue d’un peuple qui a bcp souffert, et qui ne veut plus souffrir..il est temps de revenir aux vraie racines MAMABE...Viiiiiite !

  • 23 juin 2021 à 18:14 | pisokely (#9950)

    tsy nahita masque vita gasy aho.. ary CVO na ny lehibeny aza maty... tsy hoe matiny fahanterana fa matiny ny COVID... manao orina any mada re zahay e.. ary tsy miteniteny foana akory fa mahalala ny zava misy.. tsy bola teraka akory ianao, dia efa niasa ary nikirakira vola be zahay, tsy mora anie zany niady tamon radidy zany fa tafavoaka ihany e... 30%.. PIB.. mandehana ianao etsy vasakaosy na petite vitesse, dia ho hitanao hoe misy elanelanq be ny revinao sy ny zava misy...mandehana eny ankatso.. dia ho hitanao fa potika ny taranaka.. ary mandehqn any toamasina, port tamatave.. dia sahy mifanamby aminao aho fa hitomany ianao, vola be mikoriana re no ao.. nefa tsy hita hoe lasa aiza aminy toe karena gasy... raha manana fo nofo ianao ka tia an i madagasikara, dia ontsa ny fo... tsy izaho irery no niteny an izany.. fa na ireo vahiny mpandraraha aza vaky vava... lasa aiza doly ny vola ao amin io port io ?? hanontanio rajoel.. na isandra...
    na mahay ianao na tsia.. dia azonao avy hatrany ny antony maha mahantra ny gasy

  • 23 juin 2021 à 18:36 | pisokely (#9950)

    ny an drisandra vava miteny dia lazainy fa orinasa mitsangana... valala eny an danitra dia efa asiany sira... dia miseho ampianatra anay anefa na ny mamafa ny tenany aza tsy vitany.. mahaiza manetry tena.. dia ety foana ny ataonao.. satria mahay manaiky diso ny manetry tena.. mahay manintsy tena.. ary mahay mitandrina.. andriamanitra o.. omeo fahendrena aho hitantanako ny firenena..

  • 23 juin 2021 à 18:43 | pisokely (#9950)

    zahay koa anie ka nanao cache bouche e.. nitady lamba, nasiana filtre kely tao anatiny.
    nasiana elastika.. dia masque iray... nanakarama mpanjaitra.. ny an rajoel... orinasa zonz franche no nasaina nanao mask.. tsy hoe namorona oronisa, fa ny teo ihany no noterena nanao azy... zany hoe karama mitovy, tsy mitombo fa ny asa no ampitomboina..

  • 23 juin 2021 à 21:28 | Ra-Jao (#282)

    Ny vanim-potoana iainantsika dia tsy mba azo hanaovana démagogies populistes intsony fa voarakitra an-tsary avokoa ny resabe manambaka ny mpanohana tsy ampy fieritreretana. Ny campagne presidentielle t@ août 2018, notsiahivin’ny raki-tsary navoaka tao @ miara-manonja omaly no tiana tenenina. Hoy tokoa mantsy rajoely @ endrika fanontaniana napetraka tamin’ireto tonga nanatrika ny campagne mba hi dénigrer-na ny adversaire : natombony @ hoe fa mbola misy fanjakana ve eto Madagasikara hoy izy. Tsia hoy ny navarin’ireo mpanohana be fahatany.. Ary ankehitriny ary, inona no nataon’ny fanjakana @ raha raha écran plat, bonbon sucette, 73 kg d’or, ilay lehiben’ny ACM efa nahiditra am-ponja kanefa dia niporitsaka tsy hita hoe nankaiza. Dia nanohy ny ironie izy : mahafapo ve ny jirama, ampy ve ny sakafon’ny malagasy, misy ve ny fahamarinana eo @ fitantanana ny asam-panjakana, ampy ve ny université, misy asa ve ny tanora ampy ve ny sekoly sns….Dia mitehaka avokoa ireo nanatrika nihevitra angamba fa i rajoely dia hanantanteraka ireo sosialim-bahoaka sy fitondrana tsara tantana nampangainy ho tsy nisy. Asa Isandra angamba nanatrika io campagne io koa, ka hiteny izy hoe ho vitan-drajoely daholo ireo zavatra notsikerainy teo @ fitondrana teo aloha. Koa dia samia manana faharetana fa mbola manana 2 taona izy Fa hatramin’izao aloha dia tsy hita soritra miroso any @ fanantanterahana ny velirano ingahy io. Samia velon’aina e !

    • 23 juin 2021 à 21:50 | Vohitra (#7654) répond à Ra-Jao

      Miarahaba Ra-Jao,

      Ny tena olana anie dia tsotra e : ilay fanjakana sady bokantrosa na any ivelany na eto antoerana, ny halatra sy kolikoly mihanaka, ilay vahoaka tsy mitsahatra mitotongana ny fari-piainany, izy nefa mbola mandrotsaka lainga sy famitaham-bahoaka tsy ankiato...

      Ankoatr izay, efa lasa fanao ny mampandositra mitsoaka any ivelany izay namany voasaringotra amin ny raharaha maloto, sy ny mamono mitifitra olona mahafaty...

      Tsy misy fahamarinana sy mangarahara izany mihintsy eto.

      Ny vahaolana sisa amiko dia miroso amin ny dingana hafa avy hatrany, io tsy maintsy mbola hangalabato eo foana e !

  • 23 juin 2021 à 22:07 | Ra-Jao (#282)

    Salama Vohitra,
    Ireo aloha dia tsy maintsy miketrika angala-bato, fa ny tsara ho fantatra dia misy ve ny hery afaka hirosoana @ io vahaolana io ?

    • 23 juin 2021 à 22:25 | Vohitra (#7654) répond à Ra-Jao

      Ny vahoaka sy ny fahavononany no hery voalohany ho entina miatrika izany.

      Mila ainga sy fanoitra miantomboka amin ny tambajotra serasera aloha...miroso amin ny fametrahana paikady sy rafitra...mila hetsika fifandraisana matotra amin izay eo amin ny diaspora sy ny rafitra eto antoerana...aroso amin izay ny dingana.

      Ny zavadoza rehetra efa vitan izay nitondra teo aloha rehetra anie ka lasa nitambatra ataon ity fitondrana ity daholo ankehitriny.

    • 24 juin 2021 à 01:57 | Rainingory (#11012) répond à Ra-Jao

      Vohitra miarahaba,

      Tsy lavitra ny zava-misy ianao raha ny dingana tanisainao ireo no jerena.
      Voarara ny afomanga ? Ary raha tsipoapoaka ? Ho iaraha-mahita eo..

  • 24 juin 2021 à 04:34 | TAHINA (#9882)

    FAMPITANDREANA AVO ! FANAIRANA AVO ! efa IDIRAN-DOZA iaran’ny FAMOTEHANA MIHA-MAHERIVAIKA i Madagasikara sy isika Vahoaka Malagasy zanany koa mila FAHAIZANA MIJERY avo mitambatra (Vision) FANAZAVANA sady FAMPIANARANA no FANABEAZANA tsara KALITAO ny maha OLOM-PIRENA, ary MORA AZO ho ANTSIKA REHETRA. Ny TENA ILAINTSIKA, ary TSY AZO IHODIVIRANA INTSONY, dia ny MAMOHITRA AMPAZAVA ny TENA OLANA IFOTONY « Problematika » dia FARANANA amin’ny FANOMEZANA ny tena VAHAOLANA MATOTRA tsara KALITAO ary MAHARITRA…
    Ny Profesora Johnson Jacky THAÏNA
    Profesora Ny HaiMarolafy sy ny Rohivondronan-taranja
    Professeur Pluridisciplinaire et interdisciplinaire et Conférencier
    Enseignant d’Université
    Namorona sady prezidàn’ny Rafitra :
    Madagasikara AKADEMIA Sy Oniversiten’ny HARENTSAINA.
    No maneho ary manentana ity ZARA SOAFAHALALĀNA ho antsika ity.
    .Teboka 5 no entintsika AMPANGARAHARA MAZAVA ny FAMOTEHANA MIHAMAHERY VAIKA ny FIRENENA ary efa iainana izany izao :
    1- Efa 61 Taona izao 1960-2021, TENA TSY AMPY FAHALALĀNA, FAHAIZANA sy FITANDREMANA, TENA FIFAMITAHANA MANDRIPAKA ! FIFIDIANANA VOLA MAIMBO MALOTO TSY MISY LALĀNA MANASAZY ! … TENA MALOTO ! NAMPIDI-DOZA ny FANAOVANA sy ny FANDIKA ny hoe « PÔLITIKA » !!! teto Madagasikara !...TSY NISY ary mbola TSY MISY ny tena HaiFAMPIANARANA tsara KALITAO, TSY MISY ny tena HaiFANABEAZANA MORA AZO TSARA KALITAO MANAZAVA sady MAMPITANDRINA ho ANTSIKA REHETRA ny TENA DIKANY MADIO ary MENDRIKA ny hoe « PÔLITIKA », ny ETIKA (fitondram-piaina, fahaiza-miaina) sy ny DEÔNTOLOJIA (fitsipi-piaina), ny HaiSOATOAVINA, ny HaiPEDAGÔJIA ary indrindra ny FAHAIZANA (Compétences) sy ny FAHALALᾹNA (Connaissances-Savoirs) TSY MAINTSY ANANANAO raha te anao « PÔLITIKA » na te ho FILOHAM-PIRENENA, na te ho PRAIMINISTRA, na te ho MINISTRA , na LOHOLONA, na SOLOMBAVAMBAHOAKA…, mba TSY AMPIDI-DOZA lasa MANAO FAMOTEHANA AN-JAMBANY ny FIRENENA dia i Madagasikara sy ny Vahoaka Malagasy Zanak’iMadagasikara sy ireo TARANAKA Malagasy mbola ho avy...
    2- Efa 61 taona 1960-2021, Ny FIFIDIANANA FILOHAM-PIRENENA dia VOLA MALOTO !!! TSY MISY FAMERANA ! TSY MISY hoe VOLA AVY AIZA ? TSY MISY LALᾹNA MANASAZY !...TSY AZO IVALOZANA Hcc Rakotoarisoa !!!…FITAOVANA MALOTO AMBOLETRA avy any ivelany no mikirakira ilay FIFIDIANANA MALOTO !... Kandidà roa samy TSY MANANA akory ny FAHALALᾹNA sy ny FAHAIZANA takian’ny ANDRAIKTRA no NIJABAJABA nifaninana MIADY ho FILOHAMPIRENENA : A N Rajoelina TGV Mpanao DOKAMBAROTRA ZAZA-SAINA HETSI-PO VETIVETY-DJ VELIRANO TSY NISY FANDALINANA Planina STRATEJIKA MIALOHA ka POAKATY !!! ka tena MAMPIDI-DOZA nifaninana tamin’i M. Ravalomanana-TIM MPITONDRA RONONO TSY TANY AN-TSEKOLY ka AMBOLETRA SEHO IVELANY « MINO FOTSINY IHANY !... » POAKATY !!! efa NANDRIPAKA NAMPIDI-DOZA ny TOEKARENA sy ny HAREM-PIRENENA sady MAMPIFANGARO ny VOLA MALOTO ! sy ny FIANGONANA-FJKM-BAIBOLY-ANDRIAMANITRA…
    Dia IO MANGARAHARA BE TSY MAHAGAGA IO ny VOKANY tena FAMOTEHANA MAMPIDI-DOZA !!!…, 60% ny Malagasy no TSY NIFIDY fifidianana FILOHAMPIRENANA 2018 MAIMBO VOLA MALOTO !!!…RAOFIN’ilay Filohampirenena lany tamin’ny FIFIDIANANA VOLA MALOTO DAHOLO ny FAHEFANA REHETRA ! TENA MAMPIDI-DOZA AN-JAMBANY ! POTIKA ho azy DAHOLO ny SISA !!! : POTIKA ny FIFAMPITOKISANA TENA ILAINA ! POTIKA ny SOATOAVINA ! POTIKA ny LALᾹNA sy ny FITSARᾹNA ! POTIKA ny TOEKARENA ! POTIKA ny SOSIALY sy ny FIARAHAMONINA ! POTIKA ny FAMPIANARANA sy ny FANABEAZANA ! MITOHY ny FANDROBANA ireo HARENAn’ny FIRENENA ! MANJAKA ny FIFAMITAHANA sy ny KOLIKOLY !... FILOHAM-PIRENENA, Praiministra, Ministra… TSY MAHAFANTATRA akory ny DIKANY MADIO sy MENDRIKA ny TENY hoe « PÔLITIKA ». TSY MISY ETIKA, TSY MISY DEÔNTÔLÔJIA, TSY MISY PEDAGÔJIA, TSY MISY HaiSOATOAVINA, TSY MISY HaiFIFAMPITONDRANA MAHOMBY (VIDE de BONNE GOUVERNANCE…)…POTIKA ny FIRENENA !... De izay TSY FALY hono MIANDRASA 2023 FIFIDIANANA MALOTO MANARAKA ! VOLA MALOTO ! …TSY MISY FAMERANA ! TSY MISY hoe VOLA AVY AIZA ! TSY MISY LALᾹNA MANASAZY ! FITAOVANA FIFIDIANANA MALOTO !!! « Tolérance zéro » ?!!...TSY AZO IVALOZANA HCC Rakotoarisoa… ! FANAOVANA sady FANDIKA MALOTO ny hoe « POLITIKA » ! …sady MITANA BAIBOLY !!??
    3°) Efa 61 TAONA (1960-2021) Tsy vitan’ny hoe MALOTO ny fandika ny hoe « POLITIKA » ny FIFIDANANA MALOTO ! fa mbola ZAVA-DOZA FANAMPINY dia na Filoham-pirenena, na Praiministra, na Ministra,… TSY NISY na IRAY AZA nanana ny FAHAIZANA STRATEJIKA MITANDRINA HaiJERY AVO sady MITAMBATRA ny KALITAOn’ny FAMPIANARANA sy ny FANABEAZANA takian’ny KALITAOn’ny FAMPANDROSOANA matotra sy maharitra an’i Madagasikara MIATRIKA ireo lafiny SAROTRA ao anaty FANATONTOLOANA. IREO FITONDRANA nifanesy dia TSY MAHAFANTATRA akory ny HaiMAROLAFY sy ny ROHYVONDRONAN-TARANJA miantoka ny FIFANDRAISANA STRATEJIKA amin’ny ASA, ny HaiFANANGANANA sy ny HaiFITANTANANA ORINASA ao anaty TOEKARENA TIA TANINDRAZANA, ny HaiPEDAGÔJIA FIFAMPITOKISANA tena ILAINA sy ny HaiFIFAMPITONDRANA Mahomby (Bonne Gouvernance)…
    4. MAZAVA BE, tena MANGARAHARA fa ingahy isany : A.N. RajoelinaTGV-IRD, Ravalomanana-TIM, Rajaonarimampianina-HVM (Sy ireo Praiministra Governemantany avy) io HCC Rakotoarisoa io… dia SAMY TOMPON’’ANDRAIKITRA FENO amin’izao FAMOTEHANA AN-JAMBANY ny FIRENENA (Madagasikara sy ny VAHOAKA MalagasyZANAK’ i Madagasikara ary ireo Taranaka mbola ho avy…) izao, ao anaty FANATONTOLOANA-Faobe-Voafaokan’ny VOLA… feno FAHASAROTANA (MONDIALISATION-Globalisation-Fianciarisée…très problématique) TSY VOAFEHY izao…
    5. MAZAVA BE, MANGARAHARA fa Na ny lafiny RAFITRA, na ny LAFINY SAINA, ireo FITONDRANA ny FIRENENA NIFANESY (1960-2021) dia tena LO « POURRI » NAMPIDI-DOZA NAMPITSAMBIKINA MIKIPY ny FIRENENA ho POTIKA VOAROBA ary VOARIPAKA ao anaty LAVAKA FAMPAHANTRANA…

    INONA àry NY tena VAHAOLANA MANGARAHARA tsara KALITAO, tena MATOTRA sy MAHARITRA sady HaiFANARENANA IFOTONY no HaiFAMPANDROSOANA ?
    indro ATOLOTRA ho ANTSIKA izany… (Tohiny ETSY AMBANY …)

  • 24 juin 2021 à 04:41 | TAHINA (#9882)

    (Tohin’ny ETSY AMBONY…)
    ARAVONTSIKA teboka 2 ny TENA VAHAOLANA TSARA, MATOTRA sy MAHARITRA sady FANARENANA no FAMPANDROSOANA… :
    1. Ny FANDRAVANA io FITONDRANA-Governemanta Mbola MAMPIDI-DOZA io. ATSANGANA ny « Gouvernement-Conseil Supérieur Stratégique pour la REFONDATION de la Qualité de la GOUVERNANCE et le Développement de Madagascar » Governemanta-Filankevitra AMBONY ny Stratejia Fanarenana IFOTONY ny KALITAOn’ny GOVERNANSY sy Fampandrosoana an’i Madagasikara.
    2. Ny VAHAOLANA tohiny dia efa VOARAVONA (Teny Frantsay) etsy ambany « ny ANDRAIKITRA « Mission » » n’i Madagasikara AKADEMIA sy ny Oniversiten’ny HARENTSAINA.

    Ny Profesora Johnson Jacky THAÏNA
    Profesora Ny HaiMarolafy sy ny Rohivondronan-taranja
    Professeur Pluridisciplinaire et interdisciplinaire et Conférencier
    Enseignant d’Université
    Namorona sady prezidàn’ny Rafitra :
    Madagasikara AKADEMIA Sy Oniversiten’ny HARENTSAINA
    Ho an’ny Malagasy Zanak’i Madagasikara, ny HaiFAMPIANARANA sy ny HaiFANABEAZANA AVO tsara KALITAO.
    Ho an’ny KALITAOn’ ny HaiFITONDRANA FIRENENA, ireo RAFITRA FITONDRANA ny Firenena, ny TONTOLOn’ny FIADIDIANA FILOHAMPIRENENA sy ny GOVERNANSY n’i Madagasikara.
    Ho an’ny SYSTEMIA sy ny STRATEJIAn’ny FAMPANDROSOANA tsara KALITAO, MATOTRA sy MAHARITRA an’i Madagasikara.
    Ireo ANDRAIKITRA (Missions) dia voalaza etsy ambany amin’ny teny frantsay

    Pr Johnson Jacky THAÏNA
    Professeur Pluridisciplinaire et interdisciplinaire et Conférencier
    Profesora Ny HaiMarolafy sy Ny Rohivondronan-taranja
    Fondateur et Président de :
    MADAGASCAR-Académie et Université des SAVOIRS
    . Pour le PEUPLE-Malagasy-ENFANTS de Madagascar, pour une ÉDUCATION NATIONALE de Qualité un SYSTÈME ÉDUCATIF et une ÉDUCATION CITOYENNE de Haute Qualité.
    . Pour la Qualité Systémique et l’Efficience de l’ÉTAT, des INSTITUTIONS, de la PRÉSIDENCE de la République et de la GOUVERNANCE de Madagascar.
    . Pour la SYSTÉMIE et la STRATÉGIE de DÉVELOPPEMENT de QUALITE et DURABLE de Madagascar.
    Ses Missions :
    EXPERTISE Audit-Conseil/ Analyse-Diagnostic Problématique Solution/VISION /VEILLE /Créativité Proactivité Innovation Ingénierie/ Pertinence-Régulation-Restructuration-REFONDATION/ SYSTÉMIE et STRATÉGIE/ Coaching MENTORAT (Mentoring) et Leadership pour la SYSTÉMIE et la STRATÉGIE de DÉVELOPPEMENT de QUALITÉ et DURABLE de Madagascar, face à la RÉALITÉ et les VRAIES PROBLÉMATIQUES de la MONDIALISATION Globalisation FINANCIARISÉE...
    EXPERTISE de l’ÉFFICIENCE de la QUALITÉ SYSTÉMIQUE et de la STRATÉGIE de la PRÉSIDENCE de la République, de la GOUVERNANCE, de la PRIMATURE, des MINISTÈRES… et de la PRÉVENTION des problématiques de dangereuses DÉFAILLANCES de l’ÉTAT et des INSTITUTIONS à Madagascar.
    EXPERTISE pour un SYSTEME ÉDUCATIF de QUALITÉ, pour une ÉDUCATION NATIONALE de QUALITÉ, une ÉDUCATION CITOYENNE de Haute QUALITÉ pour TOUS à Madagascar.
    EXPERTISE sur l’ENTREPRENEURIAT de qualité à Madagascar (Enseignement et Formation de qualité, Création d’une entreprise, VISION MANAGEMENT et STRATÉGIE, SUIVI…) la TRANSVERSALITÉ Systémique et Stratégique du PATRIOTISME, du PATRIOTISME d’ENTREPRISE et du PATRIOTISME de l’ÉCONOMIE face à la REALITÉ très PROBLÉMATIQUE de la MONDIALISATION-Globalisation-FINANCIARISÉE...
    EXPERTISE et L’ENSEIGNEMENT de QUALITÉ pour TOUS à Madagascar de la « POLITIQUE » (La DÉFINITION pertinente et facile à comprendre, le CADRAGE, l’ÉTHIQUE, la DÉONTOLOGIE, les VALEURS pour la qualité et l’efficience, la CONFIANCE CITOYENNE, les SAVOIRS-CONNAISSANCES et les COMPÉTENCES nécessaires, le SENS de la PÉDAGOGIE d’une ÉDUCATION CITOYENNE de qualité pour TOUS et pour le DÉVELOPPEMENT de qualité et DURABLE de Madagascar…) la GéoPOLITIQUE, La GéoSTRATÉGIE, La DIPLOMATIE, La RÉALITÉ, les VRAIES PROBLÉMATIQUES de la MONDIALISATION-Globalisation-Financiarisée SANS GOUVERNANCE crédible et SANS DROIT International crédible …
    (Tohiny ETSY AMBANY…)

  • 24 juin 2021 à 04:43 | TAHINA (#9882)

    (Tohin’ny etsy AMBONY…)
    Pr Johnson Jacky THAÏNA
    Professeur Pluridisciplinaire et interdisciplinaire et Conférencier
    Profesora Ny Haimarolafy sy ny Rohivondronan-taranja
    Enseignant d’Université (a enseigné en France à l’Université de Rennes 1 ; à l’INSA de Rennes ; au Campus Ker Lann…) thaina.johnson@neuf.fr
    Professeur d’Economie de Mondialisation Globalisation Financiarisée Des problèmes des Relations Internationales Droit et Institutions Gestions : Marketing Technologie et Production Comptabilité et Finance Ressources Humaines Entrepreneuriat Management Technologie Mathématiques appliquées Transversalité Communication et Culture Synergie Systémie et Stratégie de Développement

    Président et fondateur du Parti Politique :
    Rassemblement du Peuple-Malagasy-Enfants de Madagascar pour la QUALITÉ Systémique et Stratégique de la GOUVERNANCE de l’ÉTAT, la PÉDAGOGIE la SYSTÉMIE et la STRATÉGIE de DÉVELOPPEMENT de QUALITÉ et DURABLE de Madagascar.
    Prezidà ary Namorona ny Antoko Politika :
    Fivondronan’ny Vahoaka-Malagasy-Zanak’i Madagasikara
    Ho amin’ny Kalitao ny Systemia sy ny Stratejian’ny Fampandrosoana tsara Kalitao Matotra sy Maharitra an’i Madagasikara.
    OPPOSITION CONTRE la DESTRUCTION de Madagascar et de ses enfants Peuple-Malagasy… CONTRE les A.N. Rajoelina-TGV-Mappar-IRD, Ravalomanana-TIM, Rajaonarimampianina-HVM…
    MANOHITRA ireo NAHAPOTIKA an ‘i Madagasikara sy ny Vahoaka-Malagasy zanany… MANOHITRA an’Andriamoatoa isany (ny Governemantany sy ny Antokony…) : A .N. Rajoelina-TGV-IRD, M. Ravalomanana-TIM, Rajaonarimampianina-HVM…
    Misaotra ANTSIKA mifampizara ity FANAIRANA, FANAMBARANA,, FAMPIANARANA sady SoaFANABEAZANA ny maha OLOM-PIRENENA ity...Maneho ny RARY SOA...

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS