Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 29 mars 2024
Antananarivo | 16h14
 

Politique

Descente sur la place du 13 mai réprimée, bilan incertain

samedi 28 mars 2009 | Rédaction internet

(Mise à jour : Dimanche 29 mars, 22 h, heure locale). Pour la première fois ce Samedi 28 mars, les organisateurs des manifestations pro-Ravalomanana ont appelé à l’issue des discours sur la Place de la Démocratie à Ambohijatovo à descendre vers la place du 13 mai, afin d’y entendre un message par téléphone du Président Marc Ravalomanana.

Ils se sont heurtés à des éléments de forces de l’ordre qui les ont dispersé à coups de gaz lacrymogènes et de tirs en l’air en amont de la place.

La plupart des manifestants se sont dispersés, mais de plus petits groupes ont continué à s’opposer aux forces de l’ordre ; les affrontements ont continué dans divers quartiers de la ville (Faravohitra, Ambatonakanga...).

Si le bilan Samedi soir était incertain, il y a eu selon les sources hospitalières contactées ce Dimanche, 34 blessés.

Plusieurs témoignages concordants ont fait état de la présence ce Samedi matin aux alentours de la Place du 13 mai d’individus à bord de véhicules 4x4 qui distribuaient de l’argent à des personnes venant des milieux populeux. L’objectif était semble-t-il de perturber les manifestations pro-Ravalomanana par des provocations, mais le nombre de manifestants aurait fait renoncer à ce plan.

59 commentaires

Vos commentaires

  • 28 mars 2009 à 20:47 | nofy (#668)

    c’est ça la democratie, la liberté d’expression qu’on pronne, c’est de la dictature tout court, ou on va comme ça ? rien ne sera arrangé avec cette solution, ça ne calmera pas les gens c’est le contraire, vous risquez d’etre détesté à jamais, je suis désolé mais vous n’aimez pas le peuple ni votre patrie.

    • 29 mars 2009 à 14:29 | rémi ra (#1101) répond à nofy

      Qui peut encore aujourd’hui moralement, humainement et philosophiquement se réclamer d’un Ravalomana 1 er ?
      Le plus grand voleur mafieux que nous n’ayons jamais eu. Il se pavane aujourd’hui avec sa ’suite’(c’est bien un roitelet de bas étage) et finance ces soi disant mouvement populaire .
      Répondez moi qui peut encore se réclamer de ce tyran si ce n’est ceux qui ont perdu leurs source de revenus.
      Alors les corrompus de Ravalomana osez affronter la démocratie avec une philosophie capable de défendre votre champion .Je vous souhaite bonne chance dans la dialectique .......

    • 29 mars 2009 à 15:11 | fandresena (#299) répond à rémi ra

      ravalo est le 1er ; Oui RAVALO est le 1er !
      Il sera de retour bientôt !

      RAVALO est le 1er et le seul qui ose Affronter la france .

      Nous sommes tous derrière lui .

    • 29 mars 2009 à 15:47 | tgvphobe (#1723) répond à rémi ra

      pour vous répondre : déjà votre nom contient le suffixe « ra »= sang. c’est dire que vous faites partie des foutus sanguinares de ce pays.
      Je ne veux pas vous répondre au mot par mot mais vous figurez parmi les grands désinformateurs dont fait partie votre min info ( augustin andriam), mais aussi vous et vos semblables sont payés très cher et quotidiennement pour décourager les forumistes mais ce serait vain, je vous assure.
      Depuis des mois vous n’arretez pas de dire des bétises et insultes envers les gens simples, honnêtes et vraiment patriotes, mais vous vous croyez où ? au soudan ? en RDC ? ou chez vos leaders jiadhistes islamistes ?
      De dire que nous sommes corrompus ? : et l’argent que vous distribuez partout au petit peuple qui cherche de quoi à mettre sous la langue tous les jours : mais vous raisonner par quelle partie de votre corps ? l’encephale ou la caudale ou bi comme d’hab
      Et votre min fin d’accuser à tort et à travers un tel ou un tel : concernant les fisc non payés ? et lui avec ses sbires ont-ils déjà reglé les arrierés du stedic et d’autres firmes à bira, et sur quelle preuve authentique ( approuvée par les instances internationales que vous ne pouvez pas rachetées)porter une accusation sur la firme tiko ( qui rappelons le à créer des milliers de travail aux gens honnêtes et paysans sincères)
      Nous, on va durcir notre lutte jusqu’à la reussite finale qui n’est plus loin.
      Viva mada libre et démocratique

    • 29 mars 2009 à 18:30 | rémi ra (#1101) répond à tgvphobe

      mais monsieur,le Soudan ou la Rdc on y va tout droit et vous avez pas encore compris.
      Nous souffrons du même maux que ces pauvres pays .Ce sont dans chacun d’eux la volonté d’hégémonie d’une ethnie sur le reste du peuple qui entraine ces horreurs.
      Voulez vous que je cite des noms pour que vous compreniez

    • 29 mars 2009 à 19:23 | nofy (#668) répond à rémi ra

      Pour rémi ra !
      Vous vous etes trompé, mais ce n’est pas tout le monde qui réclame Ravalomanana, ce que je réclame c’est la légalité, la justice, tellement vous avez de la haine envers Ravalomanana que tout ce qui ne pense pas comme vous doit forcément proRa8, donc il faut l’attaquer, mais réflechissez ! vous ne savez pas ce que je pense, et vous arrivez avec votre méchanceté, posez vous d’abord la question et reflechissez avant d’accuser les autres, d’abord je vous fait savoir que je n’ai jamais compté sur qui que ce soit pour vivre, ni pour s’enrichir, comme on dit :« NY HAHATSEMBOHAN’NY TAVANAO NO HIHINANANAO » donc que ca soit Ratsiraka, Ravalomanana ou encore Rajoelina,ou d’autre comme président ! ma vie ne depend pas d’eux, ça ne depend que de moi et de ma famille, donc tournez votre langue 7 fois avant de dire n’importe quoi.Vous voulez savoir maintenant ce que je pense de Ravalomanana : c’est un homme imparfait comme vous et moi et qui a fait du mal et du bien à Madagascar, il est parti, je ne vais pas passer mon temps à le critiquer car je ne vois pas à quoi ça m’avancerai ! si vous trouvez que ça vous fait du bien de le critiquer, faites le, c’est votre droit, mais ne haissez pas tout le monde s’il ne pense pas comme vous, le seul point qu’on a peut-etre en commun c’est de reconnaitre le mal que Ravalomanana a fait ! mais je ne pense pas qu’on a encore d’autre point commun, ce que je vois en vous, tellement vous haissez Ravalomanana que Rajoelina est devenue un petit Dieu pour vous, quoiqu’il fasse,ça va, meme si vous savez qu il fait des erreurs aussi, il est imparfait, comme je vous ai dit je respecte la justice et la légalité, c’est à dire quand je vois que ce n’est pas juste ben ! je condamne, j’ai condamné le mal que Ravalomanana a fait et je condamne aussi le mal qu’il fait Rajoelina, donc je ne protège pas ni l’un ni l’autre, pour moi il faut voir les choses correctement, quand on aime son pays, et je ne déteste personne, mais je constate et analyse ce qui se passe, je ne suis pas comme vous, vous critiquez bien Ravalomanana mais Rajoelina non, pourquoi ? car pour vous tout ce qu’il fait c’est bien, vous savez bien comme moi que personne n’a d’avantage dans une crise pareil, vous pouvez détestez tant de monde comme vous voulez mais, tout ce monde que vous détestez sont des Malgaches comme vous, vous pouvez vous venger sur eux mais un jour, vous allez comprendre qu’à cause d’une personne, que vous faites du mal à beaucoup, ne jugez pas trop vite les autres car vous ne connaissez pas ce qu’ils ont dans leurs tetes et dans leurs coeurs, et surtout vous ne les connaissez pas, Ravalomanana était au pouvoir donc, vous pouvez le juger par rapport à comment il a agit, mais pas moi ni les autres.
      Lorsque tout le tissus économique de Madagascar sera detruit, ex : TIKO qui achetait le lait du paysan et le faisait transformer par des Malgaches, ou zone franche qui donnait du travail aux malgaches, tourisme qui apportait du dévise au pays ect... vous verez que la crise sera plus grave, et tout ça,à cause du comportement de quelque personnes,donc il ne suiffit pas de hair, se venger,car la situation risque de s’aggraver et durer, ou sans fin. c’est malheureux mais c’est comme ça.

  • 28 mars 2009 à 20:47 | gasy261 (#1480)

    efa ho lasa adala mihintsy ianareo tim ireto...

    • 28 mars 2009 à 21:10 | jonas (#185) répond à gasy261

      Adalan’ny fitiavan-tanidrazana ny Tim, ary izaho mamaly anao aza tsy Tim akory nefa dia manohana tanteraka ny vahoaka miaro ny safidy tamin’ny latsa-bato fa tsy ny fitondrana napetraka tamin’ny basy

      Fitondrana azo @ latsa-bato= Demokrasia

      Fitondrana azo @ basy= Fanonganam-panjakana izay mitarika ho any amin’ny jadona

    • 28 mars 2009 à 21:50 | Ibrahim (#1419) répond à jonas

      safidy t@ latsabato nga !!!! odoye ! iza no nanao bodongerona hoe lany t@ 2002 ? Iza no nilokaloka fa hanaraka izay voalazan’ny Constitution nefa avy eo nanome fahefana ny directoire militaire ? iza no no nandainga hoe ho fiarovako ny aiko no nanaovako iny demission iny nefa sempotra ery niteny hoe ira-maty aminareo izaho raha ilaina izany : i dadanay !!!!!!!!

    • 29 mars 2009 à 05:46 | jonas (#185) répond à Ibrahim

      Hala-bato no niadian’ny Tim fa tsy hoe tsinotsinona eo dia aongano Ratsiraka.Ary izany dia niseho tamin’ny fotoam-pifidianana.

      Mahandrasa ny safidim-bahoaka amin’ny latsa-bato raha te ho lanim-bahoaka.Hatramin’izao aloha tsy izay tgv. Tsy nahandry ny andro zoma ny nahatonga ny akoho tsy nanidina hoy ny fiteny.
      Haraho isaky ny biraom-pifidianana ny latsa-bato ary aza mampiasa basy mandritry ny fotoam-pifidianana.

      Ianareo tgv toa kamo be tenda , tsy hisasatra fa miankina amin’ny basy fotsiny sy ny volan’ny frantsay fotsiny.
      Ireo harena hakibon’ny tany Malagasy izany izao no tetehanareo hamerenana ny volan’ny frantsay raha toa ka mahomby ny tetika,mbola hakamantatra izany, ny avoaka ny anio aza mbola tsy fantatra.

      Moa tsy izany ve no antsoina hoe jiolahy na dahalo na mpandroba mitam-basy

      Avy mirevy any lanonam-pandihizana dia mandroba fananan’olona amin’ny basy.Soa ihany aho fa tsy manana zavatra ho robainareo fa ny an’ny hafa no mampalahelo ahy ka mahatonga ahy anisan’ny vahoaka tsy manaiky ny fitondran’ny tgv.

    • 29 mars 2009 à 09:41 | richlife (#1715) répond à jonas

      ary ahoana ny hevitrao ?
      Fitondrana azo @ latsa-bato + iarovana tombontsoan’olom-bitsy @ alalan’ny basy sy ny vono olona ve mbola mira demôkrasia ihany ?
      Saino lalina !!!

    • 29 mars 2009 à 11:54 | boubou (#530) répond à Ibrahim

      hita fa tsy dia lasa lavitra ny fomba fisainanao, tena mampalahelo soa fa vitsy ianareo no misaina ohatran’izao, harovy ny TGVendranareo ho hita eo avelao ny mpitolona hitolona fa tia ny tanindrazana ireo fa tsy voavidy vola ohatranareo, mba alefaso lavitra ny fisainana e, maninona t@ andron’i TGVendrana nanao grève teny @ 13 mai nanao bodongerona fotsiny izao nony mitaky ny fahamarinana ny vahoaka sakanana ampitahorina, matahotra ny ho very seza angaha ? kely milingilinga ny TGVendrana sy ireo manaraka azy, ho hita eo izay ho avoakan’ny ampitso, Ry vahoaka malagasy tohizo ny tolona fa tsy maintsy handresy ny fahamarinana fa na any aminy aza ny hery ny saina kosa ao amintsika tsy maintsy mandresy ny tolona fa atsy ho atsy hanao veloma ny seza avy izy rehetra ireo.

    • 29 mars 2009 à 13:39 | santos (#706) répond à boubou

      O ry boubou a...!
      tena ianao(sy ireo ekipanao) io mihintsy no tsy manana fitiavatanindrazana,potika i madagascar raha ianao no nitondra ny tany,tsy manana fandinihana ny ho avy izany fa dia ny androany dia vita,misaina tsara aloha.
      ireo mpizara vola @ 4x4 ireo,ireo no tena ratsy,exploitena @ resa-bola ny vahoaka,dia avy eo ampiadiana@ mpitandro filaminana,dia ny vahoaka mahatra ihany no haratra tsy fidiny ary ireo mpanamparitaka vola,aiza ho aiza izareo@ izay fotoana izay,tsy ho présent eo izareo mazava loatra fa ny volany no avadiny ho olona hisolo ny toerandr’izareo,satria matahotra ihany r’izreo(mamy ny aina),raha tsy nisy ny vola tsy ho tonga ireo olona ireo,nefa ny mpitondra akehitriny efa mba manao izay ho afany hialana @ fahatrana izay miajady @ maro an’isa,ohatra ny fampihenana ny PPN,@ hivarotana ny avion force1ny sasany @ vola hanaovana ny sosialndramalagasy,ny karama..sns....
      ianao io no atao hoe ;tsy mahalala biby afa tsy ny sahona(fanatique-ndravalo),
      lasa manao style mafia i ra8 raha izao no mitohy,matoa niala ohatran’ny sasany teo aloha ra8 dia nahatsiaro fa tsy nety ny nataony ary tokony hanaiky ny regle de jeux,i HAT aza tsy mbola nanao ohatran’ny nataondra8 nampitifitra vahoaka na nisambotra ny izay olona tsy tiany (izay manelingelina ny sezany)ohatran’ny nataon’ireo teo aloha,fa mametraka ny democratie,fa izay manimba zavatra no samborina.mandiniha ny zavamisy tsara aloha fa aza baikon’ny fo fa ny saina no mandinika,aza manao saimbavy entimpitiavana fotsiny,jereo ny tsara sy ny ratsy.

    • 29 mars 2009 à 15:13 | fandresena (#299) répond à gasy261

      ianreo irey no hendry an ! tsy adinonay anie ny anaranareo ireo ry mpivarotra Tanindrazana e !
      amin’izay fotoana izay ho hitantsika eo hoe IZA no TENA adala .
      tsy mbola tapitra ny lalao e ! fa tena vao manomboka raha ny marina aza

    • 30 mars 2009 à 03:02 | jonas (#185) répond à richlife

      Ho an’ny richlife

      Raha hitanao sy tgv fa Ravalo dia miaro tombotsoan’olom-bitsy amin’ny basy, izaho tsy hiteny hoe mira demokrasia ve izany sa tsia. Fa ny tokony atao mandresy lahatra vahoaka ka rehefa tonga ny fotoan’ny fampielezan-kevitra hamafisina izay sady manolotra kandida tgv,manaramaso tsara ny fifidianana. Raha voaporofo fa lany tgv nefa nohon’ny zavatra tsy marina no naharesy azy dia zo amin’ny tany manaja demokrasia ny mitaky izany.Kandida ary ve tgv tamin’ny fotoan’andro.

      Izay no mahatonga ahy miteny hoe eo amin’ny fifidianana ihany no tena isehoan’ny demokrasia.Satria ny isan’ny olona mivory etsy na mivory ery tsy afaka hilaza hoe ny Malagasy. Izay anefa no niakaran’ny tgv eo amin’ny fitondrana.

      Raha lany tamin’ny safidim-bahoaka latsa-bato tgv,ka miaro an’izany,tsy afaka hiteny mihintsy aho hoe mpamono olona izy, miaro ny firenena ho tan-dalana ny lalana.Tsy izy no namono olona fa ny lalana.Izay manko ny tianao ho lazaina momba Ravalo raha tsy diso aho.

      Fa iza no mety ho diso kokoa ny lalana namono olona sa ny olona nanosika olona ho fatin’ny lalana.Fa iza no mety diso kokoa ny lavaka nahafaty olona sa ny olona nanosika olona ho faty ao naty lavaka.

      Firenena tsy tan-dalana ary ve no tiantsika apetraka eto Mcar ka vao tsy faly ny antokon’olona dia avy hatrany dia handoro ministera na zavatra hafa, dia avela hanao izay tiany satria izany no demokrasia gasy.

      Ny fifidianana ihany ,richlife, no lalana ampanjakana ny demokrasia.Io aza mbola misy tsy tanteraka ( tsy parfait) maika fa hoe tonga dia hitondrana basy ny mpitondra dia mitono-tena hoe izaho lanim-bahoaka satria misy antokon’olona manaiky ahy.

  • 28 mars 2009 à 20:58 | jonas (#185)

    Mitaky ny fialan’ny Andry tgv eo Ambohitsrohitra sy Iavoloha satria tsy lanim-bahoaka tamin’ny latsa-bato izy

    Mitaky ny hanajanonan’ny miaramila mpiodina sady mpanongam-panjakana ny famonoana vahoak’Antananarivo.

    Mitaky ny fiverenan’ny filoha Ravalomanana eo amin’ny fitondrana

    Miantso ny vahoaka Malagasy rehetra tsy hanaiky ny fampiasan-kery sy didijadona hampanginana ny vahoaka maneho hevitra

    Miantso ny vahoaka rehetra tsy hiasa manomboka ny Alatsinainy 30 Mars hanehoana ny tsy fanekena ny Hat

    Tsy hijanona ny tolona raha tsy mandresy ny tena demokrasia eto Mcar na hafaty vahoaka miisa an’arivony aza ny miaranila mpanogam-panjakana.Ny arivolahy tsy maty indray andro

    Ho ela velona ny filoha Ravalomanana

    Handresy ny tolon’ny vahoaka maro an’isa

    Ho ela velona i Madagascar mahaleo tena entim-bahoaka fa tsy miaramila vitsy an’isa

    • 28 mars 2009 à 23:12 | sam2009 (#184) répond à jonas

      Manonofy mihitsy ny tim. Tena voatamby vola marina ka tsy mahalala ny tokony hataony.
      - Nasaina niandry teny Iavoloha kanefa « idadanay » efa tsy ao intsony
      Izao indray
      - Asainy manohy ny « tolona » kanefa izy « idadanay » aza tsy eo fa milamindamina fotsiny any.
      Tena mazava fa ao raha matoa mbola tsy ampy anareo ihany ireny olona maro be voatifitr’iny « idadanay »-nareo iny.
      Manantena koa ny politique-n’ny communaute internationale fa handom-baravarana anareo isan-trano izy.

      YOU HAVE A LONG WAY TO GO TIM. DIA ANDRASO EO ARY « idadanay » KOA

    • 29 mars 2009 à 05:52 | jonas (#185) répond à sam2009

      Ary ianao aza araky ny resakao mbola mihaino ny rasaka nataon-dRavalomanana.

      Izaho, tsy nisy nohenoiko na dia fehezanteny iray aza nataon’i Andry teny Mahamasina satria fantatro fa vavan’ny maty andrano.

    • 29 mars 2009 à 09:52 | richlife (#1715) répond à jonas

      Tsy ny filoha (anaty fonoteny) Ravalomanana @ mahaRavalomanana azy anie no tsy tiana e ! Fa ny fomba ratsy nataony sy mbola ataony ary mety mbola hataony. Raha sahy izy manazava sy manamarina miaraka amin’ny porofo tsy azo lavina ireo zavatra rehetra anenjehana azy (didy jadona - fampifangaroana ny haren’ny tenany sy ny harem-pirenena - didiko fe lehibe - famoahana baiko hampamono ny malagasy mpiray tanindrazana - fivarotana tanindrazana - monopole de certains secteurs de l’économie... sns tsy voatanisa), dia na dia izaho aza dia hanohana azy toy ny nifidianako azy tamin’ny 2002. Saingy ny fahareseko lahatra fa nataony tokoa ireo zavatra anenjehana azy ireo no tsy ahandrasako ny fahataperan’ny mandat-ny andrao dia vao mainka hihombo ny hadalàny ka hampihitsoka ny firenena bebe kokoa. Izany no antony ankasitrahako ny teteza-mita sady izay tsy misy tombony manokanan ho an’ny filohan’ny teteza-mita Andry Rajoelina anie izao maha-eo @ fitondrana azy izao e !

    • 29 mars 2009 à 09:57 | richlife (#1715) répond à jonas

      Mba nanaraka tamin’ny fampielezam-peo ny fizotry ny tolona ataon’ny mpanohana an’Andriamatoa Ravalomanana ihany aho fa leo sy tofoka satria tena fihantsiana sy fampirisihana ny malagasy hiady ny 90%-n’ny resaka natao tao.
      Dia izany ve no heverinareo ho fampandrosoana ny firenena e ?
      Izany fifampihantsiana izany no tsy itiavako ny tolona ataon’ny TIM sy ny mpomba azy.

    • 29 mars 2009 à 15:16 | fandresena (#299) répond à sam2009

      Raha tsy maintsy manonofy ny olona iray dia tsy hivoatra ny fiainany . tena manonofy FAHFAHANA tanteraka ho an’ny Madagasikara izahay ! ianao ngamba tsy gasy intsony fa hifankahita isika an !

    • 29 mars 2009 à 15:22 | fandresena (#299) répond à richlife

      aza manaraka mintsy fandrao ianao miova hevitra manaraka anay eo ! ianao rahateo maivan-doha tahaka ny akoho !
      tahaka anay mantsy tsy mihaino izay tenin’ny devoly fa TOKANA ny anay ! MIVERINA EO AMIN’Ny FITONDRANA RAVALO !
      TSY MILA SARIBAKOLIN’NY FRANTSAY !

    • 30 mars 2009 à 11:09 | richlife (#1715) répond à fandresena

      Fandresena an !

      Misaotra betsaka ny amin’ny mpamari-toetra nentinao nilaza ahy (dia ny hoe maivan-doha tahaka ny akoho).

      Angamba kosa tsy mbola niantso anao na ny toa anao toy izany aho, sady tsy fombako izany. Raha fifampihantsiana no hitondrantsika ny fanehoan-kevitra dia vao mainka hivarina an-kady ny firenentsika. Azafady indrindra raha nisy nandratra anareo ny fomba fanehoako ny hevitro.

      Aoka hataontsika mifanarakaamin’ny soa toavina malagasy mandala ny fihavanana : raha misy tsy mety ny teniko dia aoka hiverina amiko. Aza ny tenako sy ny maha-iray ny malagasy non ariana fa ny teniko.

      Misaotra betsaka !

  • 28 mars 2009 à 21:06 | Manantena (#1345)

    Et dire que cette crise a commencé par des manifs réclamant la DEMOCRATIE !
    Beaucoup se sont écartés quand Rajoely a changé de cap, ça sentait le coup d’Etat.
    Chacun connait le fil de l’histoire.

    Mais aujourd’hui, je vous laisse juge de cet extrait :

    Fanambaran’i Mgr Odon Razanakolona t@ 6 mars 2009

    ... Ka ny voalohany tamin’izay dia hoe hajanona ny fanenjehana, fitifirana sy ny famonoana olona. Avela haneho hevitra malalaka ny vahoaka, avela malalaka hanao ny asany ny haino aman-jery rehetra mba hampahafantatra ny vaovao marina sy ny zava-misy. Ankehitriny, tsapako fa tsy dia tanteraka ireo fepetra ireo ary mainka miha-mahery vaika aza ny zava-mitranga...

    Voalohany ny teto an-drenivohitra sy ny an-tanàn-dehibe. Sakanana ny fanehoan-kevitra sy ny fihetsiketsehana rehetra. Ampihorohoroana ny vahoaka amin’ny alalan’ny fanapoahana fitaovam-piadiana, na any an’elakelan-trano, na any amin’ny faritry ny sekoly, na any amin’ny toeram-pitsaboana. Ary tsy vitsy ireo voatifitra namohy ny ainy na naratra. Enjehina sy samborina ary ampijaliana izay rehetra mitady haneho hevitra. Etsy andaniny, sembatsembanina sy ajanona ireo hainoaman-jery milaza ny zava-misy amin’ny vahoaka. Etsy ankilany anefa, mahazo vahana sy manao ny danin’ny kibony ny hainoaman-jery hafa mandrangitra sy mampirisika ny ady sy ny fifandonana.

    ... Noho izany dia mbola hamafisiko eto ny fanambarana izay efa nataoko, fa izay no asan’ny mpaminany na dia mietny any an’efitra izy : Voalohany, ajanony ny herisetra sy ny famonoana olona. ajanony ny fanenjehana sy ny fampihorohoroana. Ianareo mpitandro ny filaminana : aoka ianareo ho tena mpiaro marina ny vahoaka sy ny fananany. Ianareo tafi-bahoaka tandroka aron’ny vozona, tsy manome baiko anareo aho sanatria fa miangavy anareo, raiso ny andraikitrareo : arovy ny vahoaka. Isika vahoaka, aoka hiray hina ... eo amin’ny faritra misy antsika tsirairay avy.

    A ceux qui vont dire qu’on a voulu des martyrs aujourd’hui, une question : est-ce Pety et Alain Ramaroson qui font la loi dans ce pays ?
    Voyez vous même ce qu’a dit votre ministre de la sécurité, pas plus loin qu’hier, et relevé sur ce site.
    La motivation des personnes qui manifestent aujourd’hui est un sentiment inconnu de certains car loin d’être vénal : le patriotisme. C’est un sentiment qui ne se cède pas, il n’a pas de prix !
    A bon entendeur salut !

    • 28 mars 2009 à 22:03 | Ibrahim (#1419) répond à Manantena

      Merci à TGV de donner la place de la democratie à tout le monde : c’est la democratie effective. Dommage que ceux qui se vantent d’être legalistes se versent dans de tels actes illegaux. Ny tody tsy misy fa ny atao no miverina : tsy matimaty foana ireo namoy ny ainy fa misy hagnefa lafo izany !! Izay nanao coup d’etat ( transfert du pouvoir non conforme à la Constitution ) indray izao no milaza fa ny andaniny no nanao coup d’etat : c’et le monde à l’envers !!!!Homba antsika Andriamanitra ary homba ny mpino azy ny sampiny. Tsy sahiko ny hiteny hoe ny osiny sao mahatezitra olona.

    • 30 mars 2009 à 09:24 | Ramarolanoana J (#1663) répond à Ibrahim

      Ibrahim
      Marina tokoa fa ny tody tsy misy fa ny atao no miverina. Ny dikan’izany dia hiongana ary handositra any andafy ko atgv afaka 3 na 4 volana.
      Ny tsy azon’ireo tgv iste dia vao mainaka mety @ tim ny fisian’ny korontana sy ra latsaka sy ny olona maratra. Araka ny maha be an’izany no maha mahazo aina ny tolona. izay no logique tgv teo (cf. Ambohitsirohitra) dia izany ihany ko ny an’ny tim sy ny légalistes. Ny tody tsy misy fa ny atao no miverina. OK

  • 28 mars 2009 à 21:23 | jonas (#185)

    Arakaraky ny fampiasana hery atao aminay vahoaka no vao maika hisehoan’ny fitiavantanindrana ao anatinay ka tsy hisy hasakana izany na ny fahafatesana aza.

    • 28 mars 2009 à 22:14 | Rakoto (#358) répond à jonas

      Lasa fanatisme Ra8 izy izany !.

      Dia ahoana ireo olona no sady tsy momba an’i Ra8 na i TVG !
      Ho vonoina izany izy ireo !!! Sa ianareo no hisolo vava azy !...

      Etsy andanin’izany koa misy antoko politika maroa anie any Madagasikara fa tsy ny TIM Ra8 ihany !!! Ho vonoina daholo koa izany ireo olona ireo ?

      Misy olona maro matin’ny hanoahanana koa anie fa tsy ny olona mitaky ny demokrasia ihany !... Tsy mba afaka mitaky akory ireo olona ireo ! Dia ahoana koa ny aminy ?

      Misy mpitondra firenena maro miasa mafy ho an’ny fireneny anie fa tsy miantso vonjy any @ ONU sns sns izireo !

      i Ra8 mpanakarembe indray no « mitono tena sahala @ mamo » milaza manana ny rariny !!!

      Raha mila vonjy tokoa i Ra8 dia fotoana tokony amerenany aminareo ny hoe « Minoa fotsiny » ary andraso indray ny « tour » manaraka !!!.

    • 29 mars 2009 à 15:29 | fandresena (#299) répond à Rakoto

      f angaha fahotana ny manakanrembe ? be fialonana !
      Rehefa te-haneho ny hevitrareo ianareo tsy tia an-ravalo sady tsy tia tgv dia mandehana milahatra e ! mitondrà banderole !

  • 28 mars 2009 à 21:51 | SNUTILE (#1543)

    C’est la plaie du développement des pays l’émission de la fausse monnaie qui profite en période de trouble qui écarte les contrôles et attention.
    Quand des photocopieuses de l’extrème permettent la fabrication locale en quelques minutes.
    La banque mondiale ne voit rien.

  • 28 mars 2009 à 22:53 | nofy (#668)

    Mampalahelo ny zava-misy satria, feno fankahalana ny fontsika Malagasy, valifaty, fitiavan-tena, tsarovy fa noho ny fiarovana an’i Mr Ravalomanana na Mr Rajoelina dia ela vao hifarana izao zava-mitranga eto @ firenena izao, raha tia tanindrazana isika dia tokony samy isika Malagasy aloha no hihezaka hifankatia, sy hifanampy hevitra mba hanarenana ny firenen-tsika, indrisy anefa fa tsy izany no zava-misy fa vokatry ny tsy fitiavana olona iray, dia mahery ao anatin’ny saintsika ny valifaty, sy ny fankahalana ny hafa, raha tsy mitovy hevitra amintsika izy ireo, lasa toy ny Andriamanitra kely amintsika Mr Ravalomanana sy Mr Rajoelina, ka na dia hitantsika rehetra fa samy tsy rariny aza no nataon’izy ireo dia hidiana ny maso minia tsy mahalala ny nataon’izy ireo,lasa toy ny sampy tompoina izy ireo, dia izao rehetra izao no vokany, samy miaro ny azy ka tsy misy mahatsapa ny fahadisoana ataon’ny sampiny, tsy Andriamanitra anie izy ireo e ! dia noho ireo olona 2 ireo ve no mahatonga ny loza maro mianjady amintsika toy izao ? samia mandinika fa tsy izany no fitiavana tanindrazana, raha tena feno fitiavana io tanindrazan-tsika io ny fontsika dia hiezaka isika tsirairay hifandray tanana, hitady ny lalana hivoahana amin’izao olana rehetra izao, fantantsika fa tsy misy mahazo tombotsoa amin’izao zava-misy rehetra izao.

    • 29 mars 2009 à 15:34 | fandresena (#299) répond à nofy

      sty misy andriamanitra kely ravalo sanatria dia sanatria !

      RAVALOMANANA IHANY NO TSY MATAHOTRA NY FRANTSAY ARY EFA ELA NO NITADIAVAN’NY MALAGASY OLONA TOA AZY . NITADY TOKO KA SENDRA VATO .

      RAVALOMANANA IHANY NO MANANA FITIAVAN-TANINDRAZANA TSY MISY FITAKA MITOVY AMIN’NY AO AM-PON’NY VAHOAKA !

      RAVALOMANANA TSY AZON’IZA N’IZA VIDIANA FA EFA TENA BE VOLA BE !

  • 29 mars 2009 à 01:38 | Vitagasy (#304)

    http://tinyurl.com/TanaShootings

    http://tinyurl.com/TanaTienAnMen

    Ne payons pas attention aux idiots qui rigolent dans la seconde video

  • 29 mars 2009 à 01:53 | Vitagasy (#304)

    >>> L’objectif était semble-t-il de perturber par des provocations les manifestations pro-Ravalomanana, mais le nombre de manifestants aurait fait renoncer à ce plan.

    Est-ce « pro-Ravalomanana » ou est-ce plutot « pro-Ravalomanana et anti-TGV » ?

    Si la deuxieme description est plus juste, je crois que l’on s’oriente vers « tout le pays » (ou du moins tout Tana pour sur).

  • 29 mars 2009 à 03:00 | RAKOTOBE (#688)

    Armée malgache - la réconciliation

    ça donne un bon résultat quelle coopération avec le peuple

    Merci pour les 5 morts et les 39 blessés graves de la journée de samedi

    Vive les capsins

    • 29 mars 2009 à 05:02 | jonas (#185) répond à RAKOTOBE

      La réconciliation notere-ko masaka hoatry ny voalobo-jaza.
      Efa mahazatra ny tgv io ka tsy hagaga ny be sy ny maro.

      Mody hoe lanin’ny vahoaka nefa tafondro no hakana fitondrana.

      Mody lazaina hoe demokrasia nefa te hiara misaosy amin’ny frantsay ny haren’ny Mcar.

      Mody hoe demokrasia nefa ny didijadona no arangaranga

      Mody hoe hanampy antsika ny fierenena aroa, nefa vola mbola ny haren’ny Malagasy no tiana hanefana azy ho solo’ny nanakaramana antokon’olona
      nanakorontanana an’ Mcar

      Mbola haveriko eto, tsy Tim aho, tsy misy avako na iray aza teo amin’ny fitondran-dRavalomanana hatrany ambony indrindra ka hatrany ambany indrindra fa olom-pirenena manaja lalana aho, mitaky ny ara-dalana

    • 29 mars 2009 à 06:09 | jonas (#185) répond à RAKOTOBE

      Hoan’ny Rakotobekely

      Mitranga tsikelikely eto ny tena fomba
      fisainan’ny tgv.

      Moa tsy adalana miompampana ve ny faly amin’ny faharatrana na fahafatesan’ny Malagasy tsy mitovy hevitra aminao.

      Izaho indray dia tsy maniry ny tgv ho faty fa mba hiarahany velona amin’ny Malagasy rehetra ka ho resy lahatra amin’ny tena fitiavavn-tanindrazana marina

    • 29 mars 2009 à 10:05 | Gilgas (#1183) répond à RAKOTOBE

      Je suis outré par les écrits de Raotobé,avant de divulguer vos informations concernant 5 morts et 39 bléssés, vérifiez avant tout. Des milliers d’internautes vous lisent, alors ne faites pas de l’intox. La seule information en ce moment est 22 bléssés selon les souces hospitalières.
      Expliquez moi, pourquoi les supporters du dictateur en fuite, voulaient investir la place du 13 Mai.Ne voulaient-ils pas en découdre avec les supporters de TGV ? L’excuse d’un appel téléphonique de leur idole ne tient pas la route. Tana est au bord de la guerre civile, alors ne jetez pas d’huile sur le feu.Pronez plutôt le dialogue entre toutes les parties afin de sortir de cette crise grave provoquée par Ravalomanana lui-même qui depuis la perte de la mairie de la capitale, n’a pas cessé d’harceler TGV à toutes occasions, le poussant dans ses derniers retranchements. Son orgueil et sa toute puissance dictatoriale, n’avait jamais pensé que TGV puisse réagir avec autant de force. Si Ra8 avait laissé en paix TGV en tant que maire, rien de ceci ne se serait passé.

    • 29 mars 2009 à 15:42 | fandresena (#299) répond à jonas

      NY AKANGA MARO TSY VAKIN’AMBOA ARY NY MITABE TSY LANIN’NY MAMBA !

      AZA MISY MIHEMOTRA FA EFA TSY TE-HITIFITRA ANIE IREO CAPSAT REO FA TEREN’NY MIARAMILA FRANTSAY e !satria nihinana ny volany !

    • 29 mars 2009 à 16:04 | patriot (#1725) répond à Gilgas

      avant toutes chose,j’aimerais bien dire un Mot au tgv et consort(Richard ANDRIAMANJATO, RATSIRAHONANA,Rolland RATSIRAKA, ZAFY Albert.....) :
      - arrete de dire le mot democratie car vous etes deja rejetés par les Malgaches bien avant l’assencion de Mr LE President de la Republique Marc RAVALOMANANA, durant des decenies .

      Vous les Francais (disons la diplomatie Française), arrete de faire ce qu’on appele « La Negritude » à MADAGASCAR, ici ,c’est pas l’Afrique, c’est pas la Cote d’Ivoire ou le Congo.
      Nous sommes fier d’avoir un President qui vous ose dire « NON » en tapant la table.N’essaye meme pas de nous dire que ce gamin de andry Rajoelina n’est autre qu’une de vos pure marrionnette ,vu que tous les Dinausores ne sont plus credibles, et ont été rejetes par nous les Malagasy, donc il vous a fallu un peau neuve,manipulable, comme ce TGV afin de revenir à Madagascar.
      Le temps sont revolus ,et nous ne sommes plus à la Colonisation.
      Madagascar appartient au MALGACHES pas aux Français et au bandes à la SARKO.

    • 29 mars 2009 à 18:15 | jonas (#185) répond à patriot

      Ka tsy mety mihintsy ny ataon’ny sasany,
      tahaka ry alain Ramaroson ireny.Aiza ve ko lazainy fa azy 13 Mai.

      Raha tonga amin’ny fitondrana ireny dia hilaza koa hoe azy Mcar.Nefa be tsikera an-dRavalo ery.

      Efa miteny foana aho hoe ajanony io politika io rehefa tsy hay fa maika seza fotsiny

      Koutiti mpamono olona tsy misy indrafo
      rehefa navoaka ny lehiben’ny mpanao herisetra tgv mbola mahay miteny noho i Alain Ramaroson

      Amin’izay ilay volom-bava mba halavaina.Fa angaha iny milaza inona loatra, rehefa tsy miaraka amin’ny fahendrena iny lasa volon-javatra hafa.

    • 29 mars 2009 à 21:04 | ikopa (#671) répond à patriot

      Voilà, la réalité sur la pratique politique à Mada. Dès que la capitale ne veut plus d’un dirigeant, quelque soit le motif, il lui suffit d’occuper une tronçon d’à peine 1,5 km de la grande avenue, allant d’Ambohijatovo à la gare Soarano et c’est toute l’île qui est gripée. Or à Tana, c’est une des 18 éthnies existant à Mada qui peut décider ainsi de ce qui peut se faire ou non sur cette place historique de la ville,en dehors bien sûr du pouvoir et de l’armée. Or, si en 1972,Tana,entendez par là,l’oligarchie merina,a decidé de lâcher le pouvoir PSD, elle a fait descendre dans la rue(la portion de route Ambohijatovo-Analakely) dont la fameuse place du 13 mai le peuple (des bas quartiers surtout). Et à chaque fois, c’ est le même scénario.Avec Ratsiraka, Ravalomanana et actuellement Andry TGV. A croire qu’à Madagascar, il ya une formule sûre de se défaire de tout régime qui ne plait pas à Tana.
      Et donc, si un parti politique ou des politiciens veulent manifester à Tana et que les tananariviens ne trouvent pas d’un bon oeil ce mouvement, il arrive ce qui s’est passé à Mahamasina en 2004 et à Analakely en 2005.Des élus se font impunément tabasser,des meubles et materiels de sono endommagés.
      Et dire,dans ces cas là que tel ou tel homme politique est honni par l’ensemble des malgaches serait par trop prétentieux.Car en fait, la politique malgache est plutôt décidé par Tana. Les gens de la côte peuvent être d’accord ou non avec Tana mais cela ne changera rien ou pas beaucoup de chose.
      A l’exemple de Rolland Ratsiraka, étant maire de la ville Toamasina(le grand port de l’est de l’île).L’Etat l’a harcelé plus même que ce qu’a subit Andry Rajoelina dans la capitale.Il a même été jetté en prison pour des accusations qui s’est révelées sans fondement par la suite. Ses partisans se sont mobilisés pour le défendre mais il a quand même croupit en prison jusqu’à ce que Ravalomanana a décidé de l’en sortir(une fois toutes les élections finies).
      Cela a été cité à titre d’exemple car y en a d’autres,comme le cas de Pety et consort).
      Si je parle de tout ça,ce n’est pas pour me verser dans des considérations purements éthniques ou tribalistes. Plutôt, pour mettre en garde contre toute velléité à écarter intempestivement toute idée venant de personnalité politique non merina. Car cela dévierait l’objectif de la lutte actuelle qui est de neutraliser ra8 et sa puissance occulte, et laisserait le champ libre aux partisans tim qui n’attend que l’ affaiblissement de ce mouvement tgv-iste. Alors, soyons lucide et sachons discerner nos vrais interêts, à nous tous sans exception.

  • 29 mars 2009 à 07:15 | madagasytsara (#857)

    pppffff , n’importe quoi !

    Et dire que c’est au tour de TGV de distribuer de l’argent maintenant ? alors qu’on se débat pour trouver le reste des budgets laissés par la ploutocratie crasseuse et mafieuse TIM ? et donc ils osent se poser en vicTIM !!!!
    tenez, 600 milliards sont affectés au budget de la présidence pour cette année 2009, et au premier trimestre de l’année, il n’en reste déjà que 15 milliards !!!!
    J’ai appris de source sûre que Ra8 vient de retirer sur son compte personnel 40 millions de dollars, pour quoi faire ? et bien pour financer TGV pour casser le TIM, en semant son fric à tout va, au bord de 4x4 !

    ppff décidément, du n’importe quoi

  • 29 mars 2009 à 08:46 | Bena (#494)

    Prenez 2 clichés : 1 sur la place du 13 mai (TGV) et 1 à Ambohijatovo, et vous comprenez la situation.
    Ces militaires agissent de leur propre chef, c’est le désordre total. C’est des milices armées.
    On verra lundi quand l’administration sera bloquée pour faire comprendre au monde entier qui a le peuple (le vrai, pas la racaille) avec lui.

    • 29 mars 2009 à 10:30 | richlife (#1715) répond à Bena

      Merci de nous traiter de racaille et de se qualifier vous-même le vrai peuple.

      Je ne suis ni TGV ni TIM ni pro-Ravalomanana, je ne suis qu’un simple citoyen qui ne fais pas de politique mais qui suis le déroulement de la politique nationale. Et jusqu’à présent, je sais gré au Président de la HAT d’avoir accepté une responsabilité qui, finalement ne lui apportera personnellement rien, la responsabilité de redresser les exactions commises par le précédent Président.

  • 29 mars 2009 à 08:51 | Bena (#494)

    Raha ny karazan’olona hita ao Ambohijatovo, dia olona mihaja, manana andraikitra fa tsy 4mi omena vola toy ny teny amin’ny 13 mai ; noho izany dia azo antoka fa hikatso ny administration amin’ny alatsinainy. Dia ho hita eo raha afaka hisolo ireo olona ireo ny 4mi n-dry Alain Ramaroson.

    • 29 mars 2009 à 10:40 | richlife (#1715) répond à Bena

      Ho an’i Bena,

      Nandalo teny analakely aho omaly dia mba revo namaky gazety. Nisy olona tsotsotra fitafiana mba tsy ilazako hoe 4mi niara-namajy gazety teo. Dia hoy io olona io :

      « Izany no tena ilain’ny vahoaka madinika. Vao 4 andro izy no teo amin’ny fitondrana dia mahavita mampidinina ny vidin’ny menaka (vaovao tao anaty gazety io). Fa tsy mba ohatra an’ilay anankiray 7 taona teo amin’ny fitondrana vao mainka nampiakatra ny vidin’ny menaka satria azy tsinona. »

      Ka hoy aho hoe : « tsy tena vahoaka ve izany ireo madinika malotoloto fitafiana fa ianareo manao fitafiana mihaja mahatakatra ny vidim-piainana feran’ny mpitondra manana tombotsoa amin’izany no tena vahoaka satria ho hainareo ny mampikatso ny fiainam-pirenena ? »

      Mba saino lalina e !

  • 29 mars 2009 à 09:18 | Aiza ny tanindrazako (#1120)

    Very fanahy mbola velona ve isika Malagasy ?
    Mbola misy ve ny ARIVOLAHY miaro ny Firenena, manohitra ny tsy rariny ary miaro ny VONINAHITRY Madagasikara ? Tena mbola misy ary ireny hitantsika ireny ny santionany !
    Aiza ireo arivolahy na ny taranany ? Mitsangàna hanohitra ny sarisarimpajakana napetraka t@ herisetra sy ny fampitahorana @ basy !
    VONJEO ! VONJEO ! Tontankely sy miaramila tsy manaiky ny filohany no mitady hampanjaka ny TSY RARINY !
    LOZA ! LOZA ! Mpahay lalàna mivadika ati-doha no milaza azy ho masim-bava !

    SAHIA HO LEHILAHY RY MALAGASY fa ny Fahamarinana, ny Rariny, ny Fahendrena Malagasy tsy maintsy mandresy ary tsy avela horobain’ny mpitondra jiolahimboto manambasy no sady mpanimba no mpivarotra tanindrazana.
    NY AROVOLAHY TSY MATY INDRAY ANDRO !

    MITSANGANA fa tadiaviny atao colonie indray i Madagasikara !

    MADAGASIKARA TANINDRAZANAY
    Madagasikara tanindrazanay
    Tany sarobidy masina tokoa
    Lova soa nomen’ny razanay taloha
    Maty ho anao no tena lazanay.

    ‘Sika rehetra izao , akanga miara-dia
    Tsy azo ho tabaina na ravàna koa
    Ka hitomban-dahy hiasa re satria
    Io no loharano fototry ny soa.

    Malagasy ô ! handeha hifankatia
    Ho mpirahalahy tena iray tampo
    Ny hifankahala hataovy sanatria
    Tena iray tokoa ny saina sy ny fo
    Isan’andininy
    Mitsangana ry tanora
    Mitsangan k’aza manana ahiahy
    ‘Zao no andro sady ora
    Mijoroa sahia tokoa ho lehilahy

  • 29 mars 2009 à 10:09 | richlife (#1715)

    Ho an’i Jonas
    Ianao milaza fa sady tsy TIM no tsy TGV. Izaho koa toraka izany. Saingy ianao manohana an’Andriamatoa Ravalomanana araka ny fahitako ny resakao. Miorina amin’ny inona ary ny fanohananao azy ?
    Izaho kosa mankasiraka ny fitondrana tetezamita satria manantena fanovana ireo tsy mety rehetra nataon’ny filoha teo aloha no sady rehefa tena dinihina dia tsy misy tombony manokana ho an’ny filohan’ny tetezamita ny fitondrany

  • 29 mars 2009 à 10:13 | ranandy (#1135)

    ary mampme be le ibrahim akaman’i coutity an. mbola tsy tapitra ny film ry Arema sy TGV a. nareo efa mivoaka ny salle sahady nefa ny soratra mbola tsy miakatra.
    ny menaka hamidy mora moa dia tsy menaka nafaran’ny TGV fa dia menaka alaina bôjo ao am usine Tiko Toamasina. dia izy no mizesta we hampidininy hono ny vidiny. maninona no tsy zaraina fotsiny e ?

  • 29 mars 2009 à 11:17 | Ra-Jao (#282)

    Première leçon de démocratie enseignée par le professeur TGV.
    On voit bien que Coutity est sorti de prison. Ce n’est pas terminé, la leçon va continuer. Ah pauvre peuple malagache !

  • 29 mars 2009 à 14:41 | rémi ra (#1101)

    Aujourd’hui nous avons affaire à tout les corrompus de l’ancien régime qui ont perdu leurs sources de revenus qui provenait du racket mis en place par l’ancien président.
    Cela explique leur férocité d’accuser le nouveau régime des bassesses auxquelles ils se prêtaient eux de bonne grasses et cela confirme qu’ils sont au abois prêt à tout pour retrouver ce cher argent volé au peuple malgache.
    Mes frères ne cédons pas a ces provocations et expliquons au jeunes désœuvrés qui leur sert de viande à canon qu’ils ne sont que les instruments de grand mafieux seulement préoccupés de retrouver leurs privilèges

  • 29 mars 2009 à 15:19 | MpianatraGasyTokanaBucarest (#1721)

    Tena ts nampoiziko ny fivadiky ny toe-draharaha ao Dago ! Mpitolona teny Ambohijatovo sy 13 mai za ary d ny fitakiana ny ’liberté d’expression’ no niarahako t@ TGV !Tokony atao aingana (vitesse TGV) araka izay azo atao ny fifidianana ary takiana ny hahafahan’ny rehetra izay mihoatra ny 40 taona ho afaka hofidiana (anisan’izany i Ra8) ary tokony tovanana ihany koa ny ao @ Constitution oé ts afaka milatsa intsony izay mihoatra ny 75 taona ! Takiana ihany koa ny hahafahan’ny hery velona rehetra mba ho afaka mandrafitra constitution tena sahaza ny fiarahamonina malagasy mba tsy hahafahan’ny mpitondra aoriana hanova azy intsony ! Takiana araka izany ny fandraisana anjara mavitrik’ireo tena manampahaizana malagasy (philosophes, économistes, juristes, antropologues, sampana malagasy, sns) mba hanilo ny fandrafetana io ’constitution’ io ! MIVAVAHA HO AN’NY TANINTSIKA SY NY MALAGASY REHETRA

  • 29 mars 2009 à 15:32 | MpianatraGasyTokanaBucarest (#1721)

    Mila atao aingana ny fikaonan-doha mba hananganana rafi-piarahamonina vao2 tena sahaza antsika malagasy ! Io no ahafahana tena manangana ’constitution« sahaza antsika malagasy mba tsy hahafahan’zay mpitondra eo intsony manova azy indray ! Takiana ny handraisan’ny tena manampahaizana malagasy hanilo ny fandrafetana io ’constitution » io ! Takiana ny hanaovana io ’constitution« io alohan’ny fifidianana @zay mba tsy ho ny filoha izay tonga eo no manamboatra ny constitution fa ny ’constitution » no mamehy azy ! Takiana ny hitazomana ny fetra farany ambany hahafahana mirotsaka ho filoha ary takiana ihany koa ny anatovanana ny ho fetra farany ambony ny 70 taona ! MIVAVAHA HO AN’NY TANINTSIKA SY ISIKA MALAGASY REHETRA

  • 29 mars 2009 à 15:35 | MpianatraGasyTokanaBucarest (#1721)

    Ary toa tsy affiché ireo msg nalefako

  • 29 mars 2009 à 19:42 | jrcuvellier (#1729)

    Permettez-moi de donner mon point de vue de français, d’étranger, sur ce qui se passe à Madagascar.

    Ayant épousé une malgache, j’ai, à Madagascar des parent que j’aime beaucoup. J’ai aussi plusieurs amis et de nombreuses relations malgaches.

    Ce qui se passe me navre. Le spectacle qu’offre au monde cette nation est équivalent à un Titanic au milieu des icebergs avec un équipage qui se combat au mépris du danger.

    Madagascar a des problèmes humains très graves, avec, dans certaines régions, des famines et partout une misère généralisée.

    S’il y a eu des fautes, des délits ou des crimes, il y a des instances judiciaires nationales ou internationales compétentes. Mais, de grâce, les uns et les autres, cessez de vous dénigrer, de vous invectiver, de montrer ce spectacle navrant qui ne peut que favoriser les nombreux prédateurs qui veulent accaparer et exploiter vos réelles richesses.

    Vous êtes libres et indépendants.

    Tanindrazana, Fahafahana, Fahamarinana, Patrie, liberté, honnêteté.

    N’oubliez jamais !

  • 29 mars 2009 à 23:10 | RAVOLA (#1201)

    POURQUOI VOUS AVEZ ARRETER CES DEUX PERSONNES ?ILS Ne possedaient pas d’armes ,ils ne faisaient rien qui pouvaient porter atteinte à votre integrité physique .ce sont des patriotes et des héros laissez leur LA liberté

    j’éspére de tout coeur qu’ils reviennent dans leur famille respective sain et sauf « L’IMAGE FAIT LE TOUR DU MONDE » ce n’est pas de la democratie que vous etes entrain de faire MR LE D.J mais de LA REPRESSION et vous ne gouvernerez pas longtemps comme cela

    J’EXHORTE TOUS MES COMPATRIOTES ET PATRIOTES A SE SOULEVER ET REJETTER CE GOUVERNEMENT DE TRAITES (PADESM) et VIVE MADAGASCAR LIBRE ET VIVE LA LIBERTE

  • 30 mars 2009 à 00:12 | chacha (#524)

    je recommande de la sagesse de la part des partisans du TIM ; ravalomanana n’est plus acceptée sur les côtes ; ils ont déjà fêté son départ ; et pour eux c’est irréversible ; alors acceptez les assises nationales ; en 2002, ravalomanana l’a remporté parce que tout tana était avec lui ; ce qui n’est pas le cas aujourd’hui ; alors, revenez à la raison ; et négociez parce que nous perdons du temps

  • 30 mars 2009 à 08:22 | Rhanary (#1577)

    Io ry zalahy dia izao ihany a, avelao alalaka ny fanehoana hevitra, avelao izy hitondra aloha vao tenenina fa tsy hoe rehefa tsy nahavoa ny hafa dia tsy hahavoa koa ny eo. aza malahelo toerana izany fa hifandimbiasana io. ampiasao aloha izay azo teo fa rehefa amin’ny toroareo indray manarinua. rehefa mba tenenina hoe eo @ zaridainan’Ambohijatovo ihany no fetranareo dia eo ihany fa aza miadaladala sy mianakendry litady zavatra hafa eo. satria ve tsy nahasehaka ny anareo teo @ fitondrana dia mbola tadiavina haverina eo indray. ny anona ry anona no miverina @ nalohany a. Ok somary masiaka ihany io teny io fa miala tsiny indrindra tompoko.

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS