Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
vendredi 7 août 2020
Antananarivo | 18h42
 

Santé

Région Analamanga

Le Covid-19 atteint des proportions inquiétantes

lundi 13 juillet | Fano Rasolo

Le Covid-19 continue de faire des victimes. Tous les jours, plus de décès sont recensés partout dans la capitale, liés ou pas au Covid-19, difficile de le dire car certaines personnes présentant des symptômes de l’épidémie meurent sans avoir pu subir des tests de dépistage. Les analyses post-mortem étant certainement impossible dans le contexte actuel.

Hier, lors de son allocution à la télévision, le Chef de l’Etat a confirmé, le décès au Covid-19 de certaines personnalités politiques. Ces derniers jours, les chiffres annoncés par le CCO-Covid-19 ont engendré des polémiques, étant donné que certains décès n’ont pas été confirmé, ni infirmé par ce dernier. Ainsi, Andry Rajoelina a clairement indiqué hier que les décès du sénateur, Emilie Ravololonirina, épouse du député Jean-Max Rakotomamonjy, du député de Morombe Lucien Rakotomalala, sont dus au Covid-19. Il a également évoqué le décès du représentant adjoint de l’Unicef, et d’un médecin de l’OMS. Plusieurs personnalités politiques, députés, sénateurs, ainsi que des artistes, des fonctionnaires dans différents départements ministériels et certains de ses collaborateurs à la présidence seraient également contaminés.

« Onze (11) députés de Madagascar, quatorze (14) sénateurs et sept (07) employés de la présidence sont porteurs du virus. Dans différents départements ministériels, les plus touchés sont ceux qui s’occupent de papiers administratifs ainsi que les coursiers », affirme le président.

Le Révérend Docteur David Rakotonirina, à la fois président en exercice de l’église FLM et de la (FFKM) ou Conseil œcuménique des Églises chrétiennes de Madagascar, a également succombé au coronavirus à l’âge de 58 ans, samedi dernier, après avoir été soigné dans une clinique privée de la Capitale. Il a été inhumé hier, dans la cour du temple luthérien d’Ambatovinaky, Antananarivo. Hier à midi, les cloches de tous les temples luthériens de Madagascar ont sonné pour rendre hommage à cet illustre défunt. Le pasteur David Rakotonirina, était à Morondava il y a une semaine pour diriger une réunion synodale et y a contracté la maladie. Il a été évacué d’urgence par avion à Antananarivo pour recevoir les soins nécessaires mais la maladie l’a emporté.

127 commentaires

Vos commentaires

  • 13 juillet à 08:00 | poiuyt (#584)

    Corona vient de lui prendre sa mère : Paix à son âme et condoléances à lui et à sa famille.

    Lui-même a du mal à respirer : il est en pleine lutte contre corona. Par dessus les informations de son vécu personnel, son témoignage déborde d’objectivité. A aucun moment, il ne parle du tambavy : ainsi donc la tisane n’a pas de reconnaissance chez les gens sensés : Pauvre Joe.

    à Joe : où sont passés tous les fonds destinés à corona ?

    Le visionnement du clip suivant est chaudement recommandé :

    Cliquer : Avis éclairés à propos de la gestion (de corona) par Joe

    Cette première partie est médicale :

    Cliquer : Expériences personnelles et ressentis d’un citoyen

    (Pardon si vous l’avez déjà vu.)

    • 13 juillet à 08:36 | Shalom (#2831) répond à poiuyt

      @ 13 juillet à 08:00 | poiuyt (#584)
      Corona vient de lui prendre sa mère : Paix à son âme et condoléances à lui et à sa famille.


      Excusez-moi, vous parlez de la mère de qui ?

    • 13 juillet à 10:14 | Noue (#2427) répond à poiuyt


      Fehin’ny Kabarin’ny Filohampirenena :


      Tsy misy Firenena NAHAFEHY ny aretina CORONAVIRUS hoy ny Filoha

      Tsy azoko , tsy lery ihany ve no nilaza fa VOAFEHY ny haretina hita anao vidéo hafa iny e , niaraka t@ wawa ny cov organics iny !
      Sa ve efa tsy azo hafenina intsony ny firoborobon’haretina dia niova hevitra indray ? Ary anaty vidéo farany io , toa tsy misy na pitiny aza milaza lery momba ny cov organics-ny , sa tena tsy nahomby marina ka tsy resahina intsony ?
      Hita zao fa tena tsy nahomby ilay cov organics , nahoana aza no firy no tratra @ ireo députés sy ny hafa .
      Mahamenatra ka .

    • 13 juillet à 11:25 | Isandra (#7070) répond à poiuyt

      Noue,

      Efa nanome fanazavana momban’io ny DR Charles Andrianjara, talen’IMRA :

      Na dia nisotro ny CVO ianao hoy izy, dia tsy mahasakana ny virus tsy hiditra izany, saingy kosa tsy afaka mivelatra ao anatinao ilay izy nohon’ny hery fanoherana matanjaka nentin’ilay CVO, rehefa afaka andro vitsivitsy dia maty ho azy ao ilay virus. Ny mety ho testé positif ilay olona mandritran’ny fotoana hipetrahan’ilay virus ao, fa kosa tsy hanana soritr’arentina mihitsy izy.

    • 13 juillet à 11:29 | Isandra (#7070) répond à poiuyt

      Noue,

      Ka noho izany tsy midika hoe marary ilay olona rehefa testé positif, fa raha ny tokony ho izy, afaka 10+3 izy dia tokony sitrana tanteraka.

      Matetika koa aloha ny psychologie no mandeha aloha amin’ity aretina ity.

      Ataovy izay tsy hahazoanao azy, manaja ny toro-marika rehetra,

      Fa raha tratra ihany anefa ianao, ka tsy misy soritr’arentina, dia aza manahy fa mety afaka andro vitsivitsy io dia maty ho azy ao.

    • 13 juillet à 12:39 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à poiuyt

      Pouyt
      Vous aviez mis ce message sur le sujet du 4 juillet "stop aux conneries virus"

      Je remets ma réponse car c’est un témoignage bouleversant et important, à lire absolument si vous avez un peu de temps (20mn). Ci-dessous mon petit résumé :
      # 13 juillet à 00:05 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à poiuyt ^

      12 juillet à 20:41 | poiuyt (#584)

      Ce témoignage augure de ce qui va bientôt se passer, des familles désorientées et perdues, se trouvant devant l’insurmontable. Sa mère avait déjà subi un orage cytokinique apparemment car il n’y avait plus trace du virus. Il a raison de dire qu’il faut se focaliser sur les cas graves. Il y a maintenant un médicament pour combattre cet orage cytokinique, un stéroïdien "dexaméthasone", mamabe en a parlé. Pourquoi ne pas rechercher ce médicament au lieu de dépenser encore des millions sur le CVO, laboratoires etc.

      Il a très justement parlé des "mercenaires" sur les réseaux sociaux payés pour dire du bien des dirigeants à tout prix et a souligné qu’au lieu de cela, ces gens là pourraient remonter les informations, servir à transmettre le vécu et que les dirigeants apprennent à écouter le peuple. Par exemple, ils pourraient informer les dirigeants de ce nouveau médicament au lieu de vanter le CVO à longueur de journée.

      Très courageux ce jeune homme, malgré le chagrin d’avoir perdu sa mère, il se bat encore pour les autres, chapeau...

    • 13 juillet à 13:58 | poiuyt (#584) répond à poiuyt

      Bonjour VazahaGasyTaratasy.
      Voici encore un admirable témoignage. Dans celui-là, non plus, Roland ne veut pas entendre parler de la tisane cvo ; absolument NON. Niet. Pauvre Joe. Noue dit : Mahamenatra. Les africains le diront aussi.

      Cliquer : La tisane : l’indésirable.

      Pour les aides corona détournées, les utilisations inconnues, joe ne pouvait plus ignorer les multitudes de demandes de mangarahara (clarté). L’on se souvient des bonbons, qui a couté à joe un renvoi de fusible.
      Le BIANCO, l’organisme anti-corruption, joe vient de réduire ses fonctions. Non, joe n’est pas clair.
      Ainsi donc, Isandra est une mercenaire. Ah bon ? L’on se demandait déjà comment elle arrive à supporter sans broncher ce que beaucoup lui font vivre ici. Elle n’a donc pas le choix ? puis que c’est son gagne-pain. Mercenaire.

      Pour le colizé, on reviendra. La crédibilté de joe souffre de plus en plus.

    • 13 juillet à 16:21 | Isandra (#7070) répond à poiuyt

      Poiuyt,

      Roland Ratsiraka est crédible, maintenant, aux yeux de ZD ?

      Pour être clean et crédible aux yeux de ZD, ait plus de zème sur facebook, il suffit dire du mal de Rajoelina, le tour est joué.

      On s’en fout si ce que vous dites est vrai ou pas, tant qu’il tape sur le bac-, c’est accepté.

      Charles, Fidèle R, Mbola R, Rolly Mercia, ont passé par là.

      Comme Fleury R tape sur leur Dada, ce dernier temps, il n’est plus crédible, signé GTT.

    • 13 juillet à 16:24 | mamabe (#873) répond à poiuyt

      @Isandra,
      Arrêtez vos explications pseudoscientifiques, CVO, PCR positifs, fausses immunités, blablabla qui ne tiennent pas la route. Tout est dans votre imagination.
      Les Malagasy ne sont pas des pigeons.
      Il est temps de faire profil bas, mandady ny trambo !

    • 13 juillet à 16:26 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à poiuyt

      Pouyt, je valide le témoignage :

      https://www.facebook.com/vaiandria/videos/10220123062161460/?t=0

      Par contre, je ne veux rien avoir à faire avec Didier ou Roland, que ce soit clair !

    • 13 juillet à 18:15 | poiuyt (#584) répond à poiuyt

      Ils sont tous semblables à epsilon près.

      Les pires sont ratsiraka et joe.
      Mais le plus pire, et de loin, selon un humble avis, c’est joe, qui n’a pas de culture, pas d’éducation, pas de vision, pas d’humanité, pas de religion, pas d’éthique, pas de morale, d’où sa collaboration avec les gens qui saignent la patrie (ses patrons), tous les jours. Jets privés pour lui, ou pour ses cars hânes.
      Depuis 2009, aucune amélioration dans l’existence du gasy : des plus pauvres gasy d’Anosy, de Diégo, ou de Fianar : il n’en a rien à cirer, rien. Combien depuis 3 mois sont morts de son incapacité ? De son indifférence intéressée ? Combien de sachants sont muselés ? Et depuis 2009 combien de morts ?
      Vous oubliez le kolizé ? une insulte à la malgachitude. Mais il ne le savait pas. Il ne l’a pas fait volontairement.
      Et la honte de la tisane ?
      Et le recul de Tanamasoandro ?
      Et les voitures vita gasy ?
      Et les îles qu’il a cédées contre un siège ? qu’il ne peut pas assumer aujourd’hui ?

      bref

      Qu’il se barre. Ce vaudrait mieux pour le pays.

  • 13 juillet à 08:03 | Shalom (#2831)

    Ho an’ireo mpisolelaka sy mpanaratsy ny gazety tsy mpomba io fitondrana mitavozavoza io :

    " ... Ainsi, Andry Rajoelina a clairement indiqué hier que les décès ..., du député de Morombe Lucien Rakotomalala, sont dûs au Covid-19."

    Aza dia fatra-mampiseho farora-bava isak’izay misy toe-javatra mety hanakiana io fitondrana io, fa na dia lafo aza ny rano, mba sasao alohany tarehy vao miseho vahoaka fa manalabaraka tena.

  • 13 juillet à 08:08 | Shalom (#2831)

    Dia mba natao fitiliana ve ireo olona nanatrika io sinoda tany Morondava io ?
    Efa nandeha ihany ny tsikera teto hoe : tsy tokony ho manerana an’i Madagasikara ve ny fihobohana ?
    Fantatsika ny vakn-tenin’ny fitondrana sy ny filou "matsilo" sy "mahay" (amin’ny filouterie) ... be vava fotsiny fa tsy misy apoaka.

    • 13 juillet à 08:21 | mamabe (#873) répond à Shalom

      Comment se fait il qu’une telle réunion a été autorisée, en sachant que plusieurs participants venaient des zones de clusters de Covid.
      C’est irresponsable de la part de l’église et les autorités.

    • 13 juillet à 08:38 | Shalom (#2831) répond à Shalom

      mamabe, un dicton bête que ce pouvoir applique bêtement :

      "L’autorité a raison même en caleçon de bain ..."

    • 13 juillet à 09:16 | mamabe (#873) répond à Shalom

      @Shalom,
      Vous avez raison, il faut tester tous les participants à cette réunion, plus largement les membres de leur famille et les contacts.
      C’est le boulot de l’équipe épidémiologiste au sein du CCO (s’il en existe) de recenser toutes ces personnes.

  • 13 juillet à 08:59 | Shalom (#2831)

    Marihina hatrany fa tsy ny mpanohitra na ny mpitsikera no nilaza ny 14 jona lasa teo fa
    " i Madagasikara dia mahafehy ilay valan’aretina tsy toa ireo tany mandroso sy ny firenena atsy Afrika".
    Dia izao indray lazaina fa manao izay tratry ny heriny ny fitondrana mba ialana amin’ny loza indrindra. Fa hatramin’izay izany mbola tsy nanao izay tratry ny heriny ry zareo ?

    Averiko sy dradradradraiko fa fitondrana kitoatoa io ary olona tsy mahay mitondra no milaza azy ho kapiteny hany ka avenjivenjin’ny fisainany poak’aty ny vahoaka sy ny firenena.
    Izany no nahatonga ahy nilaza hoe : olona marary ilay kely io matoa tsy mbola hitany sy takany fa tsy antonon’azy ilay toerana mpitondra.

  • 13 juillet à 09:28 | mikeee (#10718)

    un massacre frappe notre pays

  • 13 juillet à 09:31 | zorey974 (#7033)

    ça ne va pas tarder à être la panique à bord si l’épidémie prend des proportions hors de contrôle dans la capitale.
    Il est désormais évident aujourd’hui que la très grande majorité des décès dus au COVID ne sont pas comptabilisés. Sur une trentaine de morts à l’échelle du pays il est quand même invraisemblable qu’il y ait autant de personnalités décédées de ce virus : une punition ciblée de dieu à l’endroit de tous ces malotrus peut-être lol
    Alors on attend les courageux Betoko et autres Isandra nous demander des preuves que les chiffres sont faux mais désormais à part ces écervelés endoctrinés plus personne ne croit à la véracité des chiffres officiels.
    En même temps, même avec la meilleure volonté du monde il sera impossible de comptabiliser les morts COVID car la très grande majorité ne se font pas soigner faute de moyens.
    Ils seront juste morts de problèmes respiratoires...

    • 13 juillet à 10:51 | betoko (#413) répond à zorey974

      Juste pour vous satisfaire et suivant vos raisonnements je dirais que les chiffres sont faux et surtout que tout Madagascar est contaminé
      Est ce que ceci vous convient ?

  • 13 juillet à 09:39 | betoko (#413)

    Sincères condoléances aux familles de toutes les victimes de ce fléau. Mamabe a raison , mais peut être que certains ils sont guidés par la foi en disant qu’on ne vit que de foi ou que deux fois

    • 13 juillet à 10:46 | FINENGO (#7901) répond à betoko

      @

      13 juillet à 09:39 | betoko (#413)
      Sincères condoléances aux familles de toutes les victimes de ce fléau. Mamabe a raison , mais peut être que certains ils sont guidés par la foi en disant qu’on ne vit que de foi ou que deux foi
      ***************************************************************************************

      Comme d’habitude le Jomaka Vazaha Taratasy, l’hypocrisie dans la peau.
      Après avoir présenté tes Condoléances Hypocrites, tu enchaines avec une Phrase sordide pour se foutre de la gueule de ceux qui ont péri à cause de cette foutue réunion.

      Tu fais parti de ceux que l’on doit condamner à la Peine Capitale.
      Belle Merde que tu es le Français de seconde zone.

    • 13 juillet à 12:48 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à betoko

      Betoko,

      Si vous êtes réellement concernés, visionnez le témoignage d’un malade qui a déjà perdu sa mère sur le lien de pouyt au-dssus :

      Il y a maintenant un médicament pour combattre cet orage cytokinique, un stéroïdien "dexaméthasone", mamabe en a parlé. Pourquoi ne pas rechercher ce médicament au lieu de dépenser encore des millions sur le CVO, laboratoires etc.

      Je remets le lien :

      https://www.facebook.com/vaiandria/videos/10220123062161460/?t=0

    • 13 juillet à 16:08 | mamabe (#873) répond à betoko

      Effectivement le dexamethasone est un vieux médicament qui ne coûte pas cher, réduit la mortalité de 30 % dans les formes graves avec des manifestations respiratoires selon l’étude anglaise Recovery.
      Les embolies pulmonaires sont des complications redoutables du Covid également avec des solutions thérapeutiques accessibles.
      Heureusement 90%des malades ont la forme bénigne, les traitements symptômatiques suffisent pour les soulager.
      Le témoignage de cet homme qui a perdu sa mère, encore souffrant du Covid reflète la réalité médicale à Madagascar : l’hôpital manarapenitra qui s’arrête à l’inauguration, il manque des moyens, des personnels qualifiés pour faire fonctionner le respirateur ou d’autres matériels , sans parler de l’ insuffisance professionnelle suite à l’absence de formation pour se mettre à jour sur les avancées de la médecine . Ce n’est pas très déontologique ce que je viens de dire mais c’est la réalité.

  • 13 juillet à 10:04 | Isandra (#7070)

    Le Covid-19 atteint des proportions inquiétantes,

    En revanche, les autorités ont prises des mesures pour y faire face, elles mettent toutes les énergies et les efforts, les moyens pour lutter contre cette maladie, comme il a dit le Président, nous le vaincrons.

    Tous les CSB pourront accueillir des Malades pour soigner où tous les médicaments seront mis à disposition de patient , et on n’attend plus le test pour procéder au soin comme auparavant, la parution des symptômes suffit.

    Mais, tout cela a besoin de prise de conscience de chacun. Un seul homme n’arrivera jamais le faire.

    • 13 juillet à 10:08 | Shalom (#2831) répond à Isandra

      Ary toa adino tampoka teo ilay CVO ?

    • 13 juillet à 10:12 | Shalom (#2831) répond à Isandra

      Robot mercenaire numéro 13 ve ity ?

    • 13 juillet à 10:17 | poiuyt (#584) répond à Isandra

      Angamba maha menatra ny cvo.
      Efa nivoaka (?) ny oukaze de joe : ne plus parler de cvo.

    • 13 juillet à 10:20 | zorey974 (#7033) répond à Isandra

      Isandra inébranlable, j’admire votre aveuglement lol

    • 13 juillet à 13:25 | lé kopé (#10607) répond à Isandra

      Nous l’avons déjà annoncé en début de crise .Malgré les gesticulations de votre "protégé" en vantant le CVO qui va sauver Madagascar ,et le Monde entier , le voilà actuellement à l’épreuve d’un test de grande nature . Pour se défiler de l’inefficacité de son Tambavy , son avocate en chef prône le manque de responsabilité des pauvres hères ,qui ne respectent pas les consignes édictées par leur Calife .La descente sur le terrain des forces de répression , avec leur artillerie de dernier cri , n’a pas pu freiner cette pandémie qui n’épargne personne .Il a fallu que cette catastrophe frappe les hauts dirigeants de notre Pays , pour admettre notre impuissance . Mais que peut on attendre d’un Etat défaillant (failed State) ,ou d’un Etat voyou (Rogue State) comme dirait notre ami Vohitra ?La politique des dirigeants Africains est la source majeure de nos problèmes sociaux et économiques. Ils sont souvent élus par effraction , en bourrant les urnes (doublons),sous un vernis de démocratie .Peut on s’étonner du résultat ? En attendant , les pauvres compatriotes doivent lutter contre la maladie tout en essayant de subvenir à ces besoins prioritaires . Mais "ventre affamé n’a pas d’oreilles" ...

    • 13 juillet à 13:35 | FINENGO (#7901) répond à Isandra

      @ Isandra (#7070)

      13 juillet à 11:33 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^
      Finengo,
      Je vous préviens que l’individu comme vous ne devez pas prendre la CVO, ayant de maladie chronique, maladie de la sénilité.
      On est en train de réfléchir pour vous.
      ************************************************************************

      Il serait certainement mieux pour toi, ton Président Babakoto et ses Ministres de réfléchir pour le devenir du Peuple Malgache, ne serait ce que pour la période de la Pandémie.

      Pour toi en Particulier, évite de réfléchir pour moi, car tu n’étais pas encore dans le Q de ta mère que moi je réfléchissait déjà la Vendrana Betsileo.
      Un Pitoyable personnage de ton rang, ne peut mériter que la Peine Capitale, au même titre que ton acolyte Betoko le Vazaha Taratasy, Français de seconde zone.

    • 13 juillet à 17:37 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Finengo,

      Français de seconde zone.

      Allez demander à Marine Lepen & cie, si elle fait la différence entre un Malagasy pure souche et un métisse, tous les deux, taratasi-ment Français.

    • 13 juillet à 19:16 | lé kopé (#10607) répond à Isandra

      Mamabe ,
      Vous avez fait un constat lucide de la situation médicale au Pays . Ce n’est pas la qualité des soignants malgaches qui laissent à désirer , mais leur formation ,par manque de documents pédagogiques ,et leur recrutement qui n’est pas indemne de toute corruption ...toujours les mêmes maux endémiques . Par contre , intégré dans le système de l’Hexagone , ils arrivent à prendre le train en marche ,après quelques remises à niveau ,et des ajustements au niveau du matériel existant . Il deviennent même performant et sont appréciés par leurs collègues , même
      si certains diplômés qui viennent de débarquer ne savaient pas lire un ECG (un électrecardiogramme) . Bref ,il y a du pain sur la planche ,et ce problème qui date de l’époque du flibustier ,ne sera pas résolu rapidement , d’où la fuite des cerveaux ... Mais pour les caciques du régime , tout va très bien Madame La Marquise .

  • 13 juillet à 10:23 | dolmi (#10981)

    Paix aux âmes de toutes ces personnes, recensées et non recensées.
    L’ état, surtout ce "mpatsaka radomelina", est seul coupable de telle catastrophe. que devons nous faire ?
    Tous ces testés positifs en liberté, sans penser aux faux négatifs et asymptomatiques risquent de faire multiplier encore les chiffres, (même falsifés) de morts dans le pays.
    La peur de voir l’île isolée de tout, à cause de l’inconscience et incapacité de ce dj, et la honte vis à vis du monde entier, suite à son covorganics, nous obligent à prendre rapidement nos responsabilités.Chacun de nous, présents via ce site, le fait déjà pour sa famille et proches voisins : mais qui s’occupera de tous ceux qui sont plus que pauvres, qui n’ont que leur peu de souffle de vie pour survivre à cette catastrophe.Merci de proposer des idées à discuter entre nous (via mail perso que l’administrateur de ce site pourra sans doute nous accorder ?).Nous continuons ainsi à être vraiment pour le pays non ? Merci à tous

    • 13 juillet à 13:26 | lé kopé (#10607) répond à dolmi

      Erratum : de grandeur nature ...

  • 13 juillet à 11:07 | Isandra (#7070)

    Le président persiste et signe que la CVO est efficace :

    "Parlant du remède traditionnel CVO, Andry Rajoelina explique que son administration est au choix, et que la tisane a cependant permis d’éviter une explosion du nombre de décès dans le pays. Il indique que les essais cliniques du CVO ont été menés à l’hôpital d’Anosiala et ont été fructueux. Sur les 51 personnes qui ont été traitées par le biais des gélules CVO+ et 12 par le biais de la tisane CVO, 60 patients sont aujourd’hui totalement remis. Il indique que le prix des gélules et celui de la tisane sur le marché ne seront pas similaires.

    En ce qui concerne la capacité de prise en charge des hôpitaux, Andry Rajoelina affirme que les « centres de traitement Covid-19 » ont justement été mis en place pour accueillir les personnes contaminées qui ne peuvent pas se confiner chez elles. Il a délaré que ces centres seront des établissements de référence pour le traitement à 90 % à base de CVO et affirme que des concentrateurs d’oxygène y sont dispatchés. Toutefois, l’Etat va en importer d’autres. Répondant à certains riverains qui refusent l’implantation de ces centres dans leur quartier, le Président rétorque que les questions politiques ne doivent pas entrer en ligne de compte car des vies humaines sont en jeu."

    • 13 juillet à 11:29 | FINENGO (#7901) répond à Isandra

      @ Isandra (#7070)

      Pour dire ça, en un mot tu es aussi KON que ton Président Babakoto Bac-7.

    • 13 juillet à 11:33 | Marika (#9389) répond à Isandra

      Mbola averiko eto indray ho an’izay mbola mety hisalasala na manaiky ihany ny fitsaboana CVO.

      Ny fianakavian’i tompokolahy RAKOTOMALALA Lucien dia nitondra ny filazana ary nifanatrika
      tamin’ny tenanay no nilazany fa nanaraka ny fepetra rehetra voalaza tamin’ny ady amin’ny
      aretina corona ny tenany. Tao anatin’izany ny fisotroana ny CVO mandritra ny herinandro
      maninjitra , ny fanasàna tànana matetika amin’ny rano alcool , ny fitondràna ny masque , ary ny
      elanelana teo amin’ny manodidina azy.

      Tsy adala na sanatria vendrana ireo olona ireo fa olona salama vatana sy fanahy, noho izany
      aza arirarira ny saim-bahoaka. TSY MAHASITRANA na MAHASOROKA ny aretina ny CVO.

      Marika.

    • 13 juillet à 11:33 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Finengo,

      Je vous préviens que l’individu comme vous ne devez pas prendre la CVO, ayant de maladie chronique, maladie de la sénilité.

      On est en train de réfléchir pour vous.

    • 13 juillet à 11:35 | Bibi Fricotin (#10989) répond à Isandra

      Isandra
      Ton dj-charlatan est aussi un prophète ! Il sait déjà "quand le pic sera atteint vers la fin du mois d’août, et qu’ainsi, le nombre des contaminations commencera à diminuer » !
      Les Malagaches ont du bol ! Il sont "dirigés" par le sauveur de l’Afrique et des Îles éparses etnonmoins prophète devant l’Eternel !!
      Vivement que les Chinois vous annexent .... mais au rythme où vont les choses ...pas sûr qu’il reste encore des Malgaches en vie quand ils prendront possession du nouvel eden de l’OI !

    • 13 juillet à 11:35 | Bibi Fricotin (#10989) répond à Isandra

      Isandra
      Ton dj-charlatan est aussi un prophète ! Il sait déjà "quand le pic sera atteint vers la fin du mois d’août, et qu’ainsi, le nombre des contaminations commencera à diminuer » !
      Les Malagaches ont du bol ! Il sont "dirigés" par le sauveur de l’Afrique et des Îles éparses etnonmoins prophète devant l’Eternel !!
      Vivement que les Chinois vous annexent .... mais au rythme où vont les choses ...pas sûr qu’il reste encore des Malgaches en vie quand ils prendront possession du nouvel eden de l’OI !

    • 13 juillet à 11:45 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Marika,

      Raha mety dia tokony nasehon’ny mihitsy ireo factures nividianana ny CVO.

      Samy voakiana anie izany na ny gestes barrières na ny CVO eh !

      Na izany aza sarotra be ny mahafantatra ny antony nahafaty ny olona nisotro CVO, satria mety ho positif izy, kanefa mety aretina hafa no nahafaty azy. Fa ny hitsin-dalana moa amin’izao, izay positif ka maty dia maty covid izay.

      Na izany aza, maro koa ny olona sitrana eo amin’ny 500(mbola hisy témoignage hataon’izy ireo) eo ho eo no nanaraka ny protocole anio fanafody CVO (curatif) io no sitrana soa aman-tsara.

      Teo amin’ny quartier anankiray izay nizaranay anio izao CVO(préventif) indray, nisy roalahy voa ary natao test noho izy nifandray tamin’olona voa tany Ambodin’Isotro, efa herin’andro izao rizareo tsy manana soritr’aretina mihitsy. Misangy indray rizalahy hoe toa mampatanjaka be ilay virus. Marihana fa amin’ny téléphone no hifandraisanay aminy, satria mihiboka rizareo.

    • 13 juillet à 16:47 | mamabe (#873) répond à Isandra

      C’est une étude à la Raoul ? donnez-nous les résultats du groupe contrôle svp , sinon on ne peut pas juger sa pertinence.
      Ce n’est pas aux scientifiques s’annoncer les résultats ? C’est une première au monde ! Ou c’est un essai clinique politique !

    • 13 juillet à 17:10 | mamabe (#873) répond à Isandra

      @Isandra,
      Un PCR Covid positif témoigne le portage de virus, la personne est contagieuse pour son entourage. Elle peut présenter des signes cliniques variables selon les individus, ou peu ou asymptomatique. Le CVO n’a rien à voir la dedans, c’est l’histoire naturelle de la maladie.

    • 13 juillet à 17:27 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Mamabe,

      Je ne suis pas ni spécialiste, ni médecin, mais, je ne fais que rapporter ce que la personne, que le Directeur de l’IMRA, Dr Charles Andrianjara, mieux placée que tous les autres de raconter à propos de cette tambavy CVO a déclaré :

      Je vous recolle ce qu’il a dit :

      Dans une interview exclusive avec le docteur Andrianjara Charles, directeur général de l’IMRA, il a été précisé que la prise du CVO à titre préventif consiste à renforcer le système immunitaire. Cependant, afin de lutter efficacement contre le Covid-19, la prise du CVO doit impérativement s’accompagner de consignes préventives, notamment le port obligatoire des masques.
      « L’importance de la prévention à base du Covid-Organics est la préparation de notre système immunitaire à résister aux agressions extérieures. N’étant pas un bouclier, le CVO ne repousse en aucun cas la pénétration du coronavirus à travers le nez et la bouche, par le biais de gouttelettes respiratoires expulsées par le nez ou par la bouche lorsqu’une personne malade tousse, éternue ou parle. Ainsi, une fois que le coronavirus atteint ces portes d’entrée
      favorites, minimes soient-elles, les analyses en laboratoire le détecteront sans aucun doute. Néanmoins, le CVO va ralentir la réplication du virus au sein de l’organisme, et cela grâce aux énergies emmagasinées par l’organisme suite à la prise du " tambavy " respectant le dosage recommandé. Si votre charge virale est inférieure, c’est-à-dire une très faible quantité dudit virus, ce dernier pourra disparaître progressivement de votre organisme. Dans le cas où le coronavirus persiste à se répliquer, le Covid-Organics limite les formes symptomatiques graves », explique ce scientifique.
      Cette décoction à base de plantes traditionnelles traite efficacement les patients du Covid-19 en éliminant le virus avec un double dosage. « Comme tout type de traitement, tous les patients ne répondent pas positivement. La plupart d’entre eux trouvent la guérison en un rien de temps en éliminant le virus, tandis que quelques-uns le développent pendant un certain temps mais sans parvenir au stade avancé. C’est ainsi que nous n’enregistrons pas beaucoup de formes graves. Cela prouve ainsi l’efficacité du CVO », a-t-il souligné.

      En outre, suivant une étude réalisée par l’IMRA, seule une personne sur 100 éprouve des effets indésirables en ayant pris ce « tambavy », entre autres la diarrhée ou un trouble du transit sous forme de mouvement intestinal accéléré. Ce remède donne également faim compte tenu du métabolisme, d’autant plus que l’énergie doit être apportée par l’alimentation. » la vérité.mg.

  • 13 juillet à 11:10 | Isandra (#7070)

    Le retour sur le devant de la scène du CVO

    Redaction Midi Madagasikara 11 juillet 2020

    La situation qui existe en ce moment est flou. La communication du pouvoir s’est renouvelée. L’offensive médiatique de la ministre de la Culture et de la communication, accompagnée du gouverneur de la région Analamanga, a porté ses fruits. La distribution de Tambavy CVO a été un succès. La population du premier et du cinquième arrondissement s’est empressée pour recevoir sa part de caution signe que le CVO est apprécié à sa juste valeur. Cette première opération, nous dit-on, continuera dans les semaines à venir. Le pouvoir veut reprendre la main après les confusions constatées dans la communication de ces dernières semaines. Des critiques acerbes sur Facebook à propos du CVO ont terni quelque peu l’image du tambavy sur le plan international.Les internautes ont vite fait de mettre à l’index l’auteur de cette publication. C’est le contexte relativement calme que l’on connaît actuellement qui doit maintenant être mis en valeur

    Le retour sur le devant de la scène du CVO

    Les personnes atteintes de coronavirus sont maintenant prises en charge par des équipes bien organisées. Les protocoles sont bien établis. En principe, les malades n’ont plus aucun souci à se faire car ils suivent un traitement efficace. Le protocole établi, celui de l’utilisation du CVO, a porté ses fruits. Il faut bien qu’un jour, le peuple malagasy soit fière de ce remède propre à la Grande île. Quoiqu’en disent les détracteurs de ce remède “Vita Malagasy”. Ce n’est pas pour rien que bon nombre de pays africains ont passé et renouvelé leurs commandes de cette potion. Bien évidemment, l’usage d’autres médicaments venus d’ailleurs n’est pas exclu dans le traitement des patients atteints du Covid-19 parce que l’important c’est de sauver des vies par tous les moyens."

    • 13 juillet à 11:41 | betoko (#413) répond à Isandra

      Samedi dernier le gouverneur de la region de Tamatavy disait qu’il n’y avait plus que très peu de malades du coronavirus aussi bien à Fenerivo Est , à Moramanga à Tamatave et grâce au covid organics .
      Pour nous qui sommes dans la région d ’Analamanga tant qu’il existe des personnes irresponsables la pandémie fera des ravages .
      On peut être testé négatif aujourd’hui mais si on ne respecte pas les divers consignes demain on pourrait être testé positif

    • 13 juillet à 11:52 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Betoko,

      On ne va pas siffler avant de la sortie de la forêt, mais, nous pouvons dire que le plus dur est passé dans la région d’Antsinanana. En plus, en temps record, en un mois.

      Aujourd’hui, on se concentre sur le cas de Tana, dont une partie de la population se croit dure comme fer, à cou raid.

    • 13 juillet à 11:55 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Betoko,

      Et ce point-là, dont les détracteurs ne toucheront jamais un mot.

    • 13 juillet à 14:13 | dominique (#9242) répond à Isandra

      c’est vraiment une fêlée très grave , la Isandra

    • 13 juillet à 14:41 | Zora (#10982) répond à Isandra

      Bonjour à tous
      Isandra,, tu es trop con...

  • 13 juillet à 11:58 | Besorongola (#10635)

    LE LYCÉE GALIENNI DEVIENDRAIT- IL LYCÉE RADAMA II ET LE LYCÉE JULES FERRY LYCÉE RASOHERINA ?

    DIVERSION OU BONNE INTENTION ?

    REPORTAGE Afrique RFI.
    Madagascar veut débaptiser ses infrastructures des noms des figures coloniales

    Publié le : 13/07/2020 - 00:30

    Entrée du Lycée Jules Ferry, en plein coeur d’Antananarivo, dans le quartier de Faravohitra.
    Entrée du Lycée Jules Ferry, en plein coeur d’Antananarivo, dans le quartier de Faravohitra. RFI/Sarah Tétaud
    Par :
    Sarah Tétaud

    Madagascar commémore cette année les 60 ans de son indépendance. À cette occasion, le ministère de la Culture a lancé fin juin dernier un appel auprès des citoyens de toute l’île afin qu’ils proposent des noms de personnalités vivantes ou non, pour baptiser ou rebaptiser des bâtiments publics, des rues, boulevards ou places du pays. Dans la ligne de mire, entre autres, les infrastructures portant encore le nom de certaines figures du colonialisme.

    Dans la capitale, les dernières statues à la gloire des colonisateurs français ont été déboulonnées il y a plusieurs décennies. Les noms des rues ont tous été modifiés. Seuls deux bâtiments, les lycées Gallieni d’Andohalo et Jules Ferry à Faravohitra rappellent sans détour ce passé colonial.

    Mais d’ici la fin de l’année, ces deux établissements pourraient bien être rebaptisés. Au futur comité dit de « rebaptisation » d’en décider. « Le comité se charge de sélectionner les noms proposés par le citoyen lambda. Et il est libre d’accepter ou non cette proposition. Et c’est le comité qui va choisir les bâtiments à rebaptiser ou non », indique Francis Razafiarison, directeur général de la Culture.

    « Ce n’est pas en supprimant les noms des colonisateurs sur les bâtiments que ça va effacer l’histoire du colonialisme à Madagascar »

    L’initiative provient du ministère. Francis Razafiarison, souligne que l’objectif du comité – dont la composition devrait être annoncée sous peu –, n’est en aucun cas de réécrire l’histoire du pays.

    « Ce n’est pas en supprimant les noms des colonisateurs sur les bâtiments que ça va effacer l’histoire du colonialisme à Madagascar, parce qu’on sait très bien qu’on a été colonisées de 1897 à 1960 », soutient-il. « On ne peut pas nier l’existence de cette histoire-là. Mais il faut avoir l’habitude de malgachiser tous les noms, pour mettre en valeur l’identité malgache, la fierté nationale, et la valeur des figures malgaches. »

    Réhabiliter les grandes figures malgaches

    Et justement, des figures malgaches qui ont marqué l’histoire, mais un peu moins la mémoire collective, il y en a plein. Pour Helihanta Rajaonarison, historienne, ce serait l’occasion d’en réhabiliter quelques-unes. « La reine Iovana est une princesse Tanala. Les Tanalas sont de grands guerriers. Ils avaient résisté à Radama Ier, qui voulait rassembler tous les peuples de Madagascar sous son autorité. Mais Radama Ier n’a jamais réussi à les soumettre. Et cette reine Iovana a beaucoup fait pour résister à l’entreprise coloniale française. Mais ce sont finalement les armes [à feu] qui ont soumis les Tanalas », raconte-t-elle.

    Toujours au XIXe siècle, l’historienne pense aussi à ce jeune étudiant, Ravarika, envoyé en Angleterre par le très conquérant roi Radama Ier, étudier ce qu’on appelait « le progrès à l’européenne ». « Ravarika, connu aussi sous le nom de Verkey dans les ouvrages historiques, est un ancien esclave malgache, acheté par un traitant mauricien et qui a été affranchi par Radama Ier et qui a servi d’interprète aux huit autres étudiants partis avec lui. En Angleterre, il a étudié dans un arsenal la fabrication de poudre. Et rentré à Madagascar, il était à la tête d’une poudrière, mais malheureusement pour lui son industrie a pris feu, et il était dedans », explique l’historienne.

    Nombreux encore sont celles et ceux qui mériteraient les honneurs affirme l’historienne. Si la clôture du dépôt des propositions est prévue pour le 15 juillet, le choix des infrastructures sélectionnées et leur nouveau nom devraient être révélés au public le 14 octobre prochain, lors de la célébration de l’anniversaire de la Ire République.

    • 13 juillet à 12:42 | vatomena (#8391) répond à Besorongola

      Le souvenir de l’abolition de l’esclavage semble compter pour rien ! Je propose Ralaimongo.Déjà esclave dans sa petite enfance ,libéré par ordonnance de Galliéni ,instruit par un mon père ,devenu enseignant ,engagé volontaire en 1917 pour remercier la France de l’avoir fait sortir du statut d’ Andévo pour la vie et devenu un des premiers nationalistes à son retour de France. Mort du coté d’Andapa comme un oublié..

    • 13 juillet à 12:56 | Besorongola (#10635) répond à Besorongola

      C’est déjà fait Vatomena.

      Lycee jean Ralaimongo (LJR) F II Ankofafa Fianarantsoa

    • 13 juillet à 13:14 | vatomena (#8391) répond à Besorongola

      Besorongolo : Lycée Ralaimongo à Fianar ,c’est dejà bie,n— A Tana ,c’était mieux encore....

    • 13 juillet à 15:10 | lé kopé (#10607) répond à Besorongola

      Vatomena ,
      Je suis agréablement surpris par votre Post ,où vous décrivez le parcours patriotique de Jean Ralaimongo . En effet , il y a quelques mois de cela , j’ai eu l’occasion de rendre hommage à ce Mr , mais je n’ai eu de réponse de votre part, qu’une calomnie du genre ,personnalité qui a fini sa vie imbibée d’alcool du côté d’Andapa , et de surcroît , un traître à la Nation Malagasy ,car il a osé demander la Nationalité Française à ses compatriotes ... Aussi ,j’aimerai avoir un éclairage avisé de votre part envres cette personnalité . Ceci , avec le respect pour votre durée de vie ,qui a traversé plusieurs décennies , donc témoin Privilégié de notre histoire . Si je me suis trompé dans mes analyses , veuillez me rectifier dans l’ignorance de mes propos ...tendancieux .

    • 13 juillet à 16:10 | vatomena (#8391) répond à Besorongola

      Le kopé — je tiens pour exact la fin misérable de Ralaimongo et si j’ai rapporté cela ce n’est point dans un esprit de dérision._ Bien au contraire _J’entendais signifier ainsi que si Ralaimongo a été un des premiers patriotes, et il a été tres peu suivi .Il a meme été abandonné. Si d’autres ont tiré gloire et profit de leur nationalisme (tardif ),lui ,il n’aura connu que la prison ,la résidence surveillée , et meme un lynchage en public. pour finir sa vie dans l’isolement et la pauvreté.

    • 14 juillet à 09:06 | lysnorine (#9752) répond à Besorongola

      LIEUTENANT ARDANT DU PICQ. Une peuplade malgache. Les TANALA de l’IKONGO
      (pp. 8, 9)
      « Il serait trop long de faire l’histoire détaillée des Tanala. Qu’il nous suffise de dire qu’en 1861, Radama II accorda, par la force des choses, à l’Ikongo une indépendance pleine et entière ; que de 1868 à 1894, les Tanala eurent à lutter contre des voisins turbulents qui refusaient de reconnaître leur autorité, et qu’en 1897 leur chef, nommé TSIANDRAOFANA, N’ÉTAIT NULLEMENT HOSTILE À NOTRE INFLUENCE. Le 3 août 1897 nous pûmes installer un poste militaire près de sa résidence. Mais les Tanala étaient trop belliqueux, trop fiers et trop jaloux de leur indépendance Le 10 octobre, nos soldats durent enlever d’assaut le rocher d’Ikongo, où 4 000 Tanala s’étaient réfugiés. Les rebelles se dispersèrent alors dans la forêt, prêchant l’insoumission et groupant autour d’eux tous les mécontents.« Les rebelles se dispersèrent alors dans la forêt, prêchant l’insoumission et groupant autour d’eux tous les mécontents. En 1899, ANDRIAMANAPAKA, FILS DE TSIANDRAOFANA, fit cause commune avec eux, et Andriantsimurina surprit et incendia le poste de Sahasinaka. Nous dûmes battre la forêt en tous sens, couvrir le pays d’un réseau de postes très rapprochés et organiser de véritables chasses à l’homme pour venir à bout de la résistance des dernières bandes d’insurgés.
      « Signalé partout à la fois et toujours insaisissable, ANDRIAMPANOHA nous résista jusqu’en décembre 1901. SA SOUMISSION CONSACRA LA PACIFICATION DE L’IKONGO....

      (pp. 10, 11)
      « Les esclaves faisaient également partie de la famille. Ils étaient capturés pendant la guerre, ou achetés aux trafiquants.Leur maître les traitait comme ses enfants : ils mangeaient dans sa maison. Il pouvait les vendre, mais non lestuer, même en cas de tentative d’évasion. Une petite fille valait16 bœufs, une femme 13 et un petit garçon 11 Un homme n’en valait plus que 3, car il pouvait à chaque instant prendre la fuite »

    • 14 juillet à 09:57 | vatomena (#8391) répond à Besorongola

      Lysnorine —Vous disposez d’un tres beau document avec ce rapport d’un officier français quant à la résistance des Tanales de l’Ikongo. Là où la famille des Radama avait échoué le petit officier français avait réussi à ramener la paix. Ceci démontre bien que le royaume de Madagascar était une fiction .Il ne s’étendait pas sur l’immensité du pays .Il y avait partout des petits rois ,des chefferies échappant à la volonté de puissance des souverains de l’Imerina.

    • 14 juillet à 10:17 | dolmi (#10981) répond à Besorongola

      Merci à Besorongola de nous informer sur des traits de notre histoire tant zappés par l’obligation à l’école, de réciter les "mérovingiens, Hugues Capet et Cie".
      L’ idée est très intéressante de changer les noms de rues et bâtiments. Mais pourquoi cette date limite de dépôts de propositions, vraiment trop proche ? Autre récupération politique par ce "mpatsaka radoma" afin de justifier en octobre, un nuage de savoir sur son pays !
      La région Est de l’île est une des plus meurtries de l’histoire coloniale malgache : je ne pourrai jamais oublié, la séquence du film où ce paysan vaincu, presque courbé, devait dire pardon aux français !Puisse les noms des patriotes de la région figurer et dans la coin et aussi dans d’autres régions de l’île : c’est le moyen didactique approprié pour inciter les jeunes à maîtriser l’histoire du pays
      Ailleurs, dans l’île, sûrement d ’autres histoires ont été tues, cachées par crainte de ces colons sanguinaires.
      Et surtout, que les étudiants malgaches s’imposent à écrire l’histoire de leur pays, tant qu’il reste encore des " vieux ray amandreny " pour leur décrire les réalités vécues : leurs sentiments sont mieux perçus et traduits par un malgache plutôt que par un étranger ( et il y en a tant )

  • 13 juillet à 12:31 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Mandalo fotoantsarotra tokoa ny Firenena ankehitriny, misedra olana goavana miantraika any amin’ny aina mihintsy ny fiarahamonina, ary efa tsy takona afenina intsony ny disadisa aterak’izany, ao ny tsy fandriana fahalemana, ao ny lonilony sy alahelo, ao ny tsy fifampatokisana, ao ny tebiteby sy ahiahy, ao ny efa mamisavisa ny atambo sy loza, ao ny efa lavo anaty hakiviana…

    Ao anatin’izany tranga mahonena sy mahazendana izany, dia mbola miziriziry amin’ny làlan-diso sy ny ambo diso toerana ihany ianao ary tsy miantso fahatoniana sy fibabohana, tsy atao mahagaga nefa izany satria toy izany hatrany no fihetsiky ny olona mibaby ozona sy ianjadian’ny vitandratsy, idiran’andro amin’izay aleha, tsy mitsahatra ny misangy loza sy mitsofoka andavaka mahavery rehefa atosiky ny anjara voatendrin’ny tody ka entanin’ny fanahy lavo hizotra ho any amin’ny fahaverezana tsy hay tohaina, manankasina ny vohitr’Andrianjaka ka tsy azonao iolahana na oviana na oviana ny kabarin’i Zanahary…

    Ny fiarovantena sesilany nentinao ho fanamarinan-tena omaly dia manaporofo hatrany fa marina sy mitombina tsy azonao nolavina intsony ny tsikera sy ny fanamarihina nataon’ny maro hatrizay, maritombina tsy misy tomika ny kihana rehetra izay natao, saingy ianao no be sisasia sy variana anaty angoantenda ka minia tsy mijery ny zavamisy entin’ny fahajambana ara-panahy, indrisy nefa fa ianao ihany izao no miroso manamarina ny tsikera sy ny kihana rehetra izay nolazaina hatrizay, handeha hifintinina fohy izany rehetra izany :

    Voalohany : tsy i Trump na i Macron na i Johnson na i Merkel na i Bolsonaro, tsy ireo akory no nilaza sy niambo fa « voafehy » ny valanaretina, tsia, fa ianao io no nanambara izany ren-tany sy ren-danitra teto, ka ahoana moa no ilazanao ankehitriny ka hametrahanao ny fanontaniana hoe « fa angaha ny any ampita nahafehy ny zavamisy any aminy ? »

    Faharoa : tsy sasatra ny maro no nilaza teto fa tsy io tarehimarika io no manambara ny tena vokatry ny fihanahan’ny valanaretina eto amin’ny Firenena, fa maro sy mihoatra lavitra noho io tarehimarika avoaka io, ary ireo tarehimarika ireo dia manambara fotsiny ny vokatry ny fitiliana vitsy natao…nahazo vava sy teny an’avona ny maro nilaza izany…kinanjo, ianao ihany no manambara ankehitriny ary manaiky izany tsikera rehetra izany, ary nolazainao ampahibemaso fa maro ireo tsy vita fitiliana nefa mitondra ny valanaretina, ary misy ny namoy ny ainy ihany koa nefa tsy voasokajy ao amin’ny antontanisa satria tsy nanaovana fitiliana…

    Fahatelo : rehefa milaza ny maro fa misy ny olona etsy sy eroa namoy ny ainy vokatry ny valanaretina, dia nambara ho mpanely tsaho sy manaparitaka vaovao tsy marina, ny olona maro nefa matoa niteny izany dia nahafantatra fa nampiseho ireo fambara sy soritr’aretina ireo namoy ny ainy ireo nialoha ny nizorany ho any amin’ny mandrakizay…io ianao omaly nanambara ary nitanisa tsy nihambahamba nanonona olona maro maty nefa tsy nambara ofisialy fa vokatry ny valanaretina…

    (hotohizana)

    • 13 juillet à 12:34 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      (tohiny)

      Fahefatra : nilaza ny maro fa efa niely niparitaka amin’ny toerana sy sehatra maro ity valanaretina ity, notondroina ho mpanohariana tsotra izao izy ireny, saingy io ianao io manaiky fa na ny birao, na orinasa, na Andrimpanjakana…dia efa maro no ahitana tranga mampiseho fa mihanaka ny vakanaretina ankehitriny…rehefa ianao izany no miteny dia voromanga, fa rehefa ny hafa ve dia vorondolo ?

      Fahadimy : tamin’ny herinandro ambony lasa iny, tomponanadraikitra ambony no nanambara ampahibemaso fa ireo marary voatily nefa tsy mampiseho ny soritr’aretina ivelany dia any antranony ihany no omena ny fitsaboana, dia nanambara ny maro fa mampidi-doza sy mitarika any amin’ny fihanahan’ny valanaretina izany, dia ankehitriny ianao milaza indray fa tokony hanantona ireo toerana voatokana ireo mahatsiaro sy manahy fa mitondra ny valanaretina, ary eny no hanaovana ny fitsaboana…

      Fahaenina : milaza ianao fa haverina indray ny fanampiana ka omena ireo marefo sy farahidiny eny anaty fiarahamonina, ary hosoloina karatra manokana izany mba hahafahana misitraka ny fanampiana ka handehanana maka izany fanampiana izany eny amin’ny mpivarotra…matoa ianao manova famindra dia manaiky ianao fa nisy fanodinkodinana sy familiana faobe ny fanampiana natao teo aloha ka tsy tafapaka mihintsy tany amin’ireo tena tokony nisitraka izany…saingy indrisy, efa herinandro izao ny famerenana ny fihobohana, mbola tsy misy ny fanampiana, ary maro dia maro no tsy nisitraka izany nandritry ny fihobohana voalohany…

      Fahafito : nangataka ny maro fa tokony asiana ny mangarahara mikasika ny fampiasana ny fanampiana noraisina tany amin’ireo vondrona iraisampirenena, ary nitaky ny maro fa tokony ampiasaina amin’izao fiatrehana ny ady amin’ny fihanahan’ny valanaretina izao izany fanampiana rehetra izany, dia nolazaina fa mitaky fiaraha-mitantana ny volabe ny sasany…kinanjo indro io ianao fa nanatsidika ny fampiasambola ihany ato afara, midika izany fa mitombina ny ahiahy sy ny fitakiana nambaran’ny maro…

      Fahavalo : misafotofoto tsy ahitana mitsinjo nefa ny fanazavana nataonao, ary tsy nahafahana mihintsy nahazo antsaina ny tena antsipiriany amin’ny fampiasana ny fanampiana, sy ny toerana ary Faritra efa nisitraka izany. Azo singanina amin’izany, milaza ianao fa 10 tapitrisa dolara efa nomena ary ny 5 tapitrisa dolara no efa nampiasaina…avy eo ianao milaza indray fa nisy 15 tapitrisa dolara navoaka tao amin’ny BNGRC, dia avy eo indray ianao nilaza fa ity fitondrana ity no isany nahazo fanampiana be indrindra satria mahatratratra ary mitentina 200 tapitrisa dolara no fanampiana entina hampifandanjana ny tetibola (appui budgétaire), tsara nefa no manamarika fa 440 tapitrisa dolara farafahakeliny no fanampiana efa noraisina tamin’ireo sehatra iraisampirenena, noho izany misy banga sy tsy hita fototra mazava hoe aiza sy hanaovana inona ny elanelana tsy nambara…dia mbola manaporofo ihany ilay fihetsika fa mihevi-tena ho mahay sy mpitantambola ikoizana indray ianao io, sahala amin’ny profesora mahiratra natao teo aloha, nefa dia hita fa misafotofoto tsy ahitana mitsinjo mihintsy ny fanambarana nataonao…

    • 13 juillet à 12:36 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      (tohiny sy farany)

      Fahasivy : tsara ny manantitra fa matoa misy ny antsoina hoe « aide budgétaire » na fanampiana hampifandanjana tetibola, dia satria maro ny fandaniana nokasain’ny fanjakana atao saingy ny fidirambola no tsy ampy, noho izany dia fanampiana avy any ivelany no mameno ny banga rehetra, maro nefa ny tsikera efa natao ka nilazana fa ireo fandaniana ara-bola kasain’ny fanjakana dia tsy laharam-pahamehana velively manoloana ny zavamisy eto amin’ny Firenena, ary tsy misy fiantrainkany mivantana amin’ny fohy ezaka any amin’ny fiainambahoaka akory…dia ny mbola hirehareha amin’io tetibola misy banga ilaina findramambola ivelany io indray no ataonao fa tsy ny hanarina ny lesoka, na mampihena ny fandaniana ara-bola tsy maika na mampitombo ny fidirambolam-panjakana, ary manompana ny fanampiana findramambola ivelany ho any amin’ny filana ankapobeny mahamaika ny mponina satria io aloha izao no vola efa azo raisina avy hatrany…

      Fahafolo : ny ampitson’ny fanambarana nataon’ny praiminisitra ny tenako no nanambara teto hoe maninona no tsy nandraisana fanapahankevitra hentitra sy matotra mikasika irei fiangonana sy mpitondra fiangonana mbola manao fotoana iraisana ihany, nambarako ny alahady herinandro lasa teo, izao no vokany, lasa hatramin’ny filohan’ny FFKM, ary nisy ny tranga niteraka disadisa tao Antsirabe ny herinandro teo…tsarovy fa tsy fahafinaretana velively akory no hanaovana tsikera eto…

      Faharoambinifolo : nambaranao indray io ny datim-panadinana sahanin’ny fanjakana, ianao ihany nefa no milaza mazava fa hatrany amin’ny faran’ny volana aogositra 2020 dia mbola hitombo ary hihanaka io valanaretina io noho ny vanimpotoana lalovana, dia mihevitra ve ianao fa tsy hiteraka tebitebin-tsaina sy fahasarotana maro hampikorontana ny saina ny famoahana ireo daty ireo nefa ny vahoaka sy ny fiarahamonina ao anatin’ny mbola manavotra aina sy miady amin’ny fahasahiranana maro dia maro ankehitriny ? ny mpianatra tsy manao fanadinana efa tsy mianatra nandritry ny fotoana lava, ny mpianatra hanao fanadinana miato tsy mianatra ihany koa, dia ahoana no heverina fa mety hampitombona ireo daty ireo ? dia ahoana no fitantanana ny rafi-pampianarana ankapobeny ao anatin’izany ? dia ahoana ny anjery manontolo ?

      Fahateloambinifolo : nandany fotoana niaro nanazava ny fahombiazan’ny tambavy ianao, ary nilaza tarehimarika mihintsy, izay sarotra porofoina ampahibemaso, ary nambaranao ihany koa fa nahitana fahombiazana sahady ny fihinanana ilay « gélule », nefa ianao ihany no milaza fa hotokanana tsy ho ela ilay ozinina ary hatomboka ny andrana mikasika izany…dia misavorintaka toy izany foana ny resaka, ary ahoana no tsy hahafantaranao fa tsy ilay tambavy novokarina anie no hanaovana fanandramana any ampita fa ny Artemisia e, ny tambavy anie ka tsy Artemisia fotsiny fa misy fangaro hafa miaraka aminy e, izany no milaza fa misafotofoto ny resaka, satria tsy ny fenitra ara-pitsaboana misy dingana sy masontsivana ary fepetra ara-tsiansa tsy azo hivalozana, no hitondrana ny resaka fa lasa mifangaro angoantenda sy torapo ary fangaro politika…

      Mankasitraka Tompoko

    • 13 juillet à 13:19 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Nitsiky aho ry Vohitra namaky ny soratrao na dia mavesatra sy mafonja aza ny voalaza.

      Ny antony :
      Fahateloambinifolo (13) jolay isika androany, 13 ny fanazavana nomenao ; dia hoy aho hoe angamba mba ho jeren’ilay kary lahy io amin’izay ny soratrao satria isa 13 no manjaka eto.
      Toa somary endrika hampihomehy no iresahiko azy saingy be ny miaina sy mino izany fifandrifian-javatra izany, izany hoe tsy mipetrapetraka fahatany ny zava-misy.

    • 13 juillet à 14:25 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Miarahaba Shalom,

      Mbola tsy sasatra aho manantitra fa tsy ho vanona sy tsy maintsy vesaran-tody izay rehetra mamoan-tsampona sy mandavo ny Hasina ary mampietry ny fahendrena teo amin ireo Razambe mpisava lalana nanazary sy nanorina ny Vohitra.

      Tsy kisendrasendra velively tsy akory raha fito taona miainga amin ny nitsanganan ny Repobilika vao nandingana nitsidika ny Anatirova i Dadabe Tsiranana...

      Ary mbola i Dadabe Tsiranana ihany rehefa nitsidika teny Alasora no niteny ny taranaka teny rehefa nahita ny Fasambe tsy nisy nikarakara fa rakotry ny antsoro, ka nanao hoe " karakarao lehiretsy fa anareo io..."

      Tsy kisendrasendra akory fa vao nirodana ny manda dia ny lahy niroso amin ny fahajambana, ny vavy tapaka lalandra, ny zanany lahitokana novesaran ny rofy tany amin ny atidohany...izany no nanjo ilay tantsambo nanota fady voalohany ka mbola mizaka ny fahoriany hatrizao...efa farofy ka mbola ny hanazava ny " sun above " no atao...

      Hoy aho andro vitsy hoe : tsy amin ny tanana mihoson-dra sy ny vola vidin aina mameno paosy no entinao manantona ny Alitara...

      Ary efa ela mbola tsy niditra teto ny fivavahana kristianina dia efa nahalala an i Zanahary ny Razambe, ary efa nametraka toerana saropady nataony Alitara...

      Nanao ahoana moa no niafaran i Ngovitra izay mbola nahatsiaro izany ? Ary ny niafaran ilay vadiny izay noterena fotsiny ho lehiben ny Fivondronampokontany teny Avaradrano ?

    • 14 juillet à 10:39 | vatomena (#8391) répond à Vohitra

      Question essentielle ,Dolmi - S’il y avait des patriotes malgaches au temps de la Colonie ,y a-t-il aujourd’hui des patriotes à Madagascar . Qui ,lesquels ? Qui se sacrifie pour le pays ? Nos élus gros et gras ,roulant carrosse et construisant des palais ,peut etre.
      La destruction du souvenir colonial est déjà bien avancée avec la disparition de l’aide médicale indigène gratuite ,l’effondrement des ponts ( Manakara ),la mise hors d’usage des voies ferrées,le retour des maladies infectieuses.La jeunesse malgache peut se voir telle qu"elle est .Elle n’a plus à anonner ’’Nos ancetres les Gaulois ’’.

  • 13 juillet à 12:50 | Besorongola (#10635)

    TOUTE PROPORTION GARDEE ,SUR LES 188 PAYS ATTEINTS DANS LE MONDE , 78 PAYS NOUS SEPARENT DU CAS DE LA FRANCE.

    12 910 357 cas confirmés dans le monde avec 569 128 morts.

    Madagascar
    Confirmés : 4 867
    Morts : 35

    France
    Confirmés : 198 183
    Morts : 29 909

    Ce 13/07/ /2020 à 6:43:04.

    USA 3 304 942 cas dont 135 205 morts.
    Brésil 1 864 681 cas dont 72 100 morts
    878 254 India
    726 036 Russia
    326 326 Peru
    315 041 Chile
    299 750 Mexico
    291 154 United Kingdom
    276 242 South Africa
    257 303 Iran
    253 908 Spain
    251 625 Pakistan
    243 061 Italy
    232 259 Saudi Arabia
    212 993 Turkey
    208 015 FRANCE

    199 919 Germany
    183 795 Bangladesh
    145 362 Colombia
    109 348 Canada
    103 598 Qatar
    100 166 Argentina
    85 117 China
    82 070 Egypt
    77 506 Iraq
    75 699 Indonesia
    74 898 Sweden
    67 870 Ecuador
    64 932 Belarus
    62 707 Belgium
    58 253 Kazakhstan
    56 259 Philippines
    56 015 Oman
    54 894 Kuwait
    54 854 United Arab Emirates
    54 647 Ukraine
    51 237 Netherlands
    48 187 Bolivia
    46 512 Portugal
    45 961 Singapore
    45 633 Panama
    44 532 Dominican Republic
    38 670 Israel
    37 891 Poland
    34 451 Afghanistan
    32 941 Bahrain
    32 883 Switzerland
    32 558 Nigeria
    32 535 Romania
    31 969 Armenia
    29 355 Guatemala
    28 090 Honduras
    25 628 Ireland
    24 518 Ghana
    24 041 Azerbaijan
    21 841 Japan
    19 382 Moldova
    19 195 Algeria
    18 897 Austria
    18 360 Serbia
    16 801 Nepal
    15 745 Morocco
    15 173 Cameroon
    13 479 Korea, South
    13 174 Czechia
    13 147 Denmark
    12 997 Uzbekistan
    12 766 Cote d’Ivoire
    11 117 Kyrgyzstan
    10 250 Sudan
    10 105 Kenya
    9 980 Australia
    9 674 El Salvador
    9 465 Venezuela
    8 981 Norway
    8 718 Malaysia
    8 135 Senegal
    8 111 North Macedonia
    8 033 Congo (Kinshasa)
    7 596 Costa Rica
    7 560 Ethiopia
    7 294 Finland
    7 252 Bulgaria
    6 877 Bosnia and Herzegovina
    6 727 Haiti
    6 552 Tajikistan
    6 230 West Bank and Gaza
    6 141 Guinea
    5 942 Gabon
    5 355 Mauritania
    4 972 Djibouti
    4 931 Kosovo
    4 925 Luxembourg
    4 867 MADAGASCAR
    ......

    • 13 juillet à 14:32 | zorey974 (#7033) répond à Besorongola

      Le problème c’est que ces chiffres de l’OMS ne sont publiés sans aucune nuance c’est bien le problème. Tout dépend du nombre de tests pratiqués, de la transparence à géométrie plus que variable d’un pays à l’autre.
      Pour le nombre de morts c’est la même chose et surtout cela dépend de la pyramide des âges.
      Les pays sont comparables à structure d’âge équivalente, à moyens hospitaliers équivalents, à transparence équivalente...
      Bref on ne pourra sans doute faire un bilan de ce virus à peu près correct que dans plusieurs années pas avant...

    • 13 juillet à 15:28 | lé kopé (#10607) répond à Besorongola

      Vohitra
      Mankasitraka ny fanehoan’kevitra ataonao etoana aho,fa zava dehibe ho any Malagasy , izay sahala @ tanala very sampy izy ireo ankehitriny .Tsy hoe sanatria manompo sampy , fa fampahalalàna ho any vahoaka ny maha sarobidy ny soa tiavina nolovaintsika t@ ireo razambe fahiny . Izany fiarahamonina izany ,dia tsy teto Imerina ihany , fa mihanaka eran’ny nosy manontolo ; taloha , raha vao miteny hoe , havanay io olona io ,dia tsy misalasala ny mpiray monina ny hifanampy ,indrindra moa ka hoe samy Malagasy no mifanojo . Ny famonoana olona ankehitriny , sy ny fihariana @ fahoriany vahoaka , dia soritra iray mampiseho fa very izany fifanajàna , sy fifankatiavana izany . Mino aho anefa , fa hiverina @ laoniny izany rehetra izany ,ary izao zava mitranga izao dia fambara loza ho an’ireo mpijirika sy mpivarotra tanindrazana ?satria Masina ny Tanindrazana ...

  • 13 juillet à 13:27 | Jacques (#434)

    Des notables qui tombent comme des mouches, un virus qui paraît de plus en plus insatiable. On se focalise sur Tana afin d’occulter ce qui se passe ailleurs. J’apprends ce matin de ma tante que j’ai récupérée à Orly en provenance de Nosy-Be via La Réunion ( vol de rapatriement) que l’Île aux Parfums vient d’enregistrer son 21ème cas de covid-19, aucun décès par ailleurs. À Diego c’est 1 décès qui y a été observé et, bien sûr, puisque l’on fait mine de se concentrer sur Analamanga ce qui se trame dans les provinces est sciemment ignoré du pouvoir en place dont on se demande encore s’il existe un gouvernement ou c’est le bac-3 seul qui dirige babakotoland. Ça a l’air d’être le cas puisque tous les ministres se sont travestis en fantômes (malgré eux ? Contraints ?).

    Comme d’hab, dans son ultime intervention le bac-3 s’est une fois de plus illustré via du balaoasy d’attrape-nigauds en tenant cette fois le rôle d’un devin (johanna est passé par là) qui augure le pic de l’épidémie à fin août. De scientifique le v’là donc qui se vêt du costume de moasy et ça passe comme une lettre à la poste, les canards du coin n’ayant rien pu faire que de s’en délecter. Mieux encore : certains viennent à sa rescousse en ressuscitant cette liqueur de charlatan qui vient d’être mis au ban de l’opinion par ces mêmes africains qui avaient encensé l’escroc de babakotoland.

    Branle-bas de combat à babakotoland, les jours du bac-3, parangon du mal, sont-ils comptés sans même avoir concrétisé un velirano ? Nul ne le sait mais sans doute nombreux le souhaitent.

    • 13 juillet à 13:29 | Jacques (#434) répond à Jacques

      Rectif : "mise au ban" et non mis au ban.

    • 13 juillet à 13:48 | Shalom (#2831) répond à Jacques

      Jacques,

      Joe est un Dalton, ce qu’il sait manier c’est la corde de lin (chanson de Joe Dassin).
      Sûr que DJ bacc-13 va se pendre avec.

    • 13 juillet à 13:55 | FINENGO (#7901) répond à Jacques

      Bonjour Jacques ;

      Oui un décès sur Diego, c’est un membre de ma famille côté Grand-Père Maternel.
      Le défunt s’appelle BEZANDRY Marcelin.
      Son enterrement a été interdit pour la famille.
      Il a eu droit à un Fandevenan-panjakana, un enterrement à la charge de l’ Etat.

      Le Bouffon Président Babakoto est en perdition.
      Plus les jours passent, plus son impopularité est en hausse.
      Il a fallu que des Hauts placés en son morts du Covid-19 pour que la Pourriture de l’iavoloha sort de son silence.
      Entre temps l’enivrée Betsileo Vendrana ne cesse de vanter l’efficacité de la Tisane Pipi qui n’a rien de remède de quoi que ce soit.
      J’en suis persuadé que cette enivrée est un cas Psychiatrique sévère que PK18 ne saurait soigné.

      Bonne journée et Bonne continuation Jacques.

    • 13 juillet à 14:43 | Isandra (#7070) répond à Jacques

      On oublie les autres régions ?

      Le Président a dit ceci : "Suite à la demande de la région de Diana, toutes les relations interrégionales avec cette région sont fermées".

      On se concentre, soigne et bande où se trouve principalement les plaies, mais, pas tous les endroits du corps.

      Du 15 mars 2020 à ce jour (5 mois jour pour jour), ce gouvernement a réussi à enfermer principalement dans les deux provinces Tana et Tamatave, la propagation de ce virus. La propagation dans les autres provinces est minime et maîtrisable, mais, non négligeable.

      Il y avait un moment où tous les efforts se concentraient sur Toamasina, parce que cette région était en détresse maximum, maintenant, le plus dur est passé, d’ici peu, on pourra déclarer qu’elle est sortie de l’auberge. Maintenant, les efforts du gouvernement se focalisent sur Tana, dans la mesure où elle est devenu l’épicentre de cette épidémie, tout en mettant en place des mesures adéquates dans les autres provinces.

      De surcroît, chaque région a sa propre CCO, pour gérer localement ce virus.

    • 13 juillet à 14:48 | Isandra (#7070) répond à Jacques

      Jacques,

      Contrairement en France, du 24 janvier à 14 mars 2020, en trois mois seulement, ce virus couvrait toute la France. D’où le confinement total, dans tout le pays.

    • 13 juillet à 15:23 | Jacques (#434) répond à Jacques

      13 juillet à 13:55 | FINENGO (#7901) répond à Jacques

      Bonjour Finengo,

      Sincères condoléances, Finengo.

      1 décès officiellement, qu’en est-il vraiment des cas officieux. Lorsqu’il y a décès ça suppose importante contamination dans le coin et cet idiot de bac-3, lui, tend à intimer la plèbe à se concentrer sur la situation à Tana. Il sait très bien que son breuvage est une escroquerie, à preuve ces élus qui ont prétendu l’avoir bu mais qui ont quand même cassé leurs pipes. Quelle chance il a, cet escroc, d’avoir un vahoaka à majorité abêti mais j’aimerais bien voir un fulgurant retour de manivelle.

      Pour ce qui est de l’enivrée, Finengo, je crois que son cas est irréversible, je ne pense pas qu’il y ait quelque part un thérapeute qui parviendrait à la guérir. Idem pour le lascar d’ambatomanga, sans doute dans ses petits souliers aussi à l’heure qu’il est car un probable rotaka n’est pas à écarter...

      Bonne journée à Vous, Finengo.

    • 13 juillet à 15:59 | lé kopé (#10607) répond à Jacques

      Jacques ,
      Une fois de plus , vous avez visé en plein dans le mille dans l’actualité de cette île rouge . Certains vont dire que l’on tire à boulets rouges sur nos dirigeants, qui ont pris le pouvoir par effraction et par le bourrage des urnes (doublons), mais c’est une réalité que l’on ne peut plus nier, comme un nez sur la figure .Il a fallu constater les décès des personnalités civiles , politiques et... religieuses , pour admettre l’échec du breuvage tant claironné aux yeux du monde entier .Mais encore une fois , la faute revient à la population indisciplinée , malgré les forces de frappe d’une armée nouvellement affublée d’un matériel sophistiqué . Mais on arrête pas les maladies avec des armes !!! Encore une erreur de "casting" , mais là , les acteurs principaux sont les pauvres habitants de ce Pays , mais aussi les ...moins pauvres .

    • 13 juillet à 16:44 | Isandra (#7070) répond à Jacques

      Ory andafy,

      Hay ve ohatran’izao ianareo any andafy any :

      https://www.facebook.com/yang.ma.9028/videos/327134575358272/

      Tena marina io, rehefa mba tonga any andafy any ry Gasy sasany toa mahay vava.

  • 13 juillet à 13:58 | Besorongola (#10635)

    Copié sur le site Politologue.com depuis l’url : https://coronavirus.politologue.com/coronavirus-madagascar.MG

    Derniers chiffres du Coronavirus issus du CSSE 13/07/2020 pour le pays Madagascar. Le lundi 13 juillet 2020, le nombre total de cas est de 4 867, le nombre de guérisons est de 2 378, le nombre de décès est de 35 Le taux de mortalité est de 0,72%, le taux de guérison est de 48,86% et le taux de personnes encore malade est de 50,42%

    • 13 juillet à 14:33 | zorey974 (#7033) répond à Besorongola

      35 morts dont 10% sont des parlementaires ou politiques mdr ! Le sort s’acharne sur eux :)

  • 13 juillet à 14:19 | Besorongola (#10635)

    NA I RAJOELINA AZA TSY MAHALALA AKORY NY POSOLOGIE NY CVO ! ASAINY MIHIBOKA SY MIBOBOKA NY VAHOAKA !

    Vu sur FB.

    Tokony ho 1litre/jour hoy ny Filoha...
    Nefa 33cl ×2 = 66 cl isan’andro no voasoratra eo amin’ny tavoahangy beuh.
    Sod mba mihinakinam-poana zahay leuh.

    ⚠️📌Olona fantatro hoy ny Filoha no nisotro CVO iray kôpy, tsy iray kôpy nefa no tokony ho sotroina fa 1Litre na 33Cl mandritran’ny 7 andro.
    ⚠️📌Vavolombelona amin’izany ny tenany.
    ☣P.S : 1L=100Cl , izany hoe 33Cl x3 , nefa 33Cl x2 par jour no tokony ho sotroina raha ny fahalalako azy, hanapoizina ny vahoaka Malagasy no tanjon’ity Rajoelina ity.

    • 13 juillet à 14:38 | Vohitra (#7654) répond à Besorongola

      Mbola ny parking eny amin ny Epp sy ny fambolena coton de Tulear ihany angamba izao resaka izao...ary ny fanjanahantany nanomboka ny 1886...na ny VVSV

  • 13 juillet à 14:36 | Shalom (#2831)

    Ary aiza ilay resaka "Loharano" e !
    Sy ilay hoe fanomezana "ordinateur" ho an’ny fokontany sns ...

    Dia mbola tsy mahatsapa ihany ve ry be dokam-barotra isany eto hoe resa-ke avokoa no mameno sy mivoaka ny vavan’i DJ ?

    Rariny raha antsoin’ny maro hoe Bacc-13 io boay kely hitsaokan’ny sasany tompoina io.

    K’aiza moa ry nama ka olona milaza azy ho mpanamory, heveriko ho nahita fianarana ny olona toa izany ary afa-mijery sy mandinika kanefa dia tsy mahita fa pahana na jamba na mamo angamba sanatriavina ka tsy mahita izao fitondrana mitsilopilopy sy mivadik’ondana ary mivadibadi-dela tsy ankijanona izao ?
    Izao ve no hoe mpitondra matsilo sy mahay mitsinjo ny ho avy ?

    Mahazendana ka mba mieritrereta ihany Ramalagasy havako : aza avela ho lalaovin’ny sasany ny fiainanao.
    Ianao no tompo sy masi-mandidy fa mpiasa ho anao ny fitondrana fa tsy ny mifanohitra amin’izany akory tahaka ny tatatatain’ireto mpisolelaka tsy mataho-tody ireto.

    • 13 juillet à 14:47 | Vohitra (#7654) répond à Shalom

      Hitler anie ka kaporaly sady tsy nandalina mihintsy fahalalana nefa dia notompoin ireo manampahaizana toa an i Heinrich Himmler, Herman Goering...sy ry Joseph Goebbels.

      Rehefa ny tazonkarena sy ny fitiavam-boninahitra, ary ny filana doka sy sitraka no mitambatra mifangaro, zavadoza sy atambo no tsy maintsy aterany...

      Maty eritreritra sy lasa ambiroa very fanahy...

  • 13 juillet à 15:02 | Vohitra (#7654)

    Lazaina fa vola tao amin ny orinasampiantohana ARO no nananganana ilay ozinina fitotoambary sy fitehirizana tao Vohidiala, ary vola tao amin ny Port tao Toamasina no nananganana ilay minoterie Mana, koa raha any aminao ny porofo, nahoana no tsy avy dia samborina avy hatrany ary izy e ?

    Rehefa miteny ianao fa hampodiana ny vola 193 tapitrisa dolara, fantatrao anie izany ilay fomba nakana ny vola sy ny paradisanketra mitahiry izany vola izany e ! Afaka mampiaraka feo izany ianareo fa vazo mitovy ihany ange e ! Alefaso ary fa mihaino izahay e !

    • 13 juillet à 16:26 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Mahatsiaro ireo namana tany Soisa aho na ry Tompokolahy Liva mpamianatra tao amin’ny Ecole Polytechnique Fédérale tao Lausane na ry Ra-Vick izay niandraikitra fitantanam-bola raha ny tsaroako.
      Zendana aho mahatsiaro ny filazan’izy ireo ny resaka fitantanan’ny soisa ny resaka volam-panjakana.

      Ohatra nolazain’i Liva (fantatr’ireo nandalo tao amin’ny LTI sy Polytech Diégo) ny hoe : omen’ny fanjakana ny oniversite ny teti-bola tadiaviny amin’ny taona iray araka ny vinavinan’asa vita taratasy sy voadinika ary nekena fa ho ataony (réalisables).
      Rehefa tonga kosa ny faran’ny taona dia mamerina ny taratasy rehetra ny oniversite manaporofo ny fandaniam-bola hatramin’ny sentima iray lany ary ny fahavitany ilay drafitr’asa.
      Raha tsy izany dia hikatso eo ka tsy ahazo vola hiasana ilay sekoly ambony amin’ny taona manaraka.

      Ny an-dRa-Vick indray, vao nosoratany tsy ela ny momba ny fitantanana eo amin’ny ministera : tsy misy na iray sentima aza azonao alaina amin’ny volam-panjakana hoy izy raha tsy hita soritra mazava sy mialoha hoe ITY NO AMPIASANA AZY.
      Iray sentima hoy aho, na iraimbilanja raha vola malagasy no resahina.

      Nianatra sy mahay izany ve ry DJ sy ny forongony raha nihevitra ny handray fitondrana ?
      Jereo izao tamin’ny resany omaly ary io ampitsahivinareo io : efa navoakany sy nampiasainy ilay vola vao tatatatainy avy teo hoe izao no nampiasana azy.

      Taiza no nisy fitantanam-bolam-panjakana toa izany teto ambonin’ny tany ?
      Izay angamba ilay sekoly nianaran-dry kaondrana isany mpisolelaka eto, ry "Si pire encore" sy izy DJ mpitarika ny dihy mampihestika fitombenana : sekoly hafa kely, sekoly TGV.

      Fitondrana mitsipozipozy hoy aho ary olona marary saina matoa tsy mahita sy tsy mahatakatra f’izy anie ka tsy mendrika ilay toerana bodonony io.
      Zaza na tanora saina ihany koa angaha.

    • 13 juillet à 16:38 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Tena tsy voavinaniko.
      Ka iza izany no Heinrich Himmler, Herman Goering na i Joseph Goebbels amin’izy telo mpisolelaka miseho ho dadany eto amin’ity serasera ity ?
      i Mpamosavy ve sa i jomaka sa i "si pire encore" ?

    • 13 juillet à 17:38 | Jacques (#434) répond à Vohitra

      13 juillet à 16:38 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      @Shalom (#2831)

      Goering était le chef de la Luftwaffe et ministre de l’aviation, son homologue gasy sera donc "Si pire encore".

      Le jomaka prend le rôle de Goebbels et l’uatre détraquée endosse celui de Himmler.

      Film interdit aux âmes sensibles.

    • 13 juillet à 17:43 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Jacques, Shalom,

      On ne va plus perdre du temps a se poser la question " qui est le caporal Adolf "...

    • 13 juillet à 19:41 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      Jacques et Vohitra,
      Bien vu !
      Et le comble c’est le cas d’Eva Braun, c’était en réalité une belle dame qui prenait des photos (pour éviter le mot photographe) pour des journaux et pour des maisons de publicité.
      Parait-il que la belle dame tirait le kaporaly par ses franges de cheveux ... (à vérifier ! Moi j’ai remarqué qu’elle était toujours là où le Kaporaly se rendait).

  • 13 juillet à 15:43 | Jipo (#4988)

    Bonjour .
    Ils attendent quoi pour distribuer de la nivaquine à tout le monde ?

  • 13 juillet à 16:35 | Shalom (#2831)

    Nisy olona nanoratr’ity tamin’ny 1er septembre 2018 teto amin’ny seraseran’i M.T. :

    "Tout cela, c’est pour faire oublier ce qu’il n’a pas pu faire, et la situation dans laquelle notre pays est actuellement.
    En 2018, Madagascar est au 4 eme rang mondial des pays qui produisent le moins de richesse par habitant.".

    Tsy nisy novako na nanimbinana ny sorany.
    Ankehitriny, 2020 isika izao, toa manome tsiny ny mpitsikera ny fitondrana ankehitriny io olona io.

    Izany anie ilay hoe mahatantesa valin-kitsaka e !
    Rehefa mpamosavy ny tena, mba hamelao hafatra ihany ny fianakaviana hoe : aza alevina amoron-dalana aho re olona raha sendra tojo ny fahafatesana.

  • 13 juillet à 17:02 | Shalom (#2831)

    Asa na efa nisy nanoratra teto na tsia fa raha eny dia mamerina in-droa manana ny antitra ny tenako.

    Notifirin’i Gaelle Borgia, izay eto Antananarivo fa tsy any an-dafy akory ilay fery be nàna teo amin’ny andrin’i DJ : [tsy ao amin’ny lisitry ny "protocoles" omen’ny ministeran’ny fahasalamana hiadiana amin’ity aretina ity hoy izy ny fampiasana ny COV].

    Dia ahoana izany ?
    Mandainga fotsiny izany i DJ bogosy milaza ireny atsanga tsy aman’orana ireny ?
    Sa tanora fanahy ka tsy mahasivana ny lainga sy ny marina ?
    Ary ireto mpisolelaka mamporisika sy tsy mitsaha mambosesika ny hisotroana io ?

    O ! Re olona e ! Sao dia ataon’ireto kilalao aza ity ain’ny vahoaka ity ka pozininy amin’i tangena io ?
    Sa kosa ka ody fitia ity COV ity ka hanerena ny malagasy tsy maintsy misotro.
    Amin’izay mikimpy manara-kefa izay lazainy rehetra avy teo ?
    Fa tsy ny fitiavana moa ilay lazainy hoe lehibe indrindra ?

    Mba mailo ihany isika re olona e !

  • 13 juillet à 17:40 | Jacques (#434)

    Gaëlle Borgia, elle, va finir par se faire expulser si elle continue à satisfaire la curiosité du monde.

    https://www.koolsaina.com/video-covid-organics-pas-sur-la-liste-des-recommandations-ministere-de-la-sante-dixit-tv5/

    Bonne soirée à Tous.

    • 13 juillet à 19:58 | FINENGO (#7901) répond à Jacques

      @ Jacques (#434)

      Merci pour les condoléances Jacques.
      Il n’est pas le seul à être emporté par le Covid-19, j’en suis persuadé et je le dis avec certitude qu’ils sont quelques Milliers déjà, et le nombre d’infectés idem il faudra certainement le multiplier par 3 ou 4 pour être proche de la réalité.

      Et quand j’entends l’autre KON, le Résident d’iavoloha défendre l’efficacité de sa Tisane Pipi avec des argument insensés, tel le cas du Tchad avec 50 patients qui auraient consommés la Tisane Pipi dont 38 en sont totalement guéris, il ne se rend pas compte à quel point il est devenu la risée du monde, jusqu’à se faire traité par les Africain, en occurrence par un Ivoirien, d’une Personne non grata, qui ferait la honte du continent Africain.

      Un Président Imbécile, un Vaurien de Président, un Babakoto de la nouvelle génération qui voudrait péter plus haut que son trou de Balle ( son Q).

      Bonne soirée Jacques.

  • 13 juillet à 18:01 | diego (#531)

    Bonjour,

    Rajoelina n’est pas un médecin virologue, mais en tant que chef d’Etat, il est le premier responsable politique dans le pays, de facto, il est le seul responsable, une prérogative Constitutionnelle, politique, économique, juridique et de la santé publique de son pays.

    Point !

    Il ne peut pas y avoir un seul argument, quelque soit ses natures, politique, juridique ou sanitaire, autour des responsabilités et prérogatives Constitutionnelles du Président de la situation, notamment politique, économique et sanitaire, dans le pays et l’état de son État, c’est à dire l’ensemble des pouvoirs publics.

    Qu’est-ce qui pousse un homme, un Chef d’Etat, tout sauf un homme ordinaire donc, néanmoins, qui n’est pas médecin, et qui n’est pas non plus, du tout, scientifique, à s’aventurer et faire croire à ses compatriotes que la Science dans les domaines de la médecine, c’est à dire, l’ensemble des connaissances sur les maladies, arrive à trouver des médicaments, préventifs et curatifs, en si peu de temps, pour un nouveau virus, que même les experts mondiaux n’arrivent toujours pas aujourd’hui à bien connaître le génome ?

    La politique marketing, autrement dit, une idiotie politique !

    En tant que régalien, j’ai toujours trouvé suspect et pourrait poser des problèmes sérieux pour un pays, l’influence grandissante du monde Économique sur la Politique.

    La proximité de ces deux mondes a été dénoncée régulièrement par les syndicats dans les pays démocratiques et industrialisés. Et on sait très bien pourquoi.

    La priorité pour l’Economique est le maximisation des profits, celle de la Politique, bien gouverner et bien administrer le pays, protéger les intérêts nationaux, appliquer les lois et protéger la Constitution et la Souveraineté du pays.

    Il faut inviter la classe politique malgache de voir et penser plus loin, et vite.

    La pandémie et ses conséquences économiques et mécaniquement politiques, ont fait revenir dans l’esprit collectif des citoyens, occidentaux et du monde, quelque soit leurs affinités politiques, surtout sur les citoyens qui se sont toujours méfiés de la main mise de l’Etat et des Institutions sur leurs vies quotidiennes, politiques, juridiques et économiques, que aucun pays ne peut se passer en fait d’un État fort, des Institutions solides.

    J’ose espérer que la classe politique et dirigeante malgache ne raterait pas cette conversation qui consiste à édifier un État fort et des Institutions qui rencontrent parfaitement bien leurs responsabilités dans le pays.

    La pandémie va connaître certainement une diminution et à terme va être finie, mais pas la récession économique, si on ne la prend pas au sérieux, va faire des milliers des victimes, sans faire la moindre bruit !

  • 13 juillet à 18:57 | Besorongola (#10635)

    MAMAN NE PEUT PAS VOIR SON ENFANT PÉRIR !

    EPIDEMIE – Des médecins français bientôt à Madagascar pour prêter main forte au personnel soignant et médical malgache

    Antananarivo, 13 Juillet, 16h10 – Coopération médicale entre Madagascar et la France. Si l’on en croit Christophe Bouchard, ambassadeur de France à Madagascar, des médecins en provenance de France devraient bientôt venir à Madagascar pour prêter main forte au personnel de santé de la Grande île. Il n’a pas donné plus de détails, mais la coopération devrait démarrer bientôt, s’est-il contenté de souligner, en marge de la réception à Ivato d’un don de matériels et d’équipements en provenance de La Réunion ce lundi.

    En attendant le « débarquement » des ressources humaines, ce sont les ressources matérielles, venant du Centre hospitalier universitaire de La Réunion qui sont arrivées ce lundi à Ivato. Il s’agit essentiellement d’équipements de réanimation, composés de 120 masques à haute concentration d’oxygène, d’un concentrateur d’oxygène, de 550 lunettes à oxygène, et de 2000 équipements de protection individuelle. « Ce matériel est destiné aux réanimateurs, mais surtout pour améliorer la prise en charge des patients qui présentent des difficultés respiratoires », explique Ahmad Ahmad, ministre de la Santé publique.

    Retrouvez l’actualité et l’évolution du Coronavirus à Madagascar sur notre site web 2424.mg

    • 13 juillet à 19:15 | Vohitra (#7654) répond à Besorongola

      Il disait "il n’y a plus de négociation, désormais il faut parler de restitution..."

      Et le vieux loup de la politique avait débarqué plus tard avec 240 millions d’euros dans les poches...

      Et là maintenant, les gaulois viennent à la rescousse pour sauver le bateau qui prend de l’eau partout afin d’éviter le naufrage avec un flibustier à bord...

    • 13 juillet à 19:25 | fandresena (#299) répond à Besorongola

      Dia veloma lava ry Nosikeliko efatra raha izany koa... Ny azy aza tsy hitany izay hanaovana azy koa médecin frantsay am ahoana e ?

    • 14 juillet à 10:41 | dolmi (#10981) répond à Besorongola

      Effet d’annonce à la française, encore et toujours : quelques 120 masques, hautes protections (encore heureux que ce ne soit pas le reste des masques pourris par l’humidité dans cette île), 2000 EPI,... "matériel pour les réanimateurs" !
      Pub politique pour que d’autres pays ne s’arrogent le droit d’aider "la colonie indépendante" ?
      Peu être aussi, pour se redorer le blason, (le veston version 2020), après la honte d’avoir demandé de l’aide à la Grande Allemagne car les hyper - experts soignants et dirigeants français, devaient occuper les "jt des petits écrans" (chanson de Pierre Perret) et se disputer le droit d’attendre les vains résultats de recherches scientifiques au lieu de soigner et réduire le nombre de morts.

  • 13 juillet à 19:00 | ratiarivelo (#131)

    Salama E !! Mba nihaino an’i RA-PRESI***aho omaly fa EEEEEEEEEEEEEE !! tsy nisasaka dia hoy aho hoe : TAPAO fa tsy misy ilaina azy fa REDIREDY ny Mpifoka MOLY no betsaka ?? Antso an-telefonina no voaraiko fa lasan’ny CORONORA*** tao @ny lapitaly ny BEFELATANA ny namako niara-nianatra IRAY dabilio : tao AMBOHIJATOVO-Avaratra fahiny taom-pianarana 1955***** mandria am-piadanana Leitsy *** tsy analava resaka AHO : fa raha i Rtoa-Be ISANDRA sy BETOKO sy ny HAFA dia efa nisotro ny AMANI**** i DOMELINA ka na inona ambara sy lazaina ary soratana eto !!! dia niboboka sy nisesika ny MAL****sy ny AMA**** dia zay no IZY***fa CORONA***efa tafiditra ary tsy ho ELA dia ho tonga eny AMBATOBE ***et surtout ao IAVOLOHA ***TAMPONA ny DAOMY*** ary dia hiara hisotro ny AMAN*** ao IZY REHETRA*** dia vita ny TANTARA EEEEEE ,,, ??

  • 13 juillet à 19:01 | ratiarivelo (#131)

    Salama E !! Mba nihaino an’i RA-PRESI***aho omaly fa EEEEEEEEEEEEEE !! tsy nisasaka dia hoy aho hoe : TAPAO fa tsy misy ilaina azy fa REDIREDY ny Mpifoka MOLY no betsaka ?? Antso an-telefonina no voaraiko fa lasan’ny CORONORA*** tao @ny lapitaly ny BEFELATANA ny namako niara-nianatra IRAY dabilio : tao AMBOHIJATOVO-Avaratra fahiny taom-pianarana 1955***** mandria am-piadanana Leitsy *** tsy analava resaka AHO : fa raha i Rtoa-Be ISANDRA sy BETOKO sy ny HAFA dia efa nisotro ny AMANI**** i DOMELINA ka na inona ambara sy lazaina ary soratana eto !!! dia niboboka sy nisesika ny MAL****sy ny AMA**** dia zay no IZY***fa CORONA***efa tafiditra ary tsy ho ELA dia ho tonga eny AMBATOBE ***et surtout ao IAVOLOHA ***TAMPONA ny DAOMY*** ary dia hiara hisotro ny AMAN*** ao IZY REHETRA*** dia vita ny TANTARA EEEEEE ,,, ??

  • 13 juillet à 19:10 | Vohitra (#7654)

    Un hors sujet…

    Les dessous du retour manqué de la « couronne » de la Reine Ranavalona III à Madagascar…

    https://www.lemonde.fr/afrique/article/2020/07/13/les-dessous-du-retour-manque-de-la-couronne-de-la-reine-ranavalona-iii-a-madagascar_6046073_3212.html

    • 13 juillet à 19:35 | nez_gros (#10715) répond à Vohitra

      Gardez ce chapeau pour vous Vazaha, nous on veut les comptes bien garnies de Ratsiraka, de TGV, de Mamy , de Hery, de Maharante, et leurs actions dans vos grandes entreprises.

      Les dommages et intérêts causé par le FCFA de 1960-1972 aussi....

      Et les préjudices causés par la colonisation et compagnies . t’as capté ou pas gros....

      Avec tout cela, nous vaincrons en 2 secondes 3 mouvement toutes sortes de maladies... vous avez capté ou pas ?

      les gens parlent de maladie, certains parlent de chapeau, C’est pour vous dire...! Gros Avec de mentalités pareilles,, on comprend mieux pourquoi ce pays a du mal à s’en sortir ! T’as capté ou pas ?

    • 13 juillet à 20:01 | Zanabahoaka (#8890) répond à Vohitra

      « Il ne s’agit pas d’une couronne au sens où on l’entend communément, s’empresse de préciser Ariane James-Sarazin, directrice adjointe du Musée de l’armée, cette pièce est un élément décoratif en forme de couronne qui coiffait le dais utilisé par la reine Ranavalona III lors des événements solennels appelés Grand Kabary au cours desquels elle s’adressait à la population. »

      Mais quelle mauvaise foi !!! L’objet en question n’est donc pas une couronne mais juste "un élément décoratif en forme de couronne". Elle se fout de qui la Sarazin là ?

    • 13 juillet à 20:35 | Shalom (#2831) répond à Vohitra

      @ 13 juillet à 19:35 | nez_gros (#10715)

      Vohitra est poli, il a précisé en début de son post "Un hors sujet".
      C’est à dire à vous la décision de le lire ou non du fait que le post n’a aucun rapport avec le thème de cette rubrique.
      Vous avez été prévenu mais vous avez opté pour le lire, assumez en tant que tel alors votre choix.

    • 14 juillet à 11:04 | dolmi (#10981) répond à Vohitra

      Encore un objet volé par la France qui se donne encore et toujours, les lois et droits pour justifer les horibles et mauvaises intentions des malfaiteurs d’antan. Cette disposition, prétendue légale, permet à ce pays voleur, de dénigrer par exemple la Corée du sud, à " demander la permission " d’emprunter leur trésor" accaparé par les français !.Quel monde !
      Un très bon expert américain, a pu faire restituer à un pays asiatique, des objets de valeurs volés par par son pays. D’ici que les malgaches trouveront un très bon expert, c’est une autre histoire !
      Les dirigeants anglais ont fait autrement : au lieu de restituer l’original d’un contenant de grandes valeurs et spirituel et financiers, les anglais ont en fait une copie.La supercherie a été constatée un peu plus tard et avec hypocrisie, cette fois, bien à l’anglaise, l’original fut rendu aux bouddhistes.
      Et n’en parlons pas les forfaits des espagnols en Amérique du sud !

    • 14 juillet à 11:11 | kartell (#8302) répond à Vohitra

      @ dolmi

      Une question tout de même : que penser alors du volé, voleur ?...

  • 13 juillet à 19:49 | Isandra (#7070)

    L’instat a publié les résultats de leur enquêtes en partenariat avec la banque mondiale à propos de COVID-1.

    SATISFACTION SUR LES MESURES PRISES PAR LE GOUVERNEMENT

    Les contacts à partir des numéros verts (910 et 914) sont les plus connus des ménages, surtout dans les zones « Urbains confinés », atteignant les voisinages de 90%. Le rap- pel des raisons pour appeler ces numéros de téléphone, etl’actualisation des contacts permettraient mieux de lutter contre la propagation des maladies.
    Plus de 80% des ménages Malagasy sont satisfaits des mesures prises par le gouvernement.

    Ce résultat de sondage dément les dires de certains loin de la réalité que ce gouvernement est plus en plus impopulaire.

    C’est le décalage entre les sanchants et le peuple lambda qui bénéficie directement les actions du gouvernement.

    Pareil pour CVO.les sanchants ne cessent pas de la dénigrer, alors que cette tambavy fait du tabac au sein du peuple lambda, ils continuent à croire à son efficacité, même le directeur de la Clinique St Paul a déclaré qu’elle est utilisée et administrée pour soigner les malades dans son établissement. On ne parle plus auprès des établissements publics. Ils ont tous confirmé que cette tisane est efficace pour soigner leur patients.

    • 13 juillet à 20:37 | Shalom (#2831) répond à Isandra

      C’est quoi "Covid-1" svp ?

    • 13 juillet à 20:46 | Shalom (#2831) répond à Isandra

      Voici ce qu’on appelle "propagande’, parce que cette personne l’écrit, oui c’est ELLE qui l’écrit, c’est donc la PURE VERITE et que le monde doit la croire !

      "Pareil pour CVO.les sanchants ne cessent pas de la dénigrer, alors que cette tambavy fait du tabac au sein du peuple lambda, ils continuent à croire à son efficacité, même le directeur de la Clinique St Paul a déclaré qu’elle est utilisée et administrée pour soigner les malades dans son établissement. On ne parle plus auprès des établissements publics. Ils ont tous confirmé que cette tisane est efficace pour soigner leur patients."

      Est-ce que le peuple lambda lit vos posts ?
      Parce s’il les lit, je ne pense pas que votre statistique soit la même.

    • 13 juillet à 20:54 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Shalom,

      Je fais le rapport aux sachants, car la plupart d’eux sont complètement déconnectés de la réalité, comme vous d’ailleurs..

      Dans tous les couloirs des quartiers, on ne parle que de l’efficacité de cette tisane, les gens se partagent d’expérience. Certains andafys nous envient.

    • 13 juillet à 21:11 | Vohitra (#7654) répond à Isandra

      L enivree,

      Votre campagne de desinformation ne marche plus, il est loin deja les festivals de tremoussements de fesse pour doper l instinct d une foule inconsciente...

      Le breuvage de la dame joanna ne livre son efficacite qu aupres des revolutionnaires testes negatifs...voulant plaire a leur calife...

      Dans les quartiers, on demande du riz mais non pas de potion magique...

    • 13 juillet à 21:44 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      13 juillet à 20:54 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^

      Tous ceux qui sont en " Forme Grave " vont mourir, saisis bien la gravité de ce que je dis et tu en feras surement partie un jour, si la Pisse Mémé fonctionne bah il faut les sauver Bordel ! Il faut faire en sorte aussi que d’autres formes graves n’apparaissent si la Tisane fonctionne. Sinon attrape le virus et teste cette Tisane sur toi ! Allez Chiche.

    • 13 juillet à 22:16 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Maestro,

      Faux, hier : 07 Personnes ne sont plus en forme grave.

    • 13 juillet à 22:50 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à Isandra

      # 13 juillet à 22:16 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^

      Maestro,

      Faux, hier : 07 Personnes ne sont plus en forme grave.

      Isandra,

      N’aviez-vous pas dit que le CVO empêchait d’arriver à la forme grave de la maladie ? et maintenant le CVO guérit les formes graves et bientôt la mort alors ? Alleluia !

    • 14 juillet à 00:10 | Maestro (#7313) répond à Isandra

      @ Isandra

      13 juillet à 22:16 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^

      J’ai bien vu les chiffres ils sont passés directement du stade " Grave " à " Guéri ", Looool ! On ne me le fait pas à moi.

  • 13 juillet à 23:17 | vazahagasy taratasy (#10911)

    Infos spéciales pour Rayyol :

    Covid-19 : Trump porte un masque pour la première fois en public
    Alors que le pays fait face, une nouvelle fois, à un nombre record de contaminations en 24 heures, Donald Trump a porté un masque lors de la visite d’un hôpital militaire.

    https://www.leparisien.fr/international/covid-19-trump-porte-un-masque-pour-la-premiere-fois-en-public-12-07-2020-8351535.php

  • 14 juillet à 09:17 | lysnorine (#9752)

    Re 13 juillet 2020 à 17:27 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^
    Le Directeur de l’IMRA, Dr Charles Andrianjara sy ny CVO- INTERVIEW

    Misy fanontaniana vitsivitsy atolotra an’i Dr Charles Andrianjara, « directeur général de l’IMRA » izay rarìna mba ho valiany AN-TSORATRA hisorohana ny mety fandikana vilana ny TENY aloaky ny vavany.

    1°- « suivant une étude réalisée par l’IMRA, seule une personne sur 100 éprouve des effets indésirables en ayant pris ce « tambavy »,
    FIRY ary IZA AVY ireo MPIKAROKA nanao izany fanadihadiana izany ? OVIANA ? TAIZA ? naharitra HAFIRIANA ? ary AHOANA SY AHOANA avy ny momba ny TOE-PAHASALAMAN’ ireo olona ZATO naka CVO, ka nahatonga azy naka CVO ? Ilaina tanteraham-pahazavana tanteraka angamba izany rehetra izany fa tsy vitan’ny « kabary » ambony latabatra fotsiny.

    2°- Ahoana sy ahoana avy moa no nahatonga izany fisiana hoe « directeur général » izany amin’ny IMRA, ary hatramin’ny oviana ? Ny orinasa mpikatsaka tombom-barotra - tahaka ny SOCIÉTÉ ANONYME - no manana izany hoe « directeur général » izany, kanefa ny nahafantarana ny IMRA hatramin’Izay dia « INSTITUT DE RECHERCHES », manao FIKAROHANA efa hatramin’ny AMPOLO TAONA MARO ny amin’ny fampiasana raokandro-zava-maniry eto Madagasikara nanamboarany ODY isan-karazany mahasitrana aretina isan-karazany.

    3°- Famenon’ny fanontaniana faharoa ihany : Ahoana sy ahoana avy moa no tena SATAN’ity hoe « Fondation ALBERT ET SUZANNE RAKOTO RATSIMAMANGA » nasolo ny IMRA ity ? Inona no ANTONY nananganana an’io « Fondation » io ary inona no fifandraisany izy sy ny « SARL-SOAMADINA » (http://les-professionnels-de-madagascar.com/soamadina/ ; https://soamadina.imra-ratsimamanga.mg/ ; https://stileex.xyz/imra/...).
    Araka ny filazan’ny mpanoratra iray dia ohatra ny nalain’ny Fanjakana ny IMRA !!
    « Aujourd’hui, l’institut est devenu la Fondation Suzanne et Albert Rakoto Ratsimamanga. Il est un AUXILIAIRE DE L’ETAT pour la santé, la recherche et l’enseignement. »,
    Institut malgache de recherches appliquées (IMRA), by Cécile Mahé, https://la-sorciere-et-le-medecin.com/institut-malgache-de-recherches-appliqutees-imra/
    Mety no manantitrantitra tsy misy fiatoana eto fa : Efa AMPOLOTAONANY maro ange no nisian’ ny « Produits MASY » fa tsy hoe vao vokam-pikarohana ANKEHITRINY tsy akory ! Ireto no santionany :
    . Calcium
    . Fanazava
    . Madeglucyl
    . Madetussyl
    . Madetonyl
    . Madetoxyl (MANDRAVASAROTRA no anaran’izy io taloha !)
    . Fanjatony (dité)
    . Masy mahavelona
    .TOTAQUINA HERY ARO TAZO (AVY AMIN’NY NAMPIDIRAN’ ITPKL. RATSIMAMANGA NY ARTEMISIA VOALOHANY INDRINDRA TETO MADAGASIKARA KA NAMPAMBOLENY AZY)
    . Ody Albumine sy Cholesterol
    . Ody fery anaty
    . Ody tenda
    . Ody vato
    . Mavitrika
    . Rehasina
    . Antibiotiques
    sns., sns.
    Ary ny tenan’Itpkl. Rakoto Ratsimamanga mihitsy no nanazava - imbetsaka ! - tamin’ny mpanoratra ity ny « filôsôfiany » : Tsy fanafody ohatra ny ataon’ny « industrie pharmaceutique » akory no kendreny avoakan’ny IMRA. Niniany ajanona amin’ny « STADE DE L’HERBORISTERIE » ireo « ody » ireo, amin’izay TSY ILÀNA angatahana AAM, na fanomezan-dalana avy amin’ny Fanjakana ny fivarotana azy. Kanefa, hoy izy, ao anatin’izy ireo daholo ny « PRINCIPE ACTIF » rehetra ! Ary satria sahabo ho 60 %-n’ny vidin’ny fanafody avy amin’ny indosotria dia tsy mikasika velively ny nahitana sy ny namoahana ny fanafody sy ny « principe actif »-ny, fa zavatra hafa (conditionnement, distribution, publicité, sns.) dia azoko natao MORA DIA MORA ny vidiny, hoy izy, mba ho takatry ny sarambabem-bahoaka. Voatsabon’izy ireo ny ankabeazan’ny aretina andavanandro mamely ny sarambabem-bahoaka, ary mamelona ny mpivarotra azy izay olon-tsotra omenay fiofanana sy fampianarana mialoha.

    Fa ny tena mahatalanjona anay dia TSY MBA VOATONONA ao amin’ny site-ny - https://soamadina.imra-ratsimamanga.mg/categorie-produit/produits-medicamenteux/nouvelle-gamme-de-produits-masy/ mitanisa ny hoe fanafody « VAOVAO » ny A.T.A. na Aro Tsimoka Aretina, natao ho fisorohana ny COVID 19 indrindra indrindra, ka tamin’ny faramparan’ny volana Martsa sy fiandohan’ny volana Aprily 2020. no niantomboka namidin’ny mpivarotra « produits Masy » eran’ny tsena. Zahao ny efa voalazanay teto momba izany
    4 juillet à 19:01, lysnorine (#9752), ao amin’ny « Stop aux conneries-virus »
    https://www.madagascar-tribune.com/Stop-aux-conneries-virus.html ;
    « Ireto no rohy ahitana ny momba azy (ny A.T.A. izany) »
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=0zUKsT9dH3k&feature=emb_title
    https://www.ketrika.com/home.jsp?but=vente/fiche&cleproduit=PROD002173

    Koa iangaviana ny Dr Charles Andrianjara mba hanome fanazavana ny amin’ ny ANTONY nahatonga izany FANDINGANANA-fanavakavahana ny A.T.A. izany.

    (Hotohizana)

    • 14 juillet à 09:46 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      Re 13 juillet 2020 à 17:27 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^
      Le Directeur de l’IMRA, Dr Charles Andrianjara sy ny CVO- INTERVIEW
      (Tohiny)
      4) Betsaka ny zavatra tsy mazava koa mikasika ny fiforonan’ny CVO ! Mbetika lazaina fa vokatry ny fikarohana nataon’ny « mpikaroka » tao amin’ny ny IMRA, kanefa voatonona sy voasoratra koa ny hoe orinasa « BIONEX X » .
      .Misy nifandraisana ve ny IMRA sy io BIONEXX io tamin’izany fikarohana TSELATRA izany ?
      Iza avy no ANARAN’ireo hoe MPIKAROKA tao amin’ny IMRA ?
      Ary iza avy koa no anarana sy maha-izy azy izay mety hoe mpikaroka avy amin’ny Bionexx na nokaramain’ny Bionexx niara-nikaroka tamin’izy ireo ?

      Betsaka ny zavatra somary maha-talanjona mikasika ity Bionexx ity :
      Toy izao aloha no filazana ankapobeny momba ny « BIONEXX » :

      i) http://www.gem-madagascar.com/membre/bionexx

      Forme juridique : SARL
      Régime fiscal : Droit commun
      Président Directeur Général : M. Charles GIBLAIN
      Effectif : n.c

      ii) https://www.dnb.com/business-directory/company-profiles.bionex_x.18f4b4a5d2e1cce465d2436463e72ff3.html

      “BIONEX X is located in Antananarivo, Madagascar and is part of the Pharmaceutical Manufacturing Industry. BIONEX X has 68 TOTAL EMPLOYEES across all of its locations and GENERATES $7.30 MILLION IN SALES (USD).
      Fa ny voalazan’ny « BIONEXX » momba ny tenany sy ny zavatra vokariny no mahalasa eritreritra ka mampitranga fanontaniana izay Ingahy RAVALOMANANA aloha no tokony hamaly azy satria fony izy prezidan’i Madagasikara no niditra sy nivelatra teto Madagasikara ny BIONEXX

      http://www.bionexx.com/en/company-profile_products.html

      Raha ny anton-draharaha hoe nahatonga ny BIONEXX nitsofoka teto Madagasikara tamin’’ny 2005 no banjinina dia TSY NISY NILAN’I MADAGASIKARA na ny IMRA azy na tapikany akory aza satria efa mihoatra ny TELOPOLO TAONA tamin’izay no nampidiran’Itpkl Ratsimamanga ny « Artemisi Annua » teto Madagasikara ka NAMPAMBOLENY azy ny tambanivohitra nanamboarany ny ODY TAZO vao notsarovinay etsy aloha !

      “Back in 2005, two French entrepreneurs had THE VIEW TO DEVELOP A SUPPLY CHAIN TO CURE MALARIA on the very continent that is most plagued by this disease : Africa. It took them 10 years of R&D, heavy CAPEX investments, hard work and a lot of perseverance to the point where Bionexx...
      “The strategy of Bionexx is based upon :
      INCREASING PRODUCTION AND SALES VOLUME OF ARTEMISININ.
      increasing the biomass supply through more farmers growing Artemisia annua”

      Manaraka izany afaka manome ny ANTSIPIRIANY mikasika io hoe “heavy CAPEX investments” [Capital Expenditure na Dépenses d’investissements MAFONJA nataony] sy ny hoe “10 years of R&D” na izay FIKAROHANA nataony nandritra ny folo taona (2005-2015) Ingahy Ravalomanana sy izay rehetra nandimby azy taorianan’ny fanonganam-panjakana tamin’ny 2009. Azo vinanina fa matoa Ingahy Ravalomanana izay za-draharaha amin’ny fitantanana sy ny fandehan’ny orinasa amin’ny INDOSOTRIA nampiditra azy teto tamin’ny 2005 dia efa voazahany tsara ny KAPITALY na ara-bola (surface financière« ) na ara-pahaizana amam-pahalalana (« savoir-faire » sy « expériences ») nananan’ireo mitetika hanangana orinasa ireo.
      Ny hitanay manko dia hoe nampisamborin’ny « DIBcoop » EU € 1.5 million ny Bionexx, izay vola kely ihany !
      “Artemisia Outgrowing – Madagascar”
      https://www.dibcoop.nl/projects/artemisia-madagascar

      Izao koa no mahagaga rehefa vakina tsara ny zavatra tantarainy :

      “Bionexx was founded 12 YEARS AGO WITH THE IDEA OF CULTIVATING THE PLANT Artemisia annua. This was followed in 2007 by THE ACQUISITION OF AN EXISTING FACTORY FOR PLANT EXTRACTION in Fianarantsoa”
      “Partnerships
      “Bionexx has several EXISTING PARTNERSHIPS FOCUSED ON RESEARCH (e. g. with UNIVERSITIES AND INDUSTRIAL PARTNERS), projects (e. g. LOCAL COMPANIES and organisations) and the development of activities (local and international companies).
      “Bionexx is open to discuss NEW OPPORTUNITIES AND PARTNERSHIPS WITH INDIVIDUALS and organisations interested IN THE FIELD OF CURING MALARIA”.
      Izany hoe : Tsy hita loatra izay fahaizana amam-pahalalana entiny izany fa ny HAMPIASA ny zavatra efa misy eto an-toerana momba ny fitsaboana TAZO no tena katsahany...tahaka ny efa nataon’ny IMRA nandritra ny TELOPOLO TAONA mahery tamin’izay !
      (Hofaranana)

    • 14 juillet à 09:56 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      Re 13 juillet 2020 à 17:27 | Isandra (#7070) répond à Isandra ^
      Le Directeur de l’IMRA, Dr Charles Andrianjara sy ny CVO- INTERVIEW
      (Tohiny sady farany)
      Fa ny tena miteraka ahiahy dia ity fanambarana ity :

      "The country has also announced a partnership with a Bionexx, a company specialized in the culture of artemisia, a move that will make Madagascar the first African producer of medicines based on the medicinal plant, Rajoelina added.
      L’État Malagasy lance un partenariat avec l’entreprise Bionexx, spécialisée dans la culture de l’Artemisia afin de faire de Madagascar le premier producteur africain de médicaments à base de cette plante aux grandes vertus médicinales ! pic.twitter.com/NjC4lel6Px

      Tsy ny « base de données » rehetra - tsy tambo isaina- ananan’ny IMRA momba ny raokandro Malagasy vokatry ny fikarohana nataony nandritra ny AMPOLOTAONA MARO ka namoahany « ODY » fanefitra aretina maromaro va re no kasain’ity BIONEX X ity hampiasaina, izany hoe naman’ny MANGALATRA BREVET ihany izany, amin’ity hoe hananganana izany ozinina manao fanafody avy amin’ny zava-maniry Malagasy izany TAHAKA NY EFA NATAON’NY IMRA HATRAMIN’IZAY ? Izany hoe ny HAMONO ny IMRA ka haka ny toerany sy ny « base de données »-ny, izay mira MISOLOKY ny vokatry ny fikarohana rehetra nataony hatramin’’izay ka namoahany « ody » tsy tambo isaina ?. Koa aoka mba hamoaka mazava tsara TSY MISY HATAKA ANDRO ny ZAVA-PANTANY rehetra sy ny heviny manodidina ity tetik’asan’ny BIONEX X ity ny Dr Charles Andrianjara amin’ny maha-« Directeur général »-n’ny IMRA azy satria fivarota- tanindrazana ankitsirano ihany izany raha tahiny ka mari-pototra io vinavinan-kevitra arosonay io, ka miray tsikombakomba amin’izany izy.
      Farany tsy aleo va re ampiasaina amin’ny fambolena VARY (araka ny teknika ny « Voly Vary Maro Anaka » na SRI) ny TANY sy SANDRY hambolena « artemisia annua » ahazoana manondrana « ARTEMISININ » ho an’ny mpanao fanafody any ivelany ?

      5) Ambonin’izany ary efa nasehonay teto ihany fa : Misy dokotera Afrikanina roa lahy nanizingizina fa ry zareo no tena ray aman-drenin’ny CVO :

      i) Dr Jérôme MUNYANGI avy amin’ny RÉPUBLIQUE DÉMOCRATIQUE DU CONGO
      (RDC-Kinshasa) :
      . « Dr Jerôme Munyangi, l’inventeur d’artémisia, annoncé à Kinshasa », 27.04.2020,
      https://www.mediacongo.net/article-actualite-67854_dr_jerome_munyangi_l_inventeur_d_artemisia_annonce_a_kinshasa.html
      . « Covid-19 : Après Madagascar, Dr Jérôme Munyangi à Kinshasa pour apporter son expertise »
      https://infocongo.net/2020/04/27/covid-19-apres-madagascar-dr-jerome-munyangi-a-kinshasa-pour-apporter-son-expertise/
      « « c’est au MADAGASCAR, à plusieurs milliers de kilomètres de la terre de ses ancêtres, que le Dr congolais Georges MUNYANGI MET SUR PIED, UN TRAITEMENT contre une pandémie qui continue à défier de nombreux scientifique… Madagascar faisait partie des CIBLES de cette ÉTUDE PROPOSÉE PAR LA MAISON DE L’ ARTÉMISIA. La révélation a été faite par le Dr Jérôme MUNYANGI qui a, en même temps, REVENDIQUÉ LA PATERNITÉ DU PROJET. " JE SUIS À LA BASE DE LA RÉDACTION DU PROTOCOLE COVID-ARTÉMISIA À MADAGASCAR ET PARTOUT SUR LE CONTINENT AFRICAIN. C’EST MON PROJET ", a-t-il tenu à rétablir sur les antennes de l’émission " Marius chez vous " sur Internet.hasa)
      « Selon lui, les autorités malgaches auprès desquelles l’étude, qu’il dit avoir effectuée en sa qualité de RESPONSABLE DES ESSAIS CLINIQUES, RECHERCHES MÉDICALES ET SCIENTIFIQUES À LA MAISON DE L’ARTÉMISIA, n’ont pas hésité à sauter sur l’occasion. Devant l’urgence, ILS SE SONT INSPIRÉS DE SON PROTOCOLE POUR DÉVELOPPER UN REMÈDE QU’ILS ONT APPELÉ COVID-ORGANICS…. »

      ii) Dr Habib KOUROUNA avy any GUINÉE (KONAKRY) :
      « L’ artémisia contre le Covid-19 : voici comment Madagascar s’est adjugé la paternité de la ’’potion magique’’ », Par Thierno Souleymane Diallo - 6 mai 2020
      https://www.guineenews.org/lartemisia-contre-le-covid-19-voici-comment-madagascar-sest-adjuge-la-paternite-de-la-potion-magique/
      « Si tout le monde parle de l’artémisia que les autorités malgaches proposent comme la « solution miracle » au COVID-19, BEAUCOUP NE SEMBLENT PAS SAVOIR COMMENT ON EN EST ARRIVÉ LÀ…
      « En effet, confie-t-il [‘’ce médecin membre du réseau ‘’la Maison Artemisia’’] , « …le protocole de l’administration de l’artémisia pour le traitement du COVID-19, il y a 12 pays qui ont été sélectionnés, où la ‘’Maison artémisia’’ a envoyé le message pour dire que ça y ait un POTENTIEL ASSEZ POSITIF POUR STIMULER L’IMMUNITÉ et renforcer l’organisme dans sa lutte contre le COVID19. »
      « Seulement, poursuit-il, « aucun pays n’a répondu. Seul Madagascar, le président malgache qui a répondu. Il a saisi l’opportunité et L’ÉQUIPE EST PARTIE TRAVAILLER SUR UN PROTOCOLE. Et aujourd’hui… c’est Madagascar qui est vu comme le porte-flambeau dans la lutte contre le COVID-19. Alors que tous les pays pouvaient faire une synergie d’actions… »

      Andrasana izany ny Dr Charles Andrianjara sy izay niara-nikaroka taminy - mitonona anarana mazava tsara - ity CVO ity mba HAMALY ireo dokotera Afrikanina roa lahy ireo.

    • 14 juillet à 11:56 | vazahagasy taratasy (#10911) répond à lysnorine

      Miarahaba lysnorine,

      Izaho koa efa mba nanontany tamin’ny nivoahan’i cvo io hoe iza amin’ny fondation Ratsimamanga no nanome alalana haka io brevet io, dia hoatry ny fangalarana tokoa izany satria asa efa vita soratra taloha no nalaina.

      Efa namaky io article nataon’i congolais Georges Munyangi koa zaho ary efa mahafantatra ny fandehan’io raharaha io ny ankabeazan’ny Afrique fa isika malagasy irery no mbola azo adalaina amin’ity cvo ity.

  • 14 juillet à 12:48 | dolmi (#10981)

    Lysnorine no efa nametrahako fanontanina, tsy tadidiko oviana, hoe sao voatsorikany sasany ny mpikaroka IMRA, ary miala tsiny aho fa tsy nijery raha nisy valiny.
    Iza no tena ao amin’io "la maison de l’artémisia" ?
    Naninona ary Iza no nampandefa io Munyangui niditra tao IMRA dia avy eo io afrikana mitetateta fa izy tokana no nahita ny "Protocole/COVID" ?
    Naninona izy no nandao aingana ny nosy ?
    Toa hoe nisy firenena afrikana nitambatra niara-nanofa fiaramanidina mba hanondrana covorganics any amindry zareo ? Ary hatrany Haiti koa anga moa ?
    Nanao ny vitany ny ao aminy IMRA izay mpikaroka fa tsy "commerciaux" ary mety nihatrika "pressions" samihafa avy atsy sy eroa….Izany tranga miseho erantany fa tsy eto aminy nosy irery : Gilead ohatra nahavatra nandrava hetsiky ny mpikaroka maro afa mba ho ny remdesivir ihany no ampiasana.Izay ratsy saina matanjaka ihany no tafita izao indrindra noho ity covid-19 ity.
    Ny 2ème vague hono tsy afaka hialana, dia asa raha oviana no hifarana ity cov-2 sady misy miteny fa mbola hivadika anga ho 3-4-5...asa inona koa no ho hatrehantsika rehetra atsy ho atsy.
    Sady efa mety hiditra an-tsehatra koa hono ny G4....
    Bionexx izany efa hatry ny ela...misy hiraisany aminy "maison de l’atémisia" ? sa concurrents ?
    Dia iza koa ny manaraka hitandraka ny arem-pirenena samihafa ?
    Misaotra anao Lysnorine, mampita karokaroka samihafa mba hitomboany fahalalana ilaintsika tsirairay avy… fa mety hanorisory any " mpatsaka radoma dj" sy ny forongony

    • 14 juillet à 18:06 | lysnorine (#9752) répond à dolmi

      « Lysnorine no efa nametrahako fanontanina, tsy tadidiko oviana, hoe sao voatsorikany sasany ny mpikaroka IMRA, ary miala tsiny aho fa tsy nijery raha nisy valiny. »

      Zahao :
      https://www.madagascar-tribune.com/Stop-aux-conneries-virus.html

      . 5 juillet à 10:49 | lysnorine (#9752) répond à dolmi ^
      @ dolmi
      1) « Sao ary nalainy domelina sy ny tariny ny valiny fikarohany IMRA, dia nampina asa inona [nampiany « artemisia annua »] mba ho azo hamidy ? »

      Tsy takona afenina fa io fanontaniana mampisalasala atranganao io no avy hatrany dia tonga ao an-tsaina vantany vao nampahafantatra ny prezidàn’i Madagasikara sy ny mpitondra fanjakana Malagasy fa hampikaroka faingana « fanafody » miaro amin’ny CORONAVIRUS 19 sady mitsabo azy, ka tsy ho ela dia ho vonona ilay izy, NA DIA EFA TEO AZA ILAY A.T.A. IZAY TSY MBA NORESAHINA MIHITSY.
      Tsahivina fa nandray taratasy tamin’ny 24 Martsa 2020 avy amin’ny ny vice-président-n’ny hoe « Maison Artémisia Madagascar » any Paris-Frantsa– Lucile Cornet-Vernet – ny prezidàn’i Madagasikara nampahafantatra azy ny tokony hampiasan’ ny Fanjakana Malagasy ny zava-maniry « Artemisia annua » amin’ny ady amin’ny « Coronavirus 19 » , tahaka ny efa ataon’i SININA rahateo.

      . 5 juillet à 11:01 | lysnorine (#9752) répond à dolmi ^
      @ dolmi
      (Tohiny sady farany)
      Farany ilaina no manantitrantitra fa TALOHAN’ireo fihetsiketsehan’ny « Maison artémisia » ireo dia efa nisy Laboratoire – « Biologiquement », « spécialisé dans l’information et la distribution de produits 100% naturels », nanome toro lalana ny amin’ny ampiasana ny « artemisia annua bio » (na « armoise annuelle ») miaraka amin-java-maniry hafa voa-Janahary hisorohana ny « COVID-19 … ».

  • 14 juillet à 23:19 | dolmi (#10981)

    @ Lysnorine.
    misaotra anao hatrany manome valiny
    be ny infos atolotrao eto aminy serasera ary tsara hanairana ny maro saingy ny fomba hanapariahana angamba no mananosarotra ve e ?
    Mandram-pamaky vaovao indray ô !

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS