Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
samedi 28 novembre 2020
Antananarivo | 07h06
 

Politique

Ratification de projet de loi

La requête des sénateurs rejetée par la HCC

vendredi 2 octobre | Mandimbisoa R.

La Haute Cour Constitution (HCC) s’est finalement prononcée par rapport à la requête des sénateurs sur les irrégularités de procédure de ratification des trois ordonnances du président de la république, à savoir les modifications du régime général des élections et des référendums, du fonctionnement et des modalités d’élection et de désignation des sénateurs de Madagascar et du code minier.

Sans surprise, la requête des sénateurs est rejetée comme non fondée. La loi en question a déjà fait l’objet d’un contrôle de constitutionnalité et a été déclarée conforme à la Constitution suivant la décision de la HCC du 4 septembre, aucune irrégularité de procédure n’a été observée dans l’application des articles 96, 117 et 118 de la Constitution, argumente la HCC.

Les sénateurs déboutés dans cette première requête attendent maintenant une autre réponse de la HCC. En effet, une seconde requête a été déposée à la HCC en vue de l’annulation des élections sénatoriales prévues le 11 décembre prochain. Les sénateurs dénoncent notamment la composition du collège électoral.

47 commentaires

Vos commentaires

  • 2 octobre à 09:53 | betoko (#413)

    Sans surprise en effet , attendons la réponse de Rico Rakotovao et ses amis .Est ce qu’ils vont demander que la démission de tous les membres de la HCC ou pourquoi pas qu’ elle sera banni ?

  • 2 octobre à 09:54 | Shalom (#2831)

    Le comble de cette institution, c’est qu’elle pense que c’est elle seule qui maîtrise la constitution ou les lois.
    Pauvres intellectuels débiles à la solde d’un DJ T9.
    Quand on est incapable, on ne s’obstine pas à occuper la place, laisser la à des plus compétents.
    Et très grave encore : quand ce n’est pas le pouvoir qui lui adresse les requêtes, elle les rejette toujours.
    Ses membres s’en rendent-ils compte ou ce sont vraiment des abrutis sans cervelle ?
    Pu-...., avoir fait des études de ce niveau et lécher les caniveaux comme attitudes quotidiennes, c’est plus que triste.

    • 2 octobre à 10:00 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Shalom, Rhrndro.

      Vos insultes contre ce président ne changeront rien,...mais, toute chose a sa fin.

      Un jour, les autorités accueilleront les fruits murs.

    • 2 octobre à 10:40 | betoko (#413) répond à Shalom

      La décision de la HCC ne se décide pas à la légère .Les requêtes sont examinées par tous les membres et chacun donne son avi et suivi d’une vote , La décision a été décidée suivant une décision collégiale
      Le décision de la HCC est irrévocable , un projet de loi initié par Andry Rajoelina a été aussi anticonstitutionnelle selon la même HCC et le chef de l’ État s’est confirmé sans avoir insulté personne

    • 2 octobre à 11:02 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      Betoko,

      C’est homme aveuglé par la haine de Rajoelina ne la comprendra jamais. Il ne sait faire que mandray an-tendrony, dénaturer ce qui a été dit.

    • 2 octobre à 12:49 | lé kopé (#10607) répond à Shalom

      Il ne suffit pas de faire des études de droit , encore moins de droit Constitutionnel pour comprendre les textes juridiques . Il faut tout simplement savoir lire...Tous les juristes chevronnés ,jeunes de surcroît , et en qui l’opinion publique portait leurs espoirs ,(car ils ont mené avec brio et compétence l’affaire de "Cloclo"),ces juristes donc, se sont rangés du côté des vainqueurs par appât du gain .Ils ont maintes fois foulé au pied la loi fondamentale , du même coup en violant d’une façon répétitive la Constitution . Pour moins que cela , le Pr Zafy a payé le prix fort , et l’expert comptable a dû accepter le pacte de responsabilité pour permettre aux "insurgés" de prendre le pouvoir par la suite .Je ne reviendrai pas sur les ordonnances adoptées en 5ème lecture par l’Assemblée Nationale ,(entachées d’irrégularités) ,ni sur la composition du Collège électoral , définie par la loi 2015/001 art.80 et 127 . "Dura Lex ,sed lex ", et l’application de la loi doit être prise dans le sens strict (stricto sensu) ,et non avec des interprétations décidées au gré du vent (lato sensu) .les explications de nos deux larbins de service ,ne valent pas mieux que ceux de leurs Magistrats émerites , mais qui en auraient douté ???Bref , on se croirait dans une cour de récréation , ou les petits garçons se vantaient :"la mienne est plus grosse que la tienne ". En tout cas , avec sa Cadillac rutilante , votre Calife a la plus grosse...voiture .

    • 2 octobre à 15:56 | Jacques (#434) répond à Shalom

      2 octobre à 10:00 | Isandra (#7070) répond à Shalom

      " Vos insultes contre ce président ne changeront rien,...mais, toute chose a sa fin. "

      DJ T9 n’est pas une insulte. Bac-3 n’est pas une insulte.

      Le bac-3 est un con. Le jomaka-betoko-dadanaivo-vazaha-taratasy d’ambatomanga est un con. L’enivrée du forum est une conne. Là oui, on est en présence d’insultes.

      Alors l’enivrée zieutez bien ce que vous écrivez, Shalom n’a jamais insulté qui que ce soit ici.

      Insolite du jour : " La décision a été décidée suivant une décision collégiale. " (Le Jomaka)

  • 2 octobre à 09:55 | Isandra (#7070)

    Les mpandrovotsihy qui ont de phobie de toute sorte des élections, ne se laissent pas battre facilement, ils s’accrochent par tous les moyens.

    Ces sénateurs nommés comme Rivo et Rakotovazaha, entament leur dernier combat avant de plonger dans l’anonymat total. Nuance, pas traversée de désert,...car ils n’auront plus aucune chance de revenir au pouvoir un jour.

    • 2 octobre à 12:07 | Besorongola (#10635) répond à Isandra

      ATTENTION DANGER !

      2 octobre à 10:00 | Isandra (#7070) répond à Shalom ^

      Shalom, Rhrndro.

      Vos insultes contre ce président ne changeront rien,...mais, toute chose a sa fin.

      Un jour, les autorités accueilleront les fruits murs.
      Isandra..
      Que voulez vous dire par Rhrndro ? Vous voulez dire que vous savez qui est la personne derrière le pseudo Shalom ?
      Et vous menacez ouvertement de la ceuliir comme un fruit mûre ?
      Je ne vois aucune insulte envers votre Sultan dans les propos de Shalom. Mais vous vous prenez pour qui vous ? Des fois, vous me prenez pour Rambo mais ce n’est pas grave car c’est un homme de conviction et je vous en ai remercié pour ça. Mais vous avez publié aussi un nom avec Behantra et depuis il a disparu à moins qu’il a changé de pseudo. On ne sait pas si vous êtes une bluffeuse ou vraiment policière politique à la solde de Rajoelina. Ce qui est sûr c’est que vous n’avez vraiment pas une responsabilité importante sinon vous étiez soumise au droit de réserve.
      Le seul moyen d’avoir la véritable identité des intervenants sous pseudo ici c’est que Mt.com balance mais pour ça il faut que l’équipe de la rédaction de ce journal soit de connivence avec ce régime. J’aimerais que la rédaction de Mt.com fasse une déclaration de son independance sinon ce magnifique tribune perdra son aurat.
      Donnez ses avis sous pseudo est commode sous un régime dictatorial.
      La délation est une méthode vieille comme le monde. Hitler. Staline, les Kim du Nord Corée l’avaient utilisé à outrance et nous savons tous que ces hommes étaient à la tête d’une dictature. Est ce le cas de Rajoelina ou c’est Isandra qui procéde à l’excès de zèle pour se montrer importante ici ?
      Vous pouvez mettre en prison tous ceux qui ne sont pas d’accord avec Rajoelina mais sachez qu’en politique un homme laissé pour mort peut revivre et revenir au pouvoir. Rajoelina ne pourra pas rester au pouvoir plus de 10 ans en moins qu’il utilise la méthode Xi Jiping pour rester à vie au pouvoir mais cela ne pourra pas se faire à Madagascar. Les Malgaches sont naturellement gentils mais quand ils sont en colère les gilets jaunes ne sont que des apprentis devant leurs actions.
      Votre collègue Augustin a goûté la prison et maintenant il est devenu ministre. Christine a été mise dans la rue et déchue de son perchoir et maintenant elle retrouve et son résidence et son poste. Kodiaran- tsarety io ka manao ambony sy ambany. Chaque chose en son temps comme vous dites. Au jourd’hui ce temps est à vous mais demain vous ne pouvez pas prévoir. Et vous continuez à dire que je vous cite...
      "Ces sénateurs nommés comme Rivo et Rakotovazaha, entament leur dernier combat avant de plonger dans l’anonymat total. Nuance, pas traversée de désert,...car ils n’auront plus aucune chance de revenir au pouvoir un jour."

      En 2014 beaucoup avaient predit et souhaité que Rajoelina ne revenait plus jamais au pouvoir et maintenant il est président.
      Alors Isandra calmez vous car un jour ou l’autre on saura qui vous êtes réellement et ce jour là vous pourrez vivre des moments que vous n’aimeriez pas. Ce n’est pas une menace mais un conseil !

    • 2 octobre à 14:21 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Besorogola,

      Juste, je veux lui donner un surnom, rien d’autre, pour qu’il comprenne, chaque chose a de fin, et tôt ou tard, un fruit sera mur, prêt à être cueilli.

      Le vrai danger, c’est le fait que les gens abusent la liberté pour faire n’importe.

      PS : Entre vous et Rambo, il y a plusieurs points communs,...des coïncidences ?

      1° Pro-Rajao,
      2° Fervent Chrétien tout court, (Rambo se tenait de ne pas faire une chose ici, c’est aussi votre cas,...)
      3° Tous les deux aimez faire le copier/coller,

      La liste est longue,...

    • 2 octobre à 15:07 | vatomena (#8391) répond à Isandra

      Isandra — Abuser de la Liberté ,c’est donc grave pour vous. Mais qui donc est fondé de juger qu’il y a un abus de la Liberté ? le pouvoir en place : le dictateur ou qui d’autre , vous peut etre ?

    • 2 octobre à 15:19 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vatomena,

      Il suffi de voir le miroir, les lois, les codes, etc, pour nous permettre de savoir, si on abuse ou pas,...!

      Parce que "Nul n’est censé ignorer la loi".

    • 2 octobre à 15:42 | vatomena (#8391) répond à Isandra

      Isandra — Toutes les lois ne sont pas bonnes Elles sont le reflet de ceux qui l’ont écrites ,qui ont détenu à un moment donné toute la puissance . Les révolutions se font lorsque ces lois paraissent injustes et inssuportables.

    • 2 octobre à 15:58 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Vatomena,

      Si je comprends bien, vous voulez qu’on instaure l’anarchie avec laquelle la loi est bannie et tout le monde peut faire ce qu’il veut.

      Ca m’a surpris un peu, venant d’un pro-colons qui instauraient des interdictions sur interdictions et presque partout,...!

    • 2 octobre à 16:12 | Besorongola (#10635) répond à Isandra

      Isandra.
      Pouvez vous nous donner ce que cache le surnom Rhrndro que vous avez donné à Shalom ? . Ce n’’est ni français ni malgache mais ça sonne comme une abréviation d’ un nom malgache.
      Pour ce qui est Rambo cela ne me dérange car c’est aussi un pseudo alors si votre but est de me déstabiliser en me désignant comme Rambo vous vous trompez car cela m’est égal .
      Je ne suis pas pro Rajao mais je trouve injuste la façon dont vous l’avez traité et je l’ai choisi pour dénoncer les impostures de Rajoelina Et maintenant vous désirez que tout le monde se met à 4 pattes devant votre Sultan. Les gens n’aiment pas Rajoelina président et il ont le droit de l’exprimer. Rajoelina à 2 coups d’Etat à son passif et il n’est plus crédible car il s’est fait lui même des ennemis.

  • 2 octobre à 11:34 | Shalom (#2831)

    Haine pour DJ T9 ?
    Il y en a qui rêve et transpose leur nature sur les autres.

    Je ne hais que CEUX qui projettent dans l’abîme de la pauvreté mon pays, le pays que mes ancêtres ont bâti ; CEUX qui n’ont aucune compassion pour ce peuple et qui au lieu de le tirer vers le haut le met par terre et le piétine.
    Si quelqu’un fait partie de ces CEUX, je le hais et je le haïrai toute ma vie.

    • 2 octobre à 12:02 | betoko (#413) répond à Shalom

      Pratiquement tous les jours , vous n’ecrivez que de la haine , des insultes envers Andry Rajoelina .Vous serait il possible d’attendre qu’il termine son mandat avant de le critiquer tous les jours ?
      Comme disait le prêtre père Sylvain Urfer , C’est la jalousie qui est un des facteurs qui empêche Madagascar d’avancer

    • 2 octobre à 12:12 | elena (#3066) répond à Shalom

      Comme je vous comprends, Shalom !
      Et en plus, il y a Ceux qui franchissent le mur du çon tous les jours.

    • 2 octobre à 13:00 | Yet another Rabe (#4812) répond à Shalom

      Bonjour Elena,

      Je vais me limiter à cette citation :

      "La bêtise est infiniment plus fascinante que l’intelligence...l’intelligence a des limites, la bêtise n’en a pas." dixit Claude Chabrol.

      Cordialement
      YaR

    • 2 octobre à 13:18 | lé kopé (#10607) répond à Shalom

      Blufeuse ou police politique , les deux mon Colonel ; car faire des menaces en public ,et ce n’est pas la première fois , est un acte qui dépasse l’entendement .Non seulement , elle prétend connaître les pedigree des intervenants de ce Forum , mais elle démontre qu’elle a une main mise sur ce site , en prenant les informations avec ses Administrateurs .C’est vraiment dommage , si ce discours est avéré , car c’est le seule tribune où l’on peut s’exprimer(la bien nommée) , et où toutes les convictions sont respectées (même les fachos). Par contre , il n’est pas impossible que des forces occultes imposent aux décideurs de ce Forum à divulguer les IP des" contribuables" .Le cas de Berija Ravelomanantsoa est le cas d’école , où l’on emprisonne tous ceux qui osent dire tout haut , ce que tout le monde pense tout bas . Mais les souffrances de sa famille et les pleurs de sa mère ne porteront pas chance aux commanditaires de cette sanction . L’avenir nous le dira , et prenons un peu de patience ...D’autres sont passés par cette case "prétention " , mais ils es sont mordus les doigts , et pas que les doigts ...

    • 2 octobre à 14:47 | vatomena (#8391) répond à Shalom

      Le kope — Prenez garde ! interdire la parole aux ’fachos ’ c’est déjà etre ’ facho ’ soi meme. Le facho ,pur et dur , fonde son pouvoir en diabolisant toute contradiction.

  • 2 octobre à 12:09 | Vohitra (#7654)

    Aoka ny fanaovana ny politika ho andraikitry ny mpanao politika, dia ny olomboafidy, sy ireo mpikatroka manatevin-daharana eny anivon’ny antoko politika ary mampiaina fotokevitra hitantanana fiarahamonina.

    Eto amintsika, io no fototry ny fahavoazana nitondra ny Firenena any anaty kizo, samy mihevitra ny hanao politika daholo izay rehetra manambola sy ireo izay mihevitra ny mbola hitady vola…mpandraharaha ara-barotra, mpitatitra, mpanao dokambarotra, mpitandro filaminana, mpitsara…

    Raha teo amin’ny tantaran’ny Fitsarana Avo nisy rehetra teto amin’ny Firenena no hitodihana, ity angamba no tena niroboka tanteraka sy ditsoka ary jemby amin’ny fanaovana politika.

    Aleo hazava, tsy ny fahefana nomen’ny làlampanorenana ny HCC voalaza ao amin’ireo andininy voatanisa ireo anie no olana eto fa aza afangaro ny resaka, ny OLANA LEHIBE eto dia ny fanararaotana fahefana ataon’ny HCC rehefa voalaza fa tsy azo ivalozana ny fanapahana noraisiny…koa satria tsy azo ivalozana, dia tsy nisalasala izy, ireo mpikambana tsy olomboafidy ao aminy, nitondra ny filalaovana politika mba iolahana tsy hampiharana ny lalampanorenana…

    Na tsy mifanaraka amin’ny lalampanorenana mihintsy aza, dia tereny sy araraotiny ho eken’ny Malagasy satria manana fahefana tsy azo ivalozana izy…

    Nomena alalana (loi d’habilitation) ny Filoha hamoaka didy hitsivolana (ordonnance) mba hampandehanana ny raharaham-panjakana, amin’ny maha Andrimpanajakana mpanatanteraka ny Filoha, ary hiantoka ny fiodin’ny raharaha ankapobeny amin’ny asampanjakana no nanomezana azy izany fahefana izany…rehefa azony ny fahefana hanao didy hitsivolana, inona no nataony ? TSY ny raharaham-panjakana amin’ny ankapobeny amin’ny maha fahefana mpanatanteraka azy no nampiasainy ilay didy hitsivolana, fa lasa indray izy nikitika nanova lalana fehizoro (loi organique), lalàna fehizoro izay manazava ireo fepetra voasoritra ao amin’ny lalampanorenana mikasika ny Andrimpanjakana sy ny fifidianana…

    Tsy nijanona teo ny raharaha, nentin’ny Filoha teo amin’ny HCC io didy hitsivolana io, tsy nihambahamba indray koa ity farany nilaza fa mifanaraka amin’ny lalampanorenana izany na dia fantany tsara izao aza fa TSY mikasika velively ary ivelan’ ny fitantanan-draharaha ankapobeny iantsorohan’ny rafitra mpanatanteraka aza izany…

    Na dia TSY voasoratra ao amin’ny lalampanorenana aza, dia noforonin’ny HCC indray ny fanaovana lalàna faobe fankatoavana (loi de ratification), izay itondrana ilay didy hitsivolana mihoapefy etsy ambony holaniana eny amin’ny Antenimiera, TSY navelan’ny HCC hanaovana fandinihina ifotony sy itondrana fiovana akory nefa, fa dia hanaovana eny na tsia fotsiny eny amin’ny Antenimiera…nitsipaka izany ny Antenimierandoholona satria fantany fa nihoapefy sy nihoatra ny fahefana nomena ny Filoha ity fikitihana lalàna fehizoro mikasika ny fifidianana ity…

    Avy eo, noteren’ny goverinemanta holaniana teny amin’ny Antenimierampirenena tamin’ny fitaka sy hevipetsy ilay lalàna faobe fankatoavana, izay sady tsy ao anaty lalampanorenana, no mbola manitsaka lalampanorenana ny fampiharana azy, ary mamboly krizy politika eo amin’ny samy Andrimpanjakana mijoro ao anaty Repobilika…avy eo nankatoavin’ny HCC ilay lalàna faobe fankatoavana mampididoza…

    Ity HCC ity dia tsy nitsahatra mihintsy tamin’ny filalaovana ny politika nandritry ny fotoana rehetra nijoroany ara-panjakana izay, ary nihoapefy foana tamin’izay didy navoakany, raha tsy hotanisaina afatsy ny fanitsahana ny andininy 54 sy 72 ao amin’ny lalàna fototra tamin’ny fitondrana teo aloha, ary teo amin’ny fanoherany ny fahefana nomen’ny lalampanorenana tamin’ny latsabato fampiantoana ny Filoha teo aloha teny amin’ny Antenimiera…

    Dia hatramin’ny rahoviana ianao sy io HCC io no hiafina foana ao ambadiky ny hoe « tsy azo ivalozana » ?

    Na dia efa hitampoko hitampirenena izao aza fa tsy mifanaraka amin’ny lalampanorenana, dia lazainao tsotra izao fa tsy mitombina, satria tsy azo ivalozana izay lazainao…

    Dia araraotinao ilay tsy azo ivalozana hanaovana sy hilalaovana politika…

    Eny ary, ny poitika anie no azo lalaovina rehefa mitazona ny hery sy ny fahefana e, fa ny vahoaka io TSY mandavantaona TSY isanandro vaky dia azo lalaovina foana, ary rehefa mba maniry ny hilalao koa io vahoaka io haneho ny tiany, dia ny lalambe ny azy no kianja tiany, ny anao ny lapa…

    Rehefa nandositra i Ratsiraka Didier, sy Ravalomanana Marc, dia Tsy azo ivalozana koa ny fandosiran’izy ireo…tandremo io tsy azo ivalozana io, fa fony andron’Andriamanjaka, mihantra aman’aina ny fampiharana io tsy azo ivalozana io…ary Antananarivo ihany no Ialamanga fahizay...ary efa tsy ny Merina irery intsony no tofoka fa efa ny Foko rehetra no mampiakatra feo an...

    • 2 octobre à 15:26 | lé kopé (#10607) répond à Vohitra

      Vatomena ,
      L a 2éme Guerre Mondiale a démontré devant le Monde entier les dérives des Fachistes avec Hitler comme tête de proue . En Europe , Franco et Mussolini en étaient les Dieux vivants .Vous êtes libre de défendre vos opinions , et ici ,c’est une tribune qui permet de véhiculer toutes les tendances . Frantz Fanon pourra vous donner des éclairages sur ce sujet (les damnés de la terre) , mais je ne suis pas sûr que cela vous fera avancer . Comme il l’a dit ,"ceux qui se seront reconnus dans mon œuvre auront avancé d’un pas ". Ce que j’ai compris , c’est que dans chaque société , les avis sont partagés , et on ne devient patriote qu’après la fin de la Guerre .La plupart de la population a brillé par son "intelligence avec l’ennemi " ou tout simplement en tant que "collabo". Je vous félicite pour vos écrits sur ce Forum , car vous êtes un source d’informations sur le colonialisme (Ralaimongo...) mais je ne vous suivrai pas sur ce terrain , car l’Histoire a déjà relaté toutes ces péripéties .A moins que vous souhaitiez réécrire l’Histoire , mais c’est une autre...Histoire.

    • 2 octobre à 15:48 | vatomena (#8391) répond à Vohitra

      Quel sera votre opinion Le Kope .? Pour moi la ’diabolisation à outrance ’ qui se pratique journellement sur les média française est comme une marche vers un nouveau fascisme.

  • 2 octobre à 12:29 | Vohitra (#7654)

    Izao no tsarovy, TSY niaro sy TSY nampiseho fiandaniana fiombonana faobe tamin’i Ravalomanana Marc i Antananarivo fony 2009, satria fantany fa nisy ihany koa fihoarampefy nataony…

    Fa ankehitriny, efa mivonona ny hampiray feo sy fo i Antananarivo, TSY noho i Ravalomanana na i Rajaonarimampianina velively, tsia, fa noho…ny fanazimbazimbana ny Hasina sy Zo ary Sata niainany, ary mandevina ankehitriny ny fombany…

    Ireo mpiasampanjakana sy ireo vitsy manankatao sisa ireo mangina ireo, fa ny Ambanilanitra sy ny Ambaniandro dia efa nisotro ny mangidy tsy telina, ary ho tsapanao fa ny zanaky ny tambanivohitra sy ny mavolamba ary ny namelankafatra no maro eto amin’ity Ialamanga ity…

    Io no ady farany hoy aho matetika alohan’ny hiverenany any amin’ny Tompony…

    • 2 octobre à 18:30 | lé kopé (#10607) répond à Vohitra

      Vatomena ,
      Avec tout le respect que je vous dois , tout excès de quel côté qu’il soit , ne reste plus dans le domaine de la raison , même si comme on dit "le cœur a ses raisons que la raison ne connaît pas". Dans un autre domaine , j’ai beaucoup à apprendre de vous , surtout sur les zones d’ombre de l’occupation ,que ce soit en Métropole ou à Mada . N’est ce pas pas une preuve d’ouverture ? Il nous reste plus beaucoup de temps pour vider notre sac ,mutuellement , avant que la mort nous donne du talent ...Tout être humain peut trouver toujours un terrain d’entente , à condition qu’il y ait de la bonne volonté .

  • 2 octobre à 13:25 | Vohitra (#7654)

    Efa nanota fady sy nandoto ary nanazimbazimba ny Hasina sy ny Kolontsaina notahirizin ny fomba sy vakoka navelan ny Razambenay ianao...tsy hamela anao handositra izahay, ataonay ho voady ny fanolorana anao manoloana ny tantara, mba ho sorona hanalana faditra ho fanadiovana ny otanao taminay...

    Tsy mila sy tsy mitady fampihavanana aminao izahay, efa nahavita nihilana izahay, anjaranao indray kosa no miandry ny soribato hanolorana anao ho fanadiovana...

  • 2 octobre à 13:59 | Lefona Again (#10319)

    @Bekoto sy Isandra.

    Manolotra ny azafady aminareo mianadahy eto aho satria raha tsidraindray manoratra eto dia lasa voatonon’ny midegany isany foana ianareo.

    Efa volana vitsivitsy izay aho no nanapakevitra ny tsy hiresaka politika intsony raha mbola i ANR ihany no tadiavina ho ambaniana lalandava fotsiny izao.
    Efa tsy resaka politika intsony mantsy ny hevitra eto fa lasa fitsikerana ny momba ny tsirairay, ny fomba fanorany, ny diplomany, ny fanabehazany..hono...ary ny fihaviny ! Tsy azo ekena izany ! Nefa rehefa izay no tadiavin-jareo dia omeko araky ny sahaza azy ireo !

    Ka dia tsy hisalasala ny tenako, ny hamely ireto efa matin’ny hakevohana sy ny "zà wah zao !" ireto, nefa efa hita mibaribary be izao fa mpihalona, tena mipitsoka, ka lasa mandoto ny forum sy manambany ny ady-hevitra.

    Na tiana na tsy tiana dia mifandraika amin’ny politikan’ny olon-tsotra sy olom-pirenena ihany izany satria mitaky fahendrena sy fifehezan-toetra, nefa tsy takan’ireto kondrany ireto izany !

    Milalao sy mandany fotoana fotsiny midokan-tena no hijoron’ireto "has been", na "never was" ireto. Mandray an-tendrony ny resaka, mampidera fitombenana izay tsy mahatanty loham-panjaitra !

    Aza mihova ianareo mianadahy fa mety ! ary..a bientôt e !

    • 2 octobre à 14:31 | Isandra (#7070) répond à Lefona Again

      Lefona Again,

      Misaotra amin’ny fakaherezana.

      Mahafinaritra na dia indraindray ihany aza ny mamaky ny soratrao somary mamantsivantsy ireto beloha ireto, mba tsy hitenenana hoe mafy hatoka ireto.

      Rizareo ireo raha ny fijeriko azy le olona voatefy tao anaty lasitra ny sainy, ka raha misy olon-kafa tsy mitovy lasitra amin-drizareo dia heverin’ny ho dondrona, vendrana, sns, kanefa raha ny tena marina rizareo no lavitra ny afo, ka tsy maharaka ny tena fandehan-javatra. Dia entina viavonavonana dia mitoko teny fantatra fotsiny be izao, na tsy mifanaraka amin’ny zava-misy aza ny fisainany.

      Tsara misy ny isian’ny olona tsy mitovy lasitra amin-drizareo hoatranao, mba hikapoka marteau kely ny lohan’izy ireo.

    • 2 octobre à 18:40 | arsonist (#10169) répond à Lefona Again

      Ankaotr’ireo fanambaniana ny hafa vao nosoratany etsy ambony etsy ireo , dia ireto misy vitsivitsy amin’ny fieboeboan-tena sy ny fanambaniana ny hafa ataon’ity foza Spear Encore ity .
      (i) Izaho ho’aho pilaoty ! Ireto ho’aho ny fomba fiteny mba anaporofoiko fa pilaoty aho ho’aho !
      (ii) Pilotes même de base ho’aho vous ne le serez jamais
      (iii) Izaho ho’aho tena mahay teny anglisy fa tsy mba globish tahakin’ny an’i mademoisselle [sic] arsonist ho’aho !
      (iv) vous avez été professeurs en obscurantismes et en langues de pu...tes ho’ aho
      (v) Vous êtes des personnes non baffées ho’ aho . Vous êtes faikany ho’ aho .
      (vi) Que les autres se la jouer outrés [sic] par mes propos se manifestent ho’ aho .

      Conclusion ironique :
      Évidemment personne , même "se la jouer outré" , n’a osé se manifester .

  • 2 octobre à 14:13 | betoko (#413)

    Combien de fois je vous ai parlé de Monsieur Guy Carcassonne paix en son âme , un des rares français qui connaissait la constitution française jusqu’ au bout des doigts
    Il disait en substance , la constitution ne se lit pas mais il faut savoir l’interpréter avec philosophie et esprit .Mais Napoléon Bonaparte disait " plus la constitution est la plus courte possible , plus elle est incompréhensible pour tout le monde "

  • 2 octobre à 14:46 | Shalom (#2831)

    @ 2 octobre à 13:59 | Lefona Again (#10319)
    … efa matin’ny hakevohana sy ny "zà wah zao !" ireto, nefa efa hita mibaribary be izao fa mpihalona, tena mipitsoka, ka lasa mandoto ny forum sy manambany ny ady-hevitra.


    Asa na mba azon’ity mpanoratra ity ny nolazaina teto efa im-polo kely izay : Ny fampisehoana ny zava-panaony no lazainy fa ataon’ny olona.
    Iza amin’ireo sorany notsoahiko etsy ambony no tsy fanaony ?
    Tsy fanebahana na fanambaniana velively no nitenenana izany fa mba hisainan’ilay olona.

    Rehefa sarotra atoro, afak’adidy ny tena fa nandoro kitay tsy nirehatra (sa tokony ho norarahana lasantsy vao hirehitra ?).

  • 2 octobre à 15:04 | arsonist (#10169)

    Tany ampanombohany tamin’ny naha ministrin’ny Raharaham-bahiny azy ilay ho antsoina hoe Deba taty aoriana dia tsy sahy niteny amin’ny fiteny gasy , na ampahabemaso na tamin’ny haino aman-jery.
    Fa kosa niezaka mafy ilay iry nianatra teny gasy.
    Dia inona tokoa fa iny ilay iry fa nanjary niteny gasy tsara , ka sahy nampidera izany tamin’ny kabary taty aoriana .
    Sahy niteny izao manaraka izao mihitsy aza ilay iry rehefa manakiana ankolaka ireo izay votsa amin’ny teny gasy ka mampiasa lava izao ny teny frantsay . Dia hoy ilay iry :
    "Ny teny vahiny , feheziko ! Ny tenin-drazako , andrianiko !"
    Manja kosa aloha ilay filazany azy e !

    Fa ireto foza ireto , fa indrindra moa ireto foza Spear Encore sy ilay foza vavy besileo isandra ary ilay foza lahy jomaka ambatomanga dadanaivo-betoko , dia samy tsy misy voany mihitsy na iza ilay teny ampisainy , na iza .

  • 2 octobre à 15:18 | Vohitra (#7654)

    May 1972...

    Nataon ny FRS ho toby famaharana ny lapan ny Tanana teo Analakely, ary ireto FRS ireto dia mpiandry mahatoky ny mpitondra fahizany, ary izy ireto dia nitifitra sy namono vahoaka sy mpianatra nanao fihetsiketsehana naneho hevitra...

    Tezitra noho izany ny vahoakan Antananarivo, namaly sy nitroatra, nohenjehany sy novelesiny kibay ary nopotehany tamin ny vato ireto FRS ireto...ary nodoran ny vahoaka hatramin ilay toerana niafenany nataony ho tobim-pamaharana...nifanenjehana nifampitadiavana teto Antananarivo ireto FRS...nianjera ny repobilika voalohany...rava koa ny FRS

    Mars 2002...

    Tofoka tanteraka tamin ny fanjakazakana sy fihoarampefy fanangonankarena nataon ny Amiraly sy ny namany ary ny fianakaviany ny vahoaka Antananarivo, mbola niampy ny fametrahana goverinora miaramila nifehy an Antananarivo...tezitra ny vahoaka, tsy navelany niodina intsony ny raharahampanjakana, nenjehin ny vahoaka sy nohazainy notadiaviny teto Antananarivo ireo tsy valahara namoritra vahoaka mpanompon ny Amiraly...lasa nandositra niala an Iarivo ireto farany sy ny forongony...nony tafatsoaka afaka nandositra indray, dia nanao ankivy sy nanao fahirano an Antananarivo...dia nenjehin Antananarivo hatrany amin ny toby nialofany tany indray...voatery nitsoaka tany ampita mihintsy...

    Ohatrany efa manakaiky hiverina indray ny lasa sy ny tantara eto izany...

    Antananarivo, manana ireo Arivo lahy, fomba fijery sy fisaina, narafitra sy notefen ny Hasin Ialamanga, tsy nangataka ny atiny fa mijoro lalandava ho vovonana niadian ny lohany...ary natosiky ny hafatra mbola iantsorohana ny adidy...ny tanin ny Razana no masina, dia noho ny Hasina miafina voatahiry ao ankibony...

    Eny ary, eo indray isika izao ankehitriny, tsy mbola nisy na oviana na oviana teo amin ny tantara fahefana naharesy ny vahoakan Antananarivo teo amin ny toerampihasinany...

    • 2 octobre à 16:10 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Ka ny vahoakan’Antananarivo tamin’ny 1972, 2002, tsy mitovy velively amin’ny Mponin’Antananarivo 2020, na ny firafitra io, na ny fomba fisainana.

      Amin’izao 2020, mponin’ny technologie, hafa mihitsy ny fomba heveriny hanaovany zavatra.

      Ireo zatra ny lalandririnina sy manimanina ny lasa no mbola mino fa tsy miova Antananarivo, na hoe mpanarandrenirano ny sasany fotsiny, ka hampiasaina haongan-dava. C’était avant.

      Efa nomeny ny lesona i Ravalo, izay natoky tena beloatra, ka sahy nanolotra zaza-bodo tsy ampy traik’efa no tsy nisy teny niarana, dia iny nampahafantarin’Antananarivo iny, fa izy no mandidy fa tsy i Ravalo ary tsy manaran-drenirano fotsiny fa olona misaina.

    • 2 octobre à 16:20 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Izay no tena hahitana ny maha donendrina sy vendrana anao ry Isandra.

      Tsy fantatrao mihintsy ilay Iarivo, ny lasany, ny fisainany, ny soa toaviny, ny hasimpiarahamonina arovany...

      Miala tsiny aminao tokoa fa dia vahiny tanteraka amin ny fisainan Antananarivo ianao...hita tokoa fa hisoloky, handainga, hamitaka, hangalatra, hanetsika fitombenana hivarotena sy hivarotra fanahy no niakaranao an Iarivo...

    • 2 octobre à 16:26 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Tena dondrona poakaty mihintsy marina !

      Mponina technologie 2020 indray hono...

      Aiza no nisy vahoaka miaina anaty technologie nefa mirongatra milahabary sy mifanesika mifanitrakitro manavotra aina mitady sakafo ?

      Aza miteniteny foana rehefa maivandoha sy kinga fitombenana fa mahamenatra !

    • 2 octobre à 17:14 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Vohitra,

      F’angaha rehefa hoe milaha-bary sy mahantra, dia tsy mahay technologie izay ?

      Marina aloha fa marina izany, taloha ireo zanakin’ny mpanana sy zanak’andriana ihany no afaka nahazo fahalalana ny zavatra sasntsany, fa ireo andevo sy ny mahantra dia mionona amin’izay fahalalana azony eny amin’ny mpitaomana zezika eny, na eo ampitanehana afo, sns.

      Fa azafady efa hafa ny zava-misy amin’izao.

      Mety misy amin’ireny olona milahatra ireny nanana ny izay ilainy talohan’ny nahatongavan’ity krizy ara-pahasalamana ity, fa nohon’ny fihomboana dia mijanona ny asany, tsy misy ny fidiram-bola, dia soa ihany misy ny "vatsy tsinjo". Isoarana ny mpanome.

    • 2 octobre à 17:42 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Aza miady hevitra ry Isandra raha mbola ny havendranana sy ny fahadontoana no mameno loha...

      Ny olona miaina ao anaty technologie izany dia ireo ampahany ihany amin ireo 8 % manankatao, ary manana connection internet tsy tapaka, ary manao fihariana mifandraika amin izay fananany connection izay amin ny fitadiavany harena sy fitantanana...

      Fa angaha rehefa manana finday sy mandefa sms sy manao Fb dia lazaina fa miaina anaty technologie e !

      Ny fitombenana ny anao no miasa dia izay angamba no tsy dia mampahiratra loatra ny vavahadintsainao Isandra

    • 2 octobre à 20:37 | lysnorine (#9752) répond à Vohitra

      Re Vohitra 2 octobre à 16:26
      « vahoaka...mirongatra milahabary sy mifanesika mifanitrakitro manavotra aina mitady sakafo.. »

      Tsy VARY ihany fa RANO koa, ohatra, - kanefa TENA ANTOKY NY FIAINANA - izay TOKONY HAVERINA MAIMAIMPOANA tsy handoavam-bola ny fantsakana amin’ny FANTSAKAM-BAHOAKA (Pompes Publiques) TAHAKA tamin’ny faha-FANJANAHATANY sy nandritra ny fitondran’Itpkl. Tsiranana.

      Tsy raharahain’ny mpitondra fanjakana amin’ny ambaratonga isan-karazany itony FAHOARIAN’ny VAHOAKA itony momba izany RANO izany.

      « VAOVAO MBS ALAKAMISY 01 OKTOBRA 2020 », https://malagasynews.com/videos/vaovao-mbs-alakamisy-01-oktobra-2020/. (0:35-3:16)
      « ANTANANARIVO FAY RANO TANTERAKA »,

  • 2 octobre à 15:36 | Ra-Jao (#282)

    Mahagaga ny mbola hanindrahindrana ny fanapahan-Kevitra raisin’ny HCC. Ny atao hoe honnêteté intellectuelle mihintsy no versatile ho an’ny mpanohana ny mpitondra ankehitriny. Ireo mantsy dia isan’ireo nitsikera ny « pacte de responsabilité « izay tsy namaliana ara-drariny ny fitakiana ny hanalana an’i Rajao t@ fintondrany. Ankehitriny dia hitehafana sy hamarinina ho mifanaraka @ lalam-panorenana avokoa ny fanapahan-kevitra raisin’ny HCC Hita mibaribary eto foana ny mpanohana olona fa tsy manohana tsangan-kevitra. Mety avokoa izay ataon’ny olon-tiana.
    Misy manontany hoe inona ary izao no ho lazain’i Rivo Rakotovao sy ny mpanohitra. Ny manam-panahy amiko dia mangina fa ny tantara no hitsara ny jadona nisy hatramin’izay . Afaka 3 taona dia iaraha-mahita eto ny vokany

    • 2 octobre à 16:10 | Vohitra (#7654) répond à Ra-Jao

      Miarahaba Ra-jao,

      Ilay foto-pisainana mihintsy no efa simba sy motraka, ahoana tokoa moa no ilazany ho fanamarinantena fa satria tsy nanaja lalampanorenana ny TIM na ny HVM fony andro, dia midika ve izany fa tsy olana raha tsy manaja ny lalampanorenana ihany koa ry zareo ireo ankehitriny ?

      Ny foto-pisainana no simba sy marefo, ny fitaizana mihintsy no efa banga sy mandringa...na io fitaizana ankapobeny na io fitaizana ara-politika.

  • 2 octobre à 16:32 | Ra-Jao (#282)

    Miarahaba anao Vohitra,
    Izay mantsy no nilazako fa ny ankamaroan’ny mpanohana fitondrana dia ny olona no tohanany fa tsy ny firehan-kevitra. Tsaroako t@ fifidianana farany fa navoaka daholo ny hoe tanora, beau gosse i Rajoelina sns. Mino aho fa angamba tsy 1/100e ny mpanohana azy akory no mahafantatra an’io IEM io. Fa ny bling bling toy ny Miami, tramway, 50000 logements pour combien de mal logés no nahasodoka ny mpifidy indrindra ny tanora. Ilain’ny mpanao politika mihintsy ny mampahafantatra @ vahoaka ny maha samihafa azy @ mpifaninana aminy mba ho matotra ny mpifidy azy. Mety hanafoana ireto indépendant diso be loatra ireto koa izany. Milaza fa tsy miandany ireo kanefa variable d’ajustement ny mpitondra mandra paha-rendrika ny sambo. Tolona lavitra ezaka izany saingy tokony hatao raha te hivoatra sy aharitra ny parti politika.

    • 2 octobre à 16:54 | Vohitra (#7654) répond à Ra-Jao

      Ra-jao,

      Ny tokony ho tsapan izy ireo, dia tsy programa hitondrana Firenena velively akory ny fankahalana an i Ravalomanana na i Rajaonarimampianina..

      Faharoa, tsy misy fitondrana politika miorina eo ambony lainga sy fitaka izany ka hoe haharitra e !

      Fahatelo, nilalao ny resaka foko sy karazana izy ireo nanomboka ny taona 2009 mba hamitahana ireo izay heveriny fa tsy mandinika, kinanjo izy ihany ankehitriny no voan ny todin izay nataony : jereo anie fa tapitra mampiaka-peo tezitra daholo ny zanaky ny Faritra...

      Fahefatra, mba diniho anie ity mba fisainany e : ny asany mitovy hoy izy fa ny anarany fotsiny no novaina mikasika ireto goverinora...dia hita mihintsy hoe mihevitena ho mpanjaka fa tsy prezida intsony...

    • 2 octobre à 17:30 | Isandra (#7070) répond à Ra-Jao

      Vohitra,

      jereo anie fa tapitra mampiaka-peo tezitra daholo ny zanaky ny Faritra...

      Mba aiza izany zanakin’ny faritra tapitra mapaka-peo izany ?

      Toa ry Zafimahova sy Razarapierre, ry Tabera, Pasteur Edourd no mifandimbindimby miakatra sy midina eny amin’ny plateaux na Real io na MBS, sy ny toy izany.

  • 2 octobre à 17:28 | arsonist (#10169)

    Aza adinoina fa Sary-Bakolin’ny lafiny anankiray ao andaharan’ny vondron’antoko politika ankavanana mpanjana-tany frantsay io foza DJ io !
    Aza adinoina fa ry Sarko-Guéant no nanosika ka nametraka io DJ io eo amin’io toerana io .
    Aza adinoina fa ny fangoronana vola amin-karena na amin’ny taniny na any antanin’olon-kafa no tarigetran-dry Sarko-Guéant sy ireo mpiray hevitra aminy . Ka isan’izy ireny io DJ io .
    Ilaina dia ilaina izany ny fanoherana ny foto-kevitra manjana-tany sy ireo mpanao politika mivoy izany any amin’ny tany foiben’ny mpanjanaka .
    Aza adinoina fa raha vao niteny tamin’io DJ i "Fafa" ministrin’ny Raharaham-bahiny frantsay taloha hoe : "Ajanony ny filatsahanao ho fidiana filoha !" . Dia avy hatrany dia nanaraka ilay baiko io DJ io .
    Misy fototra lehibe hampahomby ny tolona atao hanafahana ny vahoaka gasy any amin’ny tany foiben’ny fanjanahana .
    Aoka tsy hatao ambanin-javatra izay !

  • 2 octobre à 20:05 | Ra-Jao (#282)

    Asa izay mbola mino fa mitondra fanatsarana @ fanaovana politika ity fitondrana ity.
    Enga anie mba hisy compensation @ fandrosoana ara-toe-karena.. Nefa kely finoana aho @ izany, satria mitady hisongadina @ zavatra vao ho foronina no hatao fa tsy manohy ny asa ( continuité de l’Etat) izay efa natombok’i Rajao, raha tsy hiteny afatsy ny pipeline hitondrana any atsimo aho mba hiadiana @ kere. Tsy mila nivoaka ny science Po na Centrale na Cambridge ny mahatsapa fa ny 85% ny vahoaka malagasy no fototry ny decollage économique eto amintsika. Hatao inona moa ireo hoe lalana isaky ny district raha tsy hitondran’ny mpivaro mandeha entana hamidy any am-banivohitra. Tsy vokatra havoaka mantsy, satria agriculture d’auto suffisance no hiveloman’ireo tantsaha nohon’ny tsy fananana fahafaha- manitatra.
    Mba nahazo tosika fameno amin’ny gony ve ny vahoaka victimen’ny urgence sanitaire any @ faritra ?
    Telo taona sisa dia toa mananintanina indray ny fahadisoam-panantenana, satria ny fanenjehahana an’i Ra8 sy hanampim-bava ny mpanohitra no himasohan’ity fitondrana ity araka ny voalazan’i Vohitra etsy ambony

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS