Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
lundi 22 juillet 2024
Antananarivo | 14h20
 

Infrastructure

Infrastructures

Pipeline Efaho : première partie des travaux livrée à la fin de l’année

lundi 22 juillet |  461 visites  | Mandimbisoa R.

Le premier ministre Christian Ntsay était en déplacement à Taolagnaro vendredi dernier pour suivre l’état d’avancements du projet de construction du pipeline Efaho. Selon le communiqué émis par le palais de Mahazoarivo, la première phase des travaux est prévue se terminer d’ici la fin décembre 2024.

Ce pipeline traversera soixante (60) villages dans les trois districts de Taolagnaro, Amboasary Atsimo et Ambovombe, et irriguera les plaines de Sampona, Maroalopoty et Maroalomainty. Environ 500.000 habitants bénéficieront d’eau potable grâce à ce projet. 80.000 ha de terres agricoles seront irriguées et 120 points d’eau destinés au bétail seront également mis en place. Le budget alloué à ce projet est estimé à 80 millions de dollars.

Le coup d’envoi de ce pipeline Efaho a été lancé depuis avril 2023 et la phase de construction a débuté en novembre 2023. Les travaux ont été confiés à l’entreprise chinoise Top International Engineering Corporation.

Le projet comprend la construction de grandes infrastructures à Andakana destinées à la collecte et à la purification de l’eau. Ce dernier ne se limite pas à l’édification d’un simple pipeline : il engendre également la construction d’un réseau de pompes qui permettent de faire circuler l’eau jusqu’à la conduite. Parmi les principales réalisations, deux conduites d’eau de 31 kilomètres chacune seront mises en place, accompagnées d’un réservoir d’eau intermédiaire pour assurer un approvisionnement constant. La primature précise dans un communiqué que 11 kilomètres de pipeline sont déjà disponibles sur le site des travaux.

Ce pipeline traversera soixante (60) villages dans les trois districts de Taolagnaro, Amboasary Atsimo et Ambovombe, et irriguera les plaines de Sampona, Maroalopoty et Maroalomainty. Environ 500.000 habitants bénéficieront d’eau potable grâce à ce projet. 80.000 ha de terres agricoles seront irriguées et 120 points d’eau destinés au bétail seront également mis en place. Le budget alloué à ce projet est estimé à 80 millions de dollars.

-----

25 commentaires

Vos commentaires

  • 22 juillet à 09:54 | MALIBUC (#9345)

    MDR !

    Les étudiants de l’Antsiranana Polytechnique figurent parmi les moments forts de cette semaine.
    Une source d’inspiration qui était en lui avant que tout le monde ne voit des merveilles : Pendant la pandémie du coronavirus, il a eu l’idée d’inventer une machine intelligente capable de guérir toutes les maladies C’est pour créer une machine intelligente qui peut détecter toutes les maladies connues de l’humanité pour être insérées dans la machine par algorithme (programmation), pour insérer tous les traitements trouvés par l’humanité dans la machine intelligente. Tout va fonctionner tout seul. Le processus est que lorsqu’une personne est malade, le lio(sang) est enlevé et inséré dans la machine, la machine trouve la maladie et offre le traitement approprié au patient, tout cela est automatique. Donc on n’a plus besoin de médecins diagnostiques, la machine va s’occuper de tout. Pour empêcher les humains de souffrir de maladies inconnues qui ne peuvent être guéries et les malades mourront.
    Parce qu’ils pensent que c’est difficile à faire ici à Madagascar, ils ont inventé un broyeur de verre

    Répondre

    • 22 juillet à 12:48 | lé kopé (#10607) répond à MALIBUC

      En attendant les Etudiants de Maninday , l’Université de Tuléar, font la grève pour l’obtention de leurs allocations d’études , mais sont réprimés sans ménagement par les forces de l’ordre ...
      Ceux de Barikadimy à Toamasina subissent le même sort , sans que l’Etat se préoccupe de leurs difficultés . Il en est de même dans tous les campus de La Grande île , qui vivent dabs des ...porcheries, sans que le pouvoir public ne s’en émeuve . Le ver est dans le fruit , prudence pour les fossoyeurs de La République , des tirs croisés viennent de partout .
      Aleo halan’Andriana , toy izay halambahoaka .

    • 22 juillet à 12:50 | lé kopé (#10607) répond à MALIBUC

      dans des porcheries , et l’expression n’est pas fortuite , ni inventée , mais c’est une réalité .

  • 22 juillet à 10:01 | Jipo (#4988)

    Bonjour djiaby .
    (@ mandimbisou inutile de vous relire , pas + que de reproduire un paragraphe pour donner + de consistance à l’ article ...)
    Voilà donc une excellente nouvelle, mais quid du financement ???
    Qui va débourser les 80 millions $ : secret d’ état , appel d’ offre, déroulement du chantier, contrôle du cahier des charges, durée des travaux, pénalités de retard, en échange de quoi cette société sinoise a été choisie, provenance des matériaux, qualité, longévité, garantie ???

    Répondre

    • 22 juillet à 10:04 | Jipo (#4988) répond à Jipo

      Le fonctionnement des pompes sera garanti par la zirama , ou des pompes solaires dernière génération ?

  • 22 juillet à 10:30 | Isandra (#7070)

    Ouah ! Ce deuxième mandat sera riche en inaugurations.

    Après Miami, TLC, ce seront la RN 13 et ce pipeline, qui fera heureux « Environ 500.000 habitants bénéficieront d’eau potable grâce à ce projet. 80.000 ha de terres agricoles seront irriguées et 120 points d’eau destinés au bétail seront également mis en place ».

    Après bye bye godro, ce sera bye bye Kere, pourquoi pas bye bye Pauvreté.

    Répondre

    • 22 juillet à 10:53 | Jipo (#4988) répond à Isandra

      Oui on attend avec impatience : « bye bye » le noceur parvenu, usurpateur 6e dan de l’ escroquerie, du paraitre et de la médiocrité incarnée !
      S’ il suffisait d’ avoir de l’ eau pour éradiquer la pauvreté : cela se saurait ...
      Quant à votre pauvreté intellectuelle, cessez : de « l’ arroser » !

    • 22 juillet à 10:58 | Ragnarok (#3696) répond à Isandra

      Ce n’est pas possible que Tribune laisse s’exprime l’office de propagande gouvernementale depuis trop longtemps sans qu’il n’y ait dans l’ombre quelque nauséabonde pression. Cette chienlit ne mérite pas de s’exprimer dans le ton utilisé. C’est un outil honteux et pénible.
      Le niveau de bêtise est sans commune mesure, l’argumentaire fallacieux au possible.
      Du Goebbels de petite nature. Misérable.
      Qu’on commente, qu’on critique, qu’on explique, c’est très bien, mais qu’on idolâtre stupidement, béatement, c’est insupportable de stupidité.
      Va de retro.

    • 22 juillet à 11:17 | kunto (#7668) répond à Isandra

      KUNTO ny Patriote Malagasy

      Enfin des travaux utile pour des Frères / Soeurs Gasy , vivement la fin des travaux 😘

    • 22 juillet à 11:30 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Ragnarok,

      Si vous êtes objectif, votre jugement ne devrait pas à géométrie variable. Ce n’est que l’antipode de ce « Rajoelina bashing », laquelle ne vous gène pas du tout.

      Les écrits de certains sont à la limite « injure » contre ce Président élu démocratiquement.

    • 22 juillet à 14:01 | Alonzo (#11259) répond à Isandra

      Des chiffres, des promesses mais quelle capacité aura la station de traitement, combien de M3 jours seront produits, là est la question ?
      Autre sujet important, comment envoyé les produits nécessaires à ce traitement ? par la route ?
      Je viens de faire Majunga Tana c’est une catastrophe sur 200 kms c’est quoi ? une nationale ? 6h pour 200 kms, 13 H pour le parcours total une honte pour Mada, c’est beau les discours il faudrait peut être aller voir sur place comment ça se passe.
      Le pipe c’est bien mais il y a un beaucoup d’impondérable à son utilisation
      Tana pas d’eau, pas d’électricité, les réfections des routes de l’année dernières et bien c’est re re re re foutu, entreprises mauvaises, directives mauvaises, bureaux de contrôle mauvais ???????????????
      Isandra please des réponses et des réponses sensées, argumentées sinon c’est du bourrage de mou

  • 22 juillet à 10:39 | Vohitra (#7654)

    Miarahaba Tompoko,

    Tsy hanao politika intsony aho hoy izy raha tsy vitako ny RN 13...Mbola tsy vita izy io, izy moa mbola iny nilatsaka iny..Fantany tokoa ve ary ity lazainy hoe politika nolazainy ity ?

    Resaka « pipeline » indray, tsaroantsika rehetra ve ilay adihevitra teo aminy sy I Siteny, hoy ity farany, mpandainga ianao fa mbola tsy misy izany pipeline izany any, io izy io mazava tsara fa tamin izany volana novambra 2023 izany izy ity vao niatomboka ny fametrahana azy, dia mipetraka indray koa ny fanontaniana, fantany ve ny antsoina hoe lainga sy mpandainga ?

    Mankasitraka Tompoko

    Répondre

    • 22 juillet à 10:57 | lé dezertera (#11352) répond à Vohitra

      Vohitra,

      Hainao tsara tamin’ny fampianarana nataonao ho anay ny momba ireny olona zatra sy miaina ao anatin’ny lainga.

      Satria zatra miaina ao anatin’izany izy ireny dia :

      - izay no fomba fiheverany isak’izay izy milao-bava
      - vitany ny mandà ankitsi-rano tsy henatra tsy tahotra ny zavatra nolaizainy fotoana vitsy teo aloha satria izay no efa ao an-tsainy ka ny lainga lazainy dia azavainy amin’ny lainga vaovao indray, dia izay no mitohy sy mifandimbindimby eo
      - raha tsy mandainga izy dia tsy ahita irika amin’ny fiainana satria tsy misy zavatra ataony na vitany ka mba ho entiny hisehoana imason’ny maro dia mamoron-dainga izy

      Hoy ny Ray aman-dReny hoe : ny KAMO ihany no sahirana ary ny KAMO no TRANON-DAINGA.

    • 22 juillet à 11:08 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Ingahindriana tsisy Vohitra,

      Ny tena marina ny mpanenjika no tsy mahazo hevitra, na manao faniniana manolana ny hevitra.

      - Nilaza ny filoha fa raha tsy vita io RN13 io dia tsy hanao politika intsony izy. Tsy nametra fotoana anefa izy hoe amin’izao na izao. Raha ohatra izy ka tsy lany teo intsony, kanefa tsy nahavita anio lalana io, dia mety nijanonana tanteraka tamin’ny politika izy, fa izao izy mbola afaka hamita azy ihany

      Ary tena mandroso ny asa : https://www.facebook.com/vivatvevent/videos/1147785773320414

      - Rehefa nanao ny fanokanana fametrahana ny vato fototra(première pierre) indray ny filoha, dia ny aoa an-tsain’ny sasany hoe, efa fanokanana asa vita iny, dia izay no takian-drizareo :

      Izao izao io fa hita fa mandroso ny asa, mazava amin’ny vahoaka, fa tena manatanteraka an’ilay tetik’asa ny fanjakana fa tsy habobo fotsiny ilay izy.

      Soa ihany, fa ny akamaroan’ny Malagasy mahazo tsara izay lazain’ny filoha, satria manana fomba fiteny toa azy ireo,...Dia izany no mahatonga azy mbola tian’olona io.

      PS : Ny Lainga amiko, dia zavatra tsy nisy akory lazaina fa nisy. Eny na ny fampanantenana rehetra tsy tanteraka aza tsy azo atao hoe lainga, raha ohotra tena nikasa ianao hanao an’ilay izy, fa saingy nohon’ny toe-javatra maro samy hafa, dia tsy vita. izany hoe nisy ilay fikasana sy finiavana, fa saingy tsy tanteraka.

    • 22 juillet à 11:16 | RAVELO (#802) répond à Vohitra

      Miarahaba Vohitra,
      Hoy ianao !! Fantany tsara fa lainga no arosony satria tsapany fa vendrana loatra ny
      ankamaroan’ny Malagasy,indrisy.
      Ny sain’ny ra-Malagasy izao dia bahanan’ny fitadiavana ny ho arapaka anio,fa ny politika dia
      napetrany eo antànan’ireo mpanohitra gegintsika ireo.
      Ny praiminisitra vaovao indray dia miandry ny baiko avy amin’ireo TONTAKELY mpitondra.
      Dia ahoana marina ny hoavin’i Madagasikara.
      mahereza daholo

    • 22 juillet à 11:20 | lé dezertera (#11352) répond à Vohitra

      Ny làlana RN13 :

      - Sombiny kely no vita izay nireherehan’i cedric vazaha 8cm
      - Ny fitondrana anefa banky ropitra. Jereo ny LFR farany : nahena -52% ny « investissement » miohatra amin’ny vinavinan’ny LFI. Vola mitetina efa ho 3100 miliara ariary no BANGA.
      - Aiza no vola hanaovana ireny drafitr’asa ireny ?
      - Fony nandalo teto an-toerana izahay dia nametrapetra tamin’ireo orin’asa « prestatera » mba hisaintsaina tsara vao miroboka sao hanao ny asa kanefa tsy hisy ny vola handohavan’azy ireo toa ny fikojakojana ny làlana nisy teo aloha.

      Inona no paik’ady heverin’i cedric vazaha 8cm hanasoloana ireo vola banga ireo ?
      Tereny ny QIT Madagascar Minerals (QMM) ao Faradofay hanamboatra io làlana io.
      Mitarazoka tsy manaiky anefa io orin’asa io satria efa nomeny ary nalohany taloha be ny « komisiona » ho an’ny MPITONDRA ka tsy manaiky handoa RAKITRA FANINDROANY RY ZAREO.

      Mpamosavy mandeha alina aza ry nama misy mahita ...

    • 22 juillet à 11:27 | lé dezertera (#11352) répond à Vohitra

      Mitsabaka an-dovian’i Vohitra sy Ravelo aho :

      Valiny : ny omaly tsy miova na mbola hiaratsy mihaotra noho izany aza no hiseho.

      Marina ny hoe tsy mivaky loha amin’izay resaka politika ny vahoaka malagasy, ny ho arapany anio aza mbola ho tadiavina.
      Jereo sahady anefa ny ataon’ireto solom-bavam-bahoaka vao voafidy fa mitaky sahady ny resaka 4x4.
      Kivy ve ny vahoaka ?
      Ny tsy fihetsehany dia lazain’ny mpisolelaka mpilelaka eto amin’ity serasera ity fa fanekena ny ataon’ny fitondrana.
      Tandremo fa tsy milaza izay ora ahatongavany i Paoly.

    • 22 juillet à 11:39 | Isandra (#7070) répond à Vohitra

      Déserteur,

      Ianao hoa aza manampatra ny maha mpitsoak’ady anao ! Mazava anie izany, raha tsy amin’ireny manan-tsaina tsy mahay mampiasa ireny. Ny tetik’asa mbola eo ampanatanterahana, mazava hoazy fa tsy mbola VITA.

      Ny famantsiam-bola efa milamina ny BEI miantoka :

      https://www.eib.org/fr/press/all/2022-550-projet-de-modernisation-des-routes-nationales-rn13-et-rn6-a-madagascar-decaissement-de-736-millions-d-euros-de-la-bei-et-de-l-union-europeenne

    • 22 juillet à 12:01 | Vohitra (#7654) répond à Vohitra

      Miarahaba Ravelo sy Shalom,

      Oktobra 2023...

      Dia antongotra miakanjo fotsy hono... Avy eo indray koa dia hoe hiditra eo amin ny kianja 13 Mey... Dia hanao inona eo nefa ? Hitan in andro ho fahanana angoantenda ve ?

      Izahay dia mihevitra fa... Tsy misy afatsy ny famangiana ireo tsy maty manota isaky ny tokonam baravarana ihany no vaha olana amin io sisa...

      Ireto societe civile ireto mandany andro manodikodin dresaka fotsiny ka lasa mandrebireby !

      Ireo societe civile ireo dia lasa manao rajakom bazaha ny ankamaroany, maneho hevitra miaro kapoaka omem bazaha azy ireo fotsiny...

    • 22 juillet à 12:03 | bekily (#9403) répond à Vohitra

      - Desertera parle du souci du peuple à chercher de quoi manger chaque jour et paradoxalement des députés dont ke 1* souci est de réviser des 4x4

      - Boloky rétorque ennoarlantcde routes ( ?????)

      QUELBEST LE RAPPORT ????

      AUCUN RAPPORT
      Mais une tactique de réponse constante

      LES BOLONY ONT MISSION DE RETORQUER EN INVOQUANT DES PROBLEMES AUTRES
      *** CAD
      DENIER POUR NE PAS REPONDRE AUNOROBLRME ÉVOQUER PAR SON INTERLOCUTEUR

    • 22 juillet à 12:53 | lé dezertera (#11352) répond à Vohitra

      Izay ilay fisainana zatra mandainga sy manodikodin-dresaka dia mihevitra ny pokona ho laizotra sy lezoka mpivalana ohatr’azy avokoa.

      Dia iny ny anao fa nanome rohy hoe famatsiam-bola hanaovana ny RN13 hono :

      - rohy efa tamin’ny taona 2022
      - 2022 - 2024 : inona ary fa naninona no tsy natao kanefa ho 2 taona izany no nanome io vola io ny eropeana
      - ary ahoana ilay FER nolazain’ilay ambasadaoron’ny eropeana, maninona no tsy io no nampiasaina ?
      - izay no hitenenako hoe resa-ketotra manamaimbo tanàna fotsiny rehefa foza no miteny.

      Ovay ilay toe-tsaina.

      Fanamarinana reska hafa :
      Nilaza teto foana aho efa taona sy volana maromaro izay fa tsy hita izay napoakan’ny « foza » efa hatramin’ny taona 2009 raha nanolotra an’i Madagasikara handray ny « SKA - Square Kilometer Area » miaraka amin’i Afrika Atsimo ny fikambanana iraisam-pirenena.
      Tetik’asa mitetina 15 miliara dolara no ho an’i Madagasikara.
      Tsy noraharahin’ny « Foza » izany satria tsy nanaiky ny mpitantana ny tetik’asa ho ny malagasy no hitantana ilay vola.
      Dia niala maina tsy i Madagasikara no handray ilay tetik’asa fa dia i Afrika Atsimo irery.
      Nanao « lobbying » ihany izahay sy ireo namana manam-pahaizana eto an-tanin’ny Razana saingy sendra ny olona tsy ampy solaitra tsy mahalala izay tokony ho atao k’izao no niafarany.

      Dia aleonay ry nama miasa aty CapTown rehefa tsy hanao ihany ireo milaza azy ho mpitondra mahay eto Madagasikara.
      Izany no atao dia ho fanomanana fa raha voa miongana eo io fitondrana io dia io « SKA » no anisan’ny drafitr’asa atao voalohany fa sady :
      - mampidi-bola
      - mamoron’asa
      - mampitombo ny famatsiana ara-bokatra ilay faritra hametrahan’azy : fambolena sy fiompiana (izay noheverina ho ilay toeran’ny SEIMAD eny Imerintsiatosika) - fanamboaran-dàlana
      - manova ny resaka fampianarana miantomboka aty amin’ny ambaratonga faharoa ka hatrany amin’ny Anjerimanontolo
      - filana injeniera 1500 mahery na miasa mivantana na miasa an-kolaka
      - sns sns ...

      Anisan’ny drafitr’asa hoy aho.
      Alao hery ary, atao izay hampirodana ity fitondrana ity f’efa mankaleo ireto lainga marivo salosana aelin’izy ireo andro aman’alina.

    • 22 juillet à 14:09 | solomasoa (#11664) répond à Vohitra

      Jipo__Les pluies tombent ,les cyclones passent.Le français Cedric 1er n’a pu l’empecher.Il n’est las le maitre des eaux.Ce sont les malgaches du naturel qui ne savent plus épouser la nature Avec des terres fertiles à disposition ils ne trouvent pas à manger à leur faim.

  • 22 juillet à 13:12 | lé kopé (#10607)

    Tant que les pratiques politiques de Madagascar sont liées à l’assouvissement des besoins personnels , et à la corruption de nos Décideurs , nous ne pourrons jamais atteindre les rives du développement , comme au Sénégal ,, avec leurs bus rapides (BRD), leur TGV qui relie la nouvelle ville , Diamnandio à la Capitale , Dakar ...même , la corniche qui borde la ville , l’autoroute qui ceinture Dakar , la ville touristique de Sally et j’en passe .
    Il en est de même pour l’île Maurice toute proche , ou bien la Tanzanie avec son nouveau train ...électrique ( pas le jouet), le Botswana et la Namibie qui caracolent en tête des Pays Africains Emergents , sans oublier le Ghana et sa Capitale Accra .
    Comment se fait il que ces Pays baignent dans une ambiance de progrès , alors que le nôtre peine à ramasser les ordures ? N’ont ils pas eu le Covid ou n’ont ils pas subi les effets de la Guerre en Ukraine ?
    En attendant , la gale se répand dans la Capitale Malagasy , comme la peste et les choléra , des maladies du Moyen âge . Quel décadence ? Vivons nous donc au Moyen âge ?

    Répondre

    • 22 juillet à 13:45 | Jipo (#4988) répond à lé kopé

      Education, Santé, et du travail pour tous est la priorité des priorités toutes les initiatives de ce putschiste ne sont que futilités , puérilité et immaturité , pour ne pas dire stupidités .
      Quand il ne reste que ça pour exister, qu’ espérez-vous d’ autre d’ un imbécile imperméable à tout raisonnement digne de ce nom , uniquement capable de voir : (comme tous rats) que ce qui brille

  • 22 juillet à 13:16 | lé kopé (#10607)

    Shalom ,
    Mba ilazao ny voandalana avy any AnTAnindrazana nama ny tary â ... Mbola ao ve ny tsangambatony Ralaimongo ao Fianaranrsoa ,sa efa narodany Mpanohariana ?

    Répondre

Réagir à l'article

Forum sur abonnement

Pour participer à ce forum, merci de vous connecter avec l’identifiant personnel qui vous a été fourni. Si vous n’êtes pas enregistré, vous devez vous inscrire.

Connexions’inscriremot de passe oublié ?

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS