Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
jeudi 9 décembre 2021
Antananarivo | 15h25
 

Communiqué

Communiqué de presse de la SADC

vendredi 17 janvier 2014

Son Excellence Monsieur Hifikepunye Pohamba, Président de la République de Namibie et Président de la Troïka de l’Organe de la SADC a pris note avec immense intérêt que la Cour Electorale Spéciale (Ces) de Madagascar fera la proclamation des résultats définitifs des Elections Présidentielles le 17 janvier 2014. Ceci marque une importante phase historique allant vers la fin de la crise politique et constitutionnelle qui a assailli le pays pendant ces cinq dernières années. Ceci est le moment que le peuple Malagasy, le Bloc Régional de la SADC, et surtout, le reste de la Communauté Internationale attendent depuis la conclusion du deuxième tour de l’élection Présidentielle du 20 décembre 2013.

Pendant que le peuple Malagasy attend, avec des anticipations justifiables concernant la proclamation des résultats définitifs, le Président de la Troïka de l’Organe de la SADC souhaite exhorter les dirigeants et le peuple de Madagascar à rester calmes et unis. Conscient du fait que la décision de la CES se fera conformément aux lois et code électoral aussi bien qu’à la Constitution de Madagascar et, ainsi donc, reflétera la volonté du peuple et l’accomplissement de leurs aspirations légitimes pour la paix et la démocratie, la stabilité et le développement économique, le Président de la Troïka de la SADC appelle les dirigeants des différentes mouvances politiques et tout le peuple Malagasy à accepter la décision de la CES. Tous désaccords avec la décision de la CES doivent suivre la voie des institutions légales et cela de façon pacifique.

Par ailleurs, le Président de la Troïka exhorte les candidats malheureux, leurs mouvances et partis respectifs, les dirigeants des partis politiques et les autres parties prenantes à clairement démontrer leurs engagements à en finir avec la crise politique dans le pays et à en trouver la solution durable en mettant les intérêts supérieurs de la nation au dessus de leurs intérêts individuels ou l’intérêt de leurs partis politiques. Tous les concernés doivent se retenir et se comporter de façon proportionnelle à leurs obligations constitutionnelles et s’abstenir de toute incitation politique qui pourrait saper la paix et la tranquillité, créer l’instabilité dans le pays et renverser les gains acquis jusqu’ici pour remettre le pays sur la voie vers l’ordre constitutionnelle.

Le Président de la Troïka de l’Organe de la SADC réaffirme, au nom des Etats Membres de la SADC, sa solidarité inébranlable et son soutien indéfectible pour le peuple de Madagascar. La SADC attend avec impatience et avec une grande exaltation le moment d’accueillir Madagascar de nouveau dans sa grande famille.

Netumbo Nandi-Ndaitwah,
Ministre des Affaires Etrangères

23 commentaires

Vos commentaires

  • 17 janvier 2014 à 07:58 | hrrys (#5836)

    Ceci dit le lobbying de R8 et ses sbires n’ont pas abouti.Il leur reste de former un bloc d’opposition au sein du parlement

    • 17 janvier 2014 à 09:17 | pragmatik (#8008) répond à hrrys

      Il va vous apporter quoi votre président élu malhonnêtement ? ne soyez pas aussi naïfs !

    • 17 janvier 2014 à 09:18 | aost (#2921) répond à hrrys

      Jamais un nègre n’a aboutit à "pacifier" en Afrique ; voyons la cote d’ivoire, le soudan, la somalie, . . . pourquoi pas appeler "la france " avec sa politique françafrique ? La SADEC no ! Malgacho-Malgacho, PIRE !

    • 17 janvier 2014 à 09:33 | Midabetsy (#8062) répond à pragmatik

      c’est vous qui est malhonnête.
      vous n’arriverez jamais à admettre vos défaites et d’accepter la victoire des autres.
      raha tsy nogadraidra8 Pety mivady, nahazo vato tany F/tsoa ihany nareo. sady efa mpanavaka no mbola tia managadra nefa i Pety no tena nanampy azy t@ 2002.
      ne soyez pas si arrogant.

    • 17 janvier 2014 à 09:46 | hrrys (#5836) répond à pragmatik

      Malhonnête ou pas je préfère mieux Hery que votre gourou élu malhonnêtement en 2006 et monté en force au pouvoir en 2002

    • 17 janvier 2014 à 09:48 | hrrys (#5836) répond à aost

      Oui cette fatalité de la mentalité malgacho-malagasy :assistance sur ts les fronts

    • 17 janvier 2014 à 10:24 | Maharaka (#576) répond à aost

      Mais ce sont les mêmes nègres que vous avez supplié de venir aux rescousses hier comme aujourd’hui. Dada n’est il pas parmi eux en ce moment ? Ah bon ! il réside dans un mini-continent où se trouve le quartier de Peter Botha ? Moi, j’ai loupé ça.

    • 17 janvier 2014 à 12:49 | poiuyt (#584) répond à pragmatik

      si l’homme intronisé aujourd’hui avait été JLR, il aurait fallu le protéger contre les militaires et autres putschistes

      celui-là par contre, il faudra le protéger contre le peuple ; bonjour les huées de demain pour l’imposteur ; oui, encore un imposteur

      moralité : l’essentiel est de choisir ses ennemis ou ses amis ; plutôt ses amis, en les achetant chaque mois avec des fonds normalement destinés à ses ennemis

      compter sur autrui pour ses affaires essentielles ? on n’est bien servi que par soi-même ; c’est ce qu’a négligé l’africain malgache, plus gena d’esprit que l’africain d’Afrique ; un peuple qui n’est décidément pas entré dans l’histoire

      la soi-disant "ci" , serviteur à la botte ; euthanasiste déguisé en Mon-Père

      on n’a que ce que l’on mérite : avalez

    • 17 janvier 2014 à 14:55 | mpitily (#1212) répond à poiuyt

      Mais arrêtez donc vos délires ! HR et JLR ont eu à peu près le mm nbre de voix 25% des électeurs, même les résultats de Magro le confirment !

      De quel droit vous accaparez-vous donc les 50% des électeurs + les -18 ans qui représentent plus le peuple que vos 25% ? Pure baliverne !

    • 17 janvier 2014 à 15:22 | Enfant de la Révolution (#8094) répond à aost

      Supprime la nationalité donnée gratuitement aux MPISOLELAKA et vous aller voir. C’est la politique française post-coloniale pour diriger encore les anciennes colonies françaises. Regarde les anciennes colonies britanniques, presque toute ont réussie dans tous les plans. Pour preuve, moyen communication coûte très cher à Mada et en Afrique !!!

    • 17 janvier 2014 à 17:35 | pragmatik (#8008) répond à hrrys

      Je ne suis sous l’emprise d’aucun gourou.
      Vous, je sais pas...vous m’avez l’air très endoctriné, vos posts relèvent même je dirais de la profession de foi. Mais assez d’ironie. Essayez juste un peu d’analyser au lieu de vous exciter comme ça, HR est une marionnette comme TGV, ils ont les mains liés aux exigences de ceux qui les ont aidés à prendre le pouvoir.
      Maintenant faut rendre la pareille, à la caisse ! Celui la voudra un contrat pétrolier, l’autre un contrat minier... le développement du pays ? PFIOU !

    • 17 janvier 2014 à 17:37 | Enfant de la Révolution (#8094) répond à aost

      REGARDE CE VIDÉO ET VOUS ALLEZ COMPRENDRE POURQUOI LES PAYS AFRICAINS ET MADAGASCAR NE SE RELÈVERONS PAS :
      http://www.youtube.com/watch?v=m7SW9MHFEbA

    • 17 janvier 2014 à 17:53 | pragmatik (#8008) répond à pragmatik

      Et en plus vous admettez explicitement sa malhonnêteté ! et ben mon cochon, comme dirait l’autre, on ’est pas sorti du trano falafa !

    • 18 janvier 2014 à 08:24 | thonrouge (#903) répond à pragmatik

      Il est consternant de lire pareille prose, Ra8 n’a jamais assuré que son développement personnel au détriment de celui de son pays qu’il commençait d’ailleurs à vendre au coréens (souvenez-vous). Il s’est pris pour un roi, il n’a toujours été qu’un minuscule roitelet et maintenant il ne peut que patauger dans le yaourt de sa rencoeur suicidaire.

    • 18 janvier 2014 à 08:42 | thonrouge (#903) répond à hrrys

      Au fait... Ra8 touche-t-il encore ses indemnités de chômage ???

      Si tel est le cas, il est en infraction, car il n’est plus résident !!! Maintenant, il est à craindre pour lui que cette situation se prolonge. Mais à toute peine il faut voir le côté positif, bientôt il saura parler couramment l’anglais. Pour traiter la vente de terres malgaches aux coréens cela peut être très utile.

  • 17 janvier 2014 à 10:09 | valoha (#7124)

    Efa mba ampy kosa angamba zay ity ady hevitra sy fifampiampamgana ity etoana. Na hiady sy hifamaly eto aza isika Malagasy dia tsy isika velively no hanapaka sy handidy, ary mbola tsy afaka anao izany izao. Ka aoka izay tapakin’ny CES, na ny vondrona iraisam-pirenena, na ny SADC,... aloha ekena daholo. Lalana tsy maintsy ho diavina izao, na nisy ala-bato sy tsy rariny na tsy nisy. Tsy hiisy izany fifidianana marina sy mandeha @ hitsiny izany(aoka azava @ ny Malagasy io). Harena be no lalao etoana, ary tafiditra ao daholo ireo hery matanjaka eran-tany fa isika Malagasy no miesona sy tsy maharaka(ny sarababebahoaka) ! Koa tsy isika no mibaiko aloha hatramin’izao fa ny avy any ivelany. Ny olona handresy @ fifidianana dia olona hampandresena ! Natao ary hatao daholo ny fomba rehetra mba hijoron’ny olony eo mba hampizotra mora ny fanambakana, fangalarana, fitatavanana @ vidiny ambany sy arak’izay tsotra ny harena Malagasy rehetra. Lalana tsy maintsy diavina io satria nampahantrana isika, ary mbola hampahatrana. Tsy ho afa-bela kosa anefa ny malagasy saribakoly rehetra satria nitondra, mitondra ary hitondra @ halahelo sy ranomaso ary fijalian’ny Malagasy maro an’isa tsy fidiny ! NY TSARA ATAO SY FAHENDRENA DIA NY TSY MIADY AN-TRANO MIFAMONO ALOHA. Faharoa : Mitady ny fomba rehetra miaraka, mivondrona, miray manangana ny SOATOAVINA, FIHAVANANA, FIRAISANKINA NENTIM-PAHARAZANA entina manomboka ifotony ny rafim-pitondrana rehetra. Tsy hiandrasana ary tsy hisy tokony hidiran’ny avy any ivelany io(na ara-bola na hevitra na fanampiana hafa). Isika samy isika daholo, ary miala @ ny zava-misy sy harena eto Gasikara ! Manana ati-doha sy olon-kendry maro isika hanao izany. MILA NY FINIAVANA SY FITIAVA-TANINDRAZANA. SAMIA MANDINIKA MAFY FA AZA LANY ANDRO MIFAMPITSIKERA ETOANA NA MIFAMELY NA MIADY FA MANDEHA NY FOTOANA !!!! Aoka hifanantona, hifamela ary hiara-hijery ny lalana Malagasy mendrika entina hampandroso ny Tanintsika ! Hanangana rafim-pitondrana vaovao, hanovana ny Lalampanorenana ho Malagasy marina, tsy ho olona iray no homena ny teny farany(filoha na praiministra) @ ny ho avin’ity firenena ity fa ny tapa-kevin’ny maro !!!Hiombonana i Gasikara fa tsy an’olona iray na roa na vitsy !!!

    • 17 janvier 2014 à 13:00 | Ilaimena (#7897) répond à valoha

      Ny aza mihinana ny volan’olona ihany e !
      Izaho tsy mbola nahita olona tia mitrosa ka tafavoaka t@ fiainana
      Isika eto anefa (Ny Mpitondra nifandimby) dia samy nahery nitrosa daholo eny fa na dia zavatra tsy tokony hitrosana aza. Vokany toa lasa andevon’ny Mpampitrosa i Madagasikara tsy afa-manohitra fa izay tiany hatao aminy.
      Faty entin’alina e !
      Enga anie ka mba ho hendry ny Mpitondra vaovao eo. Ary ny deputé mba hanaramaso tokoa fa tsy ho sanatria ho mpananga-tanana sy mpiady tombotsoa fotsiny.

    • 17 janvier 2014 à 14:17 | ASSISE (#1505) répond à Ilaimena

      IREO Investisseurs omaly : mpitondra rahampitso ==> Enga anie ka mba ho hendry ny Mpitondra vaovao eo. Ary ny deputé mba hanaramaso tokoa fa tsy ho sanatria ho mpananga-tanana sy mpiady tombotsoa (...)

    • 17 janvier 2014 à 14:47 | Ilaimena (#7897) répond à ASSISE

      Ny zavatra maika dia ny fanarenana ny toe-karena.
      Politique economique terre à terre fa tsy Plan ambony latabatra.
      Fidiana tsara izay zavatra tena anomezana fahazahoan-dalana hamoaka devise :

      Jerena sy fidiana ireo karazana entana afarana fa tsy izao n’importe quoi rehetra izao dia ampidirina eto ka izay fitaovana tena entina mamokatra no afarana.
      Tezaina sy zarina mitaingina fiara ikambanana ny olona mba hampihenana ny embouteillage (miteraka fahaverezam-potoana izay time is money) sady mampihena ny fanafarana solika mandany devizy.
      Asaina madoa hetra (25%) ny orinasa pamokatra zavatra vita @ plastika sy ireo zavatra tsy degradable mandoto totolo iainana (reglé ny apahany @ resaka zoridira ) ka io vola io no entina mandroka ny fako an-tanan-dehibe. Ary tsy mila financement hambotry taranaka faramadimby avy any an-dafy isika.

      Ireo zavatra nolazaiko ireo dia tsy mila vola ny fanaovana azy fa lalana na décret dia vita nefa mahavaha ny ampahany @ olana

    • 17 janvier 2014 à 15:31 | Enfant de la Révolution (#8094) répond à valoha

      Tsara ny Hevitrao fa toa nofy ririnina. Efa ela no hita fa misy zavatra tsy mety ao fa dia atao fotsiny hoe NDAO HEKENA E de eh eh eh. Egypte no mety, afaka 12 volana raha hita fa tsy mahomby dia haongana. Avelao aloha izy hiasa fa hotsarain’ny vahoaka eo. Za aloha tsy mahalala fa Radama na Andrinampoinimerina tsy nila nandany miliara nanao propagande vao afaka nitondra eh.

    • 17 janvier 2014 à 16:14 | Ilaimena (#7897) répond à Enfant de la Révolution

      Diso fihevitra ianao, zaho anie ka tsy miresaka propagandy e !tsy hiverina any @ radama sy imboasalama izay tia fahefana ka nahavita nadrato ady eraky ny tanana aho (izay mandrak’akehitriny ny vokany). aza averina any intsony ny resaka. Minoa ahy marimarina ianao fa na JLR aza no lany teo nety tamiko foana satria tsy hisy ariary hiditra ao amposiko. Ny ahy dia ny haha mora ny fihariana sy hampilamina ny saiko ahafahako mikarama hamelomako ny vady aman-janako no olako
      Hazavaiko
      Emboutellage mahatara ka misy fiatraikany @ famokarana izany hoe ny vola miditra @ isam-batan’olona ( raha tokony havita folo aho ohatra 8 no vita ny roa lany eny andalana)
      Mitombo ny filana solika @ ireo fiara marobe : tant qu’a faire tsy aleo ve omena hampiasain’ny jirama mba hamokarana herinjiro hamokaran’ny olona sy ireo industrie fa tsy ho penalized @ endless electricity black out.
      Resaka fako iza no tsy mimenomenona @io na ianareo na ny ankilany : Sarotra be ve ny mi-reviser ny hetra aloa @ ireo zavatra tsy bio degradable

      Nofy ririnina ve izany ???????

      Esory ao an-doha @ izay moa ilay fanatisme ( Manjary tsy mipetraka @ tany intsony ange izany tongotrareo izany e ?!!!!!!!!!)
      Aza mamorona crise hafa intsony
      Fa ny fiainana azakazaka anaty fota-drevo plus ianao mikiropaka plus ianao miletika ( alao mora)
      I USA tonga @ toerana misy azy io niasa ny olona toy izay ireo firenena hafa efa lasa lavitra. Aza mihevitra ianao fa ho vita indray andro ny fampandrosoana an’i Mada

      PS ilaina ny nofy sy ny vetsovetso ( raha tsy nanonofy sy nivetsovetso nijery ny vorona ny olona tsy nisy aeroplane).
      Fa saingy mijanona ho nofy ihany izy raha tsy vinavinaina (etude,plan) ary tanterahina

    • 17 janvier 2014 à 16:24 | Ilaimena (#7897) répond à Ilaimena

      Hadinoko fa nisy point iray tsy voavaliko dia ilany hoe tsy nila miliara
      Aza hadino fa nisy ady t@ izany
      No forcé-dradama hiady ny miaramilany (il faut sinon vonoiny
      Izay no nahatonga ilay fitenenana hoe
      1 Aleo mandroso ho faty toy izay hiverina ho may.
      2 Hi hemotra maty rai-be hiverina maty renibe
      Maro fa mamakia tantara fa maro no miresaka ny tantaran’i Madagasikara faha_Mpanjaka
      Ny lefona sy basy bala varimasaka no solon’ny miliara t@ izany. Izay manaiky azy tsy misy gidragidra kosa dia omeny fahefana kely ka lasa tompo-menakely eh !
      Toin’ny Mpitondra nifandimby teto izay Tompo-menakely ary
      ny CI kosa no Mpanjaka
      Sans rancune

  • 17 janvier 2014 à 15:03 | mpitily (#1212)

    Enfin un président élu démocratiquement et reconnu par la CI ?

    Félicitations Monsieur Rajaonarimampianina. Puisse Dieu vous bénir et vous donner de la sagesse pour bien diriger notre beau pays plein d’avenir.

    Ravalomanana est définitivement un ancien président de la république maintenant. Le débat est clos tout comme la parenthèse transitionnelle.

    Vive Madagascar un et indivisible !
    Haleloia ! A Dieu seul la gloire.

    Mpitily

Publicité




Publicité

Newsletter

Les actus du jour directement dans votre boîte email

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS