Facebook Twitter Google+ Les dernières actualités
mardi 16 avril 2024
Antananarivo | 15h21
 

Politique

Gouvernement

Gervais Rakotoarimanana sur le point de quitter le navire

lundi 17 juillet 2017 | Yvan Andriamanga

Le ministre des Finances et du Budget a appelé les journalistes le dimanche 16 juillet 2017 à 17h30 pour une conférence de presse au Carlton Anosy. A 18 h les journalistes présents étaient priés de quitter le lieu car finalement la conférence de presse n’aura pas lieu « le ministre est encore loin de la ville » selon les explications officielles. Un prétexte qui ne tient pas la route car logiquement il devrait savoir où il sera à 17h30 avant d’appeler les gens un dimanche soir. C’est la moindre des choses. Après de nombreux coups de fil et autres demandes d’informations, l’explication qui revient le plus consiste à dire que « Gervais Rakotoarimanana serait sur le point de démissionner ». C’est la seule explication logique aussi car il faut vraiment une urgence pour appeler les journalistes à une heure aussi tardive un dimanche ensuite. Le lancement officiel des nouveaux billets ce jour ne nécessite pas une conférence de presse dominicale en fin d’après midi.

Des divergences de point de vue sur les nombreux business pas toujours très catholiques initiés ou protégés par des hauts responsables HVM seraient à l’origine de la colère de Gervais Rakotoarimanana. Or, ce dernier est le premier interlocuteur des bailleurs de fonds dont le FMI pour les négociations. Donc, le HVM n’a pas encore intérêt à ce qu’il quitte le navire aussi pourri et prêt à couler qu’il soit ce navire HVM. 

Pour rappel, Herizo Razafimahaleo a été jusqu’ici le seul membre d’un gouvernement de Madagascar à décider et oser déposer sa démission pour divergences de vues et de vision. Le général Jean Ravelonarivo a été prié de démissionner pour céder son poste de Premier ministre à l’administrateur civil Olivier Solonandrasana Mahafaly.

68 commentaires

Vos commentaires

  • 17 juillet 2017 à 09:31 | betoko (#413)

    Pourquoi cette annulation brusque de sa conférence de presse ? Est ce que Monsieur Gervais Rakotoarimanana serait victime d’un chantage , ou est ce que le président de la république lui avait demandé de rester car il lui aurait promis que la politique en matière de finance va changer de cap , sur les recommandations de ce ministre des finances ?

    • 17 juillet 2017 à 10:11 | Gérard (#7761) répond à betoko

      «  »quitter le navire«  »

      je ne connais pas trop la politique, mais un peux mieux les bateaux, dans cet état de ruine qui caractérise le pays et son gouvernement, il n’est plus question de navire, mais d’épave....

      constatez aussi le confort du séza sur la photo, et comprenez que l’on puisse souhaiter ne pas le quitter trop vite

  • 17 juillet 2017 à 10:24 | betoko (#413)

    Gérard
    J’avais écrit ici dés qu’il fut nommé ministre des finances , qu’est ce qu’il va faire dans cette galère , Il serait plus tranquille de rester au Québec

  • 17 juillet 2017 à 10:57 | Behantra (#9165)

    Koa maninona moa ra i rambonaitra izay milaza azy ho tena favy no atao solony e !

    Sa ahoana hoy nareo ???

    • 17 juillet 2017 à 11:23 | manga (#6995) répond à Behantra

      Mandalo Ramaka dia may kila forehitra ny tanàna ; manohatra an’Antsakabary.
      Pôlitika inona moa no mba hain’ity voalazanao Rabehantra ankoatr’izay famenoana ny paosiny.
      Malaza ratsy ny fangalarana vanilina an-tsaha na ny fisolokiana azy an-tranon’ireo mpamboly ; nefa mbola sahy ihany ny anao lahy mapieboebo tena fa io mihitsy tsy amin-tahotra sy henatra fa io no lalan-tokana misy ankehitriny.
      Karazan’olona tahak’ireny ilay mahasahy mivarotra ny tokan-tranony ka mitondra manam-pahefana eny rehetra eny milaza fa hiraka avy any Iavoloha.

  • 17 juillet 2017 à 11:00 | Isambilo (#4541)

    Rajaonarimampianina joue avec le feu. Il sait très bien que c’est ce ministre qui est le garant voulu par les bailleurs internationaux. Si Rakotoarimanana repart pour le Canada, le petit groupe de charognards n’aura plus rien à se mettre sous les dents.
    Rajaonarimampianina a déjà commis une faute en déclarant qu’il peut se retourner vers la Chine si les autres bailleurs sont trop difficiles. Il a simplement oublié que son pays n’a aucune richesse digne d’intéresser les Chinois. Et la Chine ne va pas se mettre à dos la communauté internationale pour faire plaisir à des rapaces.

    • 17 juillet 2017 à 11:12 | betoko (#413) répond à Isambilo

      Il a simplement oublié que son pays n’a aucune richesse digne d’intéresser les Chinois. Et la Chine ne va pas se mettre à dos la communauté internationale pour faire plaisir à des rapaces.
      Isambilo
      Vous habitez ou , sur la lune ou sur Mars ? La Chine s’intéresse beaucoup à notre or , cuivre , bois de rose et notre terre rare . On dirait que vous êtes très mal informé .
      Rappelle , en 2016 , selon la télévision ARTE , le Ghana avait expulsé 5000 chinois , prospecteur d’or clandestin . Qui nous dit que ces prospecteurs clandestins ne sont pas chez nous en ce moment ?

    • 17 juillet 2017 à 14:35 | Tsisdinika (#3548) répond à Isambilo

      Betoko,

      C’est vous qui devez descendre de votre lune. Citez-nous une seule mine d’or ou de cuivre, une seule, se trouvant à Madagascar (je ne parle pas d’orpaillage ni de collecte artisanal de malachite). Le mythe du Madagascar nouvel eldorado a vécu et pourtant on continue à s’y accrocher, à commencer par le président lui-même et tout son entourage. Si Madagascar était si bien dotée par la nature, pourquoi ne quittez-vous pas votre retraite dorée payée par l’état français pour prendre votre pelle et aller chercher vous-même votre part du « harem-pirenena » ? Je suis sûr que votre arrière-cour regorge d’or, de cuivre et de pierres précieuses. Les statistiques indiquent plus d’un demi-million de Malagasy occupés à plein temps ou partiellement à l’activité d’orpaillage. Bizarrement, ils n’arrivent jamais à s’en sortir, même en vendant leur production à 25 voire 50% au dessus du cours international parce que justement cette production dépasse rarement le décigramme. Bien sûr, vous n’ignorez rien de tout ceci.

    • 18 juillet 2017 à 11:51 | ken987 (#9953) répond à Isambilo

      Il a simplement oublié que son pays n’a aucune richesse digne d’intéresser les Chinois# Avec les histoires de Soamahamanina et consorts, ainsi que la surpopulation chinoise à Behoririka et aux alentours, êtes-vous sûr que Madagascar n’a rien d’intéressant aux chinois ? Si le PRM a pu dire des propos pareils, c’est qu’il y a déjà quelques accords importants bénéfiques (aux chinois certes) qui, remarquons-le a eu plusieurs marchés à Madagascar (routes, hôpitaux etc.) depuis des décennies et surtout depuis le régime actuel... Madagascar est riche, et tous les investisseurs le savent, nos dirigeants sont juste bêtes au point de ne pas savoir exploiter cela (je dirais plutôt qu’ils ne le font pas aux bénéfices de tous les malgaches) !

  • 17 juillet 2017 à 11:08 | Behantra (#9165)

    Tena vongany marina ity rajao ty kalé !

    Izany hoe : tsy fantatr’i nama mahintsiny zany izay tokony atao atramin’izay . Aiza koa : iova indray hono zao ny governémanta

    Koa maninona moa ra alika no apetraka eo e !

    Ireny biby reny mantsiny dia malaza makato ny tompony : misioka fotsiny rajao dia tonga milelabilia
    daholo ny alika rehetra

    I rambonaitra amin’izany dia ho atao ’dresseur de chiens’

  • 17 juillet 2017 à 11:11 | Isandra (#7070)

    Double peine pour cet homme, qui avait l’habitude de finance très carrée de Canada :

    - Il est arrivé au gouvernement dans un lieu vide, sans programme à réaliser, ni à financer,...Il fallait qu’il s’improvise avec l’équipe de novice et apprentis,...comme lui d’ailleurs,...

    - Il doit supporter l’exigence et la pression de HVM et leur acolytes, gestion de trésor public pas très catholique, décaissement sans motif valable, des travaux sans appel d’offre,...etc

    • 17 juillet 2017 à 11:18 | betoko (#413) répond à Isandra

      A propos de finance , selon Michel Ralibera de la radio Antsiva ce matin , Marckiavel avait détourné quelques choses comme 700 milliards de nos francs quand il était au pouvoir , et un haut magistrat de la cours des comptes disaient aussi , que pendant le régime de transition , quelqu’un avait piqué des milliards d’Ar à la banque centrale et sans justificatif , et aucun bon de sortie

    • 17 juillet 2017 à 11:29 | manga (#6995) répond à Isandra

      Betoko,
      Ny fanirin-ko faty hono no maha ela velona indraindray ka dia asa marina anie ity hahazo anao raha sendra ka tafaverina eo amin’ny fitondràna io ankahalainao hatrany amin’ny tsinaiomaintinao io.

    • 17 juillet 2017 à 11:33 | Isandra (#7070) répond à Isandra

      Betoko,...

      Pour Ravalo, cela ne m’étonnera plus. Qui ne sait plus qu’il a détourné, même ses enfant le reconnaissent,...

      Parc contre, pour la Transition, il faut se méfier des fakes news que les ZD font circuler pour dénigrer leur adversaires, en premier plan Andry. Tellement, ils ont l’habitude d’entendre et voir leur Dada spolier, du coup, ils croient que tout le monde comme lui,...selon eux, les autres doivent voler aussi,...

    • 17 juillet 2017 à 18:04 | Eric (#9949) répond à Isandra

      Miarahaba ny rehetra indrindra Isandra,

      Efa niala izy ka vao eo ny vaovao no tonga.

      Ny mety ho olana aminy dia izy tsy ho afaka hiverina hiasa aty Canada intsony.

      Rah voamarina ny resaka nataony ra8 tamin’ny solotenan’ny FMI dia ny hoe lany andro ny FMI dia toa marina fa tena tapina ny lalana haleha ilay ministra ka niala.

      https://www.youtube.com/watch?v=2VlMXYu-3Ec

      Miandry izay ho solony na ny gouvernement vaovao mihitsy ara

  • 17 juillet 2017 à 11:37 | manga (#6995)

    Le BIANCO s’ouvre à tout plaignant prétendant être victime de quelque nature que ce soit.
    Commençons le NINI par ce laitier ; et ne nous arrêtons à mi-chemin. Que tout contribuable paie du moment où il est présumé coupable.

    • 17 juillet 2017 à 11:44 | betoko (#413) répond à manga

      J’ai pas bien compris ce que tu as écrit en malgache , On dirait que tu souhaites ma mort

    • 17 juillet 2017 à 12:00 | Isambilo (#4541) répond à manga

      Quand on est « présumé coupable », ça veut dire que le procès n’a pas encore eu lieu.

    • 17 juillet 2017 à 13:01 | manga (#6995) répond à manga

      Betoko,
      Voilà quelque chose que vous n’avez du tout pas compris.
      Vous êtes entrain d’interpréter les choses comme bon vous semble. Vous vous mettez toujours sur la défensive en commençant par partager votre avis sur un thème qui n’a rien à voir avec l’intitulé.
      Je ne sais combien de temps vous avez quitté le pays pour pouvoir interpréter quelque chose que je n’ai pas dit. Sachez quand même que c’est la langue maternelle que seule nous avons en commun.

    • 17 juillet 2017 à 14:56 | manga (#6995) répond à manga

      Isambilo,
      J’ai tout simplement essayé de faire comprendre à Betoko de cesser de tergiverser.
      Et surtout quand il nous répond par : « donnez-moi des preuves » pour défendre celui qu’il prétend pouvoir diriger ce pays : cet imbéchile de Radomelina qui est à l’origine de tous ces maux qui rongent.
      Hypocrite comme lui, il n’y en a pas deux sur ce forum quand il confirme ne pas être inconditionnel de cet attardé mental à crâne vidé de cervelle.

  • 17 juillet 2017 à 11:52 | kartell (#8302)

    Tout cela ressemble à un naufrage annoncé mais qui, aujourd’hui, pourrait s’étonner de voir le quartier-maître quitter le navire tandis que les rats n’attendaient que cela, pour l’investir ?….
    Tout cela n’est, en somme, qu’une continuité dans la dégradation des affaires de l’état où les plus lucides cherchent à prendre la poudre d’escampette plutôt que d’avoir à supporter, plus tard, le soupçon d’une compromission avec un pouvoir qui se délite, au fil son quinquennat !….
    Partir, c’est assurer sa survie politique pour demain, c’est montrer aussi qu’après avoir été séduit par son appel, et entrevu ses coulisses, on préfère partir, plutôt, que d’être associé à sa petite cuisine interne, plus qu’indigeste !…
    Nous sommes en train d’assister à un jeu de chaise vide qui risque de s’accélérer à l’approche des présidentielle ; les deux et troisièmes couteaux y trouveront, enfin, leurs bonheurs tandis que les plus crédibles se mettront en réserve de cette agitation rocambolesque, préférant attendre des jours meilleurs pour faire valoir leurs états de service au nouveau locataire d’Iavoloha !….
    La continuité dans le changement, juste cela !….

  • 17 juillet 2017 à 11:59 | atavisme premium (#9437)

    Les grandes manœuvres commencent .
    J’ai écris ,il y a deux jours ,que les défection chez les tenants du pouvoir allaient s’accélérer !
    Je ne croyais pas si bien dire .

  • 17 juillet 2017 à 12:08 | Behantra (#9165)

    O ry betoko a ! sao dia 70 mille milliards kosa ilay izy !!

    Misy olona afaka manome porofo ao amin’i trésor anie ry betoko an’izany endrikendrika lazainao zany e !!

    Ny tenako manokana dia tsy nahita porofo momban’izany ’détournement’ izany

    Asa ra fantatr’i betoko fa tsy mora foana akory ny mamoaka vola amamiliiara ao amin’i banky centrale sy ny trésor na iza izy na iza

    • 17 juillet 2017 à 17:59 | lanja (#4980) répond à Behantra

      Zatra ny fomban ny tetezamita izy, heveriny fa afaka manao izay tiany rehefa mahazo titre PREZDA , olona nihanika lapa ihany hatreto no charge anenjehana io olona ankahalaina io, 700 miliara izany dia délira ohatry ny délira rehetra mahazatra eto ihany , miampy aza io rehefa miditra natsehatra ny namany hafa

    • 17 juillet 2017 à 18:08 | Eric (#9949) répond à Behantra

      Izay indrindra manko eh, manala Baraka olona na manameloka olona eto foana io Betoko io asa aiza izy no mahita tombotsoa aminy izany.

      Toerinay ary tsy maniky vaovao avy any Betoko mihitsy izahay.

      Efa nila ilay minister Finances ary jereo ity resaka natony ra8 tao aminy fankalzana ny 14 Juillet fa niresaka FMI izy hoe lany andro hono ny FMI mikasika any Mcar izay mety marina an

      https://www.youtube.com/watch?v=2VlMXYu-3Ec

  • 17 juillet 2017 à 12:14 | atavisme premium (#9437)

    Les grandes manœuvres commencent .
    J’ai écris ,il y a deux jours ,que les défection chez les tenants du pouvoir allaient s’accélérer !
    Je ne croyais pas si bien dire .

  • 17 juillet 2017 à 12:15 | Mihaino (#1437)

    Le titre de cet article et les 17 commentaires cI-dessus développent et commentent à leur guise les nouvelles avant qu’elles ne se produisent !! Attendons patiemment la réaction et la vraie version de la personne intéressée et réagissons ensuite ....
    Wait and see

    • 17 juillet 2017 à 15:15 | manga (#6995) répond à Mihaino

      Tenu par le secret professionnel comme l’état l’a fait aux déchus (KOLO, RAVELONARIVO, PAZA, et autres), la seule chose qu’on devrait s’attendre est celle d’être prochainement informée par médias interposées du départ vers une destination inconnue (sous-entendue : CANADA).
      Ce n’est pas avec un régime sans foi ni loi comme tel que le sieur Gervais R. pourrait dormir sur ses deux oreilles.
      Il n’est autre pour ces mafieux qu’un des malheureux cobayes qui ont intérêt à fermer leur gueule.

  • 17 juillet 2017 à 12:17 | Jipo (#4988)

    En effet ceux qui veulent assurer leurs arrières pour ne pas dire postérieurs, sentant le vent tourner, commencent à s’ échapper ou essayer de le faire avant de passer à la « caisse » et avoir à rendre des comptes .
    Dans des termes plus « in », ça commence à refouler grave ...
    Quant à l’ initiative de changer les coupures du vola gasy, qui n’ est pas vita, c ’est vraiment à se demander qu’ est ce que cet honoris causa de la trisomie a dans le neurone, si ce n’ est d’ aggraver encore son stade & cas, déjà plus qu’ avancé dans la dégénérescence, pour ne pas dire décomposition ?

    • 17 juillet 2017 à 12:21 | Jipo (#4988) répond à Jipo

      Pour ceux qui ne l’ auraient pas vu 😜

      Or donc en ce temps là, hasard ou jeu divin

      Le corps humain advint : ...
      Il fallut décider qui, de tous les organes,
      Serait le chef idoine.
      Ainsi dit le cerveau, je contrôle les nerfs,
      C’est donc moi qui dois être le chef décisionnaire.
      Ainsi dirent les yeux, c’est nous qui apportons
      L’essentiel des informations,
      Nous devons être chefs car c’est par nous qu’on voit.
      Ainsi leur dit la bouche, tout est nourri par moi,
      Il est donc naturel que j’aie le gouvernail.
      Eh ! Oh ! dirent les mains, qui donc fait le travail
      Pour être votre chef, n’a-t-on pas le prestige ?
      Car qui nourrit dirige.
      Oui mais, dirent les pieds, qui donc vous tient debout ?
      Sans nous que seriez-vous sinon un tas de mou ?
      Nous devons être chefs, telle est notre démarche
      Car si nous nous bougeons, c’est bien grâce à la marche.
      Enfin le trou du cul fit entendre sa voix
      Réclamant lui aussi le pouvoir d’être roi.
      Et tous de se gausser, de ricaner, de rire,
      Que le cul les dirige ? Qui aurait-il de pire ?
      Le trou du cul, vexé, alors se referma.
      Aussitôt tout le corps glissa vers le coma.
      Le cerveau fut fiévreux
      Les yeux furent vitreux,
      Les mains pendaient sans force
      Les pieds devinrent torses
      Les poumons et le cœur perdaient le goût de vivre
      Le corps humain souffrait et luttait pour survivre.
      Tous demandèrent alors au cerveau de céder
      Et laissèrent au cul le droit de décider.
      Celui-ci, en s’ouvrant, remis le corps en marche,
      C’est donc lui qui devint le chef, le patriarche,
      Le corps fonctionnait bien, sans à coups, simplement
      Car il gérait fort bien tous les emmerdements.

      Moralité :

      L’on peut être, sans en être vaincu,
      Dirigé par un trou du cul !

  • 17 juillet 2017 à 13:04 | ratiarivelo (#131)

    Salama jiaby : CONFIRMATION : izao maraina, fa niala (nametram-pialana LERY***MAY ny Tanàna e ??

  • 17 juillet 2017 à 13:39 | ratiarivelo (#131)

    Hatramin’IZAY : Mandry VE ny ao AN-TANANA E ? fanontaniana apetrakako @ny Rtoa-Be ISANDRA , manam-pahaizana manonkana sy Mpaman-kafaka MANARAM-PENITRA eto @ny FORUM ny M.T. ao @ny antoko MAPAR sy Mpanoana ihany koa ? Samy tsara

    • 17 juillet 2017 à 13:57 | Eloim (#8244) répond à ratiarivelo

      Manamafy izao Ra-Ti fa tena maloto tokoa ny tokontany ilalaovan’ireto HVM ireto a. Tsy te ho maimbo ao i Ngama dia naleony nisitaka.
      Raha izay ary ny zava-misy dia hihamasiaka be ny fanoherana satria miharihary be ny adalana ataon’ireo mpitondra ankehitriny.
      Momba ny an’ny TIM amin’ny 22 jolay izao dia efa fantatra fa tsy hahazo fahazoan-dalana izany, koa ho hita eo indra koa ny afitsok’i Ra8 izay mety hikiry biby hanatanteraka io fihaonam-ben’ny TIM io.

  • 17 juillet 2017 à 15:06 | betoko (#413)

    C’est confirmé , Gervais Rakotoarimanana avait remis sa démission vendredi dernier au président de la république , il l’avait confirmé ce matin
    Tsimisy dinika
    L’affaire Soamahamanina c’est quoi , si ce n’est qu’une affaire de prospection d’or dont le contrat avec une entreprise chinoise s’est conclu avec opacité le plus absolu
    Il y en a d’autre du côté du sud est de Madagascar toujours avec une entreprise chinoise
    Avec ma retraite je vis très bien au pays , j’ai pas besoin d’aller me casser le Q pour quelques pépites d’or
    Le mois dernier , les douaniers d’Ivato ont saisi 4kl d’or dans le bagage d’un chinois le quel voulait le faire sortir clandestinement de Madagascar
    Behantra
    J’ai réécouté aux infos de midi ce que disait Michel Ralibera , c’est bien 700 milliards , mais il n’a pas précisé si c’est en ariary ou en franc malgache et toujours selon ce journaliste , pourquoi Mr Gervais Rakotoaraimanana n’avait pas osé les réclamer auprès de Marckiavel ?

    • 17 juillet 2017 à 16:16 | Eloim (#8244) répond à betoko

      Un collègue de classe considéré comme un homme de confiance qui quitte le navire nous laisse entreprendre la conclusion si hâtive suivante telle qu’il y ait anguille sous roche et que l’entente ne passe plus entre les deux Expert-Comptables.
      Si le Grand Argentier en passe de franchir la porte de sortie est réputé par son intransigeance et son imperméabilité face aux magouilleurs du régime HVM, alors qu’à la tête du pays, il préférera camper sur la torsion des barons du parti au pouvoir censés le soutenir dans la prochaine échéance électorale.
      Pour les observateurs, ce départ est un signe de déclin du régime Rajao. On verra qui va remplacer cet Ex.?

    • 17 juillet 2017 à 18:17 | Eric (#9949) répond à betoko

      J’ai réécouté aux infos de midi ce que disait Michel Ralibera , c’est bien 700 milliards , mais il n’a pas précisé si c’est en ariary ou en franc malgache et toujours selon ce journaliste , pourquoi Mr Gervais Rakotoaraimanana n’avait pas osé les réclamer auprès de Marckiavel ?

      Tsy mila mamaoka vaovao tsy maripototra sy hono hono.

      Ny zavtra misy izao dia ity henohy ilay resaka nifanaovany ra8 t@ solotenany FMI tao aminy fankalazana ny 14 Juillet fa lany andro hono ny FMI izay izany ny move na mood hoy ra8

      https://www.youtube.com/watch?v=2VlMXYu-3Ec

    • 17 juillet 2017 à 18:19 | lanja (#4980) répond à betoko

      pourquoi Mr Gervais Rakotoaraimanana n’avait pas osé les réclamer auprès de Marckiavel ?
      Par ce que c’est faux, M Gervais n’est pas fou, il sait bien qu’est ce que çà signifie détourner 700 milliards , voler le budget alloué à plusieurs ministères est possible uniquement dans votre tête, et je vous encourage de continuer à y croire , bonne continuation, ne changez pas , vous êtes bon comme çà

  • 17 juillet 2017 à 16:11 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Assalaamo alaikoum

    Merci pour votre courage Mr le ministre et mieux vaut tard que jamais car vous étiez le dindon de la farce de la mauvaise gouvernance du présent régime.
    On sait que toute vérité n’est pas bonne à dire mais la population a le droit d’être informée, sinon d’autres vont encore faire des désinformations à votre place donc on attend le mot de la fin voire le motif de votre démission Mr le ministre : Est-ce trop demander ?

    • 17 juillet 2017 à 17:46 | Mihaino (#1437) répond à plus qu'hier et moins que demain

      DEMISSION ACCEPTEE ???. SI OUI BRAVO MR LE MINISTRE . POUR LE MOTIF ? C EST VOUS QUI VOYEZ .....

    • 17 juillet 2017 à 21:09 | manga (#6995) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Si l’argentier quitte le navire, c’est qu’il a essayé à maintes reprises de convaincre son mentor sans en avoir été pris au « sérieux ».
      Il a menti pour la « bonne cause » ; non seulement pour cette planche à billets visant à encore dévaloriser l’ariary ; mais aussi en ce qui concerne le déblocage de fonds d’Iavoloha qui commence à prendre des une tournure assez inquiétante.
      L’Organisation Mondiale de la Santé demande des explications sur les 95% d’aides allouées non justifiées par l’état malagasy ; compensées par des vermifuges mais qui ne font, et sans aucun doute, partie des programmes et ayant failli coûté la vie de pas mal d’innocents.
      Et bien, bon vent Monsieur le Ministre, que votre voyage serait le plus court ; gardez le secret pour vous, votre décision nous apprend déjà plus que vous ne l’imaginez.

  • 17 juillet 2017 à 16:25 | betoko (#413)

    Eloim
    Au fait , j’ai jamais vu Gervais Rakotoarimanana aux côtés des HVM depuis le début et surtout lors de leur congrès à Tuléar récemment à moins que je me trompe

  • 17 juillet 2017 à 16:38 | Isambilo (#4541)

    Rakotoarimanana donnera-t-il un jour sa version des faits sans risquer des représailles directement ou pas ?
    Rajaonarimampianina et sa petite cour n’ont plus qu’à attendre que ça leur éclate au visage. Et Ravalomanana doit rigoler en douce.

    • 17 juillet 2017 à 17:09 | betoko (#413) répond à Isambilo

      Aucun soucis je pense au sujet de Rakotoarimanana , certainement avant d’accepter d’être ministre des finances il a posé ses conditions . Certainement il va reprendre l’avion pour le Canada à moins qu’il soit visé par un IST ce qui m’étonne beaucoup

      17 juillet à 14:56 | manga (#6995) répond à manga ^
      Isambilo,
      J’ai tout simplement essayé de faire comprendre à Betoko de cesser de tergiverser.
      Et surtout quand il nous répond par : « donnez-moi des preuves » pour défendre celui qu’il prétend pouvoir diriger ce pays : cet imbéchile de Radomelina qui est à l’origine de tous ces maux qui rongent.
      Hypocrite comme lui, il n’y en a pas deux sur ce forum quand il confirme ne pas être inconditionnel de cet attardé mental à crâne vidé de cervelle.
      Manga , j’allais écrire Laly Manga
      Ne cherchez pas un bouc émissaire , à l’occurrence Andry Rajoelina car pendant le régime de transition , c’était un gouvernement d’union nationale. Tous les partis politiques ont été représentés , les TIM , les Arema , Leader Fanilo , TGV , etc . Et comment se fait il que toujours pendant ce régime de transition Madagascar ne s’est pas endetté comme maintenant et de plus , ce régime de transition a pu honorer nos dettes .
      S’il n’y avait pas le fameux « ni-ni » lors de l’élection présidentielle de 2013 , nous ne serions pas là .Hery Rajaonarimampianina était un candidat de substitution , n’était pas prêt ni préparé à diriger le pays , il a mis deux mois pour pouvoir nommé un premier ministre et en plus un nul , n’en parlons pas du non respect de la constitution et les abus de pouvoir

  • 17 juillet 2017 à 18:32 | betoko (#413)

    Eric
    A quoi je suis manala baraka ? Lors de son retour en douce au pays , Marckiavel disait à tous ses partisans présents à son domicile , je le cite« je n’attendrai pas 2018 » A quel moment , on devrait prendre au sérieux ses déclarations ? Nombreux savent que c’est un fin manipulateur
    Concernant les 700 milliards que l’entreprise TIKO doit à l’état , allez demander à Michel Ralibera de la radio Antsiva sa source . Cette station de radio est réputée pour être une station la plus objective de Madagascar . Selon ce journaliste vendredi dernier , nombreux sont les politiciens qui ont essayé de les acheter afin qu’elle ( la radio Antsiva ) ne divulgue pas des infos gênantes pour le pouvoir . Il y avait même un politicien qui était venu le voir en essayant de le corrompre avec dans sa voiture une sobika plein de fric .

    • 17 juillet 2017 à 19:43 | Eric (#9949) répond à betoko

      Efa lazaina fa aza mamaoka vaovao tsy maripototra fa mbola manao ihany.

      Ny tianao atao dia hoe afafy daholo ny resaka na tsaho fa ilay olona iray ihany no hatao izay ho maimbo aminy tsy tafavaoka intsony izany eh.

      Angaha moa tsy teo fitondrana i Gervais Ministre ka tsy ho fantany izay tokony hanerena any Tiko handoa vola fa tsy hoe manodikondina araka ilay filazanao azy samy hafa be ange ny hoe manodina sy manana trosa eh samy hafa izany.

      Ny resaka radio antsiva indray dia diso hevitra ianao fa efa tsy malaza intsony izany radio izany any ankafa indray halaina ny source.

      Ianao ve dia hino hoe olona tena ratsy be i ra8 dia ho raisiny ambassade ny frantsay ohatrany ireny ary tsy izy irery ihany fa ny ambassade rehetra ary mbola averiko eto fa ho sasatra foana ianao raha ny fanaratsina any ra8 no ho entinao eto fa tsy mandaitra intsony izany. hafa ny omaly na ny 2009 fa ny olona efa mahita fa fitaka daholo ireny 2009 ireny fa aleho handeha ny fifidianan inclusif mahazo milatsaka daholo aminy ity sans exception dia ho hita eo ny tena izy raha malalaka tsara ny fifidianana dia ho stable ny firenena izay maherys tsy hombina izay resy tsy hakoraina.

  • 17 juillet 2017 à 18:37 | ratiarivelo (#131)

    UN CANDIDAT DE SUBSTITUTION : pourri-nao INONA ra-BETOKO a !! HIANAREO mianankavy ihany no nametraka any LEIO e dia ZAKAO ?? fa aza MIVOVO ndripy lava izao****tsy mety ny tantana vao TAIahoTAI isan’andro vaky izao mitady PORTE de SORTIE lava izao no hataonao***fa mbola ho aiza fa aza mimenomenona pourri ?? vao manomboka hoy KAINA ??

    • 17 juillet 2017 à 18:58 | betoko (#413) répond à ratiarivelo

      On dirait que tu es nouveau sur ce site , Je ne t’avais jamais insulté , continue comme ça et tu vas être interdit d’écrire ici par le modérateur de Madagascar-Tribune comme un certain Bekamisy, grâce à moi
      Avant l’élection présidentielle de 2013 , la communauté internationale avait interdit à Marc Ravalomanana et à Andry Rajoalina de se présenter comme candidat , aussi , le TIM a trouvé Jean Louis Ronbinson pour remplacer Marckiavel et le MAPAR à défaut d’Andry Rajoelina Hery Rajaonarimampianina . Vrai ou faux ?
      Si tout le monde savait que Hery Rajaonarimampianina ne faisait pas l’affaire , on aurait pu trouver un autre candidat . C’est comme François Hollande en France , Le PS n’avait que lui comme candidat valable , mais personne ne s’attendait qu’il fasse autant de bêtises , raison pour la quelle , François Hollande n’avait pas osé se représenter au mois de février dernier

    • 17 juillet 2017 à 19:49 | Eric (#9949) répond à ratiarivelo

      Aza miteny ratsy kosa eh

      Ekeko fa i betoko no nandrisika hampifidy an’io olona io nisolafaka angamba ny natao eh ?

      Mba miezaka hampiaktra ny fanehonkevitra aho na dia misy marina ara ilay hevitrao dia mba ataovy mba madio ilay soratra raha mety

  • 17 juillet 2017 à 18:38 | plus qu’hier et moins que demain (#6149)

    Qui va le remplacer ? Y aura-t-il un remaniement ? Est-ce un grand remaniement ou juste un remplacement voire un PRM qui sera à la fois Président et Ministre des finances à l’image de son PM qui occupe également le fauteuil du Ministre de l’intérieur ?
    Concernant le ministre démissionnaire, le PRM l’a fait venir du Canada donc il sera difficile pour ce dernier de trouver un autre oiseau rare pour le remplacer.

    • 17 juillet 2017 à 18:52 | Jipo (#4988) répond à plus qu'hier et moins que demain

      la volonté de ouak / !

    • 17 juillet 2017 à 18:53 | Mihaino (#1437) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Vos interrogations sont pertinentes et je pense que le PRM serait à la fois Ministre des finances !
      "Personne n’est irremplaçable et tout le monde est indispensable, dit-on .

    • 17 juillet 2017 à 19:05 | betoko (#413) répond à plus qu'hier et moins que demain

      Ma réponse , personne n’est irremplaçable en ce bas monde , la preuve , tous les fasana ou cimetières en sont pleins
      Dernière nouvelle
      Selon Hery Rajaonarimampianina qui est en déplacement à Majunga , il n’est pas au courant de cette démission , info de TV+ à 19 heure en version française

  • 17 juillet 2017 à 18:40 | betoko (#413)

    Lanja
    C’est Michel Ralibera qui s’est posé la question sur ces 700 milliard que devrait payé l’entreprise TIKO à l’état . Savez vous avec quel fric Marckiavel avait payé l’avion Force ONE 2 ? et qui a donné l’ordre à Louis Ranjeva de détourner du fric à la banque de Manakara ?

    • 17 juillet 2017 à 19:54 | Eric (#9949) répond à betoko

      Tsy mandaitra intsony hoa izany fanaratsiana izany ary tsy misy maripototra ireo lazainao ireo.

      Ilay manonona anarana olona eto koa tokony mba jereo ry webmaster fa misy ny sasany dia mandefa anarana olona fahatany eto sao mba tsy mety ?

      Mba miezaha hampiakatra ny fanehonkevitra eto.

      Ny hirina izao dia hoe iza ny olona mba mety hasolo ny Ministre des finances ka hatafavaoka ny baolina aminy resaka FMI sy BM.

    • 18 juillet 2017 à 07:24 | lanja (#4980) répond à betoko

      Si vous savez la réponses à ces questions, vous n’avez qu’a transmettre les preuves à la justice, et puisqu’on est là , savez vous pourquoi la justice du vainqueur de 2009 ne l’a pas poursuivi ? je ne vais pas faire comme vous , je vous donne la réponse, il y a différence entre propagande de la haine et la vérité, libre à vous de choisir , mais savez vous , il y a de raisons plus objectives pour ne pas être partisans de RAVALO, mais en continuant vos propagandes nauséabondes, tôt ou tard , vous allez avoir l’effet inverse, c’est une certitude

  • 17 juillet 2017 à 18:50 | KARIBO (#7602)

    Bonjour .
    Mr betoko, vous en savez quoi de ce qui a été payé et pas ?
    Etes vous dans le secret de Dieux ?, que ce soit l’ ancien ministre de l’ économie, comme le nouveau,
    aucun des deux ne sait combien ils ont dilapidés et ils sont « doctory honoris causa » contrairement à vous !
    C ’est en pillant le patrimoine national , le BDR , qu’ ils ont payé une partie de ce qu’ il fallait pour faire semblant de faire tourner la boutique ..
    Combien de milliards jettés par les fenêtres ou détournés pour alimenter leurs comptes, et vous croyez qu’ ils vont vous en donner des preuves ?
    les dix dernières années auront fait reculer Madagascar de 20 ans minimum et endetté les générations à venir dans le meilleur des cas de 2 !
    Pour être plus précis et à votre niveau cognitif, cela veut dire que vos petits enfant passeront leur vie à payer pour vos konneries, (les rembourser si vous comprenez mieux ? ) irresponsabilité et je m’ en foutisme .
    Pendant ce temps des abrutis palabrent sur les détournements des uns et des autres , particulièrement des uns au profit des autres , par simple égoïsme et surtout : bêtise , et Dieu sait si vous représentez bien cette dernière, majoritaire chez vos compatriotes .
    Vous êtes aveuglé par les millions qu’ aurait détourné Ravalomanana au point d’ occulter les milliards, que ses successeurs ont gaspillés, vous êtes plus que pénible chaque jour qui passent et empirent .
    Vous connaissez l’ histoire des shadoks ? ne peux que vous garantir que vous n’ avez pas fini de pomper quant à vous endetter, vous allez finir par faire de l’ ombre à Renimalala !

    • 17 juillet 2017 à 19:01 | Jipo (#4988) répond à KARIBO

      Mr kelytocou postule pour remplacer le futur ministre d’ économie, pour cela il va piocher dans les comptes de Ravalomanana dans l’ intérêt supérieur de la Nation, pour satisfaire son insatiable soif de justice , après l’ avoir mis en prison .
      Par la suite , tout ira beaucoup mieux, l’ économie va se redresser, et ce dernier pourra postuler au poste suprême , pour avoir rétabli l’ équilibre national, relancé l’ économie, la justice .
      Pour l’ enseignement et la sécurité , elles seront indexées sur la santé , c ’est à dire quand tout ira mieux : c ’est à dire après demain ...
      et de proposer : kelycoutou prézidia !

  • 17 juillet 2017 à 19:19 | Isambilo (#4541)

    Rakotoarimanana s’en va ? Rajaonarimampianina a l’embarras du choix pour le remplacer : Lanto Rakotomanga, Claudine Razaimamonjy, Djao-trafiquant de bois de rose, l’autre trafiquant de zébus dans le Sud. La liste n’est pas close.

  • 17 juillet 2017 à 19:20 | ratiarivelo (#131)

    Ataovy ra-BETOKO-NA izay tianao hatao aaaaa ! ny RAMATAHORA aaaaaa !!! Ny marina dia marina ihany RA8***DOMELINA-DJ.....!! avelao aloha himpirina any fa@ny 2018 isika MIFANKAHITA***fa aza ny Fampitahorana no hapopopo eto @ny FORUM ****VATOLAMPY NY ATY RY LETY a !!!VATOLAMPY ampy hadihizan’y VARATRA MIPAOKA *****MMMMMMMMAAAAAAAAAZZZZZAVVVVVVVA A ?Mbola ho avy i zandry Lahy BORIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSS fa aza taitra ry LETY A !!

  • 17 juillet 2017 à 20:32 | ratiarivelo (#131)

    O ra-ERIC o ? vahiny eto @ny FORUM angamba hianao BRAVO !! fa ILEIO efa mandreraka ny MIHAINO AZY omena ny sahaza azy IZY aloha dia AMPY AZY izay aloha !!!fa ny akamarony ny zavatra ambrany : dia REDIREDY R8 izao e ??? BLABLAAAAAAAAAAAAAA sans fondement sy ny sisa sy ny sisa*******Voadona @ny ataony ny NAMANY TGV-MAPAR LERY dia milaza ny hatsanga-tsy aman’orana !!! mahereza ra-ERIC o !!sans rancune e ! Samy tsara

    • 17 juillet 2017 à 22:03 | Eric (#9949) répond à ratiarivelo

      Vaovao tokoa aho ry Ratiarivelo,

      Ary toheriko ny filazana tsaho sy vaovao tsy mitombina.

      Toheriko ny zavatra lazainy I Betoko fa tena tsy mampiaktra ny fanehonkevitra eto.

      Voaray ny hafatrao fa misaotra

  • 17 juillet 2017 à 20:56 | lysnorine (#9752)

    Tsy misy tokony hahagaga loatra ity fihetsiketsehana farany ity, dia ny fialan’Ingahy Rakotoarimanana Gervais tsy ho ministry ny Vola intsony . Indro averinay eto ny efa voalazanay teto momba ny fampandrosoana ny hoe « révolution colorée » eto Madagasikara tato ho ato, araka ny « tekinika » nampiasaina tany amin’ny tany sy fanjakana afovoan’ny tany be Azia, mpikambana tamin’ny Firaisana sôvietika fahizay izany, tany Ukraine koa, sns...ary .teto Madagasikara tamin’ny 2009 ».

    1°- « Affaire Claudine Razaimamonjy-Enregistrement sonore accablant ; 3 juillet à 18:02 | lysnorine (#9752) répond à walesa , http://www.madagascar-tribune.com/Enregistrement-sonore-accablant,23095.html#comment342406
    « Affaire très, très inquietante » [tohiny].
    « En effet, Il est clair que la « cinquième colonne » franco-malagasy, à la suite des diverses grèves et de leurs reprises, a ENCLENCHÉ LA VITESSE SUPÉRIEURE pour faire tomber le président actuel ET SON GOUVERNEMENT afin d’assurer l’avènement d’un « Macron » version malagasy.-

    2°- « Manamafy ireo ahiahinay ireo ity fivadihan’ny jeneraly Ravelonarivo, préfet de police ity, ka manakana tampoka ny TIM tsy hankalaza ny faha-15 taonan’ny niorenany.[...] Fa ny azo heverina ho MARI-POTOTRA kokoa dia NAHAZO BAIKO AVY AMIN’NY FRANTSAY Ingahy préfet de police mba HAMANDRIKA ny prezidàn’i Madagasikara sy ny PM etsy an-daniny, ary ny prezidà teo aloha, Ingahy Marc Ravalomanana etsy an-kilany, araka planina fanonzongozonana [déstabilisation] ny fitondrana ankehitriny MBA HAMPIANJERA an’Ingahy Rajaonarimampianina sy ny PM ALOHAN’NY FIFIDIANANA amin’ny herin-taona.

    « Miharihary toy ny kary ampamoloana fa : Ny antony kendrena amin’io fandrarana io, dia ny hamoronana FIHAIKANA miteraka HOTAKOTAKA sy RÀ MANDRIAKA , ny handranitana ny mpomba an’ingahy Ravalomanana sy hampirisihana azy hidina eny an-dalambe [tsy maintsy misy efa ho voakarama mialoha ao anatin’ny TIM hanentana ny amin’izany !] mba hampifandona azy amin’ny herim-pamoretana izay efa ho nomena baiko miafina mialoha.[...]
    [7 juillet à 17:56 | lysnorine (#9752) répond à Ibalitakely ao amin’ny « Le HVM panique devant un zumba collectif », http://www.madagascar-tribune.com/Un-simple-zumba-collectif-fait,23100.html#comment342737] -

    (17 jolay : TSY NAHOMBY ALOHA IO TETIKA IO ! fa notohiazana hatrany foana kosa ny « ady » araka ny lohateny fahita amin’ny gazety :

    « Les magistrats de nouveau en grève pour sept jours » ;
    « Bras de fer SMM-gouvernement : Le gouvernement, ouvert au dialogue » ;
    « Mouvement pour la liberté d’expression - L’émission “Rendez-vous”parodiée, http://www.laverite.mg/politique/item/4075-mouvement-pour-la-libert%C3%A9-d%E2%80%99expression-l%E2%80%99%C3%A9mission-%C2%AB-rendez-vous-%C2%BB-parodi%C3%A9e.html ;
    « Ministère des Finances et du Budget : Une autre grève se préparerait », http://matv.mg/ministere-des-finances-et-du-budget-une-autre-greve-se-preparerait/#more-94403 . sns., sns.)

    3° - Ny fanohizana ny fivelezana amponga sy fampielezana TSAHO, tsy an-kijanona fa : Takìn’ ny mpiara-dia amin’Ingahy prezidà , izay tsy lazaina loatra na iza avy na iza avy marina izy ireo, ny fialan’ny PM sady ministry ny Atitany- Mahafaly Solonandrasana - izay tena MANELINGELINA AMIN’NY FANOMANANA NY FIFIDIANANA amin’ny 2018. Koa araka ny kabary mahazatra ny mpilalao pôlitika - mpifori-drambo amin’i Frantsa sy ny « communauté internationale » namany, izay tsy tafita mandrakariva amin’ny fifidianana, dia atsangana indray ny governemantan’ny « fiombonana » sy ny « mamaritra iraisana »...hanomana ny fifidianana ho prezidà. Tafita moramora sy soa aman-tsara amin’izay, tsy ilàna « investissement » be loatra, izay « Macron Malagasy » efa tefitefena any ho any, indrindra moa fa Ingahy Rakotomanana Honoré, prezidàn’ny Senat ankehitriny, andrim-be fiankinan’ ny tombon-tsoan’i Frantsa eto Madagasikara hatrizay hatrizay, no mety ho Filohan’ny Repoblika mandra-pivoaka ny voka-pifidianana. rehefa milatsaka ny prezidà Rajaonarimampianina, araka ny fiheverana ny tokony ho izy.

    (Hotohizana)

    • 17 juillet 2017 à 21:38 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      « Tsy misy tokony hahagaga loatra ity fihetsiketsehana farany ity... »
      (Tohiny sady farany)

      4°- Araka ny fivoasana ny tatitry ny gazety sasantsany, dia azo heverina ho toy izao no fanomanan’ i Frantsa sy ny « communauté internationale » namany, io governemanta io raha milefitra Ingahy prezidà amin’ny fanerena azy hanala ny PM ankehitriny sy hanendry governemanta vaovao :

      - « Fanomanana ny fifidianana 2018 Tany Côte d’Ivoire [sy Frantsa niaraka tamin’i Camille Vital] i Orlando Robimanana »
      http://tiatanindrazana.com/politique/fanomanana-ny-fifidianana-2018-tany-cote-divoire-i-orlando-robimanana-2017-04-03-25737.php

      - « Edgard [Razafindravaha] sy Orlando [Robimanana] : Lasa namonjy an’i Hery Rajaonarimampianina » http://www.lagazette-dgi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=60346:edgard-sy-orlando-lasa-namonjy-an-i-hery-rajaonarimampianina&catid=49&Itemid=111

      - « Hery, Orlando, Tazafy [directeur général des impôts] : le retour du trio infernal ? http://www.lagazette-dgi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=60358:chronique-de-razafilahy-hery-orlando-tazafy-le-retour-du-trio-infernal&catid=41&Itemid=108

      5° Araka ny fivoasana nataonay hatrany amin’ny fiandohan’ity hetsika fanozongonana an’Ingahy prezida sy ny PM ity dia ny pôlitikany « mitongilana » mankany amin’Repoblikan’i SININA no antony ;
      « 6 avril à 09:35 | lysnorine (#9752), ao amin’ny « Claudine Razaimamonjy impliquée dans plusieurs affaires douteuses », http://www.madagascar-tribune.com/Claudine-Razaimamonjy-impliquee,22949.html#comment336530

      @ 5 avril à 12:53 | kartell –BIANCO- POURQUOI ? AUJOURD’HUI ?, et POURQUOI CLAUDINE ? (tohiny)

      « Raha hiverenana ilay fanontaniana dia mbola mazava tsara fa ny pôlitikan’Ingahy prezidà hampifandray bebe kokoa an’i Madagasikara amin’i SININA no nahadodona an’i Frantsa sy ny longony hibaiko ny « ANDRINY FAHA-DIMY », hisambotra an-dRatoa Claudine hanozongozonana ny fitondrana sy mba TSY HAHATONTOSANA ny fifanekena vao nifanarahana. Kendreny ny HAMPISAVORITAKA NY AO AMIN’NY GOVERNEMANTA sy hampitahotra ny mpiara-dia amin’Ingahy prezidà mba hampadamoka ny fanomanana ny filatsahany ho prezidà. Araky ny fomba amam-panao mahazatra azy ireo, dia raha mbola mikiribiby amin‘ireo fifanarahana amin’i Sinina ireo izy dia harosony indray aloha ny olony ao amin’ny tafika sy ny zandarimaria HANONGAM-PANJAKANA rehefa hitany [fa] mety tsy hotafita izay kandidàny raha HAROSO ny FIFIDIANANA ho prezidà. Farany dia tsy hisalasala akory izy ireo hampanajedaka fotsiny an’ Ingahy prezidà ! [...]

      « Hoy indrindra manko i Xi, prezidan’i Sinina, tamin’ny nandraisany an’Ingahy prezidà, hoe : Vonona izahay hanangana fiaraha-miasa ankapobeny amin’i Madagasikara ka hanamafy ny fifarimbonana eo amin’ny FAMPANDRIAM-PAHALEMANA, ny RAHARAHAN’ ny PÔLISY sy ny FITSARANA ary ny FAMPIHARANA ny LALÀNA.

      « La Chine est prête à établir un PARTENARIAT GOBAL de coopération avec Madagascar, a indiqué M. Xi, appelant les deux parties à renforcer la coopération dans l’agriculture, la pêche, les échanges entre les peuples, la SÉCURITÉ, les AFFAIRES POLICIÈRES, la JUSTICE et l’APPLICATION DE LA LOI.” [La Chine et Madagascar renforcent la coopération dans le cadre de la « Ceinture et la Route », http://french.xinhuanet.com/2017-03/28/c_136163722.htm]

      Famaranan-teny : Manao fahadisoana be vava Ingahy prezidà raha milefitra manala ny PM izay tsy azo lazaina ho tsara na ratsy kokoa noho ny an’ny hafa rehetra nisesy teo alohany ka nodiasany, satria RANORAY ihany ny PÔLITIKANY hatramin’izao aloha, amin’ny pôlitika narahan’ireo talohany rehetra ireo sy nifikirany. Ity pôlitika mitodika any amin’i Sinina ity ihany no zava-baovao ngeza be. Izany, hoy ny L’Express no antony io hialan’ny ministry ny Volam-panjakana io :

      « Des indiscrétions avan­cent, qu’un accord financier conclu à son insu durant un détour en Chine, d’une partie de la délégation ayant accompagné le président de la République, en France dernièrement, est le déclencheur de cette intention de démission »
      « Gouvernement – Vraie-fausse démission du ministre des Finances », 17.07.2017
      http://www.lexpressmada.com/blog/actualites/gouvernement-vraie-fausse%e2%80%88demission%e2%80%88du%e2%80%88ministre%e2%80%88des%e2%80%88finances/

      Ny mpifori-drambo amin’ny FMI sy ny forongony ao anatin’ny governemanta sy ny fanjakana mbany ny Banky Foibe, dia tokony hailik’Ingahy prezidà daholo, tsy misy fiantrana ! Aoka tsy hohadinoiny ny hoe : Tsy ny fahavalonao ivelan’ny tokantranonao no atahorana HAMADIKA anao fa ny sakaiza ao anatin’ny tokantranonao.

      Momba ny fifidianana prezidà ho avy dia hahasoa ny firenena sy ny filaminana angamba raha mifanaraka ny kandidà lehibe roa lahy fa hataon’izay voafidy prezidà ho PM mandritra ny fe-potoana rehetra maha-voafidy azy ny kandidà tsy lany, tahaka ny nataon’i PUTIN sy MEDVDEV tany ROSIA. Ary, araka ny fijerinay ny toe-draharaha pôlitika eto Madagasikara, dia tokony ho afaka hiara-dia tsara amin’izany ny tariky ny mpomba ny prôfesôra Zafy Albert. Ny antoko roa lehibe hafa eo ambany fitarihin’ingahy Ratsiraka Didier sy Ingahy Rajoelina Andry dia tsy hahagaga raha hanohitra izany hatramin’ny farany.

      Ary mba hanatsorana ny fifidianana sy hanadiovana ny sehatra fanaovana pôlitika ary hitsitsiana ny volam-bahoaka, dia tokony ho fohanana tanteraka avy hatrany ity fisiana FIHODINANA ROA ity amin’ny FIFIDIANA REHETRA, araka ny efa narosonay teto ihany.
      [20 décembre 2016 à 09:40 | lysnorine,, ao amin’ny « Compétition entre partis politiques
      Pas de trêve de Noël ou de fin d’année », http://www.madagascar-tribune.com/Pas-de-treve-de-Noel-ou-de-fin-d,22748.html]

  • 17 juillet 2017 à 21:21 | Mihaino (#1437)

    Qui croire ??
    - Le PRM , à Mahajanga n’est pas au courant de la démission de son Ministre des finances, Germain Rakotoarimanana qui a déposé sa lettre de démission depuis vendredi !
    - La Prefecture d’ Antananarivo dit n’avoir reçu aucune demande du MLE pour son mouvement de ce samedi contrairement aux déclarations d’un membre du MLE sur TVPlus de ce soir !
    Qui ment ? Qui dit la vérité ???

    • 18 juillet 2017 à 10:43 | Behantra (#9165) répond à Mihaino

      Lys

      Iza izany ’une partie de la délégation’ nakany Chine izany ry Lys ?

      Ingahy Gervais moa izany tsy niteny ny antony io ’démission’ io dia mandeha daholo ny resaka

      Hono aho ry Lys : sao dia mba rediredy ilay ’resaka’ Zafy ??

      Sahala amin’io lazainao io hoe : ny PRM dia ny kandidà tsy lany !!!

  • 18 juillet 2017 à 22:13 | lysnorine (#9752)

    18 juillet à 10:43 | Behantra
    @Behantra, 18 juillet à 10:43

    1° « Iza izany ’une partie de la délégation’ nakany Chine izany ry Lys ? »-

    Tsy notanisain’ny « L’express » iza avy izy ireo « partie de la délégation » ireo, na oviana marina no nankany Sinina (?), na inona no voatin’izany « accord financier » nifanarahana izany.

    2° « Ingahy Gervais moa izany tsy niteny ny antony io ’démission’ »

    Nohazavainy tsara tamin’ny mpanao gazety fa ny fifanatonana amin’ny SININA no ANTONY VOALOHANY indrindra hialany amin’ny governemanta

    « Ministre Gervais Rakotoarimanana : Les raisons de sa démission »
    http://www.moov.mg/actualiteNationale.php?articleId=938355
    « (17-07-2017) - Le ministre des finances et du Budget Gervais Rakotoarimanana a tenu une conférence de presse ce jour à Anosy pour annoncer officiellement sa démission du gouvernement.[...]

    « En avançant dans ses explications, Gervais Rakotoarimanana a avoué comme PREMIÈRE RAISON de sa démission son DÉSACCORD concernant la proximité et la RELATION étroite de Madagascar avec la CHINE .[...] »

    3° « sao dia mba rediredy ilay ’resaka’ Zafy ?? »

    Tsahivina fa i Frantsa sy ny Frantsay direketeran’ny FMI tamin’izany fotoana izany Richard CAMDESSUS no nampirodana ny prôfesôra Zafy (empêchement) tamin’ny lalàn’ny « Andriny faha-dimy ». Tsy zakan-dry zareo ity nobantibantin’ ny voakarama sy ny tsy ampy fahaizana momba ny fisamboram-bola eran-tany ivelan’ny « fikambanam-panjakana » hoe « FINANCEMENT PARALLÈLE » ka nokatsahan’ny prôfesôra ity mba hialana amin’ny pôlitika jadona mamohetra noteren’ny FMI sy ny Banky Mondialy ampiharina eto. Hita tsara ny voka-dratsiny mandrak’ankehitriny kanefa dia tsy miala amin’io lalan-kita-kisoa ny governemanta nisesy teto sy ny « experts »-ny. Mitovitovy amin’ny tamin’ny nanjeran’ny Frantsay ny prôfesôra Zafy ny toe-draharaha ankehitriny, dia ny fanabeazam-boho ny pôlitika fifandraisana amin’i SININA. Koa ara-dalàna - lôjika - raha manohana io pôlitika io ny prôfesôra Zafy sy ny mpomba azy. Etsy an-daniny, dia miharihary ohatry ny masoandro mitatao vovonana koa fa harotsaka ho « Macron Malagasy » Ingahy Rakotoarimanana Gervais matoa nampirisihana hiala amin’ny governemanta. Ary manao ariary zato am-pandriana Ingahy prezidà sy Ingahy Ravalomanana raha mihevitra fa hanohana azy ny Frantsay. Hotoheriny tahaka ny nanoherany ny prôfesôra Zafy tamin’ny 1995-1996 ihany izy roa lahy.

    4° « Sahala amin’io lazainao io hoe : ny PRM dia ny kandidà tsy lany !!! » Tsy hitako izay manambara izany amin’ny zavatra nosoratako :
    « Koa araka ny kabary mahazatra ny mpilalao pôlitika - mpifori-drambo amin’i Frantsa sy ny « communauté internationale » namany, izay tsy tafita mandrakariva amin’ny fifidianana, dia atsangana indray ny governemantan’ny « fiombonana » sy ny « mamaritra iraisana »...hanomana ny fifidianana ho prezidà. »
    Ny mpilalao pôlitika « izay tsy tafita mandrakariva amin’ny fifidianana » no tena may volon-tratra amin’ny fananganana governemanta (fiombonana-fihavanana, ahitana mamaritra iraisana, teteza-mita, sns., sns.) hitantana ny fifidianana ho prezidà ka ny fikatsahana toerana ao anatiny no laharam-pahamehan’izy ireo.

    • 19 juillet 2017 à 09:56 | Behantra (#9165) répond à lysnorine

      Misaotra fa voaray ..

      Fa tsy i Camdessus sy ny frantsay mahintsiny no napirodana any Zafy .

      Asa moa ra fantatrao i Kara , dokotera namany Zafy ary mifampanao élà izy roalahy

      Namangy any Zafy io rangaha io , (un an après son élection : dixit Kara)

      Nanontany any Zafy hono izy hoe : inona ny programa ary iza no olona miara miasa amin’ialahy

      Dia namaly Zafy hoe : tsy misy

      Tezitra i Kara ary tonga dia niverina tany Frantsa

      Tsy ho tanisaiko eto ireo olona nanampy azy ary mihaiky fa i Zafy dia INCOMPETENT : tsy natao hitondra mahintsiny

      Meko ohatra farany : Imbe Jacob izay nitana toerana ambony tao Parisy dia nitéléfaonina an’i Zafy
      fa misy asa maika ilàna azy , ny zanaky Zafy no azaony ary niteny hoe : i papa tsy eto fa lasa any Diego nandidy (chirurgie)

      Azona antsaina : prézidan’ny repoblika malagasy ianao dia laozanao mandidy any Diégo

      Dia ho gaga ve ianao raha toa ka narodan’ny ’députés’ malagasy i Zafy ??

    • 19 juillet 2017 à 19:47 | lysnorine (#9752) répond à lysnorine

      @Behantra
      « Fa tsy i Camdessus sy ny frantsay mahintsiny no napirodana any Zafy....Dia ho gaga ve ianao raha toa ka narodan’ny ’députés’ malagasy i Zafy ?? »

      Ny pôlitika natomboky ny prôfesôra Zafy sy kasainy hatao no nahatonga an’ i Frantsa nampihetsika ny « Andriny faha-dimy » [tahaka ny ankehitriny ihany !] handrodana azy . Tsy zakan’i Frantsa mihitsy fa TSY VOATOHANA ny HETSI-BAHOAKA TENA IZY nanongana an’Ingahy Ratsiraka, teo ambany fitarihan’ny prôfesôra Zafy sy ny jeneraly Rakotoharison(« voay be »), nahavoafidy prezidà ny prôfesôra Zafy na dia nasainy namono afo mafy dia mafy aza Itpkl Razanamasy Guy Willie.
      Tsy mila tanisaina eto ny anaran’ireo « Andry faha-dimin’i Frantsa ireo » na ny maha-izy azy fa tsy miafina amin’izay nanaraka ny tantara sy ny fizotran’ny pôlitika teto Madagasikara na tamin’ny faha-fanjanahan-tany na taorian’ny fiverenan’ny fahaleovantena, ary indrindra taorian’ny namonoana an’Itpkl Ratsimandrava sy ny nampakarana an’Ingahy Ratsiraka teo amin’ny fitondrana niantomboka tamin’ny 1975.
      Raha nisy nanontany ny prôfesôra Zafy taty aoriana hoe : Nahaona ary no Ranona sy Ranona no notendrenao hiara-miasa aminao ? Dia namaly angaha izy hoe, ka ireny ange no NATOLOTRA ahy ! [Ny andry faha-dimy izany ireo nanolotra anarana ireo ]

      Momba ny maha-« incompétent » ny prôfesôra Zafy izay nohirahirain’ny « andry faha-dimy » hanjerana azy, dia tsy hainay ny amin’izany satria tsy mahafantatra azy na efa niara-niasa taminy izahay fa dia ny PÔLITIKA nosoritany araka ny kabariny sy narosony ary ny fivoasana ny FAMINGANAN’ny mpanao pôlitika sy ny nanodidina azy, nanohitra izany pôlitika izany, izany ihany no ahazoanay mitsara azy sy ny zava-nitranga tamin’ireny fotoana ireny (1991-1996).

      Farany nandeha ny feo fa tratra nanao jirika vatosoa ny vadin’ny ambasadaoron’i Frantsa teto Madagasikara tamin’ireny fotoana, koa nangataka mangingina tamin’i Mitterrand izy ny hampodiana io ambasadaoro io, ka notanterahan’i Mitterand. Izay, hono, hoy i Mitterrand vao nisy prezidà Afrikanina sahy nangataka izany fampodiana ambasadaôro frantsay izany !

Publicité




Newsletter

[ Flux RSS ]

Suivez-nous

Madagascar-Tribune sur FACEBOOK  Madagascar-Tribune sur TWITTER  Madagascar-Tribune sur GOOGLE +  Madagascar-Tribune RSS